Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30079
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sannietje schreef:
21 aug 2021 14:05
Stond er nergens in de mail iets over hoe je bezwaar maakt? Dat gaat vaak niet met een reply op de mail.
Dat mag geen enkel probleem zijn.

zakagenda
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:49

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door zakagenda »

Sannietje schreef:
21 aug 2021 14:05
Stond er nergens in de mail iets over hoe je bezwaar maakt? Dat gaat vaak niet met een reply op de mail.

Hier in de link staat een mailadres waar je he bezwaar naartoe kan sturen. Zet het dossiernummer in het onderwerp en "bezwaar betaalverzoek".
Het e-mailadres is: [email protected]

https://www.flanderijn.nl/betalen/advie ... -sommatie/
Dat heb ik beide allang gedaan en ook hier gemeld, wel blijven lezen hoor.

Verder zoals ook eerder geschreven vind ik 4 e-mails een mooi rond getal om af te wachten. Tenslotte moeten de antwoorden bij hun vandaan komen. We zitten in reces laten we maar zeggen.

Fijn weekend.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Sannietje »

zakagenda schreef:
21 aug 2021 14:58
Sannietje schreef:
21 aug 2021 14:05
Stond er nergens in de mail iets over hoe je bezwaar maakt? Dat gaat vaak niet met een reply op de mail.

Hier in de link staat een mailadres waar je he bezwaar naartoe kan sturen. Zet het dossiernummer in het onderwerp en "bezwaar betaalverzoek".
Het e-mailadres is: [email protected]

https://www.flanderijn.nl/betalen/advie ... -sommatie/
Dat heb ik beide allang gedaan en ook hier gemeld, wel blijven lezen hoor.

Verder zoals ook eerder geschreven vind ik 4 e-mails een mooi rond getal om af te wachten. Tenslotte moeten de antwoorden bij hun vandaan komen. We zitten in reces laten we maar zeggen.

Fijn weekend.
Ah, ik begreep dat jij beantwoorde op die mail😉

zakagenda
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:49

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door zakagenda »

Goedemorgen, fijn weekend gehad.

Nou ik weet onderhand wel dat het incassobureau voorlopig niet gaat mailen, immers de baas de bank bepaalt de regels. Maar wat kunnen ze nu eigenlijk verzinnen?

Ik krijg geld van de bank waar claimservice al mee bezig is, de bank vind dat ik een bedrag aan hun moet betalen en poot daarom een incassobureau op mijn dak. Afgezien dat ik het een minne streek vind van de bank om haar fouten, het innen van te hoge betaalde rente genaamd woekerrente, om dat op te laten lossen door een incassobureau en mij proberen te intimideren. Betaal binnen 5 dagen anders.....!

Omdat de bank zich zo opstelt en hun incassanten zich daar aan passen en volgen, kan ik eigenlijk niks anders doen dan wat zij laten zien.

Volgens mij wachten ze nu gewoon op claimservice, het openstaande bedrag levert alleen maar elke maand meer rente op. Totdat claimservice daadwerkelijk vordert en de bank verrekend het verschil.

Iemand andere scenario`s te bedenken?

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik het goed begrijp is er dus nog geen overeenstemming/overeenkomst tussen u/claimservice en de bank over welk bedrag zij gaan terugbetalen?

zakagenda
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:49

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door zakagenda »

Nee nog niet, wel heb ik bevestigd gekregen van claimservice dat er groen licht is. De bank wil natuurlijk ook weten over welk bedrag claimservice gaat praten.

Moneyman
Berichten: 30079
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het blijft wel vaag. Er is dus duidelijk nog géén opeisbare vordering, je kunt dus niet verrekenen (om even terug te komen op een eerdere discussie).

Kan je je casus eens concreet maken, zodat we zinniger advies kunnen geven?

- wat zijn de feiten van de casus? Dus: welke overeenkomst heb jij met de bank, en houd je je daaraan?
- waarom denk je geld van de bank tegoed te hebben?
- welke stappen heb je hierin concreet gezet?
- waarom ligt de zaak bij een deurwaarder terwijl jij zegt je maandelijkse aflossing gewoon te doen?

zakagenda
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:49

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door zakagenda »

je kunt dus niet verrekenen (om even terug te komen op een eerdere discussie).
Op dit moment niet natuurlijk, claimservice is aan het rekenen. Dat heeft ook even tijd nodig net als de bank ook tijd neemt om mij te berichten en haar plan uitwerkt.

Vaag? Ik krijg geld van de bank en de bank van mij. Zo simpel als wat en transparant. Ik stel vragen aan het incassobureau maar ze antwoorden niet. Helder.

Als het incassobureau nu gewoon eens begint met te communiceren, dan kan ik ook wat concreter toelichten. Ik zit even in een patstelling totdat er beweging komt.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Goed. Samengevat. De eventuele verplichtingen van de bank staan nog helemaal niet vast, maar u bent wel al gestopt met uw lopende verplichting?

Moneyman
Berichten: 30079
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

zakagenda schreef:
23 aug 2021 12:57
je kunt dus niet verrekenen (om even terug te komen op een eerdere discussie).
Op dit moment niet natuurlijk, claimservice is aan het rekenen. Dat heeft ook even tijd nodig net als de bank ook tijd neemt om mij te berichten en haar plan uitwerkt.
Waarom schrijf je dan dat je in je tweede mail al een beroep op verrekening hebt gedaan? Je spreekt jezelf steeds tegen. Dat helpt natuurlijk niet als je goed advies wilt.
zakagenda schreef:
23 aug 2021 12:57
Vaag? Ik krijg geld van de bank en de bank van mij. Zo simpel als wat en transparant.
Zo simpel is het natuurlijk niet. En transparant ben je al helemaal niet. De eerste vraag is al of je uberhaupt geld van de bank krijgt - want daarover bestaat duidelijk nog geen overeenstemming.

Het feit dat je m'n overige vragen blijkbaar niet wilt beantwoorden, geeft natuurlijk ook te denken.

zakagenda
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:49

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door zakagenda »

Lady1234 schreef:
23 aug 2021 13:28
Goed. Samengevat. De eventuele verplichtingen van de bank staan nog helemaal niet vast, maar u bent wel al gestopt met uw lopende verplichting?
Nee, beter lezen.

zakagenda
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:49

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door zakagenda »

Het feit dat je m'n overige vragen blijkbaar niet wilt beantwoorden, geeft natuurlijk ook te denken.
U denkt verder maar een eind weg.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door kuklos »

@zakagenda, ik vond en vind je verhaal ook vaag en het is er niet duidelijk(er) op geworden. Bovenstaande reactie laat voldoende zien waar het misgaat. Bij jou. Succes met je strijd verder, want van dit forum zal je met zo'n houding weinig hulp hoeven te verwachten.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u werkelijk uw lopende verplichting, dus de maandelijkse post betalen van dat krediet, nakomt, zal geen één bank de vordering uit handen geven aan een incassobureau met de opdracht het restant van hun vordering in één keer te incasseren.

zakagenda
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:49

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door zakagenda »

En laat dat nou precies één van de vragen zijn die ik gesteld heb aan de bank via het incassobureau, maar die laten niks horen. Waarom heb ik nooit post, e-mail, telefoontje van de bank gekregen? Terwijl alles bekend is! Ik betaal mijn flex. cred. af onder de gestelde voorwaarden die ik heb ondertekend, elke maand een bedrag.

Als u verder mij niet wilt geloven, dan heeft het ook weinig zin. Ik heb alleen de vraag gesteld '' hoelang moet ik wachten op antwoord" en nu word ik onderworpen aan een onderzoekscommissie die mij geen antwoorden geeft, maar alleen vragen afvuurt omdat ik VAAG ben.

Ik moet het wel leuk blijven vinden toch.

Moneyman
Berichten: 30079
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

zakagenda schreef:
23 aug 2021 14:26
Als u verder mij niet wilt geloven, dan heeft het ook weinig zin. Ik heb alleen de vraag gesteld '' hoelang moet ik wachten op antwoord" en nu word ik onderworpen aan een onderzoekscommissie die mij geen antwoorden geeft, maar alleen vragen afvuurt omdat ik VAAG ben.
Tsja, als je er even iets langer over nadenkt, dan zou je snappen dat het één met het ander te maken heeft. Je schrijft van alles, maar niets concreets, en je spreekt jezelf tegen. Maar je komt hier wel advies vragen. Om goed advies te geven, is het relevant om de casus helder te hebben. En juist daarmee blijf je in gebreke. Het heeft dus niets met "niet geloven" te maken, het heeft er mee te maken dat je verhaal hier niet klopt.
zakagenda schreef:
23 aug 2021 14:26
Ik moet het wel leuk blijven vinden toch.
Nou, inderdaad. Want het is echter superleuk om bij de rechter op je bek te gaan omdat je er toen het nog kon niet even wat moeite voor wilde doen.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door kuklos »

zakagenda schreef:
23 aug 2021 14:26
Ik moet het wel leuk blijven vinden toch.
Is dit een vraag? Indien ja, zet er dan een vraagteken achter. Ik ga er even vanuit dat je dit als vraag stelt. Nee, je hoeft het niet leuk te blijven vinden. Een forum is niet voor de leuk, maar voor antwoorden op vragen. En een antwoord op je vraag heb je al gehad.
zakagenda schreef:
23 aug 2021 14:26
Als u verder mij niet wilt geloven, dan heeft het ook weinig zin. Ik heb alleen de vraag gesteld '' hoelang moet ik wachten op antwoord" ....
Op deze vraag heeft Moneyman (die zelf gerechtsdeurwaarder is) al een antwoord gegeven.
Moneyman schreef:
19 aug 2021 19:46
zakagenda schreef:
19 aug 2021 14:26
Bestaat er een verplichting voor de incasso persoon om binnen een bepaalde tijd te reageren op vraagstukken gesteld door mij. Ik heb 3 keer e-mail verzonden.
Kort en krachtig: nee, tenzij de incassant gerechtsdeurwaarder is. Een gerechtsdeurwaarder moet “binnen redelijke termijn”, hetgeen in de praktijk “binnen 14 dagen” betekent, reageren. Desnoods met alleen een ontvangstbevestiging en een indicatie van het vervolg.

Voor een gewoon incassobureau bestaan geen verplichtingen. In de praktijk kan dit letterlijk jaren duren. Heel vervelend.
Aangezien ik nu begrijp dat dit schijnbaar je enige vraag hier is kan het topic dus dicht. Want hoe lang je moet wachten, tot ze antwoord geven en aangezien ze geen wettelijke termijn hebben waarop ze antwoord moeten geven is het antwoord dus totdat zij antwoord geven oftewel totdat ze antwoord willen geven.

Doch jij ging ook nog vervolgvragen stellen en wilde dus eigenlijk meer weten. En aangezien de forumleden geen chatbots zijn stellen ze ook vragen om de situatie helder te krijgen.
Dus ja:
zakagenda schreef:
23 aug 2021 14:26
........... en nu word ik onderworpen aan een onderzoekscommissie die mij geen antwoorden geeft, maar alleen vragen afvuurt omdat ik VAAG ben.
Je krijgt vragen omdat jij vaag bent, niet duidelijk antwoordt en daardoor weer geen duidelijke antwoorden krijgt. Je hebt nu 3 opties:
1) Mensen af gaan snauwen zoals je in je laatste reacties gedaan hebt, gevolg geen enkele hulp meer.
2) Door blijven gaan met onduidelijkheid, gevolg nog weer meer vragen, nog weer meer frustratie van jouw kant.
3) De situatie nu eens helder uitleggen (inclusief de vragen die al gesteld zijn goed beantwoorden), gevolg goede antwoorden, waarmee jij een stuk verder kan.

Maar linksom of rechtsom heb jij zelf in de hand hoe goed de hulp is die jij hier krijgt.

zakagenda
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:49

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door zakagenda »

Helemaal duidelijk een forum is niet voor de leuk. Ok... dan ga ik nu wat leukere dingen doen.

Bedankt voor het advies.

zakagenda
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:49

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door zakagenda »

Want het is echter superleuk om bij de rechter op je bek te gaan omdat je er toen het nog kon niet even wat moeite voor wilde doen.
We gaan het vanzelf weer lezen hoeveel miljoen het dit keer weer kost voor de bank, ik zit op het puntje van m'n stoel. Hup claimservice druk 'm punt.

zakagenda
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:49

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door zakagenda »

Als u werkelijk uw lopende verplichting, dus de maandelijkse post betalen van dat krediet, nakomt, zal geen één bank de vordering uit handen geven aan een incassobureau met de opdracht het restant van hun vordering in één keer te incasseren.
Ik heb gezegd dat ik nog steeds gewoon elke maand geld dump op die rekening, maar dat is niet de reden hoor dat het volledige krediet nu schijnbaar opeisbaar is! Ik dacht dat hier experts zaten die toch wel beter wisten. Daarom zit ik ook niet meer te wachten op hulp van deze experts, ook al wil @kuklos mij doen geloven dat ze dat wel zijn.

De reden van een niet juiste adres kan zijn dat de post niet aankomt, maar dat kan geen reden zijn voor opeisbaar krediet. Maar wat dan wel? Ik hoor niemand die vraag stellen laat staan het juiste antwoord daarop geven.

Laat ik, de niet expert het dan wel weten en het is doodsimpel. Tegenrekening, als die er niet meer is dan houdt het hele verhaal op.

Claimservice gaat voor mij het teveel betaalde rente incasseren bij de bank, die gaan als het moet naar de rechter (niet ik) en die zie ik zeker niet op hun bek gaan zoals @moneyman dat fijntjes uitdrukt, de bank gaat gewoon betalen, punt.

Dan betaal ik de bank af en de zaak is gewoon opgelost, dat niemand daar nu opkomt. Vage experts hier die je snel op het verkeerde been zetten, en alles willen ontrafelen tot het laatste draadje, en dan toch geen adequaat antwoord weten te vinden op mijn simpele transparante vraag.

Ga leuke dingen doen vandaag, de dag is kort genoeg.

Gesloten