LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PayPal boekt ongewenst €500 af

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: PayPal boekt ongewenst €500 af

Ongelezen bericht door bprosman »

En TS laat (begint nare gewoonte te worden) niks meer van zich horen , dus op naar de 50 paginas speculatie.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: PayPal boekt ongewenst €500 af

Ongelezen bericht door Guardian72 »

alexhil schreef:Maandag 4 juni 2018 ontving ik tot mijn grote schik een bericht van paypal dat er een succesvolle transactie was gedaan van 500€ naar Manfred Samek. Deze opdracht heb ik zelf niet gegeven.
Kan het zijn dat dit een phising mail is?
Met "klik hier om in te loggen"? Staat in de historie van het account - waar je bent gaan kijken door handmatig de link in te voeren, en niet te klikken, inderdaad iets vermeld?

alexhil
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2018 18:45

Re: PayPal boekt ongewenst €500 af

Ongelezen bericht door alexhil »

Hallo Allemaal

Bedankt allemaal voor jullie reactie's
Ik heb alle info ter harte genomen en vervolgens hier actie op ondernomen.

Na het gesprek met Paypal of ik hun mail goed had begrepen dat ik mijn geld kwijt zou zijn had Ik mijn bank al opdracht gegeven het geld terug te storten op mijn rekening en daarna mijn rekening geblokkeerd voor incasso's.
Paypal gaf aan dat ik maar moest bewijzen dat ik de overboeking niet had gedaan. Ik kon verzoek indienen om gegevens op te vragen bij Paypal En dan tevens mijn ID uploaden anders konden ze mijn verzoek niet inwilligen.
Dit laatste zag ik in eerste instantie niet zo zitten.
Wel heb ik zelf via "mijn Paypal" contact opgenomen met de ontvanger van mijn geld uitgelegd dat door fout of hack hij onrechtmatig geld had ontvangen van mijn Paypal acount en hem verzocht dit alstjeblieft retour te boeken.
Daarna ben ik al mijn administratie op zijn kop gaan zetten nieuw email adres aangemaakt en alle wachtwoorden gewijzigd. wat z'n situatie niet teweeg kan brengen mijn naïviteit is in 1x volkomen verdwenen.
Ik heb al jullie reactie gelezen en het even poosje laten rusten. Zondag j.l. heb ik dan toch het verzoek gedaan bij Paypal om gegevens vrij te geven en toen ik mijn ID zou upload via mijn Paypal zag ik opeens dan Dhr Samek mijn geld had terug geboekt op mijn paypal account.
Mijn dank is groot aan Dhr Samek dat er toch nog eerlijke mensen bestaan op de wereld.
Nu snel mijn Paypal opzeggen want daar wil ik niks meer mee te maken hebben want hoe en wat er nu precies gebeurd is blijft een raadsel en daar kan en wil Paypal zich ook niet verder in verdiepen.

Mijn leer hieruit is inderdaad dat niemand veilig is in deze digitale wereld en ik raad een ieder aan voorzichtig te zijn, de bankrekening koppeling bij paypal te verwijderen. En als je gebruik van hun service wil blijven maken weet dan wel dat aankopen beschermd zijn maar overboekingen die je dus niet eens zelf hebt gedaan niet.
En gebruik ook de paypal sleutelcode,dit is een extra beveiliging waarbij paypal je een cijfercode stuurd via sms die je moet geruiken als je een betaling doet.

Dank voor mij gelukkig eind goed al goed sterkte voor degene die in soortgelijke situatie verkeren.

Groet Alexhil

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PayPal boekt ongewenst €500 af

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Inderdaad de SEPA-machtiging bij Paypal intrekken. Dit doe je door in te loggen bij Paypal en met één muisklik kan deze worden verwijderd. Met iDeal kun je altijd handmatig geld op je Paypalrekening storten wanneer je het nodig hebt. Zo heb je die machtiging niet nodig.

Pieterjan89
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jun 2018 18:41

Re: PayPal boekt ongewenst €500 af

Ongelezen bericht door Pieterjan89 »

Paypal heeft bij mij een blokkade gezet op het geld wat ik op me paypal account had.. gelukkig is dit wel opgelost het was een verwarring met een andere paypal account ik schrok toen ook echt! Ze zijn in het algemeen wel heel vriendelijk de medewerkers van paypal

hiske
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2009 19:15

Re: PayPal boekt ongewenst €500 af

Ongelezen bericht door hiske »

ook bij mij werd ten onrechte 60 euro overgemaakt naar een door mij betaalde dienst. dit was een prepaid dienst dus geen automatische verlenging, toch betaalde PayPal voor een nieuw jaar in abonnement form, helaas werd het niet terug gestort. dus ga rekening opzeggen. je bent geen baas meer over je eigen rekening.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: PayPal boekt ongewenst €500 af

Ongelezen bericht door bprosman »

Ze zijn in het algemeen wel heel vriendelijk de medewerkers van paypal
Dat is ook mijn ervaring en ze zijn tenslotte een bank met bijbehorende vergunning. Dat is toch iets meer dan de "cowboys" waar ze hier vaak voor uitgemaakt worden.

Gesloten