Schuld nu 4900, was in 2012 3900 euro

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Siep50
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2021 23:00

Schuld nu 4900, was in 2012 3900 euro

Ongelezen bericht door Siep50 »

Ik heb een schuld bij lavg deurwaarder.ik heb loonbeslag al ongeveer vanaf 2008.Ik heb in 2012.een overzicht opgevraagd. Toen was de schuld 3900.Ik heb onlangs juni 2021 weer een overzicht opgevraagd .nu is de schuld 4900euro. Dus meer als in 2012 .Ik heb dus al die jaren voor niks betaal, is alleen maar hoger geworden. Heeft iemand ook dezelfde ervaring? En wat kan ik doen ik heb ze al een paar keer gebeld, maar krijg geen normaal antwoord?

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Schuld nu 4900, was in 2012 3900 euro

Ongelezen bericht door lievemarie »

Of er zijn meer beslagleggers bijgekomen. Die moeten zich dan bij het LAVG vervoegen voor verdeling.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Schuld nu 4900, was in 2012 3900 euro

Ongelezen bericht door 16again »

breien schreef:
29 okt 2021 09:54
Kosten van de deurwaarder, rente over het bedrag?
Moerman kan u het haarfijn uitleggen
Aan de hand van topic start is niets uit te leggen.
TS zal eerst inzage moeten hebben in overzicht van schulden en betalingen, dit lijkt beschikbaar via:
https://www.lavg.nl/ik-heb-een-schuld/w ... nde-saldo/

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Schuld nu 4900, was in 2012 3900 euro

Ongelezen bericht door sjohie »

U heeft niet "voor niks" betaald, al zal dat misschien zo voelen. Zonder de gedane aflossingen, was het nu geen 4900 euro geweest, maar nog veel meer. Nou staat de club die u noemt, niet al te best bekend, alhoewel er vermoedelijk geen enkele deurwaarder is, waar hun cliënten werkelijk blij mee zijn. Maar heeft u tussen 2012 en 2021, werkelijk niet vaker een overzicht opgevraagd? Zolang loonbeslag werpt bij mij ook weer veel vragen op, moet ik bekennen. U zult vast niet de enige zijn, maar elke situatie is in dit soort gevallen uniek, dus wat bij anderen kan/werkt, heeft u vermoedelijk niet al te veel aan.

Zonder uw persoonlijke situatie, en dus mogelijkheden, te kennen, zou ik focussen op uw eigen situatie, en dan denk ik als eerste aan het verhogen van inkomsten, om deze **** zo snel mogelijk af te betalen. De arbeidsmarkt is op dit moment goed geschikt voor het zetten van een stap vooruit/omhoog, maar nogmaals, dit zeg ik zonder kennis van de achterliggende situatie.

Andere optie zou kunnen zijn, dit bedrag lenen bij een derde partij, en deze som aflossen bij deze jakhalzen. Mogelijk is er in uw omgeving een vriend of familielid die dit onderhands kan faciliteren, maar zakendoen met vrienden/familie kent ook weer veel valkuilen,

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Schuld nu 4900, was in 2012 3900 euro

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Zonder privé gevoelige informatie te plaatsen op internet is het voor ons onmogelijk om je goed advies te geven.

Neem contact op met schuldhulpverlening van je gemeente (www.juridischloket.nl/schulden-en-incas ... -gemeente/, www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schuld ... -aanvragen ). Hopelijk kunnen hun jou antwoord geven op deze vraag en je helpen om uit de schulden te komen.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Schuld nu 4900, was in 2012 3900 euro

Ongelezen bericht door kuklos »

Met deze informatie kunnen we echt niks zinnigs zeggen. Let op: ga geen gegevens delen die privacy gevoelig zijn. Maar ik wil aangeven dat er kosten bijgekomen kunnen zijn. Niet duidelijk is hoeveel je hebt afgelost/betaald in al die tijd. Ook niet duidelijk is of er zich andere schuldenaars hebben bijgevoegd. Niet duidelijk is wat er toen en wat er nu op het overzicht stond.

Kortom, het enige wat we met deze informatie kunnen zeggen is: we hebben te weinig informatie om iets te kunnen zeggen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schuld nu 4900, was in 2012 3900 euro

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
29 okt 2021 10:45
Andere optie zou kunnen zijn, dit bedrag lenen bij een derde partij, en deze som aflossen bij deze jakhalzen.
Jammer dat je een goede tip zo moet afsluiten.
Seinhuis schreef:
29 okt 2021 11:37
Zonder privé gevoelige informatie te plaatsen op internet is het voor ons onmogelijk om je goed advies te geven.
Onzin. Voor een goed advies is het delen van de specificatie waarschijnlijk al voldoende. Indien nodig komen er dan wel vervolgvragen.

Ik heb al weet ik hoe veel soortgelijke vragen op dit forum van een advies voorzien zonder dat daar ook maar één privacy-gevoelig issue gespeeld heeft.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Schuld nu 4900, was in 2012 3900 euro

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoeveel betaal je hen per maand? Het maakt voor het verhaal nogal uit of je maandelijks een tientje betaalt of 100 euro.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Schuld nu 4900, was in 2012 3900 euro

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:
30 okt 2021 16:20
sjohie schreef:
29 okt 2021 10:45
Andere optie zou kunnen zijn, dit bedrag lenen bij een derde partij, en deze som aflossen bij deze jakhalzen.
Jammer dat je een goede tip zo moet afsluiten.
Seinhuis schreef:
29 okt 2021 11:37
Zonder privé gevoelige informatie te plaatsen op internet is het voor ons onmogelijk om je goed advies te geven.
Onzin. Voor een goed advies is het delen van de specificatie waarschijnlijk al voldoende. Indien nodig komen er dan wel vervolgvragen.

Ik heb al weet ik hoe veel soortgelijke vragen op dit forum van een advies voorzien zonder dat daar ook maar één privacy-gevoelig issue gespeeld heeft.
Dat zal een stukje beroepsdeformatie zijn, waar elke professional wel wat last van heeft, als het haar of zijn branche betreft? :wink:

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Schuld nu 4900, was in 2012 3900 euro

Ongelezen bericht door de auditu »

Beroepsdeformatie volgens van Dale: "ongunstige psychische, sociale enz. vorming, veroorzaakt door het uitgeoefende beroep".
Is dit hier aan de orde? Ik denk het niet.

LT.H
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mei 2020 19:33

Re: Schuld nu 4900, was in 2012 3900 euro

Ongelezen bericht door LT.H »

Een schuld bestaat uit de schuld zelf + (bij aflossing in termijnen) de daaroverheen komende rente. Als een deurwaarder is ingeschakeld, worden ook de kosten daarvan bij die schuld opgeteld.

Je lost een schuld pas echt af, als je meer aflost dan er aan rente (en eventuele andere later toegevoegde bedragen) wordt toegevoegd.
Los je minder af dan de rente, dan verhoogt de schuld met het bedrag aan niet-betaalde rente en wordt het basisbedrag van de schuld hoger.

Of alles correct is afgehandeld door deze deurwaarder kan niemand hier u vertellen, daarvoor is meer zicht in uw situatie en financiën nodig. Omwille van uw privacy zou ik echter niet adviseren al uw gegevens hier online te zetten.

In uw situatie zou ik navraag doen bij een onafhankelijke partij, die uw gegevens eens goed met u door kan nemen. Wellicht zijn er bij uw gemeente mogelijkheden om hierbij hulp te vragen https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... chulden-af .

Zijn er sterke aanwijzingen, dat uw deurwaarder niet correct handelt, dan kunt u zich wenden tot de tuchtrechter of de Nationale ombudsman. In dit artikel wordt e.e.a. hierover uitgelegd : https://www.nationaleombudsman.nl/dit-m ... eurwaarder .

Gesloten