LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Praktijk van Vesting Finance uit Almeren... Mag dit?????

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Praktijk van Vesting Finance uit Almeren... Mag dit?????

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Door omstandigheden is er in 2008 een achterstand ontstaan in de betaling aan mijn zorgverzekeraar. Geen gigantisch bedrag, maar wel een achterstand. Dit is niet goed te praten en heb dit snel willen oplossen.
Mijn zorgverzekeraar: Zilveren Kruis heeft de vordering (overegens zonder voor aankondiing) uit handen gegeven aan Vesting Finance uit Almere.
Al vanaf maart dit jaar ben ik bezig om normaal in contact met deze organisatie te komen, maar elke manier van communiceren met deze is niet mogelijk.
Omdat dit problematisch is ben ik uit eigen initiatief afgelopen augustus gaan betalen.
Wat mij opvalt is dat Vesting Finance te hoge incassokosten berekent en daarbij zogenaamde registratiekosten. Die laatse kosten zijn onzin omdat de incassokosten alle kosten zijn die gemaakt worden, hiervoor is een staffel te vinden onder: Rapport Voorwerk II.
Ik heb Vesting Finance schriftelijk continu geinformeerd over voornoemde, maar daar reageren ze niet op.
Nu ben ik mijn verplichting na gekomen, echter wat schets mijn verbazing: Vesting Finance draagt de betalingen welke ik aan hun heb gedaan niet af aan Zilveren Kruis. Als ik bel met Zilveren Kruis laten deze mij weten dat er nog steeds een achterstand is. Dit kan toch niet zo maar?
Vesting Finance wil die 25 euro en die dubbele incassokosten willes en wetes hebben, maar hier trap ik niet in! Dat heb ik ze al meerdere keren laten weten, echter van deze partij geen reactie. Doordat Vesting Finance de betalingen niet afdraagt kan ik geen aanvullende verzekering afsluiten bij mijn zorgverzekeraar.
Ik vind dit een zeer kwalijke zaak. Buiten het feit dat Vesting Finance van vele mensen onterecht die 25 registratiekosten opstrijkt ontvangen ze door het vasthouden van de betalingen ook nog eens extra rente en ik als klant van Zilveren Kruis zetten zij op deze manier nog meer in een zwart daglicht.
Het word tijd dat een programma als Radar aandacht gaat besteden aan dergelijke pratkijken.
In dit hele verhaal verwijt ik Zilveren Kruis ook e.e.a. hoor, nogmaals dat er een achterstand is ontstaan is niet goed te praten, dat is door omstandigheden ontstaan en ik heb dat naar behoren opgelost, alleen ik ga geen extra kosten betalen die niet nodig zijn.
Meer mensen ervaring met voornoemde?
Ik hoor graag

John Jansen

florijn
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 sep 2009 07:38

Re: Praktijk van Vesting Finance uit Almeren... Mag dit?????

Ongelezen bericht door florijn »

Volgens de voorwaarden van Zilveren Kruis mogen administratie- en incassokosten pas in rekening gebracht als zij eerst een aanmaning hebben gestuurd en je na de in die aanmaning gestelde termijn niet hebt betaald.

Heb je zo'n aanmaning destijds ontvangen?

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Praktijk van Vesting Finance uit Almeren... Mag dit?????

Ongelezen bericht door Pavlova »

Ik weet niet hoe hoog de totale achterstand is, en hoeveel incassokosten er totaal berekend zijn, en wat je tot nu toe hebt afgelost, maar van de betalingen die je aan Vesting Finance doet, worden eerst de door Vesting Finance gemaakte kosten voldaan, voordat er aan het Zilveren Kruis wordt afgedragen. En dat is overigens een normale gang van zaken.

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Praktijk van Vesting Finance uit Almeren... Mag dit?????

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Zoals ik al schreef voert Vesting Finance de incassokosten op en berekent ook nog eens extra kosten zoals "registratiekosten", kosten wat ik niet hoeft te betalen omdat de incassokosten niet hoger mochten zijn dan 75 euro excl. btw omdat de vordering onder de 500 ligt.
Zij brengen het dubbele in rekening....
Het vasthouden van de betalingen is dus niet "normaal" zoals hier eerder is gemeld.
Ze kunnen wel meer zogenaamde kosten opvoeren, maar dat wil niet zeggen dat ik die MOET betalen! Dus als je een discussie met zo'n buro heb dan trek je altijd aan het kortste eind?
Dan laat ik dit voorkomen!

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Praktijk van Vesting Finance uit Almeren... Mag dit?????

Ongelezen bericht door Nynhyr »

florijn schreef:Volgens de voorwaarden van Zilveren Kruis mogen administratie- en incassokosten pas in rekening gebracht als zij eerst een aanmaning hebben gestuurd en je na de in die aanmaning gestelde termijn niet hebt betaald.

Heb je zo'n aanmaning destijds ontvangen?

Nee ik heb van Zilveren Kruis nooit een aanmaning ontvangen, ook niet waarin ze mij infomeren dat ze de vordering uit handen geven.

renata06
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2010 18:33

Re: Praktijk van Vesting Finance uit Almeren... Mag dit?????

Ongelezen bericht door renata06 »

Ik heb soortgelijk iets met Vesting Finance. Mijn aanpassing in aanvullende zorgverzekering is op grond van premieachterstand geweigerd. Ik kan het hele verhaal uit doeken doen, maar liever zet ik hier een gedeelte neer van het bezwaarschrift dat ik heb ingediend.

"Op onderstaande email heb ik van u geen reactie mogen ontvangen. Eigenlijk ging ik ervan uit dat mijn dossier bij u stilletjes gesloten was, totdat ik navraag deed bij Zilveren Kruis Achmea. Die liet mij namelijk per email weten dat nog steeds een bedrag ad. EUR 343,44 (drie maanden premie) open staat.

Telefonisch onderhoud met Vesting Finance levert mij de volgende informatie op.

Het dossier loopt sinds 2 oktober 2010. Hoewel de hoofdsom betaald is, staat het dossier nog open omdat nog een bedrag van
EUR 94,82 open staat. Dit zijn incassokosten.

De feiten zijn:
De eerste vordering van Vesting Finance bedroeg EUR 464,95. Dit bestaat uit de hoofdsom ad. EUR 343,44, plus de kosten van Vesting Finance. Ik heb op
15 oktober 2009 EUR 50,00 betaald, en het resterende bedrag van EUR 414,95 op 9 november 2009 (volgens gemaakte afspraak). Op 25 november ontvang ik een brief van Vesting Finance inzake een aanvullende vordering. Ik heb gesproken met een van de medewerkers van Vesting Finance. Hij geeft aan dat de opdracht bij Vesting Finance is binnengekomen op 15 november 2009. Ik geef aan de rekeningen betaald te hebben op 13 november 2009. Hij adviseert het betaalbewijs te mailen naar Vesting Finance. Dit heb ik gedaan, de eerste keer op 25 november 2009 (dezelfde dag nog) en nogmaals op 16 december 2009. Hierop heb ik geen reactie van u ontvangen.

Helaas heb ik geen naam van de mevrouw die ik vandaag sprak. Dit wordt met alle waarschijnlijkheid in uw systeem vastgelegd. Ik heb haar gevraagd hoe het kan dat ik incassokosten moet betalen over een aanvullende vordering terwijl de hoofdsom betaald is. Zij kon mij alleen vertellen dat de incasso nu eenmaal liep sinds 2 oktober 2009, dat er een ophoging was dus dat er incassokosten bij zijn gekomen. Ik wil ter discussie stellen waarom het dossier met het ontvangen van de resterende betaling op 9 november 2009 niet gesloten is. De eerste vordering was op dat moment, inclusief alle bijkomende kosten in zijn geheel voldaan. De aanvullende vordering was op het moment dat Zilveren Kruis Achmea opdracht gaf aan Vesting Finance ook reeds voldaan, aan Zilveren Kruis Achmea, en dit heb ik meerdere malen aangetoond. De rechtsgrond van de vordering is hiermee vervallen.

Ik vroeg de mevrouw van Vesting Finance die ik vandaag sprak om uitleg. Ik heb gevraagd waarom ik geen brief heb ontvangen. Zij stelde dat Vesting Finance hier "onlangs" pas van op de hoogte was. Zij vroeg me wel wanneer ik ging betalen. Ik heb gezegd dat ik eerst een brief wil ontvangen met daarin het bedrag dat ik zou moeten betalen. Zij wilde me dat wel sturen, maar wilde een harde afspraak maken over de betaling, te weten voor maandag 25 januari 2010 (dat is vandaag niet meegerekend binnen twee werkdagen). Hiermee ben ik niet akkoord gegaan. Daarop is mij medegedeeld dat verdere juridische stappen zullen worden ondernomen. Ik ben van mening dat ik in mijn recht sta als ik vraag om een brief met de hoogte van het bedrag dat ik verondersteld word te betalen, met een specificatie. Ik ben van mening dat ik in mijn recht sta als ik geen afspraak wil maken over betalingen die ik zou moeten doen, voor ik weet waar die betalingen betrekking op hebben.


Ik heb de mail gestuurd volgens voorschrift van de klachtenregeling van Vesting Finance, met kopie naar Zilveren Kruis. De uitkomst hiervan laat ik nog wel weten op dit forum.

Ik heb gesproken met iemand die ook een brief kreeg van Vesting Finance, of liever drie brieven. Drie brieven met drie dossiernummers en drie keer alle absurde kosten. Het ging wel om een en dezelfde schuldeiser, en om maar twee verschillende factuurnummers (dit beketent dat Vesting Finance zelfs twee dossiers aanmaakte voor 1 onbetaalde factuur: het ene dossier voor het oorspronkelijke bedrag en 1 dossier voor de aanmaningskosten van de schuldeiser). Pure oplichterij!!!!!!!!!!!!!!

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Praktijk van Vesting Finance uit Almeren... Mag dit?????

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Opvallend toch altijd te lezen dat er veel mensen zijn die de zelfde problemen hebben met Vesting Finance, dat is zowel betreffende afspraken over betalingen, de manier waarop Vesting Finance men te woord staat en de manier van informatie verstrekken.
Het feit dat ze zo zitten te hameren op betaal afspraken ligt alleen maar voor de hand om zo snel mogelijk de (te veel)incassokosten binnen te krijgen, want eenmaal binnen; is er niet meer uit!

Een topic hiervoor las ik dat iemand had geschreven dat er eerst de kosten worden ingehouden en vervolgens de vordering; dat kan wel zo zijn, maar dan moeten de kosten conform Rapport voorwerk II zijn, men kan wel meer posten "" verzinnen", dan zouden die dus eerst binnen moeten zijn en dan pas gaat het incassoburo haar best doen voor de opdrachtgever. Rare verhouding dus en de klant zal daar de dupe van zijn.

Mijn ervaring met Vesting Finance is gewoon volhouden dan gaan ze vanzelf wel over tot het versturen van een brief met de melding: uw dossier is gesloten.

Anne Nas
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:27

Re: Praktijk van Vesting Finance uit Almeren... Mag dit?????

Ongelezen bericht door Anne Nas »

Maar je zet ze wel uit hun huis toch leuk baantje :mrgreen:

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Praktijk van Vesting Finance uit Almeren... Mag dit?????

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Anne Nas schreef:Maar je zet ze wel uit hun huis toch leuk baantje :mrgreen:
uit huis zetten doe je niet omdat ze openstaande rekeningen hebben maar na veelvuldig huurachterstand. en dan nog probeer ik het te laten voorkomen

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Praktijk van Vesting Finance uit Almeren... Mag dit?????

Ongelezen bericht door Guusje61 »

mensen die mij kennen en/of met mij te maken hebben gehad weten hoe ik mijn werk doe, ik laat het oordeel aan hen over.

het feit dat ik niet alleen bij de opdrachtgevers hartelijk welkom ben maar ook bij de mensen bij wie ik aan de deur kom vriendelijk wordt ontvangen spreekt voor zich (zelfs na voor hun op zich vervelende activiteiten).

Anne Nas
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:27

Re: Praktijk van Vesting Finance uit Almeren... Mag dit?????

Ongelezen bericht door Anne Nas »

Het zal wel ben blij dat ik bij de ME werk :wink:

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Praktijk van Vesting Finance uit Almeren... Mag dit?????

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Aan de reacties te lezen hebben de meeste mensen last van de warmte!
Het gaat hier om de praktijken van Vesting Finance uit Almere.
Een organisatie die zich voordoet als een incasso organisatie, maar ondertussen mensen op slimme wijze geld uit de zak klopt.
Daar gaat het over.
En opmerking als: "als men de rekening nu eens optijd betaald"; daar gaat het hier ook niet over, dan kan je beter met je opmerkingen naar: www.bassieenadriaan.nl gaan.

De vraag was en is nog steeds: Praktijken van Vesting Finance uit Almere; Mag dit??? :?

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Praktijk van Vesting Finance uit Almeren... Mag dit?????

Ongelezen bericht door troubleshooter »

En nu ben ik aan de beurt!
Uit hoofde van mijn functie van jurist wil ik in deze even een aantal zaken op een rij zetten ten einde duidelijkheid te scheppen.
Inkassokosten voor vorderingen tot € 250,00 bedragen :€ 37,00
Inkassokosten daarboven zijn niet gelimiteerd maar dienen bij benadering wel gedefinieerd te worden.
In beginsel moet u op tijd betalen, dan overkomt u niets.

Er van uitgaande dat u nu wel genoegen neemt met mijn teks groet ik u.
Laatst gewijzigd door troubleshooter op 10 jul 2010 22:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Praktijk van Vesting Finance uit Almeren... Mag dit?????

Ongelezen bericht door Radar »

Uit deze discussie is een flink aantal berichten verwijderd vanwege geruzie of omdat ze op een andere manier off topic waren.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Praktijk van Vesting Finance uit Almeren... Mag dit?????

Ongelezen bericht door kiz »

Eens te meer: betaal rechtstreeks aan het bedrijf waar de vordering uitstaat, en niet aan een incassobureau.
Het incassobureau zal altijd eerst een betaling afboeken op de incassokosten en pas dán op de hoofdvordering.
En zoals hier maar weer blijkt: incassobureaux houden zelfs betalingen aan de opdrachtgever vast zolang de incassokosten (al dan niet terecht en/of conform rapport Voorwerk II) zijn voldaan. Op die manier blijft er altijd een openstaande vordering waardoor het incassobureau als een terriër achter u aan blijft komen, zélfs al is de oorspronkelijke hoofdsom voldaan.

Gesloten