LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
MartinW70
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2011 09:03

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door MartinW70 »

Maxiem,

Op de website van de MKB onder aquisitiefraude staan weer links naar de SAF. Ik denk dat meldingen daar uiteindelijk toch terecht komen...

Ook prettige feestdagen!

Martin

MAXIEM

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door MAXIEM »

MartinW70

Het is/blijft toch heel zinvol om ook apart het MKB te waarschuwen. Zij zijn zelf momenteel ook bezig met enkele rechtzaken tegen dit soort "fraude". Ook een melding bij de FIOD kan zeker geen kwaad.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 14 dec 2011 20:02, 2 keer totaal gewijzigd.

mresmres40
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2011 16:48

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door mresmres40 »

Ik heb ook zo'n "nota"gehad, het enigste wat je kunt doen is continu opletten wat je binnen krijgt en als het niet klopt je openhaard mee aanmaken en rustig verder leven, je kwaad maken heeft geen zin kost je, als je niet oplet, een hartkwaal en je komt er niet verder mee, wel even vermelden hiero
Reinier

marion54
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 nov 2009 16:24

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door marion54 »

ben het helemaal eens met de vorige spreker, maar wie niet goed oplet (en bij wie gebeurt dat niet eens een keer), kan zo'n oplichter wel lekker doorgaan.

Heeft iemand het algeprobeerd via het bankrekening nr. te achterhalen wie dit doet?

Marischka71
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2011 13:47

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door Marischka71 »

Gelukkig :D had ik door jullie van spooknota's gehoord. Ik ben een bedrijfje aan het opstarten en jawel hoor, de eerste spooknota heb ik binnen en wel van Nederlandse bedrijven register!!!

Blijf vooral allert en waarschuw mensen, die de moed hebben om iets op te zetten, op deze manier van oplichting.

duncanw
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2011 18:26

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door duncanw »

Ik heb ook zo'n "nota"gehad, ik ben erg blij dat ik even ben gaan zoeken op het internet en deze forum heb gevonden :D Ik zal het ook aanmelden bij FIOD en voor de rest lijkt mijn gewoon niet reageren omdat dit om een offerte gaat lijkt me?

peterruiter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2011 08:33

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door peterruiter »

Vanochtend heb ik ook een nota mogen ontvangen van deze oplichters.
Heb even gezocht op het KvK nummer en zie dat het volgende bedrijf het zelfde KvK nummer gebruikt:

Fruturka Holding BV.
Tuinstraat 8
1682 NA Zwaagdijk
Telefoon: 06-14449997

Bron

Probeerde zojuist al te bellen, maar geen gehoor.

MAXIEM

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door MAXIEM »

peterruiter

Stuur een kopie van die nota met begeleidend schrijven in elk geval naar de SAF en het FIOD.

Prettige feestdagen.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 15 dec 2011 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

peterruiter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2011 08:33

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door peterruiter »

Hey Maxiem,
Dit had ik inderdaad reeds gedaan.

Ik ga zo eens met de ING bank bellen of ze weten dat het rekeningnummer dat ze daar beheren voor aquisitiefraude wordt gebruikt.

Zou mooi zijn als ze het rekeningnummer meteen kunnen dichtzetten.

Gr. Peter

jand47
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2011 14:16

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door jand47 »

Iedereen bedankt voor de waarschuwingen tegen deze nepfirma.
Recent een nieuw bedrijf ingeschreven bij de KvK. In eerste instantie was mijn reactie: ben ik er dan toch ingetrapt door ongemerkt te reageren op een vage email of iets dergelijks. Met name de tekst dat er een opdracht is verstrekt komt heel geloofwaardig over. Hoewel ik op zich alert ben op dit soort facturen denk je dan toch heb ik ergens iets gemist. Na heel goed speurwerk zie je dan dat het geen echte factuur is. Even zoeken via Google maakt duidelijk dat het pure oplichting is.

frans1962
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2012 15:33

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door frans1962 »

Onlangs hebben wij met en 7 tal personen een nieuwe culturele vereniging opgericht.
En wat schetst mijn verbazing? Net de inschrijving van de KvK ontvangen en vandaag ook zo'n spooknota ontvangen van de Nederlandse Bedrijven Register.

Heb direct naar het emailadres van hun de volgende email gestuurd:

Geachte dame / heer;

Graag wil ik van u vernemen waarom wij, "*", een factuur gestuurd hebben gekregen.
Het betreft uw betalingskenmerk F"*" dd 05-01-2012.

Wij wisten niet eens van uw bestaan af laat staan dat wij u een opdracht verstrekken of verstrekt hebben.

Wij hebben niet gevraagd om opgenomen te worden in welk bestand dan ook.
Wij zijn dan ook niet van plan om de factuur die u ons ten onrechte gestuurd heeft te betalen.

Hopende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd en vertrouwende op een correcte afhandeling uwerzijds.


Met vriendelijke groet,
**************


PS: wij houden niet van dit soort oplichterspraktijken.

----------------------------------------------------------------
Nu ben ik eens benieuwd of ik een reactie terug krijg. Ik weet 200% zeker dat geen van de leden van onze vereniging met dit louche bedrijf contact heeft gehad.
Herkenningstekens heb ik hierboven in deze post op het forum vervangen door "*"

frans1962
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2012 15:33

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door frans1962 »

Zojuist nog een aangifte gedaan via Fraudehelpdesk tegen de Nederlandse Bedrijven Register.

marion54
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 nov 2009 16:24

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door marion54 »

@Frans 1962

Ik ben bang dat U geen enkele reactie krijgt op je email.

Maar verstandig dat u aangifte heeft gedaan.

MAXIEM

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door MAXIEM »

frans1962

Op zich zou je ook kunnen overwegen om van deze offerte/nepfactuur melding te doen bij de FIOD.

Maxiem.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Je zou dus de conclusie kunnen trekken dat de KVK dergelijke praktijken ondersteund, omdat ze kennelijk alle gegevens direct doorspelen naar iedereen die er om vraagt..

marion54
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 nov 2009 16:24

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door marion54 »

ja dat snap ik dus ook niet laten ze bij de kvk een of ander ALERT inschekelen dat er geen adressen meer doorgegeven worden aan dit adres.

weet je diegene die hierop het forum gereageerd hebben, hadden het dus in de gaten, maar hoeveel zullen erin gestonken zijn en betaald hebben.

KASSA!!!

sJift95
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2012 16:45

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door sJift95 »

Afgelopen zaterdag kwam ook bij mij de spooknota van nbr op mijn mat! Per 1-01-12 ben ik voor mijzelf begonnen, heb nog geen cent verdiend tot op heden, maar zij presteren het om met die nota de kleine ondernemer een hartaanval te bezorgen en twijfel. Gelukkig lees ik de kleine lettertjes altijd goed en wist ik al snel dat het om een spooknota ging en betaal natuurlijk geen cent. Ik heb het bij het SAF gemeld, maar vind het wel een kwalijke zaak dat men hiermee door kan gaan en het door de overheid niet gezien wordt als fraude, omdat men in de kleine lettertjes beschrijft dat wanneer je akkoord gaat met de aanbieding je pas moet betalen!!! Alle andere tips hierboven zal ik ook serieus bekijken, bedankt hiervoor!

M. Steenbergen

MAXIEM

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door MAXIEM »

sJift95

Je zou kunnen overwegen om deze "rekening/offerte" ook te melden bij de FIOD in Utrecht.

Maxiem.

verry
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:59

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door verry »

De persoon die jullie in een heksenklopjachtwaanzin hieronder bedoelen, dat ben ik!

Ondertussen wordt ik gebeld door mensen die op hun beurt niet hun naam willen geven aan mij terwijl zij mij van alles vragen en ik hun keurig uitleg. Dit betekent dus dat jullie allen zomaar iets aannemen dat op World Wide Web is genoteerd door god mag weten wie! :shock: zonder enige vorm van onderzoek en bewijs denken jullie allen dat jullie slim zijn en ff die persoon gevonden te hebben. Nou ik kan jullie uit jullie waanzin wakker maken: de persoon of personen die de spookfacturen naar jullie stuurt of sturen, DAT BEN IK NIET!!

Als jullie allen, inclusief TROS RADAR, mij jullie emailadressen eventjes doorgeven, dan zal ik jullie geweldig slimme mensen, allen, ( die zomaar geld overmaken naar iemand die een factuur stuurt, zonder ff te checken voor wie het is :oops: hetgeen dus totaal maar dan ook totaal dwaas is!! vooral als iedereen al weet van dit soort praktijken, zelfs mijn neefje van 2,5 weet het al en zou het niet doen :idea: ) een bewijs van overdracht van aandelen van de bv + de holding en de uittreksel KvK emailen, waarin toch duidelijk en MET KOEIELETTERS staat dat ik sinds 7-2010 GEEN eigenaar meer ben en dat ik niets meer te maken heb met FRUTURKA BV.

Het is nog steeds legitiem om een BV over te dragen aan geinteresseerden, maar wat er daarna gebeurt, daar had/heb ik mij van gedistancieert en zal ik mij van distancieren mede in de eerste instantie door middel van overdracht aan de nieuwe eigenaar.

Als jullie dan ook bellen, en jullie hebben informatie gehad, wees dan ook een echte MAN of VROUW door het resultaat van dat gesprek ook hier te publiceren!! Dus de waarheid mensen!! hier te publiceren.

Allemaal blind geworden doordat je geld door eigen schuld verloren hebt, komen jullie mij lastig vallen zonder dat je eerst je huiswerk goed heb gedaan, jahh zo kan ik het ook, echter ik kan nog steeds zelf nuchter denken en weet dan ook dat je in deze wereld aan niemand niet GELD MOET GEVEN, vooral NIET AAN MENSEN OF BEDRIJVEN die je niet kent. En dat noemt zich hier slim en vooral een ondernemer?? :roll: .... niet dus!

Ik hoor wel hoe en wat, en nu weten jullie het hoe het staat. En trouwens kijk even naar hun bankrekeningnummer, dat is niet van mij.

Ik ben bij KvK geweest en daar staat het keurig dat het van iemand anders is, maar helaas op dit absurde internet drijven nog steeds verouderde gegevens rond ( en het grappige is dat IKZELF het nooit heb aangemeld op al die rare online bedrijvengids bedrijven, ze halen gewoon ergens informatie vandaan zonder te checken of te verifieren bij de eigenaar, hetgeen nooit is gebeurd destijds niet, nooit niet. Dus hoe betrouwbaar zijn die bedrijven? ). En dat was een bekend fenomeen bij KvK; vraag maar ff na!

Dit bedrijf bestaat niet meer als zijnde/ in combinatie met onderstaande gegevens. De notaris, de KvK, de belastingdienst, ik, de tegenpartij, dus iedereen die het zou moeten weten, weten het al sinds 2010, behalve jullie niet! Dus zoek maar verder naar de personen die dit bedrijf momenteel uitoefenen, dat is dus niet bij mij!

Geven jullie mij jullie nummer, dan ga ik jullie in julie priveleven lastig vallen voor iets dat iemand anders heeft gedaan of verzonnen heeft. Hoe dom kan je zijn! Weten jullie dan nog steeds niet dat alle verhalen ook een andere kant van de munt heeft?

HMM ik denk dat ik jullie ga aangeven wegens valse aangiftes of verkeerde informatie, lastering, wat denken we daarvan? 8)

BEZINT EER GIJ SPREEKT...

Geen groeten aan jullie!

PS. een persoonlijk email naar TROS RADAR is bij deze ook verstuurd en zijn bij deze in kennis gesteld.

peterruiter schreef:Vanochtend heb ik ook een nota mogen ontvangen van deze oplichters.
Heb even gezocht op het KvK nummer en zie dat het volgende bedrijf het zelfde KvK nummer gebruikt:

Fruturka Holding BV.
Tuinstraat 8
1682 NA Zwaagdijk
Telefoon: 06-14449997

Bron

Probeerde zojuist al te bellen, maar geen gehoor.
Laatst gewijzigd door verry op 10 jan 2012 23:30, 5 keer totaal gewijzigd.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Spooknota Nederlandse Bedrijven Register / Centric Incasso

Ongelezen bericht door frenkievee »

Wat verry zegt in zijn lange epistel hierboven klopt helemaal. Er zijn websites, die KvK informatie plaatsen en dit na plaatsing nooit meer controleren. Mocht je dit zelf tegenkomen en mocht je al überhaupt een email adres vinden, om een wijziging door te geven, dan hoef je echter van dit soort vage clubs ook niet te verwachten dat zij zich verwaardigen om je van een antwoordje te voorzien. Laat staan dat zij de informatie op hun website wijzigen c.q. verwijderen.

Gesloten