LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Snap Incasso niet

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Kenvega
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2015 21:54

Snap Incasso niet

Ongelezen bericht door Kenvega »

Goeden dag

Ik had een brief ontvangen van menzis waarbij een bedrag van september en october moest betalen kwam uit op 240,- euro

Dit bedrag moest ik voor de 14e december over maken.

Aangezien ik geen geld had was dat niet mogelijk en heb ik op de 4e van januari dat bedrag over gemaakt het gehele bedrag. 4 dagen daarna heb ik nogmaals 100 euro over gemaakt voor een ander acceptgiro die ik van menzis kreeg.

Alle bedragen heb ik via internet bankieren overgemaakt dus die zouden de volgende dag al bij menzis op de rekening moeten staan ook heb ik de referenties erbij gedaan alle nummers en ook nog in de omschrijving voor wat deze bedragen zijn.

En als nog ja hoor krijg ik vandaag een brief binnen van gzn incasso bureau waarbij staat dat ik nog 14 dagen heb om de bedragen van september tot october en november te voldoen een bedrag van nu bijna 400 euro brief gedateerd op 12 januari terwijl ik die van september en october al zeker een week heb voldaan daarna ook nog november..

Als ik menzis heb betaald waarom moet ik alsnog voor die maanden bijna 400 euro leggen hij gnz incasso??? gaat mijn verstand te boven menzis heeft de bedragen al van mij ontvangen....

Heeft iemand enig iedee??

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Snap Incasso niet

Ongelezen bericht door Femmiej »

Waarschijnlijk heeft menzis dit dan na 14-12 en voor 4-1 naar de deurwaarder doorgezet.
Menzis al gebeld?!

stofzuigertje

Re: Snap Incasso niet

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U had eerder een betalingsregeling moeten vragen en niet op laatste dag of 1 dag te laat moeten betalen...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Snap Incasso niet

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Als je een rekening krijgt moet je die altijd op tijd betalen. Als je dat niet voor de genoemde datum kan moet je contact opnemen met de instantie/bedrijf en vragen om het in termijnen (regeling) te betalen.

Dit heb je niet gedaan, dus toen de datum voorbij was heeft Menzis een incassobureau ingeschakeld. Dit had je dus eigenlijk kunnen voorkomen.

Omdat je al betaald hebt moet je maar eens contact opnemen met Menzis en de situatie uitleggen, en vragen of ze de opdracht bij GGN willen intrekken.

Je kan ook contact opnemen met GGN en uitleggen dat je al (maar wel te laat) betaald hebt aan Menzis. Het kan zijn dat ze dan alsnog de incassokosten (de verhoging over de oorspronkelijke rekening) willen hebben. Die moet je dan aan GGN betalen.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Snap Incasso niet

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Kenvega schreef:Ik had een brief ontvangen van menzis waarbij een bedrag van september en october moest betalen kwam uit op 240,- euro
Hoe was de formulering van deze brief? Stond daar ook al in dat je nog 14 dagen de tijd had om te betalen, en wat het je zou gaan kosten als je dat dan niet zou hebben gedaan?

En hoe is de formulering van de brief van vandaag? Staat daar in dat er naast de hoofdsom een bedrag is toegevoegd ter voldoening van de incassokosten, of staat er nu in dat er nog extra kosten bij gaan komen als je over twee weken niet hebt betaald? In dat laatste geval hoef je sowieso geen incassokosten te betalen, zelfs al zou je nu nog niks hebben betaald.

Maar, je hebt betaald zeg je, alles voor- of op 8 januari. Kan je dat op je rekening terugvinden, en is het ook naar het goede rekeningnummer overgemaakt?

Als jij aantoonbaar kunt maken dat de volledige hoofdsom op de rekening van Menzis stond vóór de dagtekening van de brief van het incassobureau, dan kan je ze de boom insturen. Incassokosten zijn geen boete, maar een vergoeding voor de kosten die een schuldeiser moet maken om betaling van een factuur te verkrijgen. Hun kosten bestaan dan uit de diensten die ze moeten inhuren van een derde partij. Die moet daar dus vervolgens wel een tegenprestatie voor leveren, in de praktijk het sturen van dreigbrieven. Als zij met het verlenen van deze dienst pas beginnen NA dat de nota is voldaan, dan is er voor hen dus geen enkele noodzaak meer om deze acties uit te voeren, en kunnen daar dan ook geen betaling voor eisen.

Als je zeker weet dat alles op deze wijze is gegaan, en dat het geld al sinds 8/9 januari op de rekening van Menzis staat, dan hou je gewoon voet bij stuk en betaal je géén extra incassokosten.

Wel heb ik het idee dat je met je premie van december en januari ook al weer een maand en 20 dagen achter loopt. Am I right or am I right? Mijn wijze grootmoeder zei altijd: Wie zijn schulden betaalt, verarmt niet...

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Snap Incasso niet

Ongelezen bericht door CB »

Kenvega schreef:Goeden dag

Ik had een brief ontvangen van menzis waarbij een bedrag van september en october moest betalen kwam uit op 240,- euro

Dit bedrag moest ik voor de 14e december over maken.

Aangezien ik geen geld had was dat niet mogelijk en heb ik op de 4e van januari dat bedrag over gemaakt het gehele bedrag. 4 dagen daarna heb ik nogmaals 100 euro over gemaakt voor een ander acceptgiro die ik van menzis kreeg.

Alle bedragen heb ik via internet bankieren overgemaakt dus die zouden de volgende dag al bij menzis op de rekening moeten staan ook heb ik de referenties erbij gedaan alle nummers en ook nog in de omschrijving voor wat deze bedragen zijn.

En als nog ja hoor krijg ik vandaag een brief binnen van gzn incasso bureau waarbij staat dat ik nog 14 dagen heb om de bedragen van september tot october en november te voldoen een bedrag van nu bijna 400 euro brief gedateerd op 12 januari terwijl ik die van september en october al zeker een week heb voldaan daarna ook nog november..

Als ik menzis heb betaald waarom moet ik alsnog voor die maanden bijna 400 euro leggen hij gnz incasso??? gaat mijn verstand te boven menzis heeft de bedragen al van mij ontvangen....

Heeft iemand enig iedee??
Ik vond onderstaande posting van jou:
door Kenvega » 19 jan 2015 22:13

Kijk uit bij VF ik heb daar gewerkt...

Als je schriftelijk een schrijven doet.

Geven hun vervolgens aan dat zij het nooit hebben ontvangen... En zetten dan als nog de procedures gewoon door... Zelfs bij aangetekende stukken... Zodra dit gebeurd direct rechtshulp inschakelen gaan stukken blijven sturen..
Op onderstaande link:

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 6&t=152038

en nu ga je hier een vraag stellen over een incassobureau, terwijl je zelf bij een incassobureau hebt gewerkt? Hoe verzin je zoiets? :roll:

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Snap Incasso niet

Ongelezen bericht door prem »

Vast niet op de afdeling communicatie.

Menzis
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mei 2009 21:09
Contacteer:

Re: Snap Incasso niet

Ongelezen bericht door Menzis »

Hallo Kenbega,

Ik begrijp uit uw bericht dat er kosten zijn overgedragen naar een deurwaarder terwijl u de kosten al betaald heeft aan ons. Graag kijk ik voor u na waarom de overdracht heeft plaats gevonden. Uw gegevens zijn welkom per e-mail. Ons e-mail adres is [email protected]. Wilt u verwijzen naar deze site.

Met vriendelijke groet,
Jeannette Nijdam
Menzis

Gesloten