LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
verslaggever
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2009 16:55

solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door verslaggever »

Het internet zit vol met klachten over het slechtste en onmenselijkste incassobedrijf SOLVEON. Zelfs een familievader hebben zij al in de zelfmoord gedreven. En ze maken dagelijks meer gezinnen kapot. Nu is het tijd om tot actie over te gaan.

Wat dachten jullie om eens te gaan demonstreren. Ik zal meedoen en desnoods wil ik het organiseren. Maar dan moet wel iedereen aan zelfde eind trekken. Wil zeggen we moeten zoveel mogelijk mensen verzamelen, gedupeerde. In opstand komen is het eerste wat ons te doen staat. dus, wie mee wil doen mag zich melden met zijn gegevens (email, naam, tel enz) bij [email protected] met lage streep tussen bart en vanlaan

En ze bombarderen met emails en telefoontjes (maar wel beleefd blijven he)
(+31 30) 265 11 02
[email protected]
[email protected]

Of vragen naar ene R.Bakker want vor zover ik nu weet was de zaak met de man die zelfmoord heeft gepleegd bij hem in behandeling.

Draag het ook voor aan ministerie van sociale zaken als je problemen met ABN/AMRO of SOLVEON (wat volgens hunzelf hetzelfde bedrijf is) hebt
[email protected]

postbus 51
[email protected] t.a.v Michelle Hagebeek-Stok

En dit is wat ik kreeg op een van mijn persberichten

Geachte heer Van Laan

In onderstaand bericht wijst u erop dat er kennelijk banken in Nederland zijn, die cliënten financieel benadelen en op oneigenlijke wijze incassobureaus inschakelen tegen cliënten.

Indien er sprake is van ongerechtvaardigd handelen van een financiële instelling jegens een cliënt, kan daartegen actie worden ondernomen. De meest gangbare weg is een klacht indienen bij het KIFID, maar ook het informeren van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) is van belang. De AFM is toezichthouder op het gedrag van en de informatieverstrekking door alle partijen op de financiële markten in Nederland. Het statutaire doel van de AFM is "het bevorderen op de financiële markten van een ordelijk en transparant marktproces, een zuivere verhouding tussen marktpartijen en de bescherming van de consument". Gegevens:


Autoriteit Financiële Markten
t.a.v. afdeling Consumentenvoorlichting
Postbus 11723
1001 GS AMSTERDAM

Telefoon: 0900- 5400 540 (0,05 euro per minuut.)
Dit is het nummer van het Meldpunt Financiële Markten van de AFM.
Je kunt bellen op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur.

ReWiCo
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2009 12:30

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door ReWiCo »

Tijd voor actie? Zeker. Ben met hun cliente (waar ik al mijn rekeningen e.d. inmiddels het opgezegd) en hen al langdurig in conflict over een zaak van mijn dove, in een psychiatrische verblijuvende, zoon.
Zij laten werkelijk alles na wat wij hen vragen behalve als het in hun straatje past.
Maken brieven vol met fouten, reageren te laat etc.
Geven geen antwoord op gestelde vragen en zien een officiele klacht naar hen niet eens als een klacht.
Zojuist een klachtschrift naar de NVIO (Nederlandse Vereniging Incasso Ondernemingen) gemaakt.
Eens afwachten of dat wat oplevert. Zoniet dan zet ik de pers er maar eens op.

rafi1979
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2009 23:31

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door rafi1979 »

Ik ben bij incasso bv SOLVEON een bedrag van €19224 schuldig hier zat incasso kosten bij ik heb een betalingsregelement afgesproken en ik hebmet SOLVEON afspraak gemaakt ieder maand tussen 300 en 200 €te betalen ik heb deze afspraak jaar geleden gemaakt en eerste 4 maanden lang €300 ieder maand betaald en daarna wegens financieel problemen +- 6 maanden lang €200 ik heb laatst een brief van SOLVEON ontvangen dat ik nog €18843 moet betalen mijn vraag is mag een incasso bv over hoofdsom die incasso kosten bij gerekent is jaarlijks rente vragen?? want ik heb totaal binnen jaar 2400€ betaald en er is maar 380€ van de hoofdsom weggewrekt. Ik kan ook aan tonen dat ik ieder maand betaald heb graag vraag ik een hulp of advies om deze problem beter af te ronden of beter gevraagd wat zijn mjin rechten.




mvg.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,


Natuurlijk moet er rente betaald worden over het uitstaande saldo. :idea:

Op basis van jouw gegegevens vraagt Solveon ongeveer 10% rente per jaar aan jouw. Dit is zeer veel, maar dit kan zelfs oplopen tot 19 %

Concreet betekent dit dat je ongeveer 150 -160 Euro per maand aan rente betaald. Er blijft dus inderdaad niet veel over om af te lossen.

Op deze manier ben je 30 jaar bezig om de schuld af te lossen

Je kan beter een persoonlijk krediet zoeken met een lagere rente en de schuld bij Solveon in een keer aflossen.

rafi1979
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2009 23:31

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door rafi1979 »

Hallo,

Ik denk dat u mij verkeerd begrepen heb ik zal helemaal uitleggen ik had een eenmanszaak, ik had via starterspaket-ondernemersplan een bedrag van 17.000€ geleend 2 jaar lang ging het goed maar, na een tijdje ging met mijn zaak dingen mis (prive) ik werd naar solveon gewezen en solveon heeft bedrag binnen no time door extra kosten naar 19.223€ gehaald en tweede dag had ik 2 brieven achter elkaar (dezelfde dag gehad) en 3de dag hebben ze mij BKR gemeld en wouden ze niet mee werken om deze meldin terug te trekken dus dat betekent dat ik ook nergens meer kan lenen eigenlijk hebben ze me aan hun vast geplakt zou ik zeggen en dat alles gebeurde jaar geleden. jaar later volgens mijn administratie en ik dat ook aantonen heb ik 2600€ totaal aan solveon betaald maar laatste brief van SOLVEON die ik vorig week ontvangen heb las ik op jaarbasis 580€ betaald heb. mijn vraag is, hebben ze om zoiets te doen recht op?? ik heb een gevoel nou dat ik van ABN AMRO naar SOLVEON verkocht ben als een slaaf....

Ik geloof ook mensen die schulden hebben of zo misbruik zijn ergens in de wet een gaatje moet zijn om slachtoffers van incasso bedrijven te helpen.... of is de NEDERLANDse rechtsysteem zo krom dat ze alleen incasso bedrijven wilen steunen ???

mvg.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Een vriend heeft prive ook met Solveon te maken gehad.

Dit nav een credit card schuld.

Het eerste wat Solveon/ABN doet, is een BKR melding.
Schijnbaar is dit een acceptabel middel om betaling te garanderen.

(de schuld was mede ontstaan door slecht advies ABN trouwens).

Maar, eerlijk is eerlijk, toen alles betaald was, werd hij gebeld om het te bevestigen dat het afgerond was (ook per brief, maar dat was 5 dagen later) en werd de BKR melding ook verwijderd. (1 dag na bellen).

Ik blijf er trouwens bij dat de ABN een beroerde bank is, maar da`s terzijde.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
want ik heb totaal binnen jaar 2400€ betaald en er is maar 380€ van de hoofdsom weggewrekt
jaar later volgens mijn administratie en ik dat ook aantonen heb ik 2600€ totaal aan solveon betaald maar laatste brief van SOLVEON die ik vorig week ontvangen heb las ik op jaarbasis 580€ betaald heb. mijn vraag is, hebben ze om zoiets te doen recht op??
Nee ik begrijp het nu echt niet meer. Wat heb je aan rente betaald en wat aan aflossing ? Bij een schuld van 20Keuro zul je toch minimaal op 1000 euro aan rentekosten moeten rekenen

rafi1979
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2009 23:31

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door rafi1979 »

mijn eerste brief had ik de officiele brieven niet bij ik heb in mijn administratie grondig gekeken en berekend de laatste gegevens dus bedragen van mijn laatste vraag is juist en preciese bedragen zijn tot nu betaald is. binnen een jaar heb ik 2600€ betaald.

mvg.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

verwijderd dubbel geplaatst
Laatst gewijzigd door seagoing racer2 op 10 sep 2009 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Als je Euro 2600,- betaald hebt kan hier goed 1000-2000 euro rente bij zijn en dat alleen het overtollige gebuikt wordt om de schuld terug te betalen.

Dit is een hele normale gang van zaken bij een krediet.

Weet je nu inmiddels wat je rentepercentage is ?

Zolang je dat niet weet dwaal je als een blinde zonder hond :?:

ReWiCo
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2009 12:30

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door ReWiCo »

Volgens mij is dit topic gestart met de vraag;
'Wat dachten jullie om eens te gaan demonstreren'

davidwd
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 aug 2009 20:05

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door davidwd »

Incasso- deurwaarders reageren sinds kort ook op geplaatste reactie's waarvan ze vemoedden dat het over hun bedrijf gaat en zo de schrijver proberen monddood te maken.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door Guardian72 »

david - da`s 'grappig' - hoe willen ze dat dan doen?

Dit is een open forum, en je mag veel plaatsen hier. Hoe zou zo`n cluppie dan iemand die ze belazerd hebben, het zwijgen op willen leggen?

rafi1979
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2009 23:31

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door rafi1979 »

Ïk heb na heel veel moeite eindelijk Dhr. R baker van SOLVEON aan de lijn gehad ik wist niet trouwens dat die gozer zo iritant was.

Het zit zo omdat, ik een termijn het gaat om hier maand juli dan 4 dagen te laat betaald heb heeft hij me overgedragen naar gerechtsdeurwaader, hij heeft mijn verdere vragen niet beantwoord en probeerde hij mijn zenuwen te werken zoals alle vragen die ik gesteld heb te beantwoorde n met "ik weet het niet" ik vroeg aan hem de bedragen die ik tot nu toe betaald heb hoe het daar mee zit hij beantwoorde vrolijk met "ik ben niet administrator van ABN AMRO/SOLVEON dus ik weet het niet " mensen ik heb me eigen kapot gewerkt met alle moeite altijd bedrag die ik kan missen betaald aan solveon en hier gaat om maximum bedrag die ik kan missen omdat, ik 4 dagen te laat betaald heb beschouwt hij die termijn als niet betaald en daardoor komen er extra kosten bij en nu heb ik een gevoel hele jaar dat ik jan van dudel betaald heb.

Mensen ik snap de rechtsysteem niet als je iemand vermoord hoe dan ook krijg je max. 5 jaar en ben je van je straf af of wordt je nog 2 jaar extra in de gaten gehouden (praat uit ervaring van mijn omgeving) en daarna alle boetes en schulden ben je af.... maar, als je incasso schulden heb zoals bij SOLVEON moet je je leven als slaaf aan hun overdragen en als je financieel problemen zit kunnen ze met je spelen zoals ze willen.
R. Bakker beantwoorde geen een enkel vragen van mij omdat, hij daar blijkbar dan recht op heeft en geeft hij ook geen enkel informatie wat ik beter kan doen ....HEB IK DAN TOTAAL GODVERDOME GEEN RECHTEN iemand in mijn situatie die alles probeert eerlijk te behandelen enz. en geen cent kan missen betaal ik jaar lang keurig ieder maand mijn termijn en gebeurt dit ..... ik heb mijn situatie aan hem uitgelegd dat ik zwaar problemen heb enz. maar informatie krijgen ho maar wat kan ik tegenover deze gedrag van SOLVEON doen want hoe ze spelen kan ik nooit van hun af komen.... bovendien toen ik aan hem vroeg wat ik moet nu verder doen moet ik blijven mijn termijnen betalen aantowoorde hij "dat ik met deurwaarder moet regelen" en hing hij zonder reden telefoon op. jah nu weet ik het ook niet meer gevolgen en wat mij kan verwachten hoe gaat de prodecure.... wat zijn mijn rechten of zegt de NEDERLANDSE rechtgeving je hebt schulden valt maar kapot of zegt ie wordt maar slaaf van incasso bedrijven of wordt ik door een of ander wet beschremt zodat ik SOLVEON R Bakker aan kan klagen wegens niet voldoende informatie geven tegenover mij.
Deze zaak heeft mij nu een gevoel gegeven dat hij sterker staat en mij kapot wil krijgen maar mensen ik ben al kapot ik heb pijn en moeite werk gevonden soms heb ik per dag 16 uur gewerkt om mijn schulden af te lossen mijn vrouw kwijt geraakt psychologie van mij totaal verwoest ik zit elke dag aan de kalmerings pillen niet alleen door SOLVEON maar ook andere dingen ....hoe ver wil solveon iemand gek maken...Tot er gekke dingen gebeurt ..?
Graag wil ik van jullie horen wat zijn mijn rechten of wat mij verwachten te staat of moet ik een advocaat regelen om SOLVEON terug te klagen omdat ze nooit informatie gegeven hebben... graag hoor ik het van u.

mvg.

Ps. sorry voor emotionele gedrag of woorden maar, ik ben helemaal over de **** van de gedrag van R. Bakker.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
wat zijn mijn rechten of zegt de NEDERLANDSE rechtgeving je hebt schulden valt maar kapot of zegt ie wordt maar slaaf van incasso bedrijven of wordt ik door een of ander wet beschremt zodat ik SOLVEON R Bakker aan kan klagen wegens niet voldoende informatie geven tegenover mij.
?? In ieder geval geef jezelf ook geen informatie, maar je blijft een erg onsamenhangend verhaal vertellen.

Op die manier kan niemand je een goed advies geven

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door Pavlova »

Beste rafi1979,

Als ik het goed begrijp is het uit handen aan de deurwaarder gegeven. Ik adviseer je zo snel mogelijk daar contact mee op de nemen en met hen een afbetalingsregeling te treffen voordat ze met een dagvaarding komen. Kans is aanwezig dat de deurwaarder ermee instemt dat je de termijnen voortaan aan hem betaalt en zo voorkom je hopelijk kosten van een procedure.

ahmed-fb
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2009 01:13

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door ahmed-fb »

Geachte mensen,

ik heb een paar vragen over incasso zaken die paar dingen mij helemaal niet duidelijk is.

Ik heb bij ABN AMRO 3 jaar geleden een lening gevraagd via ondernemingsplan maar, helaas ging mijn zaak sinds de recessie tijd(vorig jaar september) niet meer goed en ik kon mijn verplichtingen niet altijd na komen. Daarom werd de zaak naar solveon gedragen wat mij opviel is dat er incasso kosten berekent is over de hoofdsom + jaarlijks rente en daardoor werd de bedrag belachelijk hoog.

Ik las laats ergens dat een incasso bv mag eenmalig rente berekenen over de hoofdsom klopt dat ??

als dat klopt betekent het dan als er een zaak naar solveon of x incasso bv gedragen wordt stopt dan de rente van de bank ??

en welke rente berekent solveon dan wettelijke incasso rente die toegelaten is dus eenmalig 15% of jaarlijkse rente van ABN AMRO ?

Ik kan hierover niemand van solveon bereiken ik heb het aantal keer gebeld maar, enigste aantwoord die ik krijg is "ik weet het niet ik werk niet bij administratie gedeelte" ik heb ABN-AMRO gebeld om een gezonde aantwoord te krijgen maar, ook dat is misgelukt daar kreeg ik aantwoord als "u moet naar solveon bellen we hebben geen grip en overzicht meer in uw zaak."

graag hoor ik het van u wat waar en wat niet waar is.

mvg.

ahmed-fb
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2009 01:13

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door ahmed-fb »

Beste Rafi1979,

Zoals pavolva zegt probeer met deurwaarder te praten, met hem een betalingsregelement af te spreken en wat er afgesproken is zo goed mogelijk na te komen anders heeft u veel ergere probleem. zoals loonbeslag op uw salaris.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Ik las laats ergens dat een incasso bv mag eenmalig rente berekenen over de hoofdsom klopt dat ??

als dat klopt betekent het dan als er een zaak naar solveon of x incasso bv gedragen wordt stopt dan de rente van de bank ??
Nee natuurlijk klopt dat niet. Als je een schuld hebt blijf je gewoon de afgesproken rente over het uitstaande bedrag verschuldigd.

Het lijkt erop dat rafi79 dit ook niet begrijpt.

Zou wat zijn, als je schuld naar het incassoburo gaat en dat er daarom geen rente meer veschuldigd is.

boeboe_1
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2009 14:31

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door boeboe_1 »

Er mag over het schuldbedrag rente berekend worden echter niet over de kosten.
Het rente basisbedrag is in feite je hoofdsom (het verschuldigde bedrag zonder de kosten)
de rente hoofdsom wordt aangepast nadat een betaling is geschiedt echter de rentehoofdsom wordt pas verlaagd als de onvangen gelden de kosten hebben gedekt.
bv. rentehoofdsom = € 1000 kosten = € 200. betaling is € 300 dan wordt eerst de rente berekend over € 1000 daarna moet de rentehoofdsom verminderd worden met € 100 ( € 300 - € 200 kosten). De nieuwe rente hoofdsom is dan € 900,00
Je hebt recht op een overzicht hoe de rente wordt berekend. Met jouw schuld van € 19000,00 is het behoorlijk moeilijk om met die aflossings bedragen je schuld naar bemneden te krijgen. Daarbij is het gehanteerde rente percentage belangrijk.
Als het de wettelijke rente is dan staat dat vast. Er is ook nog wettelijke consumenten rente. Vraag met wat voor percentage rente wordt berekend.

Incassoburos zijn op dit moment zo vrij als een vogel, kunnen doen en laten wat ze willen. (de goeden daargelaten) gerechtsdeurwaarders zijn aan regels gebonden en hebben ook een buro van toezicht. Je kan klachten indienen bij de KBVG. Bij Incassobureaus is het een beetje mistig. Ik heb jet idee dat Solveon een van die mistige bureaus is. Hoe je daartegen moet ageren weet ik niet maar dat ga ik uitzoeken.
Hoop dat je hier iets aan heb

groeten.

Gesloten