LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rosmalen gerechtsdeurwaarders

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
rea
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 okt 2015 15:02

Rosmalen gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door rea »

Hoi allemaal,

Ik vroeg mij af of er iemand slechte ervaringen heeft met Rosmalen gerechtsdeurwaarders?

Mijn verhaal:
Ik heb een abonnement bij een glazenwassersbedrijf. Ik merk dat het lastig wordt deze kosten maandelijks op te brengen. Ik mail het bedrijf en zeg op met als reden dat ik het financieel niet meer kan opbrengen. Tevens vraag ik een eindafrekening. Deze bedraagt €65.

Ik krijg het niet voor elkaar dit bedrag te betalen en besluit het te laten aankomen op een incassobureau. Mijn ervaring is namelijk dat ik hiermee een regeling kan treffen.

Ik ontvang een brief van Rosmalen gerechtsdeurwaarders en doe een voorstel van 2 maandelijkse termijnen van €32.50.
Rosmalen geeft aan dat wanneer ik een regeling wil er kosten bijkomen. Dit begrijp ik natuurlijk. Kosten bedragen €40.

Mijn volgende voortstel is daarom 4 maandelijkse termijnen, 3x €25 en 1x €30.

Ik krijg vervolgens bericht van Rosmalen dat de client niet akkoord gaat met dit voorstel. Client (het glazenwassersbedrijf) doet een tegenvoorstel van 1x €60 en 1x €45.
Waarop ik aangeef dat wanneer ik €65 niet ineens kan betalen, dat €60 ook niet gaat lukken. In diverse mails geef ik vervolgens mijn inkomsten en uitgaven aan en doe ik meerdere voorstellen.
Client gaat niet akkoord krijg ik steeds te horen. Vervolgens zijn we een maand verder en heb ik nog geen regeling kunnen afspreken. Toch krijg ik ineens een deurwaarder aan de deur, nog meer kosten dus. Voorstellen blijven niet geaccepteerd worden.

De rekening van het glazenwassersbedrijf is van eind april. Begin december is de rekening inmiddels opgelopen naar €673.

Client is inmiddels akkoord gegaan met een regeling van €50 per maand. Waarom kan het nu opeens wel? Waarom moet het bedrag eerr vertienvoudigd worden voordat er een regeling kan worden overeengekomen?!

Tevens vind ik het schandalig dat ik in het ziekenhuis lig en 1 dag te laat ben met betalen hierdoor en dat meteen diezelfde dag weer een deurwaarder op de stoep staat. Waardoor er weer €80 aan kosten bij komt!!

Ik heb inmiddels €200 afgelost op een rekening van maar €65.

Kan het zo maar dat mijn voorstellen niet geaccepteerd worden en dan in 5 maanden tijd het bedrag vertienvoudigd wordt?! Om vervolgens wel akkoord te gaan met een regeling?!

Ik ga hier echt aan onderdoor op deze manier, dit is echt mensen financieel kapot maken!

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Rosmalen gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door Jesa H »

rea schreef:Hoi allemaal,

Ik vroeg mij af of er iemand slechte ervaringen heeft met Rosmalen gerechtsdeurwaarders?

Mijn verhaal:
Ik heb een abonnement bij een glazenwassersbedrijf. Ik merk dat het lastig wordt deze kosten maandelijks op te brengen. Ik mail het bedrijf en zeg op met als reden dat ik het financieel niet meer kan opbrengen. Tevens vraag ik een eindafrekening. Deze bedraagt €65.
Wat aardig van ze dat je zomaar mocht opzeggen zonder je termijn vol te maken.
rea schreef:Ik krijg het niet voor elkaar dit bedrag te betalen en besluit het te laten aankomen op een incassobureau. Mijn ervaring is namelijk dat ik hiermee een regeling kan treffen.
Dat is zeer onverstandig, want dan krijg je er al €40 aan incassokosten bij. Waarom niet gewoon het deel dat je wel kon missen alvast betalen?
rea schreef:Ik ontvang een brief van Rosmalen gerechtsdeurwaarders en doe een voorstel van 2 maandelijkse termijnen van €32.50.
Rosmalen geeft aan dat wanneer ik een regeling wil er kosten bijkomen. Dit begrijp ik natuurlijk. Kosten bedragen €40.

Mijn volgende voortstel is daarom 4 maandelijkse termijnen, 3x €25 en 1x €30.

Ik krijg vervolgens bericht van Rosmalen dat de client niet akkoord gaat met dit voorstel. Client (het glazenwassersbedrijf) doet een tegenvoorstel van 1x €60 en 1x €45.
Waarop ik aangeef dat wanneer ik €65 niet ineens kan betalen, dat €60 ook niet gaat lukken. In diverse mails geef ik vervolgens mijn inkomsten en uitgaven aan en doe ik meerdere voorstellen.
Hier is natuurlijk al veel tijd overheen gegaan. Waarom had u toen nog steeds niets betaald?
En waarom zou je niet je andere uitgaven kunnen aanpassen om eenmalig €15 in een maand te besparen? Eet je een keertje wat minder vlees of geen alcohol en frisdrank.
rea schreef:Client gaat niet akkoord krijg ik steeds te horen. Vervolgens zijn we een maand verder en heb ik nog geen regeling kunnen afspreken. Toch krijg ik ineens een deurwaarder aan de deur, nog meer kosten dus. Voorstellen blijven niet geaccepteerd worden.
Een betalingsregeling is een gunst, geen recht. Ze lopen al heel veel inkomsten mis omdat ze je onder je contract uit hebben laten komen.
rea schreef:De rekening van het glazenwassersbedrijf is van eind april. Begin december is de rekening inmiddels opgelopen naar €673.
Wow, dat heb je dan wel echt niet heel slim aangepakt. Waarom had je nog steeds niet betaald?
rea schreef:Client is inmiddels akkoord gegaan met een regeling van €50 per maand. Waarom kan het nu opeens wel? Waarom moet het bedrag eerr vertienvoudigd worden voordat er een regeling kan worden overeengekomen?!
Dus je kon gewoon €50 per maand missen.... Waarom heb je het dan niet gewoon in 2 termijnen betaald, zoals ze oorspronkelijk wilden?
rea schreef:Tevens vind ik het schandalig dat ik in het ziekenhuis lig en 1 dag te laat ben met betalen hierdoor en dat meteen diezelfde dag weer een deurwaarder op de stoep staat. Waardoor er weer €80 aan kosten bij komt!!
Je bent niet 1 dag te laat, maar maanden te laat. En je wist ook echt wel eerder dan de dag ervoor dat je moest betalen voor die datum, toch?
rea schreef:Ik heb inmiddels €200 afgelost op een rekening van maar €65.
Goed dat je aan het aflossen bent.
rea schreef:Kan het zo maar dat mijn voorstellen niet geaccepteerd worden en dan in 5 maanden tijd het bedrag vertienvoudigd wordt?! Om vervolgens wel akkoord te gaan met een regeling?!
Wanbetalers kosten het bedrijf geld. De deurwaarder werkt ook niet gratis. De oorzaak van de verhogingen ben jij zelf.
rea schreef:Ik ga hier echt aan onderdoor op deze manier, dit is echt mensen financieel kapot maken!
Je kiest er toch zelf voor om niet te voldoen aan je betalingsverplichting en je financiële zaken niet op orde te hebben?

Wel vraag ik me af waaruit die hoofdsom bestaat. Ben je soms voor het gerecht gedaagd?
Laatst gewijzigd door Jesa H op 05 jan 2018 11:32, 2 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12319
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rosmalen gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De glazenwasser is heel coulant geweest dat u direct onder het contract uit kon, waarom dan niet direct in overleg gegaan of die eindafrekening in 2x mocht? En als het financieel al zo lastig is, waarom dan bij familie niet even de €65 geleend.
Uw verhaal klinkt raar in de oren, u kon eerst wel de glazenwasser betalen en ineens is het teveel en kunt u eigenlijk niets meer missen. Of uw huishoudboekje is niet op orde, of u geeft ineens veel meer geld uit als voorheen.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Rosmalen gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door Appie83 »

Ik heb het een en ander zien voorbij komen op het Radar forum, maar dit... een rekening van 65,- niet kunnen betalen (u had waarschijnlijk al een betalingsachterstand), 40,- aan kosten prima vinden om een betalingsregeling af te spreken en vervolgens de kosten op laten lopen tot 673 (1035%) :shock:

Dat het bedrag is opgelopen tot 673,- heeft TS toch aan zichzelf te wijten. Natuurlijk kan je vragen om een betalingsregeling, maar een dergelijke regeling is een gunst. Een glazenwasser heeft ook kosten en daarnaast biedt een betalingsregeling geen garantie dat de regeling ook na wordt gekomen. Overigens lijkt het me verstandig dat u uw inkomsten en uitgaven onder de loep neemt. Goed budgetbeheer is belangrijk, maar in dit geval noodzakelijk.

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Rosmalen gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door michieldejong »

NeoDutchio schreef:De glazenwasser is heel coulant geweest dat u direct onder het contract uit kon
Waaruit maak je op dat er sprake was van coulance en dat TS eerder onder het contract uit kon?
Ik lees alleen:
rea schreef: Ik mail het bedrijf en zeg op met als reden dat ik het financieel niet meer kan opbrengen. Tevens vraag ik een eindafrekening. Deze bedraagt €65.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Rosmalen gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door vroem »

ik snap even niet dat in het begin van het verhaal niet gelijk in ieder geval dat betaald is wat wel lukte... in de loop van het traject had dan ook in stapjes gedaan kunnen worden waardoor het hele probleem niet zo geëscaleerd was....en voor de rest een regeling wellicht wel makkelijk geaccepteerd was omdat goede wil getoond was. dom dom dom dus gewoon eigenlijk...
Een regeling is een gunst, geen recht...

NeoDutchio
Berichten: 12319
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rosmalen gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

michieldejong schreef:
NeoDutchio schreef:De glazenwasser is heel coulant geweest dat u direct onder het contract uit kon
Waaruit maak je op dat er sprake was van coulance en dat TS eerder onder het contract uit kon?
Ik lees alleen:
rea schreef: Ik mail het bedrijf en zeg op met als reden dat ik het financieel niet meer kan opbrengen. Tevens vraag ik een eindafrekening. Deze bedraagt €65.
Een abonnement heeft een begin datum en een einddatum.

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Rosmalen gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door michieldejong »

Doorlopende abonnementen hebben een opzegtermijn van één maand. De mensen die ik ken gebruiken jarenlang dezelfde glazenwasser. Al met al lijkt me dit weinig aanleiding om zo stellig te beweren dat er sprake is geweest van coulance zolang TS daar geen aanleiding toe heeft gegeven.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Rosmalen gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Van de regen in de drup gekomen.
Het tot een Incassobureau laten komen is niet echt slim geweest.
En dan ook de opmerking dat een dag een betaling te laat is gekomen met een extra bedrag tot gevolg.
een betalingsregeling is een gunst
Hoop dat u de volgende keer wat vlugger tot inkeer komt.

NeoDutchio
Berichten: 12319
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rosmalen gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

michieldejong schreef:Doorlopende abonnementen hebben een opzegtermijn van één maand. De mensen die ik ken gebruiken jarenlang dezelfde glazenwasser. Al met al lijkt me dit weinig aanleiding om zo stellig te beweren dat er sprake is geweest van coulance zolang TS daar geen aanleiding toe heeft gegeven.
Gezien de afkoopsom gaat het hier om een tijdelijke overeenkomst. Als er een overeenkomst was die direct opzegbaar was was TS er af gekomen met 1 of 2 maanden opzegtermijn. € 32,50 tot € 65,00 per maand voor een glazenwasser komt mij niet geloofwaardig over.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Rosmalen gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door yan »

kort gezegd ja,
een betalingsregeling is een gunst van de leverancier, geen recht.
De betaaldatum is verlopen en dus is de rekeing direct opeisbaar. Dat wil zeggen dat u MOET betalen, kunt u dat niet dan komen er inderdaad extra kosten bij. Het is ook erg vervelend als klanten niet betalen en een deurwaarder werkt ook niet gratis.

Verwijderd

Re: Rosmalen gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Mijn grootste vraag bij deze casus is waarom je in hemelsnaam een abonnement neemt bij een glazenwasser als je zelfs geen €65 per maand kunt ophoesten. Lap dan zelf je ramen. 1 x in de 6 weken is meer dan voldoende en is zo goed als gratis. Een abonnement is een luxe die TS zich duidelijk absoluut niet kan veroorloven.

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Rosmalen gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door michieldejong »

NeoDutchio schreef:
michieldejong schreef:Doorlopende abonnementen hebben een opzegtermijn van één maand. De mensen die ik ken gebruiken jarenlang dezelfde glazenwasser. Al met al lijkt me dit weinig aanleiding om zo stellig te beweren dat er sprake is geweest van coulance zolang TS daar geen aanleiding toe heeft gegeven.
Gezien de afkoopsom gaat het hier om een tijdelijke overeenkomst. Als er een overeenkomst was die direct opzegbaar was was TS er af gekomen met 1 of 2 maanden opzegtermijn. € 32,50 tot € 65,00 per maand voor een glazenwasser komt mij niet geloofwaardig over.
Of er was al een achterstand, dat zou net zo goed een verklaring kunnen zijn. Niet ondenkbeeldig bij iemand die moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen.

Maar stel, je verhaal klopt, er was sprake van een afkoopsom. Waarom was dit dan 'coulant'?

stofzuigertje

Re: Rosmalen gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je hoog woonde en de glazenwasser via bakje langs komt en elke ladder tekort is vind ik €65,- per maand wel redelijk.
Er staat nergens of je zelf kunt lappen want enkele hoge gebouwen moet je wel.

Daar is geen keuze dus als je na jaartje niet wassen het niet meer ziet zitten.... zijn de ramen mat.

rea
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 okt 2015 15:02

Re: Rosmalen gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door rea »

Beste allemaal,

Dank voor jullie berichten.
En mijn conclusie is inderdaad dat ik erg stom ben geweest om het te laten aankomen op een deurwaarder.
Mijn ervaring met deurwaarders was tot op heden positief dat ik in gesprek kon en dat zij keken naar mijn persoonlijke situatie en zo tot een oplossing kwamen.

De €65 is de hoofdsom bij de deurwaarder. Deze bestond uit achterstanden (ik had dus geen afkoopsom van een abonnement).

Ik begrijp jullie kritische blik en ik begrijp nu ook heel duidelijk dat een regeling een gunst is en dus geen recht..

Ik wilde het echter echt oplossen en ik heb nooit kunnen voorzien dat dit zo uit de hand zou lopen..

En inderdaad voor sommige huishoudens is €65 niet op te hoesten.. Ook niet door minder frisdrank o.i.d. te kopen..

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rosmalen gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vergeet niet dat het feitelijk niet de deurwaarder, maar de schuldeiser is die over het al dan niet aangaan van een regeling beslist. Kijk dus niet te kritisch naar Rosmalen...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rosmalen gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door sylvesterb »

rea schreef:Beste allemaal,

Dank voor jullie berichten.
En mijn conclusie is inderdaad dat ik erg stom ben geweest om het te laten aankomen op een deurwaarder.
Mijn ervaring met deurwaarders was tot op heden positief dat ik in gesprek kon en dat zij keken naar mijn persoonlijke situatie en zo tot een oplossing kwamen.

De €65 is de hoofdsom bij de deurwaarder. Deze bestond uit achterstanden (ik had dus geen afkoopsom van een abonnement).

Ik begrijp jullie kritische blik en ik begrijp nu ook heel duidelijk dat een regeling een gunst is en dus geen recht..

Ik wilde het echter echt oplossen en ik heb nooit kunnen voorzien dat dit zo uit de hand zou lopen..

En inderdaad voor sommige huishoudens is €65 niet op te hoesten.. Ook niet door minder frisdrank o.i.d. te kopen..
Wat ik alleen niet begrijp is dat u een bedrag van € 65,00 moest betalen, u kon dit niet in 1 keer betalen. Waarom heeft u toen niet direct € 32,50 overgemaakt en de volgende maand € 32,50. De kans was groot geweest dat het bedrijf je na de eerste betaling een herinnering had gestuurd pas 1 maand na je betaling, dit had je waarschijnlijk de € 40,00 incassokosten geschild.

Hierna gaat u ook de fout in, het incasso bureau gaat niet akkoord met uw voorstel en daarna betaald u niets. Als u toen gewoon was gaan betalen conform uw eigen regeling was de kans groot geweest dat incasso bureau hun opdrachtgever niet had geadviseerd te gaan procederen bij de rechtbank. Het bedrag van € 105 is erg laag voor een procedure veelal doet een bedrijf dit enkel wanneer ze vermoeden dat u toch verstek laat gaan bij de rechtszitting.

De belangrijkste les bij schulden is dat je het beste proactief kan handelen en niet afwachtend tot er iets gebeurd, dit kan een erg dure grap worden zoals in jouw geval. Als je gewoon direct was gaan betalen in termijnen of direct na ontvangt van de factuur had gebeld was er waarschijnlijk niets gebeurd.

Ik had na het stoppen van mijn eigen bedrijf meerdere schuldeisers, ik heb ze allemaal voordat de factuur verviel gebeld en een regelingen met ze getroffen, meerdere bedrijven hebben de schuld kwijtgescholden of gehalveerd (ook Nuon bijvoorbeeld) omdat de enige andere oplossing schuldsanering was en hier worden zij (en ik ook niet) niet beter van.

Gesloten