Schoenen besteld bij Footdistrict maar lege doos ontvangen.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Jaawis
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2021 22:08

Schoenen besteld bij Footdistrict maar lege doos ontvangen.

Ongelezen bericht door Jaawis »

Hallo ik heb op 16 dember nike schoenen besteld bij footdistrict, https://footdistrict.com/

Heb keurig een doos ontvangen zonder inhoud dus geen schoenen.
Toen heb ik direct deze Winkel een mail gestuurd en dat wekenlang elke dag omdat ze niet terug reageerden.

Betaling is via klarna gegaan.

Pas na maanden reageert de webshop dat het niet mogelijk is en verstuurd aan klarna een verzendbewijs met 2 kg gewicht op de sticker ( die verzendlabel is natuurlijk online besteld, dus daar kan je elk gewicht neerzetten)

Nu wil klarna na maanden dat ik de rekening betaal. Dat terweil ik nooit schoenen heb gekregen enkel een lege doos, maar voor klarna is dat verzendbewijs genoeg zeggen ze om me te laten betalen...

Ik vind dit vreemd want klarna is van eerst producten kunnen bekijken en dan pas betalen. En heb toch ook mijn rechten als consument als ik niks ontvang. Ik weet even niet wat ik kan doen klarna is niet echt beleefd en maant me om te betalen voor iets wat ik niet gekregen heb.

De webwinkel is waarschijnlijk door de vele maanden dat ze niet gereageerd hebben veelste laat met een onderzoek te starten bij ups.


Wat kan ik doen want ik wil natuurlijk niet voor een lege doos betalen? En klarna wil helemaal niks doen.... Voor hen is die verzendlabel met 2.0 kg genoeg bewijs....

Ik vind dit absoluut schandalig omdat ik dezelfde dag contact heb opgenomen maar de webwinkel pas na maanden reageert.

Wat kan ik doen? Moet voor 5 juli betalen. klarna wil de rekening niet meer pauzeren en de webwinkel reageert niet en wil dus het probleem niet oplossen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Schoenen besteld bij Footdistrict maar lege doos ontvangen.

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Antwoorden bij de andere consumentensite bevielen niet?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schoenen besteld bij Footdistrict maar lege doos ontvangen.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, het is weer eens wat anders dan een versleten jas ontvangen die door het betreffende bedrijf niet eens verkocht wordt.

Ik zou zeggen: stuur de lege doos terug, en vergeet niet te betalen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Schoenen besteld bij Footdistrict maar lege doos ontvangen.

Ongelezen bericht door moederslink »

Een nare ervaring heb ik ook gehad , met Klarna :
de webshop ( een andere dan de uwe) had zn administratie niet op orde, er werd niets aangepast in mijn account , product had ik teruggestuurd , dus iets andere casus dan de uwe ,,,,maar dan Klarna :evil:
Geen boodschap aan het gehannes vd webshop , de betaling werd even op pauze gezet , maar Klarna bleef volhouden en aandringen.

Er was geen communicatie tussen Klarna en deze webshop . Het was mijn probleem en ik moest het zelf oplossen, dwz : betalen.
Bij hun stond de betaling nog open , dusssss, Klarna als pittbull gaf niet op en uiteindelijk heb ik uit arren moede betaald.
Het ging ' slechts ' om € 35 maar toch.
Ik doe niets/ nooit meer iets met die webshop, noch met Klarna.

Ik weet niet om welk bedrag het bij u gaat, maar ik zou zeggen ....betaal maar , dit is niet te winnen . :(
Knap zuur en waardeloos!

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Schoenen besteld bij Footdistrict maar lege doos ontvangen.

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Ik weet niet via wie het verstuurd is, maar als het via PostNL is en zakelijk dan wordt het gewicht in sorteercentrum bepaald bij inkomstscan op het sorteercentrum en niet bij de verzender thuis of op bedrijf. Dit is al sinds 2019 dat je als verzender zelf geen gewicht meer kan opgeven voor de pakketten.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Schoenen besteld bij Footdistrict maar lege doos ontvangen.

Ongelezen bericht door mahadma »

U verwacht hier andere antwoorden als bij vara kassa? U heeft uitgebreid antwoord gekregen.

cornel33
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2021 16:19

Re: Schoenen besteld bij Footdistrict maar lege doos ontvangen.

Ongelezen bericht door cornel33 »

Heb je wel eens van oplichting gehoord?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schoenen besteld bij Footdistrict maar lege doos ontvangen.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jaawis schreef:
03 jul 2021 22:15
Ik weet even niet wat ik kan doen
Een ding wat je kan doen is niet betalen. Als het tot een rechtszaak komt, dan kun je aangeven dat jij een lege ontvangen hebt en niet als eerste hoefde te presteren.

Gesloten