LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
davikita
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2009 20:03

Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door davikita »

Eind vorig jaar Jas besteld bij Wish, jas 2 weken voor verwachtte leverdatum blijkbaar al door postnl aangeboden maar ik was niet thuis en pakket is naar postkantoor gegaan. Hier heeft het 2 weken gelegen en is retour China gegaan. Tegen de tijd dat ik me afvroeg waar het bleef zag ik op t&t dat het alweer terug was is China. Klaar zou je denken. Tijd niets meer gehoord tot ergens Juli dit jaar bericht kwam van incassoPartners. Met hun gebeld en uitgelegd, zij vertelde mij contact op te nemen met Wish zodat zij de vordering konden sluiten. Nou, Wish is dus amper bereikbaar en na 6 mails zonder fatsoenlijk begrijpbaar antwoord gemaild naar incassoPartners incl bewijsstukken dat ik het pakket nooit ontvangen heb. Sindsdien stalken ze mij telefonisch en via email met als klap op de vuurpijl de laatste mail met aankondiging gerechtelijke procedure.
Zelfs in de Wish app is het pakket retour.
Wat te doen?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door Moneyman »

Simpel: aangeven dat je niets meer wilt zien of horen en dat je de dagvaarding graag ziet komen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door berndv »

davikita schreef:
30 okt 2019 11:10
aankondiging gerechtelijke procedure
terugantwoorden dat u de gerechtelijke procedure met vertrouwen tegemoet ziet. zorgen dat u alle bewijzen heeft, dan zie ik geen enkele reden om u zorgen te maken.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Snap het even niet, moest je de jas niet betalen bij de bestelling. Ik kan bij Wish niets
kopen alvorens eerst te betalen. Als je bij Wish iets koopt kost het bijna niets, waarom niet betalen en neem je verlies.
Dan ben je er klaar mee. Je hebt kans dat je straks veel meer kosten krijgt.

Heb je van Post.nl geen bericht of een briefje in de bus gehad dat ze aan je deur zijn geweest.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door berndv »

Irene van Houte schreef:
30 okt 2019 11:45
Snap het even niet, moest je de jas niet betalen bij de bestelling. Ik kan bij Wish niets
kopen alvorens eerst te betalen.
Is gewoon mogelijk, betaling en facturatie gaan dan via Klarna.
Irene van Houte schreef:
30 okt 2019 11:45
Als je bij Wish iets koopt kost het bijna niets, waarom niet betalen en neem je verlies.
Dan ben je er klaar mee. Je hebt kans dat je straks veel meer kosten krijgt.
welke kosten dan? Je hoeft alleen voor iets te betalen als je iets ontvangen hebt. TS kan aantonen dat er niets ontvangen is, waarom dan wel betalen en je verlies nemen? Ik zou u graag als klant hebben. Gewoon kleine bedragen factureren en niets sturen, u neemt uw verlies wel.
Irene van Houte schreef:
30 okt 2019 11:45
Heb je van Post.nl geen bericht of een briefje in de bus gehad dat ze aan je deur zijn geweest.
Wat zou dit veranderen aan de situatie? Het pakket is retour afzender, bij wish is die schijnbaar ook gewoon als retour binnengekomen, daar is ook geen discussie over, alleen het incassobureau meent een vordering te hebben, voor een pakket dat aantoonbaar retour is gegaan.

davikita
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2009 20:03

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door davikita »

Ik had inderdaad gekozen voor betalen NA levering. Geen.levering, geen betaling lijkt mij.
Ook contact gehad.met Klarna, die sturen je door naar Incassopartners omdat bij hun dossier gesloten is... en die Wish !!! Amper te bereiken en alleen maar onzin antwoorden belachelijk. Het lijkt wel.of ze samenspannen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door Moneyman »

Irene van Houte schreef:
30 okt 2019 11:45
Je hebt kans dat je straks veel meer kosten krijgt.
Hoe ziet dat risico er dan concreet uit? Als je aantoonbaar niets hebt ontvangen, heb je geen kostenrisico.

Waarom zou je gaan betalen voor iets wat je nooit ontvangen hebt?

davikita
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2009 20:03

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door davikita »

En ik ga geen 67,= betalen voor een aankoop van 22,= die ik noet eens ontvangen heb 😁

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door juliomariner »

Gewoon advies van Moneyman volgen. Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan. Voor €22,00 warenwaarde gaan ze volgens mij nooit een rechtzaak beginnen

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En al zeker niet als ze weten dat het onterecht is. Ze hadden misschien gedacht dat het v. Houte was. Die betaalt toch wel.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

2 weken eerder leveren... en dan retour?

Meestal is het bij vertraagde maar als je foute levertijd opgeeft is het niet jou probleem als Post na 2 weken retour stuurde.

bewijs bewaren en niets doen, dreigen mag, maar ze kunnen niets.

davikita
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2009 20:03

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door davikita »

Via klacht.nl heb ik een mail gekregen van IncassoPartners dat zei geen contact op kunnen nemen met Wish omdat dit hun opdrachtgever niet is. Zij raden mij aan de bewijzen te sturen naar [email protected] wat ik natuurlijk de vorige keer dat ze mij dit aanraden in Juli al een paar keer gedaan heb. Ik heb hun.mail beantwoordt met : Zoals ik jullie al gemeld heb heb ik al.contact opgenomen met Wish en deze geven verder geen fatsoenlijk, begrijpelijk antwoord. Bewijzen zijn ook al daarheen gestuurd, meerdere keren. Zelfs op de Wish app is het pakket retour gemeld. Jullie opdrachtgever neemt zelf maar contact op met Wish want ik wil graag voor de rechtzaak een bewijs van Uw opdrachtgever dat ik het pakket heb ontvangen.

Ik zie een dagvaarding dan ook met vertrouwen tegemoet.

Vriendelijke groet,

Cindy

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zorg dat je die zaken op de app afdrukt voordat het weg is als bewijs en wacht dan maar de dagvaarding af. Verder geen actie meer nodig. Die dagvaarding komt niet!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door berndv »

davikita schreef:
30 okt 2019 15:12
Via klacht.nl heb ik een mail gekregen van IncassoPartners dat zei geen contact op kunnen nemen met Wish omdat dit hun opdrachtgever niet is.
Dat klopt op zich ook. Klarna zit er namelijk nog tussen als betaalprovider, die is de opdrachtgever van het incassobureau.

davikita
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2009 20:03

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door davikita »

Ik heb overal screenshots van !!!

Klopt, ik was hele Klarna alweer vergeten hahaha

davikita
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2009 20:03

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door davikita »

Klopt het trouwens dat ik , als het tot een rechtzaak komt, ook een bedrag kan eisen voor kosten tijd, telefoontjes en zo? Iemand zei dat tegen mij.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door Moneyman »

davikita schreef:
30 okt 2019 22:57
Klopt het trouwens dat ik , als het tot een rechtzaak komt, ook een bedrag kan eisen voor kosten tijd, telefoontjes en zo? Iemand zei dat tegen mij.
Klopt. Kosten die je in redelijkheid hebt gemaakt, kan je terugvorderen. Hetzij in een reconventionele tegenvordering, hetzij in de proceskostenveroordeling.

ben.heylen
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2020 11:19

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door ben.heylen »

Zit ook met een probleem met een pakketje van Wish klopte niet heb het mee terug gestuurd naar afz. Maar nu willen ze dat ik toch 120 euro moet betalen heb bewijzen van tersturen en nergens voor hoeven te tekenen. Klop dit ben heylen

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wie wil nu dat u betaalt?

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Stalking door IncassoPartners voor onterechte vordering

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Het pakket is terug. Jij hebt niet ontvangen. Het kan zijn dat je wel de kosten moet betalen gezien je wel besteld hebt maar geen activiteit hebt ondernomen om het af te halen.

Verder zou ik tegen dat incassobureau zeggen dat je de vordering inhoudelijk betwist en dat je hun kosten die ze verder maken niet zal betalen. Dan moet je naar de rechter namelijk.

Bijt dus beetje meer af of tref een regeling met die chinezen.

Gesloten