LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ratna
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2013 10:18

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door ratna »

Hallo allemaal, heel braaf van jullie hoor. Ik bedank jullie allen omdat ik niets meer wist wat ik moest doen met deze spooknota. Maar door jullie informatie ben ik echt alert geworden en uiteindelijk lees ik alles over dit Nederlandse Bedrijven Register. Misslelijk met al die fraude mensen en bedrijven zeg. Ik kreeg ook vandaag een spooknota van hun terwijl ik vooraf niets van wist. Ik ga ook doen wat jullie gedaan hebben. En inderdaad zijn ze nog steeds actief bezig.

Ik ben echt opgelucht, Bedankt. Wat erdaana gebeurt zullen wij het zien.

Groetjes, Ratna

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door cvproductions »

Ik heb verschillende sites die ook allemaal adresgegevens bevatten...
Zal ik ze jouw adresgegevens sturen??? :D

wj vd heuvel
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2013 14:15

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door wj vd heuvel »

Beste medewerker van Radar,

Ik ben onlangs ingeschreven bij de kvk ( 15 febr 2013).
Vrijdag 1 maart kreeg ik een "vreemd' telefoontje over goed te vinden zijn op internet. Hij had het telefoonnummer van de lijst van de Kamer van Koophandel en was niet duidelijk in het vermelden van welke instantie hij was. Toen ik hierover door vroeg ging ik twijfelen aan zijn goede bedoelingen. Daarna heb ik gezegd dat ik geen belangstelling heb.
Deze week kwam er van het "Nederlandse Bedrijven Register" een factuur op grond van een offerte( € 296,45) die nooit gevraagd is. Bij de Kamer van Koophandel werd mij verteld dat er geen kosten zijn verbonden aan de inschrijving en aan vermelding op de lijst van bedrijven.
Om deze redenen vertrouw ik de factuur van het Nederlandse Bedrijven Register niet.
Graag uw reactie,

Met vriendelijke groeten,

Helmien van den Heuvel

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door cvproductions »

Niet op reageren!
KvK waarschuwen!
Fraudemeldpunt inschakelen!

Lees dit forumdraadje maar door.

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door agnesm »

Kvk waarschuwen heeft geen enkele zin, want de KvK geeft dit soort bedrijven al uw adressen.

KvK heeft een mailbestand mogelijkheid. Iedereen met een internetverbinding kan aangeven wat men precies zoekt, dus bijvoorbeeld alle bedrijven die in februari 2013 gestart zijn en je krijgt dan zo een uitgebreide lijst (tegen betaling) of alleen een namenlijst + plaatslijst (gratis maar vergt wat printwerk). Dus makkelijk voor de acquisitiefraude dieven om aan adresgegevens te komen helaas :(

Tenzij dit echt strafbaar wordt gesteld met hoge boetes c.q. gevangenisstraffen, zal er niets veranderen.
Ze opereren precies op het randje van de wet, dus dat zal moeten worden aangepast. Helaas blijkt dit niet interessant te zijn voor de politiek om hier wat aan te doen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

agnesm schreef: Tenzij dit echt strafbaar wordt gesteld met hoge boetes c.q. gevangenisstraffen, zal er niets veranderen.
Ze opereren precies op het randje van de wet, dus dat zal moeten worden aangepast. Helaas blijkt dit niet interessant te zijn voor de politiek om hier wat aan te doen.
Waarschijnlijk omdat de dames en heren politici hier nooit mee geconfronteerd worden.
Alleen mensen die echt werken voor hun geld krijgen met dergelijke grappen te maken.

EN omdat men in Den Haag er alleen voor zichzelf zit - zal het nog lang duren voordat de wet word aangepast.

Tot die tijd is elkaar (als ondernemers) informeren, aangifte doen, en vooral niet en nooit betalen de enige methode.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door cvproductions »

Zojuist de SP een mailtje gestuurd hierover. Ik houd jullie op de hoogte.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door tufima »

cvproductions schreef:Zojuist de SP een mailtje gestuurd hierover. Ik houd jullie op de hoogte.
De SP? Oh jee!

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door cvproductions »

Je moet toch ergens beginnen???!!!

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door cvproductions »

Lees ook hier eens;

http://www.cda.nl/actueel/toon/CDA-pakt ... turen-aan/

http://www.sp.nl/service/rapport/120629 ... fraude.pdf

ZE HEBBEN DE LINKS VERWIJDERD!!!! WERD HET TE DRUK???????????????????????????
Laatst gewijzigd door cvproductions op 05 apr 2013 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

hanskempen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2013 21:22

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door hanskempen »

Heb zojuist (26-03-2013) ook een rekening/offerte ontvangen van Centrale Bedrijven Register. Zie dat al meer dan een jaar geleden al is opgemerkt dat dergelijke spooknota's zijn verstuurd. Als dit blijkbaar genoegzaam bekend is hoe kunnen deze oplichters dan nog een bankrekening aanhouden/openen (in mijn geval wordt rekeningnummer 5242394 opgegeven) op deze naam met dit KvKnummer (54019192)? Banken zouden in het kader van "know your customer" dit toch niet moeten kunnen faciliteren? Is dit een rekening bij ING/Postbank?

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door cvproductions »

ING = HOOFDSPONSOR

marjonm
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 sep 2008 18:58

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door marjonm »

HIer ook eentje,..van Centrale bedrijven Register :?

dyacha
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2013 16:31

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door dyacha »

hallo allemaal,
ik ben in april 2013 met mijn bedrijf gestart, en kreeg op 25-4 een nota binnen van Centrale bedrijven register met kvk 54019192 , banknr 5242394. het ging hier om een offerte van 296,45 euro.
Omdat ik zeker wist dat ik niets had aangevraagd heb ik dit genegeerd maar wel bewaard voor alle zekerheid.
Vandaag kreeg ik wederom een nota binnen met het zelfde bedrag maar ditmaal van het bedrijf ; Nederlandse bedrijven registratie. deze met kvk 37147699 en banknr 5592002

Toch maar eens gaan kijken op internet en kwam dit topic tegen wat mijn vermoedens dus bevestigde. Ik heb op de site van kvk gekeken en zag daar dat het Centrale bedrijven register niet eens meer staat in geschreven. Het Nederlandse bedrijven registratie opgezocht en kwam onder hun kvk nr het bedrijf Centric incasso b.v. naar voren.

Hierna heb ik melding gemaakt bij fraudesteunpunt.nl en deze ook gemachtigd om namens mij aangifte te doen.
Ook heb ik Alberto Stegeman aangeschreven en dit verhaal vertelt , en ook aangegeven dat veel bedrijven deze facturen/offertes krijgen.
Ik zelf ben er gelukkig niet in getrapt om ze te betalen maar wie weet hoeveel er wel ingetrapt zijn en hierdoor hun geld kwijt zijn.

Ik hoop dat dit de laatste factuur/offerte is geweest,en zoniet dan komt er weer een nieuwe melding/aangifte en bewaar wederom alles hiervan.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door cvproductions »

WANNEER WORDEN DIE KL**TE OPLICHTERS EENS GOED AANGEPAKT????

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ CVproductions : Zodra (een bedrijf van) een van de hoge politici gepakt word.
Tot die tijd zijn het geen punten die prioriteit hebben.

(Dat ze hiermee een hoop belasting mislopen, hebben ze nog niet door daar in het haags)

Postloper
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 dec 2012 22:32

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door Postloper »

Ik kreeg vandaag een mailtje van de ambtelijke dienst van mijn gemeente.
Daar werd gewaarschuwd voor deze spooknota.Blijkbaar worden deelraden
en wijkpanels ook al getrakteerd op de nota van het NBR.

Postloper

Dartvermaak
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2013 15:47

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door Dartvermaak »

Blijkbaar zijn deze mensen niet te stoppen.
Onze stichting idd net opgestart, ontving ik heden ook een rekening met de melding in de kleine letters

"Op grond van de aan ons op basis van onze offerte verleende opdracht, welke offerte als factureringsgrondslag dient"..... Etc.

Ik kan jullie mededelen dat wij geen opdracht hebben uitgezet richting deze instantie.
En JA het is hetzelfde kantoor "Centric Incasso" uit Arnhem of Amsterdam waarvan de laatste is uitgeschreven uit het handelsregister.

Dus ook deze zal ik aanmelden bij fraudemeldpunt, FIOD, en de nota ongefrankeerd retour zenden.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dartvermaak schreef: Dus ook deze zal ik aanmelden bij fraudemeldpunt, FIOD, en de nota ongefrankeerd retour zenden.
Stuur een tegennota "wegens uw opdract van (factuurdatum) t.b.v. onderzoekswerkzaamheden"...

(je speurtocht naar wie zijn dit...)

Dartvermaak
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2013 15:47

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door Dartvermaak »

Dat kan natuurlijk ook...
Met de mededeling, dank voor uw opdracht aan onze stichting.
Ivm met de vele spookclienten die ons aanschrijven verzoeken wij u het bedrag (284,35) aan ons over te maken.

LoL

Eens kijken of wij geld over gemaakt krijgen.

Gesloten