LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sana Direct b.v.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
marianne kloos
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2007 16:43

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door marianne kloos »

bedankt cesar voor je reactie, ik zal afwachten wat er verder gaat gebeuren en je op de hoogte houden van de uitkomst

groetjes marianne

margo73
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2007 11:12

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door margo73 »

ik heb toen eind 2004 wel appelazijn ontvangen ,maar steeds betaald
maar na 2 of 3 keer het hebben ontvangen , heb ik het opgezegd
daarna ook niks meer gekregen

tot vandaag die aanmaning

ik zou een opstaande saldo hebben van 32.80
aanmaankosten 9.90
nalatigheidinterest tot 08/01/2005 00.00
interest tot 25/09/2007 3.56
incasso kosten 37.00

in totaal 83.31


maar wat bedoelen ze met nalatigheidinterest tot 08/01/2005 en met interest tot 25/09/2007 ??????
daar snap ik dus niks van

zoals ik al gelezen heb is het daar een zooitje ongeregeld , want als je echt schulden hebt , dan laat een fatsoendelijk bureau er wel veel eerder er wat van weten en niet pas na bijna 3 jaar

MAXIEM

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag margo73,

Je hoeft deze rekening NIET te betalen omdat het hier een consumentenkoop betreft waarbij de vordering na 2 jaar verjaart.

Groeten, Maxiem.

margo73
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2007 11:12

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door margo73 »

tnx maxiem

maar moet ik er toch nog opreageren , voordat ze nog meer gaan dreigen

MAXIEM

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Nogmaals dag margot73,

Ik zou gewoon schriftelijk reageren en hen meedelen dat de vordering inmiddels verjaard is. Verwijs ook even naar het wetsartikel:

Burgerlijk Wetboek7 boek 7 artikel 28.

Groeten, Maxiem.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door Janny »

http://voorwaardensana.ad682.nl/response/?p=36
Sana Direct is aangesloten bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en conformeert zich aan de door deze organisatie opgestelde leverings- en betalingsvoorwaarden
Misschien een idee, om de problemen over deze organisatie ook even te melden aan: http://www.thuiswinkel.org/onderdeel/thuiswinkelennl/
zodat ook daar actie kan ondernomen worden tegen aangesloten bedrijven.
janny

margo73
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2007 11:12

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door margo73 »

nou , ze hebben onze dossier ook gesloten

nadat mijn man een paar keer had gebeld en een dreigende (juridische stappen) mail en een vermelding van het wetboek erin

nog bedankt voor de tip :wink:

karin27081972
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2007 12:20

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door karin27081972 »

Ik krijg een brief van universum Inkasso bv dat ik een bedrag moet betalen voor iets wat mijn moeder besteld had bij neckermann op haar naam helaas is een half jaar nadat mijn moeder het bestelde overleden en neckermann zegt dat ik de schuld op me naam krijg omdat mijn moeder het toendertijd bij mij liet bezorgen omdat ze toen tijdelijk bij ons in huis was.
Ik heb altijd gedacht dat als iemand overlijd dan de schuld kwijtgescholden wordt? dat was bij de otto namelijk wel het geval waar me moeder ook wel eens op basis van termijn betaling bestelde.
maar mijn moeder is nu dus bijna 2 jaar overleden en nu krijg ik dus de inkasso aan me broek via neckermann kan dit zomaar?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Alsnog schulden betalen.

Als u erfgename bent van uw moeder en die erfenis niet verworpen heeft dan aanvaarde u in dat geval de baten maar ook de schulden.
In dit geval heeft Neckerman dus wel gelijk al geeft zij blijk een onfatsoenlijk bedrijf te zijn.
Heeft u echter die erfenis wel verworpen dan kan Neckerman u niet aanspreken voor de schulden die uw moeder voor haar overlijden had.

Grootvader

janholsteijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2007 13:34

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door janholsteijn »

L.S.
Ik bestel een zakje pillen bij Naturpost en betaal alleen 2,95, zoals afgesproken, verzendkosten. Er volgt , ongevraagd, een vervolgzending deze direct geretourneerd met de mededeling geen zendingen meer. Wat gebeurt mij? Een aanmaning van Universum incasso met een onverholen dreiging tot een rechtsgang. Te betalen 91,96. Gelukkig heb ik de giro overdracht via de postbank nog. Ik wacht hoopvol de rechtzeting af. Op Emails regeert Universum niet. Kan de rechter mij een onkostenvergoeding toezeggen? Reis en verblijfkosten naar de rechtbank, adviezen, besteedde tijd? Het hele geval lijkt een beetje op SANA direct.

ronxp123
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2008 13:27

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door ronxp123 »

Geplaatst op 27 Jan 2007 12:17 door simbo


--------------------------------------------------------------------------------
Beste simbo,

hieronder de brief die je gepost hebt bij het forum van radar, ik heb hetzelfde probleem met sana direct bv. kun je mij de verwijzing naar het burgelijkwetboek e-mailen want dan ga ik ook en brief sturen.
wellicht heb je nog een copie van je brief Of deels die ik kan gebruiken.

Met vriendelijke groeten:

Ron




Hallo allemaal

Hierbij wilde ik een aantal mensen bedanken die tips hebben gegeven over wat te doen met de incassorekening van sana direct.
Ik heb jullie advies opgevolgt en een brief (aangetekend) verstuurd naar het incasso bureau, met de verwijzijng naar het burgelijkwetboek. Ik heb vandaag een brief ontvangen van universum.

Hier delen zij mede dat mijn dossier werd afgesloten.

Ik ben hier dus erg blij mee.
Dus voor alle andere doe het ook het helpt echt!!!!

groetjes Simbo

Gesloten