LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ali1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2018 19:54

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door ali1966 »

zaterdag 9-juni mail gekregen van paycare of ik het bedrag van 89,12E wil overmaken binnen 7 dagen....ANDERS wordt het verhoogd met alle gevolgen van dien,affijn naar paycare gebeld en gevraagd van wie deze opdracht komt want in de mail stond het er niet bij alleen betalen ENNN een rekeningummer dat geregistreerd is in Letland of Litouwen,waarom geen Rabo of ABN of ING gewoon hier in Nederland,met de KVK gebeld in Arnhem,mevr aan lijn wist het gelijk dus raadde ze me aan naar fraudedesk en NVIO en consuwijzer te bellen en deze praktijken aan te geven morgen ga ik naar de politie,bij de fraudedesk raadde ze me aan absoluut niet te betalen,wss zit er een oosteuropese boevenbende erachter die mensen met dreigingen geld afhandig maakt want de zogenaamde kantoorpand die in Arnhem zou staan bestaat helemaal niet dus je kunt er niet eens terecht alleen telefonisch natuurlijk en bij de NVIO wisten ze niet eens wie dat zijn want elk degelijke incassoburo is aangemeld bij de NVIO,natuurlijk daar ook de advies gekregen dat ik een aangifte moest doen,OJA mijn oorspronkelijke bedrag die ik zou moeten betalen was 49.-e en met incassokosten erbij 89,12E MAW een verhoging van bijna 100% wat wettelijk niet kan,dus mensen als deze boevenbende u benaderd met de verzoek om te betalen maakt niet uit om welk bedrag het gaat NIET BETALEN en gelijk de consuwijzer de NVIO en de FRAUDEDESK te bellen en bij de politie aangifte doen natuurlijk,ik heb t gedaan deze instanties weten ervan dat paycare niet deugd maar omdat sommige mensen toch over gaan om te betalen hebben ze dat toch maar weer binnen [Passage verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jun 2018 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Passsage verwijderd door moderator wegens ongepast taalgebruik

allo allo
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2018 16:57

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door allo allo »

Ben ook door dit incassobureau benaderd op 12-06-18. ik had 2 zaken open staan zeiden ze.
1) dossiernummer: 15162991
2) dossiernummer: 15162974

Betreffende Happy Numbers (dacht ik kon het helaas niet goed horen) en Euromillions. Totaalbedrag was bijna 1200 euro maar als ik NU betaalde (dwz toen ik ze aan de telefoon had) kreeg ik 100 euro korting op elke zaak) Toen ik (helemaal in de war) al bezig was met de eerste betaling over te maken weigerde mijn bank omdat er n bepaalde functie uit stond. Dit zou 2 uur duren en ze zouden mij tegen half 1 terug bellen.
De tijd dat ze mij echter terugbelde was een uur eerder, ik had toen echter al (geheel over mijn toeren) contact gehad met de bank en de politie van mijn woonplaats. De bank heeft van mij beide betaalverzoeken toegestuurd gekregen en ik heb de twee verschillende rekening nummers beginnende met LT en GB telefonisch aan de bank doorgegeven (waarop deze zo werd mij verteld door de medewerker van de bank) de rekeningnummers had geblokkeerd.
Zowel Bank als politie raden mij aan alle mail die ik nog ga krijgen van dit z.g.n. incassobedrijf hetzij via mail, sms of wat al niet meer goed te bewaren en eventuele telefoontjes direct af te breken. Ik heb zowel mijn mail als telefoonnummer voor hen geblokkeerd.
Notabene was de naam van de persoon van pay care die ik sprak Carlos Vermanen een nederlandse naam toch wel zou je zeggen, echter meneer sprak toch met een buitenlands accent.
Ook vertelde deze meneer mij dat zopdra ik het geld had overgemaakt hij ervoor zou zorgen dat e.e.a. gesloten werd en dat ik de dossiers thuis gestuurd zou krijgen. Dit voor het geval dat mocht ik toch nog een zaak willen aanspannen ik dan toch wel bewijsstukken zou hebben. Hij vertelde er echter wel bij dat dan niet Pay Care maar euromillions en onder voorbehoud Happy Numbers het geld zouden moeten retouneren want dat ging niet via Pay Care.

Met vriendelijke groet
allo allo

juliomariner
Berichten: 4803
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door juliomariner »

U gelooft toch niet dat deze man Carlos Vermanen heet?
In ieder geval niet betalen, laat u niet bang maken!!

Rinaldo-lisse
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2018 10:24

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Rinaldo-lisse »

Ik ben net ook gebeld door pay care incasso. Ik zou ook een abonnement hebben afgesloten bij happy numbers maar ook een lekker weg pakket en een schoonheidspakket hebben besteld en gekregen ik weet hier niets van. ook ik heb bij happy numbers volgens hun een bedrag van €495 euro open staan.

Toen ik vertelde dat ik in schuldhulp verlening zit werd ze iets minder agressief. en zou de dossiers door mailen. Ik ben benieuwd.

ik zal ook consuwijzer invullen.

Jackie1705
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2018 16:05

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Jackie1705 »

Ik ben zojuist gebeld door pay care en er werd mij dringend verzocht om een bedrag van 229 euro over te maken betreffende een hotelbon pakket die ik ontvangen heb minstens een jaar geleden. Het pakket heb ik destijds direct aangetekend retour gezonden . Daarna kreeg ik ook nog eens een mail met het dringende verzoek om datzelfde bedrag te storten op hun rekening plus nog een SMS waarin ik wordt verzocht het bedrag naar hen over te maken. Wat zijn dat toch voor mensen nooit eerder contact met mij opgenomen en nu denken ze een jaar later mij nog even iets te laten betalen waar ik nooit gebruik van heb gemaakt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jackie1705 schreef: Wat zijn dat toch voor mensen nooit eerder contact met mij opgenomen en nu denken ze een jaar later mij nog even iets te laten betalen waar ik nooit gebruik van heb gemaakt.
Dat zijn 'mensen' die denken door druk op de ketel te zetten (binnen 3 dagen) en wat semi-juridisch blaffen - jij (of een andere ontvanger) zodanig onder de indruk zullen zijn dat er betaald word.
Toch bijna 230 euro voor hooguit 5 minuten wat knip & plakwerk ...

Dat soort dus.

Guus S
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2018 18:06

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Guus S »

Vandaag 21-06-2018 ben ik gebeld door pay-care dat ik een betaling achterstand zou hebben bij een bedrijf die voor 49.95 4 personen op vakantie kan sturen ik ben daar door gebeld in april maar heb nooit iets ontvangen.
Pay-care liet mij een bandje horen waar ik heel slecht kon horen wat er werd gezegd alleen de ja van mij kant waren wel heel duidelijk.
Volgens mij heb ik alleen ja gezegd of ik de voorwaarden wilde ontvangen en of mijn adres juist was en emailadres goed was.
Tevens zouden er diverse mailtjes naar mij verzonden zijn maar ik kan er geen een van vinden.
Nu wil pay-care hebben dat ik 85.12 euro betaal direct aan de opdrachtgever van hun en wel op bankrekening [bankrekeningnummer verwijderd door moderatie] ik heb op punt gestaan om het over te maken maar ik kreeg een melding dat het een buitenlandse rekening nummer is.
Ik heb het dus gelijk geannuleerd en niet betaald want ik vertrouw het hele zaakje niet.
Alleen ben ik bang dat er een deurwaarder of loonbeslag wordt gelegd.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jun 2018 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bankrekeningnummer verwijderd

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Guus S schreef: Ik heb het dus gelijk geannuleerd en niet betaald want ik vertrouw het hele zaakje niet.
Alleen ben ik bang dat er een deurwaarder of loonbeslag wordt gelegd.
Ik denk dat je rustig kan slapen.
- een deurwaarder kan alleen beslag leggen (loonbeslag of anderszins) NA uitspraak van een rechter in jouw nadeel. Gezien het "bewijs", zal geen rechter hier in meegaan (en dat weten ze, daarom bluffen ze ook zo)

- een vaag bandje waarin alleen 'ja' duidelijk te verstaan is, zal niet als rechtsgeldige overeenkomst geaccepteerd worden. Alleen het volledige, duidelijke gesprek (waarbij 2 kanten te horen zijn) alsmede waarbij de volledige uitleg over de overeenkomst te horen is, zal mogelijk geaccepteerd worden - al denk ik dat hierbij toch ook een schriftelijke overeenstemming, door u getekend, nodig is (maar dat weet een jurist vaak beter uit te leggen).

Stop met telefonisch zaken toezeggen - reageer alleen nog per post/mail (voor dossiervorming / bewijs) - en bewaar deze correspondentie een tijdje.

Mocht u toch nog bedenkingen hebben, neem contact op met uw rechtsbijstand of het juridisch loket - zij kunnen u allicht nog beter gerust stellen.

JipJanneke78
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2018 10:29

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door JipJanneke78 »

Ook ik ben net (en al veel vaker) gebeld door een meneer van incassobureau pay care, die best vriendelijk begon.
Ik kreeg, nadat ik op zijn inleiding reageerde met het gegeven nooit meegespeeld te hebben met happy numbers, een bandje te horen wat niet heel erg duidelijk was. Het zou van 2016 zijn gaf hij aan. Ik antwoord dat ik dat dan al heel lang geleden opgezegd zou hebben als ik überhaupt ooit mee zou hebben gespeeld. Toen werd hij al een stuk onvriendelijker... Ik had toch op het bandje wel mijn eigen stem herkend?!
Vandaag hadden ze een aanbieding (sinds waneer doet een incassobureau aan aanbiedingen???)
Wanneer ik vandaag nog zou betalen zou ik opeens 100 minder hoeven te betalen. Het ging om een bedrag van 590, maar nu mocht ik 495 betalen zei hij. Ik zei hem dat ik vandaag sowieso niks zou betalen. Toen dreigde hij met een som erboven op van 240 of iets in die richting en een deurwaarder.
Ik vroeg hem waarom ik geen brief had ontvangen hierover. Hij gaf aan dat wel te verstuurd hebben. Ik vroeg hem mij dan een kopie daarvan toe te zenden. Toen werd hij lelijk door de telefoon en zei op boze toon dat hij mij nu toch belde. Ik gaf hem aan niet op mijn achterhoofd te zijn gevallen en dat het de regel is in NL dat er een brief wordt verzonden ipv te bellen. Dus stuur mij dan een kopie herhaalde ik.
Meneer werd vanaf dat moment erg dreigend en schreeuwde bijna door de telefoon dat hij ook in NL werkt en dat hij prima weet hoe het werkt in NL.
Ik zei hem dat hij dan nu toch echt de fout in ging. Mijn advocaat zou dit gesprek niet zo prettig vinden benoemde ik hem. Ik vroeg hem naar zijn naam en het bedrijf waar hij voor werkte. Hij schreeuwde dat hij ook een advocaat aan zou kunnen vragen als ik zo tegen hem ging doen. Ik benoemde hem dat ik nu zeker wist dat hij voor onzin belde en heb hem nog een fijne dag gewenst.

Toch sta ik wel een beetje te shaken op mijn benen en vindt het echt heel vervelend steeds gebeld te worden door andere nummers die dit proberen. Ik blokkeer direct na het gesprek dit nummer, maar na een paar weken proberen ze het gewoon weer met een ander nummer...
Ik heb zo al een heel rijtje nummers onder de blokkade staan van de afgelopen maanden/jaren en ben in staat een ander nummer aan te vragen. Hoe kunnen we dit serieus stoppen?!

Meson
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2018 14:17

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Meson »

Ook ik ben net gebeld door pay-care , en zogenaamd vlieg tickets had gekocht , ze lieten inderdaad een vaag bankje horen waarop alleen heel duidelijk ja te horen is.. Inderdaad mega onvriendelijk en ook contact opgenomen met consuwijzer. Hun zeiden ook dat we niet moesten betalen dus ook niet gedaan!! Heeft iemand verder nog tips wat je hier tegen kan doen ?? Toch niet normaal

juliomariner
Berichten: 4803
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heel simpel: negeren

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En voortaan die telefoontjes direct afbreken. Hebt u geen gedoe.

Moiseule58

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Edit.
Laatst gewijzigd door Moiseule58 op 30 jun 2018 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Mieke2168
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2018 10:16

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Mieke2168 »

Ook last van pay care. Hun teruggebeld en gezegd dat ik een klacht ging indienen bij consuwijzer. Ook een gratis jurist gebeld deze zei dat pay care met bewijzen moest komen. Niet betalen! Dus ik wacht af.

montsegur
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jun 2018 08:48

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door montsegur »

Je hebt al melding gedaan bij Consuwijzer. Doe evt. ook aangifte bij de politie (zie oproep Consumentenbond van 4 juni jl).

Ook ik ben benaderd door eerst Business Collect en later Pay Care over een en dezelfde zaak, € 160,00 en later € 256,00 ; niet gemeld is destijds wie de schuldeiser nu precies was, om welke oorspronkelijk bedrag het ging en welke periode het precies betrof, 2 jaar geleden o.i.d. Bij Pay Care werd allereerst gemeld als zou getracht zijn te incasseren en zou ik dat hebben tegengehouden en vervolgens dat er wel 31 mailtjes zouden zijn gestuurd en vervolgens werd gedreigd met een dagvaarding binnen 2 weken. Na wat doordrammen (of liever gezegd heel wat doordrammen) kreeg ik eindelijk te horen wie de "schuldeiser" was en welke periode het betrof (december 2015 notabene). Aan de hand daarvan heb ik de eenmalige incasso van € 29,95 kunnen terugvinden uit januari 2016 - bewijs hiervan opgestuurd en vervolgens is het dossier gesloten.
Ten eerste zijn ze vaak onduidelijk of vaag over de juiste schuldeiser, over de juiste periode en over het juiste oorspronkelijke bedrag. Ten tweede is in ieder geval bij mij gebleken dat ze liegen, want er is wel degelijk het juiste bedrag geincasseerd zonder stornering en er zijn GEEN eerdere mailtjes ontvangen zoals ze stelden - ze hadden namelijk geen poot om op te staan.

montsegur
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jun 2018 08:48

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door montsegur »

Aangifte bij de politie doen van (poging tot) fraude. Inderdaad zo rustig mogelijk blijven, want dit soort bedrijven kunnen weinig tot niets daadwerkelijk doen.
Ze zijn soms niet heel duidelijk over de echte schuldeiser, het oorspronkelijke bedrag dat "schuldig" zou zijn wordt niet genoemd maar een verhoogd bedrag en men is niet altijd duidelijk over het precieze tijdvak bijvoorbeeld ongeveer 2 jaar geleden. Door door te drammen heb ik die gegevens wel boven water kunnen krijgen en heb ik kunnen "bewijzen" dat ik wel degelijk had betaald waarna het dossier werd gesloten onder "dank voor mijn medewerking". Ik heb kunnen achterhalen dat zowel Business Collect als Pay Care rekeningen in het buitenland hebben. Is ook verdacht voor een Nederlands incassobureau.

LAHA
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2018 16:21

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door LAHA »

Ik ben vanmiddag (27 juni '18) gebeld door Paycare incasso uit Arnhem. Zij kwamen met de mededeling dat ik hen een bedrag van 652 euro verschuldigd ben. Ze lieten me een voice memo van een jaar geleden horen met daarin mijn (telefonisch/mondeling) akkoord op een maandabonnement van 'Great Deal Flight'. In de Voice memo bevestig ik mijn woonadres en mailadres (geen bankgegevens). Ook werd mij in de voice memo medegedeeld dat omdat ik het Great Deal Flight abonnement die dag telefoonisch had aangemeld ik slechts 59 euro hoefde te betalen ipv 135 euro. Het bedrag zou ik na 14 dagen na ontvangst van het pakket over kunnen maken op een opgegeven IBAN nr. Echter heb ik nooit een pakket in de brievenbus of een email in m'n mailbox ontvangen. Wel ben ik het afgelopen jaar 3 keer benaderd betreffende dit zogenaamde abonnement van 'Great Deal Flight' dat ik zou hebben afgesloten. Ik ben zelfs nog door een ander incassobureau (Business-collect) benaderd die ik vriendelijk gemaild heb dat ik nergens schriftelijk akkoord heb gegeven en hen dus niets verschuldigd ben.

Echter heeft het incassobureau (Paycare incasso) mij vandaag behoorlijk laten schrikken met het opgelopen bedrag van 652 euro. Ook hebben ze mij medegedeeld dat ze nu een advocaat op mij afsturen en dit verder via de rechtbank afgehandeld gaat worden. Volgens hen hebben ze bewijs dat ze mij een email hebben gestuurd en dat deze hoogstwaarschijnlijk bij mij in m'n 'spam' box terecht is gekomen.

Internet geeft totaal geen goede berichten over Paycare incasso. Evenmin over het nummer: +31263527444 waarmee Paycare incasso mij vanmiddag gebeld heeft.

Mijn vraag is wat ik nu moet doen? Staan zij daadwerkelijk in hun recht en ben ik hen een bedrag van 652 verschuldigd? Gaan ze me echt voor de rechter slepen? Krijg ik daadwerkelijk een advocaat op m'n dak? Of sta ik juist gewoon in m'n recht omdat ik geen schriftelijk akkoord heb gegeven?

H E L P

Bromsax
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2018 12:55
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Bromsax »

Zoals hierboven al vaker aangegeven, vraag naar een (kopie) contract waar uw handtekening onder staat.
Als het gegaan is zoals u schrijft, hebben ze deze niet en bent u hen niets verplicht.
Mochten ze toch een advocaat of deurwaarder sturen stel dan dezelfde vraag en geef aan dat ze zonder door u ondertekend contact geen cent van u krijgen.
Laat u niet bang maken.

montsegur
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jun 2018 08:48

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door montsegur »

Zoals al zo vaak geschreven, NIET betalen, MELDING maken bij Consuwijzer en AANGIFTE doen bij de politie. Ze zullen wellicht stellen dat ze mailtjes hebben gestuurd maar als jij dat niet hebt ontvangen (ook niet in spam), dan moeten zij bewijzen dat ze het hebben verstuurd. Bovendien, als jij iemand of een bedrijf iets schuldig bent, dan hoor je eerst betalingsherinneringen te krijgen, vervolgens aanmaningen (meestal zijn die per post) en pas als er dan niets gebeurt, dan mogen ze laten dagvaarden. Pas op: een incassobureau kan/mag dat niet zelf - het moet via een deurwaarder of een advocaat.
Als je verder weet dat dat betreffende incassobureau - i.c.: Pay Care, maar ook Business Collect - rekeningen in het buitenland hebben en slechts een postadres ('virtueel' adres noemen ze dat ook), dan moeten toch wel alarmbellen gaan rinkelen.
Kijk eens op TV naar "De Deurwaarders: betalen of leeghalen", dan krijg je een idee hoe een nette deurwaarder te werk gaat.

Company4all
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2018 18:33

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Company4all »

Stuur door naar fraude-helpdeks... Google ze voor het email.

Gesloten