LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen met incasso's door TNT Post

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Dancis
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 dec 2005 20:03

problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door Dancis »

De laatste tijd komen er aantal brieven niet meer aan , ik heb hier al over geklaagd bij TNT maar daar kunnen ze verder weinig aan doen omdat het ongeregistreerde postzendingen zijn , maar ze gaan het intern aan kaarten en verder kunnen ze niks doen.

Maar vandaag kregen we dus een dagvaarding omdat we dus de huur 3 maanden niet betaald zouden hebben.

Ik dus alles na gelopen en ja het klopt september en november 2009 en april 2010 waren niet betaald nadat ze waren gestorneerd.

Normaal geproken kregen we altijd van de Woningstichting een brief als we dus achter liepen maar voor deze openstaande bedragen nooit geen brief gehad en dan neem ik aan dat er eerst een incasso procedure wordt gestart en ze je dus 2 keer zullen aanmanen om de boel te betalen?

Maar ook hier weer nooit geen brieven ontvangen van het incasso bureau.

Tot dus vandaag de deurwaarder voor de deur stond. Eerst dacht ik met andere instanties waarvan we geen brieven van ontvingen , nou zullen ze wel een keer vergeten zijn want dat kan wel eens gebeuren.

Maar nu het weer gebeurt en ook andere instanties beweren,onder andere de belastingdienst, dat ze brieven hebben gestuurd en deze dus niet aankomen verdenk ik toch de TNT.

Maar door de geintjes van de TNT post komen we dus voor enorme kosten en problemen te staan maar kunnen dit niet bewijzen omdat het ongeregistreerde poststukken gaat en ze dus eventueel ook kunnen zeggen dat het bedrijf wat de brieven heeft gestuurd ze misschien toch wel niet verstuurd heeft.

Maar hoe kunnen we deze kosten voorkomen? Deurwaarder bellen en de zaak uitleggen of gewoon naar de zitting gaan en het probleem aan de rechter voorleggen?

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door gerland »

Maar door de geintjes van de TNT post komen we dus voor enorme kosten en problemen te staan maar kunnen dit niet bewijzen omdat het ongeregistreerde poststukken gaat en ze dus eventueel ook kunnen zeggen dat het bedrijf wat de brieven heeft gestuurd ze misschien toch wel niet verstuurd heeft.

Maar hoe kunnen we deze kosten voorkomen? Deurwaarder bellen en de zaak uitleggen of gewoon naar de zitting gaan en het probleem aan de rechter voorleggen?
Met TNT heeft u weinig te maken. Reken er maar op dat uw schuldeiser kan aantonen of in ieder geval (zeer) aannemelijk kan maken dat hij u heeft geïnformeerd.
Daartegenover staat dan uw verhaal dat u niets ontvangen heeft en dat dat wel aan TNT zal liggen. Daarnaast zult u de rechter wel vertellen dat u niet in de gaten had dat u maandenlang uw huur niet betaalde (?). Dit laatste punt verzwakt u toch al niet sterke verhaal nog meer. U weet toch dat u huur moet betalen?
Advies: betaal zo snel mogelijk wat u hen verschuldigd bent om erger te voorkomen.

Hoe u deze kosten kunt voorkomen in de toekomst?
Heel simpel: zorg dat u uw administratie op orde heeft. Op dit moment is dat kennelijk nog niet het geval. Houd bij welke inkomsten en uitgaven u heeft. Betaal uw huur automatisch en controleer uw afschrijvingen. Denk niet als er niet geïncasseerd wordt of u geen acceptgiro ontvangt, dat u een meevaller heeft en dat u kunt gaan zitten afwachten omdat het niet uw probleem is.
U ziet: het wordt dan vanzelf uw probleem.

Ik krijg nooit brieven van het incassobureau. Maar misschien komt dat omdat ik niet per ongeluk vergeet de huur te betalen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik ben het met Gerland eens - zorg dat je belangrijke kosten, zoals huur, automatisch betaald.

Heb je wel eens tekort?

Overweeg een 2e rekening, zonder krediet, zonder pas - en laat daar dan de bedragen van afschrijven.
Zodra je geld (salaris, uitkering etc.) binnen is - gelijk het gehele bedrag van de vaste lasten naar de 2e rekening - en dan moet het goed gaan.

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door WilWil »

Net als mijn voorgangers mis ik heel erg de eigen verantwoording in dit verhaal. Met de schuld leggen bij TNT sta je niet erg sterk. De rechter heeft dergelijke verhalen vast vaker gehoord.

Bel de deurwaarder en maak een betalingsregeling.

Begin ook vanaf vandaag met een kasboek.

Dancis
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 dec 2005 20:03

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door Dancis »

makkelijk om te zeggen het is je eigen schuld. :evil:

Maar goed heb al weer spijt dat ik hier om advies heb gevraagd want er zijn tegen woordig schijnbaar alleen maar moraalridders

TNT maakt nooit geen fouten en ik wel :lol:

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Dancis schreef:TNT maakt nooit geen fouten en ik wel :lol:
Jij wel ...
Dancis schreef:Ik dus alles na gelopen en ja het klopt september en november 2009 en april 2010 waren niet betaald nadat ze waren gestorneerd.
Je hebt 3x de automatische incasso van de huur gestorneerd dan weet je dat de huur niet is betaald en wat je verwachten kunt.

Martin van Emmerik
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 dec 2009 14:40

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door Martin van Emmerik »

je heb helaas vaak figuren die je zogenaamd van advies voorzien maar niets meer doen dan hun eigen ego strelen over de rug van een andere daar zijn de reacties hier weer een goed voorbeeld van.

Maar punt blijft er word om advies gevraagd en veelal is het iemands beleving maar stuur hem dan op een goede manier ipv verwijten maken dat die zijn admi maar op orde moet hebben. Als dat zo was bestond deze site niet en ook het fenomeen incasso.

Dus houd je commentaar puur zakelijk en niet emotioneel.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door gerland »

Martin van Emmerik schreef:je heb helaas vaak figuren die je zogenaamd van advies voorzien maar niets meer doen dan hun eigen ego strelen over de rug van een andere daar zijn de reacties hier weer een goed voorbeeld van.

Maar punt blijft er word om advies gevraagd en veelal is het iemands beleving maar stuur hem dan op een goede manier ipv verwijten maken dat die zijn admi maar op orde moet hebben. Als dat zo was bestond deze site niet en ook het fenomeen incasso.

Dus houd je commentaar puur zakelijk en niet emotioneel.
@Martin van Emmerik

Als u het nodig vindt dergelijk kritiek te uiten, wilt u dan zo correct zijn man en paard te noemen? Wie en wat.
Verwijten worden hier mijns inziens niet gemaakt. Heb ik ook niet gedaan (waarom zou ik, ik ben geen belanghebbende;'t zal mij een rotzorg zijn hoe TS met zijn geld om gaat, dat bepaalt hij zelf maar).

Zakelijk gezien kan ik niet anders dan concluderen dat het advies aan TS om zijn eigen administratie onder controle te krijgen en goed bij te houden het beste is wat er gegeven kan worden. Daar is niets emotioneels aan.

Maar ja, dan vindt TS dan hij de schuld krijgt en zijn de adviseurs ineens "moraalridders". TNT Post de schuld geven, zonder enig bewijs notabene, heeft daarentegen met moraalridderij natuurlijk niets te maken.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Fijn, zo`n hulpvrager.

Geeft aan dat huur al 3x gestorneerd is (dus, niet betaald) maar word boos als hij met incasso`s te maken krijgt.

Als je huurt, dien je huur te betalen.
Als je weet dat het gestorneerd is - zorg je dat het zo snel mogelijk wel goed komt.

Simpel zat.

Daarnaast - als je een tip krijgt over hoe je het kan voorkomen al moraalridderij noemt, dan is er toch een probleem bij TS.

Ik sluit me dus aan bij opmerking van Gerland.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Daarnaast heb je bij het huren van een woning te maken met de zogenaamde brengplicht.

Daarmee wordt de mogelijkheid om iemand anders de schuld te geven bij niet betalen tot (vrijwel) nul gereduceerd.

Martin van Emmerik
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 dec 2009 14:40

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door Martin van Emmerik »

Ik spreek nooit op de man af het gaat om het algemeen. De logica gebied mij te zeggen dat alle personen die hier een topic openen een probleem hebben en dat hoeft er niet extra ingevreven worden . Tuurlijk moet iedereen zijn of haar admi op orde hebben maar als dat zo was zat je hier niet met een topic (uitzonderingen daargelaten) en jullie reactie is betweterig (tegen het denigrerende aan) en als je dat zelf niet door hebt zegt dat meer over jezelf.

Misschien doe je het niet bewust maar het is ook een gegeven dat je je eigen fouten nooit ziet en dan bedoel ik iedereen.

Dus als je je geroepen voelt om ergens op te reageren doe dat dan op de vraag die gesteld word niet op je eigen EGO en als je het hier niet mee eens bent Jammer dan!!!!

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door gerland »

Martin van Emmerik schreef:Ik spreek nooit op de man af het gaat om het algemeen. De logica gebied mij te zeggen dat alle personen die hier een topic openen een probleem hebben en dat hoeft er niet extra ingevreven worden . Tuurlijk moet iedereen zijn of haar admi op orde hebben maar als dat zo was zat je hier niet met een topic (uitzonderingen daargelaten) en jullie reactie is betweterig (tegen het denigrerende aan) en als je dat zelf niet door hebt zegt dat meer over jezelf.

Misschien doe je het niet bewust maar het is ook een gegeven dat je je eigen fouten nooit ziet en dan bedoel ik iedereen.

Dus als je je geroepen voelt om ergens op te reageren doe dat dan op de vraag die gesteld word niet op je eigen EGO en als je het hier niet mee eens bent Jammer dan!!!!
Als u niet verder komt dan deze prietpraat, zonder enige onderbouwing, dan denk ik niet dat het zin heeft op u te reageren. "EGO" verzint u erbij. Als dat voor u zo'n probleem is, maak het dan hard!

Geen beter advies is gegeven dan de administratie op orde te brengen. Als u bij voorbaat dergelijke adviezen uitsluit (of wilt verbieden), omdat ze volgens u "verwijtend zijn" of "fouten inwrijven", dan zult u. als zachte heelmeester, nooit een vraagsteller optimaal kunnen helpen. Wat weer jammer is voor de vraagsteller vanzelfsprekend. Maar dat zal u waarschijnlijk een zorg zijn. Als u maar de allemansvriend kunt uithangen (ten behoeve van uw ego?).
Laatst gewijzigd door gerland op 02 jun 2010 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

Ik ben het eens met mijn voorganger, toch wil ik graag op de vraag van ts ingaan.

U vraagt of het verstandig is om te overleggen met het incasso bureau of te wachten op de rechter.
In het resultaat maakt het niet uit wat u doet want u zult de kosten moeten betalen. U kunt namelijk niet aannemelijk maken dat het de schuld van TNT is dat u niet betaald hebt. U kunt misschien zeggen dat het de schuld van TNT is dat u geen aanmaning hebt ontvangen, maar nog steeds zal een rechter zeggen dat het uw verantwoordelijkheid is om uw huur te betalen en niet die van TNT. In een zaak heeft u geen poot om op te staan.
Wat wel verstandig zou kunnen zijn is met de incasso bureaus te bellen en een betalingsregeling voor te stellen. Dan hoeft u het gehele bedrag niet in een keer te betalen maar in termijnen en dat is vaak wat makkelijker.

veel succes

groetjes

Trudy

Martin van Emmerik
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 dec 2009 14:40

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door Martin van Emmerik »

Ik krijg nooit brieven van het incassobureau. Maar misschien komt dat omdat ik niet per ongeluk vergeet de huur te betalen.[/quote]

Dit is gewoon natrappen maakt me verder niet uit het gaat er vaak niet om wat je zegt maar hoe en dit werkt vaak door in de Psyche van de mens (vergeet niet dat we maar simpele wezens zijn die denken dat we groot zijn) en kan verkeerd aankomen en mijn mening (meer is het niet) zegt dan dat je het moet laten en plain simpel een antwoord geven op de vraag.

De meeste die hier een topic openen zitten niet te wachten op commentaar en ga ervan uit dat in de meeste gevallen ze zelf wel weten dat ze het verkeerd aangepakt hebben.

En dat ik dan vind dat de personen die reageren zich alleen met de vraag bezig moeten houden i.p.v. betweterig zijn het zij zo en idd EGO is misschien niet het juiste woord maar in de basis principe wel de waarheid.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door gerland »

En dat ik dan vind dat de personen die reageren zich alleen met de vraag bezig moeten houden
Dat doen ze toch? Als u vindt dat dat niet het geval is, toon dat dan aan!
en ga ervan uit dat in de meeste gevallen ze zelf wel weten dat ze het verkeerd aangepakt hebben.
Dat is wat mij betreft precies de essentie van de post van de topicstarter: u niets blijkt dat hij zelf wel weet dat hij het verkeerd aangepakt heeft.

Vandaar de reacties.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door malaga »

Dancis schreef:
Maar vandaag kregen we dus een dagvaarding omdat we dus de huur 3 maanden niet betaald zouden hebben.

Ik dus alles na gelopen en ja het klopt september en november 2009 en april 2010 waren niet betaald nadat ze waren gestorneerd.

Normaal geproken kregen we altijd van de Woningstichting een brief als we dus achter liepen maar voor deze openstaande bedragen nooit geen brief gehad en dan neem ik aan dat er eerst een incasso procedure wordt gestart en ze je dus 2 keer zullen aanmanen om de boel te betalen?

verdenk ik toch de TNT.

Maar door de geintjes van de TNT post komen we dus voor enorme kosten en problemen te staan maar kunnen dit niet bewijzen omdat het ongeregistreerde poststukken gaat en ze dus eventueel ook kunnen zeggen dat het bedrijf wat de brieven heeft gestuurd ze misschien toch wel niet verstuurd heeft.
Als ik het verhaal zo lees,sorry, maar dan heb ik zo mijn vermoeden.
@Dancis
verbeter mij als het niet zo is:
Huur zelf gestorneerd !
Al vaker de huur niet betaald en dan een aanmaning van WBV gekregen!
Dus deze keer gaan wij de schuld aan TNT geven dat geen brieven zijn aangekomen en zo kunnen wij het rekken!
Kijk nog eens in de brievenbus/ keukenkast , misschien heb je ze vergeten uit te halen.
Ik sluit mij bij mijn voorgangers aan, dat TS zijn zaken niet op order heeft en wil nu advies, hoe hij TNT de schuld kan geven van deze puinhoop!
Eerlijk was het geweest, als TS had gevraagd, hoe kan ik dit aanpakken, om zo goed mogelijk er vanaf te komen.
Zwak om iemand anders de schuld te geven!


Verdenking TNT/Geintjes van TNT geloof ik er niets van.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door Guusje61 »

je zou dan verwachten dat er meer post verdwenen is en niet alleen de aanmaningen.

m.i. zou ts naar de zitting moeten gaan en daar proberen uit te leggen waarom de betaling(en) niet zijn voltooid.
hij staat daarin sterker als hij ook klachten heeft ingediend, en niet pas na de dagvaarding.
http://www.klachtenoplossing.nl/tnt-post/

Dancis
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 dec 2005 20:03

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door Dancis »

Huur is niet zelf gestorneerd , maar terug gestort door bank wegens onvoldoende saldo.

Als ik zie dat de huur terug gestort is door de bank maakt ik het altijd weer over ( alleen die keren toevallig niet , maar als ik geen herinnering krijg en ik vergeet het dan loopt het telkens op)

Tevens na mijn klacht gaat het opeens stukken beter met de post bezorging rara hoe kan dat :roll:

Alleen belasting wil nog niet lukken , 2 keer om een overzicht gevraagd en 2 keer hebben ze het naar de afdeling gestuurd die het moet versturen en allebei de keren is er nooit wat aangekomen dus wie is dan de schuldige ?? Tnt of belastingdienst??
Er is zelfs een keer spoed achter gezet maar aankomen ho maar.

maar goed , als iemand dus in aanraking komt met een incassoburo dan is het altijd de schuld van diegene want die heeft niet betaald. Maar waarom iemand dan niet betaald heeft schijnt ook niet belangrijk te zijn :mrgreen:

FerdiXXX
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2008 14:39

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door FerdiXXX »

Ik ben het met alle raadgevers eens dat het verstandig zou zijn vanaf nu maandelijks de vaste lasten in kaart te brengen. Zo kan je altijd zien of alles afgeschreven wordt. Wordt iets gestorneerd, dan weet je dat snel en kan je actie ondernemen. Dan is het in ieder geval geen probleem meer wanneer er geen post bezorgd wordt. (Is het trouwens de TNT wel, of is het Sand of Select mail oid)

Het beste in dit geval zal zijn om direct met het deurwaarderskantoor kontakt te zoeken om een betalingsregeling te treffen.

Dus zoek naar een oplossing samen met de deurwaarder en hou de boel bij om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen....

Twinkie01
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mei 2010 11:02

Re: problemen met incasso's door TNT Post

Ongelezen bericht door Twinkie01 »

Ik geloof je wel hoor.
Neemt niet weg dat ik dit wel een beetje eigen schuld vind, maar dat terzijde.
Wij hebben nl de grootst mogelijke ellende door post die niet bezorgd wordt. Een bekeuring voor 10 km te hard rijden kost ons nu ineens 245 euro omdat we de aanslag nooit ontvangen hebben! Werd ineens gebeld door HR van mn werk dat er loonbeslag dreigde.. wist echt van niets!
En zo nog een paar dingetjes.. Kosten lopen in de honderden euro's! Inmiddels laat ik alles maar zoveel mogelijk via automatische incasso doen om er zeker van te zijn dat we hier niet meer mee de mist in gaan.

Gesloten