Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Sannietje »

zakagenda schreef:
24 aug 2021 11:07
Als u werkelijk uw lopende verplichting, dus de maandelijkse post betalen van dat krediet, nakomt, zal geen één bank de vordering uit handen geven aan een incassobureau met de opdracht het restant van hun vordering in één keer te incasseren.
Ik heb gezegd dat ik nog steeds gewoon elke maand geld dump op die rekening, maar dat is niet de reden hoor dat het volledige krediet nu schijnbaar opeisbaar is! Ik dacht dat hier experts zaten die toch wel beter wisten. Daarom zit ik ook niet meer te wachten op hulp van deze experts, ook al wil @kuklos mij doen geloven dat ze dat wel zijn.

De reden van een niet juiste adres kan zijn dat de post niet aankomt, maar dat kan geen reden zijn voor opeisbaar krediet. Maar wat dan wel? Ik hoor niemand die vraag stellen laat staan het juiste antwoord daarop geven.

Laat ik, de niet expert het dan wel weten en het is doodsimpel. Tegenrekening, als die er niet meer is dan houdt het hele verhaal op.

Claimservice gaat voor mij het teveel betaalde rente incasseren bij de bank, die gaan als het moet naar de rechter (niet ik) en die zie ik zeker niet op hun bek gaan zoals @moneyman dat fijntjes uitdrukt, de bank gaat gewoon betalen, punt.

Dan betaal ik de bank af en de zaak is gewoon opgelost, dat niemand daar nu opkomt. Vage experts hier die je snel op het verkeerde been zetten, en alles willen ontrafelen tot het laatste draadje, en dan toch geen adequaat antwoord weten te vinden op mijn simpele transparante vraag.

Ga leuke dingen doen vandaag, de dag is kort genoeg.
Nou succes.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u voldoet niet meer aan een andere voorwaarde van dat krediet?

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Sannietje »

zakagenda schreef:
19 aug 2021 11:16
Beste allen,

Ik heb 4 weken geleden bericht gekregen van een incassobedrijf, ik moest binnen 5 dagen betalen of reageren.
Ik heb gereageerd binnen 5 dagen met de uitleg waarom ik nu niet betaal.

Ik heb twee weken later nog eens gereageerd omdat ik dacht dat het misschien om een fake aanmaning gaat. Ik heb voor de derde keer gereageerd om op mijn vragen te antwoorden. Ik krijg geen respons tot nu toe.

Mijn vraag is alleen, hoelang moet ik wachten totdat de incassopersoon op mijn verzonden reactie's antwoord geeft, terwijl ik wel binnen de eis van 5 dagen gereageerd heb.
Je kan wel gefrustreerd zijn dat je (Voor jouw gevoel) niet het antwoord hebt ontvangen wat je wilde horen.

Jouw vraag was? "Ik heb een mail van een deurwaarder ontvangen uit het niets terwijl ik gewoon netjes betaal. Ik heb binnen 5 dagen gereageerd, maar krijg geen antwoord. Op de 2e mail ook niet. Hoelang moet ik wachten?"

Op de vraag hoelang jij moet wachten op antwoord hoef je geen expert te zijn hier, enkel een medewerker van Flanderijn..

Op het advies "Waarom bel je niet?" Reageerde jij niet. Enkel weer een reactie dat je weer een mail hebt gestuurd.

Het beste antwoord heb je wel degelijk ontvangen van Moneyman, zie hieronder de link:

https://www.ondernemeneninternet.nl/deu ... nschakelen

Maar jij blijft stellig volhouden dat je nooit eerder iets hebt vernomen, geen brief, telefoontje of mail. En noemt het ook bizar omdat er geen aanleiding toe zou zijn.

Nogmaals, jij wilt snel antwoord. Met een telefoontje is het hooguit een half uur wachten maar daarna weet jij wat. Dat jij er niets mee doet kan, maar dat is een keuze.

Jij bent wel een uitzondering als bij jou een deurwaarder komt zonder aanleiding en zonder voortraject van incassobureau.

Nergens is beweerd dat jij geen recht hebt op teveel betaalde rente, ook niet dat het niet verrekend kan worden. Je begon goed maar ja...

Maar goed, nogmaals succes en ik hoop voor jou dat de rechter je geloofd dat de deurwaarder zonder reden op je stoep stond.

zakagenda
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:49

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door zakagenda »

Jij bent wel een uitzondering als bij jou een deurwaarder komt zonder aanleiding en zonder voortraject van incassobureau.
En dat heeft een reden, en dat wil ik horen van incassobureau maar die antwoorden niet.

En ik ga niet naar de rechter, dat doet claimservice voor mij als het nodig mocht zijn.

Daarom zie ik alles met plezier te gemoed, jammer dat het incassobureau alles ophoudt op dit moment, maar is dan wel weer handig voor mij. Ze werken niet bepaald mee met de zaak.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Sannietje »

zakagenda schreef:
24 aug 2021 13:35

En ik ga niet naar de rechter, dat doet claimservice voor mij als het nodig mocht zijn.
Maar ga jij niet mee dan naar de rechtbank als jouw zaak voorkomt?

Jij had het over een deurwaarder maar die mag pas in beeld komen zodra het incassobureau na 2 oproepen (brief, mail, telefoon) geen reacties of betaling ontvangt.

Of je hebt het wel ontvangen maar deed er niets mee of het was geen deurwaarder ( een deurwaarder komt in alle gevallen bij je aan de deur, tenzij een ander woonadres niet is doorgegeven en onbekend is)

Als ik er vanuit ga dat jij altijd netjes betaald hebt lijkt mij dit gewoon een incassobureau met een eerste oproep en zijn ze nu in onderzoek.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die zaak van Claimservice staat los van de vordering van de bank.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Interessant leesvoer. TS is ervan overtuigd dat hij aan alle voorwaarden van het flex-krediet voldoet en de bank dus ten onrechte het hele bedrag ineens opeist. Prima dat allerlei mensen op het forum suggesties doen: heeft u mss toch een fout gemaakt?
Dit vanuit de veronderstelling dat een bank niet ten onrechte een lening opeist.
TS geeft aan geen fouten te hebben gemaakt, dat kan geen grond zijn om het hele bedrag ineens op te eisen. Dit irriteert de mensen die met goede bedoelingen allerlei mogelijke fouten hebben aangedragen.
De enige vraag die er nu nog ligt: kan de bank, volgens het afgesloten contract, zonder dat daar een reden voor hoeft te worden aangegeven, het hele bedrag ineens opeisen?
De claim van de bank richting TS staat ook volgens mij - nu nog - los van de (nog niet officieel vastgestelde) claim richting bank waar claimservice namens TS mee bezig is - waardoor de claim van de bank nu nog niet voor verrekening in aanmerking komt.
TS heeft op tijd gereageerd (helaas geen automatische bevestiging van ontvangst gekregen) en hoeft dan ook nu niks te doen - mits zijn mail wordt geaccepteerd als bewijs dat hij binnen 5 dagen heeft gereageerd. Bij uitzondering iemand die relaxed achterover zit terwijl een deurwaarder dreigt langs te komen.

Moneyman
Berichten: 29993
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

HandigeHarrie schreef:
24 aug 2021 14:56
Interessant leesvoer. TS is ervan overtuigd dat hij aan alle voorwaarden van het flex-krediet voldoet en de bank dus ten onrechte het hele bedrag ineens opeist. Prima dat allerlei mensen op het forum suggesties doen: heeft u mss toch een fout gemaakt?
Dit vanuit de veronderstelling dat een bank niet ten onrechte een lening opeist.
TS geeft aan geen fouten te hebben gemaakt, dat kan geen grond zijn om het hele bedrag ineens op te eisen. Dit irriteert de mensen die met goede bedoelingen allerlei mogelijke fouten hebben aangedragen.
De enige vraag die er nu nog ligt: kan de bank, volgens het afgesloten contract, zonder dat daar een reden voor hoeft te worden aangegeven, het hele bedrag ineens opeisen?
Je redeneert behoorlijk vanuit je eigen aannames, als ik het even zeggen mag :lol:

Er zijn veel meer redenen waarom een bank een lening op kan eisen, buiten wanbetaling. De actie die TS jegens de bank heeft opgestart kan er daar één van zijn. Maar het kan net zo goed iets heel anders zijn.

Dus nee, jouw conclusie dat er maar één vraag is die er nog ligt, is onjuist. Want om die vraag te kunnen beantwoorden, moeten er éérst andere vragen beantwoord worden - maar dat wil TS niet. Dan houdt het op.

Los daarvan draait dit topic helemaal niet over de (al da niet terechte) opeising, maar over de responstermijn. En die vraag is al lang beantwoord.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Nu wordt het nog interessanter: de bank kan de lening rechtsgeldig opeisen omdat TS een financiële claim neerlegt inzake woekerrente ?
Dat zou ik nooit verzonnen hebben, ik leer elke keer weer wat bij op dit forum

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Sannietje »

zakagenda schreef:
23 aug 2021 12:16
Nee nog niet, wel heb ik bevestigd gekregen van claimservice dat er groen licht is. De bank wil natuurlijk ook weten over welk bedrag claimservice gaat praten.
@Handigeharrie,

Gisteren was er nog niets bekend bij claimservice, dus dan weet TS ook nog niet veel, behalve het openstaande Saldo en dat er banken zijn met woekerrentes. Deze betreffende bank heeft waarschijnlijk in het verleden bij mensen teveel betaalde rente moeten terug storten. Kan zijn dat het bij TS ook zo is, zo ik begrijp is dit nog in onderzoek. TS is er nu van overtuigd dat de teveel betaalde rente hoger of gelijk ligt met het openstaande saldo.
Dus betaald hij nu niet.

zakagenda
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:49

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door zakagenda »

Maar ga jij niet mee dan naar de rechtbank als jouw zaak voorkomt?
Nee, die zaak komt niet voor. En komt ie wel voor zorg ik voor een goede advocaat, en die weet de weg.
Jij had het over een deurwaarder maar die mag pas in beeld komen zodra het incassobureau na 2 oproepen (brief, mail, telefoon) geen reacties of betaling ontvangt
Nee, ik had het over een incassopersoon. Lees de O.P.
Of je hebt het wel ontvangen maar deed er niets mee of het was geen deurwaarder ( een deurwaarder komt in alle gevallen bij je aan de deur, tenzij een ander woonadres niet is doorgegeven en onbekend is
Nee ook niet, ik ben in 2019 voor het laatst verhuist en heb dat toen schriftelijk door gegeven. Bewijsstukken heb ik daar nog van, dus de bank is hiervan op de hoogte. Bovendien heeft de bank mij nimmer gebeld, gefaxt, gemaild. Eigenlijk precies wat er nu afspeelt met het deurwaarder kntr. ook geen respons.

Het is logisch dat er eerst verrekend wordt, ik weet wat mijn schuld is maar ook wat ik tegoed heb. Dat heb ik natuurlijk wel even door een handige accountant laten uitrekenen. Anders ga ik toch niet zo`n stampij maken, het schuldbedrag is peanuts. Het gaat me nu natuurlijk om het principe, de bank of ik.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Sannietje »

zakagenda schreef:
19 aug 2021 20:25
Een gerechtsdeurwaarder moet “binnen redelijke termijn”, hetgeen in de praktijk “binnen 14 dagen” betekent, reageren. Desnoods met alleen een ontvangstbevestiging en een indicatie van het vervolg.
Dat is dus precies wat ik in gedachte had, en het is een gerechtsdeurwaarder. Tenminste als ik de mail mag geloven. Een ontvangstbewijs had ik op z`n minst verwacht.

De aanmaning is ook niet persoonlijk ondertekend.
Hier zeg jij anders dat het een deurwaarder is. Een incassobureau geeft je vaak meer ruimte dan 5 dagen.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@zakagenda

Dit schreef u om 11.07 uur.

Ik heb gezegd dat ik nog steeds gewoon elke maand geld dump op die rekening, maar dat is niet de reden hoor dat het volledige krediet nu schijnbaar opeisbaar is! Ik dacht dat hier experts zaten die toch wel beter wisten. Daarom zit ik ook niet meer te wachten op hulp van deze experts, ook al wil @kuklos mij doen geloven dat ze dat wel zijn
.

Betaalt u nu wel of niet?

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Sannietje »

zakagenda schreef:
19 aug 2021 11:16
Beste allen,

Ik heb 4 weken geleden bericht gekregen van een incassobedrijf, ik moest binnen 5 dagen betalen of reageren.
Ik heb gereageerd binnen 5 dagen met de uitleg waarom ik nu niet betaal.
Nee, hij/zij betaald nu niet heeft hij/zij gezegd.
Laatst gewijzigd door Sannietje op 24 aug 2021 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29993
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

HandigeHarrie schreef:
24 aug 2021 15:46
Nu wordt het nog interessanter: de bank kan de lening rechtsgeldig opeisen omdat TS een financiële claim neerlegt inzake woekerrente ?
Dat zou ik nooit verzonnen hebben, ik leer elke keer weer wat bij op dit forum
Dat is niet wat ik concreet schreef. Omdat TS vaag blijft over wat er nu precies wel of niet gebeurd is, weten we niet welke acties er ondernomen zijn en in welke bewoordingen. Maar sommige acties kunnen onverwachte gevolgen hebben.

Los daarvan heeft een lening veel meer voorwaarden dan alleen betaling. Als je aan één of meerdere niet voldoet, houdt het op. We hebben bijvoorbeeld wel vaker topics langs zien komen waarin de lening opgeëist werd omdat TS geen tegenrekening meer had.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door kuklos »

zakagenda schreef:
24 aug 2021 11:07
Daarom zit ik ook niet meer te wachten op hulp van deze experts, ook al wil @kuklos mij doen geloven dat ze dat wel zijn.
....................
Ga leuke dingen doen vandaag, de dag is kort genoeg.
Waar heb ik geclaimd dat de mensen op dit forum experts zijn? Waar? Dus in welke post?

Vraag twee, jij ging toch leuke dingen doen vandaag? Waarom blijf je hier dan reageren?

zakagenda
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:49

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door zakagenda »

Sannietje schreef:
24 aug 2021 16:17
zakagenda schreef:
19 aug 2021 20:25
Een gerechtsdeurwaarder moet “binnen redelijke termijn”, hetgeen in de praktijk “binnen 14 dagen” betekent, reageren. Desnoods met alleen een ontvangstbevestiging en een indicatie van het vervolg.
Dat is dus precies wat ik in gedachte had, en het is een gerechtsdeurwaarder. Tenminste als ik de mail mag geloven. Een ontvangstbewijs had ik op z`n minst verwacht.

De aanmaning is ook niet persoonlijk ondertekend.
Hier zeg jij anders dat het een deurwaarder is. Een incassobureau geeft je vaak meer ruimte dan 5 dagen.
En die reageert niet, netjes toch zo als het hoort. Ik moet reageren binnen 5 dagen wat ik gedaan heb, en het bureau meld nog niet eens een ontvangstbevestiging. Intimidatie van de bovenste plank, ze maken wel vrienden op deze manier. Bovendien blijf ik op deze manier wel in het ongewis over de gestelde vragen aan de bank. De bank kan toch ook even bellen en zeggen, hee joh kom even een bakkie doen dan lossen we het op. Helemaal niks!

Moneyman
Berichten: 29993
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je bent wel lekker aan het draaien by the way. Het ene moment betaal je, het volgende moment niet. Het ene moment verreken je, het volgende moment niet. Shoot me...
zakagenda schreef:
23 aug 2021 12:57
je kunt dus niet verrekenen (om even terug te komen op een eerdere discussie).
Op dit moment niet natuurlijk, claimservice is aan het rekenen. Dat heeft ook even tijd nodig net als de bank ook tijd neemt om mij te berichten en haar plan uitwerkt.
zakagenda schreef:
24 aug 2021 16:03
Het is logisch dat er eerst verrekend wordt, ik weet wat mijn schuld is maar ook wat ik tegoed heb. Dat heb ik natuurlijk wel even door een handige accountant laten uitrekenen.
Je hebt geen opeisbare vordering, je kunt nog helemaal niet verrekenen.
kuklos schreef:
24 aug 2021 16:27
Vraag twee, jij ging toch leuke dingen doen vandaag? Waarom blijf je hier dan reageren?
Dat is wel duidelijk :D
Mijn déjà vu radar draait overuren, by the way. Of, zoals een oude wijze man al schreef:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Moneyman op 24 aug 2021 16:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Sannietje »

zakagenda schreef:
24 aug 2021 16:29
Sannietje schreef:
24 aug 2021 16:17
zakagenda schreef:
19 aug 2021 20:25

Dat is dus precies wat ik in gedachte had, en het is een gerechtsdeurwaarder. Tenminste als ik de mail mag geloven. Een ontvangstbewijs had ik op z`n minst verwacht.

De aanmaning is ook niet persoonlijk ondertekend.
Hier zeg jij anders dat het een deurwaarder is. Een incassobureau geeft je vaak meer ruimte dan 5 dagen.
En die reageert niet, netjes toch zo als het hoort. Ik moet reageren binnen 5 dagen wat ik gedaan heb, en het bureau meld nog niet eens een ontvangstbevestiging. Intimidatie van de bovenste plank, ze maken wel vrienden op deze manier. Bovendien blijf ik op deze manier wel in het ongewis over de gestelde vragen aan de bank. De bank kan toch ook even bellen en zeggen, hee joh kom even een bakkie doen dan lossen we het op. Helemaal niks!
Jij eist toch de rente terug? Dan had je ook even langs kunnen gaan?

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Sannietje schreef:
24 aug 2021 15:56
zakagenda schreef:
23 aug 2021 12:16
Nee nog niet, wel heb ik bevestigd gekregen van claimservice dat er groen licht is. De bank wil natuurlijk ook weten over welk bedrag claimservice gaat praten.
@Handigeharrie,

Gisteren was er nog niets bekend bij claimservice, dus dan weet TS ook nog niet veel, behalve het openstaande Saldo en dat er banken zijn met woekerrentes. Deze betreffende bank heeft waarschijnlijk in het verleden bij mensen teveel betaalde rente moeten terug storten. Kan zijn dat het bij TS ook zo is, zo ik begrijp is dit nog in onderzoek. TS is er nu van overtuigd dat de teveel betaalde rente hoger of gelijk ligt met het openstaande saldo.
Dus betaald hij nu niet.
Ja, zo had ik het ook begrepen, als die claim duidelijk is dan kan verrekening gevraagd worden. De vraag of de bank de lening ineens kan opeisen, moet (dus) los van de woekerrente worden bekeken.

Gesloten