LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Syncasso incasseert extra bedragen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
keesjanbos1
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2018 09:17

Syncasso incasseert extra bedragen

Ongelezen bericht door keesjanbos1 »

Beste radar
door syncasso is er beslag gelegd geweest op mijn loon wel te verstaan 613,10 euro geen probleem was terecht.
Nu kreeg ik na het beslag een mail dat er nog eens 100,88 euro wordt ingehouden hier contact overgezocht met syncasso en online gekeken bij mijn dossier hier stond dat het bedrag in eens 702 euro was. Weer contact gezocht met syncasso niemand kon mij vertellen waar het vandaan kwam of een specificatie hier van geven.
Vandaag 27-3-2018 een mail gekregen met een specificatie waar ze op een totaal van 719 uitkomen.
Weer gebeld met ze krijg ik het antwoord dat zijn kosten van over betekening / eventuele rente /kosten afwikkeling beslag, maar als ik de bedragen bij elkaar optel kom ik nergens op 613.10 of op 702 euro

Hoe nu verder

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Syncasso incasseert extra bedragen

Ongelezen bericht door arvandongen »

keesjanbos1 schreef:Beste radar
door syncasso is er beslag gelegd geweest op mijn loon wel te verstaan 613,10 euro geen probleem was terecht.
Nu kreeg ik na het beslag een mail dat er nog eens 100,88 euro wordt ingehouden hier contact overgezocht met syncasso en online gekeken bij mijn dossier hier stond dat het bedrag in eens 702 euro was. Weer contact gezocht met syncasso niemand kon mij vertellen waar het vandaan kwam of een specificatie hier van geven.
Vandaag 27-3-2018 een mail gekregen met een specificatie waar ze op een totaal van 719 uitkomen.
Weer gebeld met ze krijg ik het antwoord dat zijn kosten van over betekening / eventuele rente /kosten afwikkeling beslag, maar als ik de bedragen bij elkaar optel kom ik nergens op 613.10 of op 702 euro

Hoe nu verder
€ 719 betalen en in de toekomst gewoon je verplichtingen uit jezelf betalen.
Dat is stukken goedkoper voor jou en veel prettiger voor iedereen die aan jou betaalde diensten heeft verleend.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Syncasso incasseert extra bedragen

Ongelezen bericht door yan »

Rente loopt elke dag op, totdat er volledig afbetaald is. Vooraf is dat dus niet precies vast te stellen.

Moneyman
Berichten: 30064
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Syncasso incasseert extra bedragen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als er beslag gelegd is, wordt er per afdracht een bedrag ad €10,32 excl. btw aan verdeelkosten in rekening gebracht. Als er eventuele cumulatieve beslagen zijn gelegd, komt er per beslag nog ongeveer 6 euro bij.

Daarnaast is de rente natuurlijk doorgelopen. Je kunt inloggen bij Syncasso, dus je kunt zo zien hoe de vordering opgebouwd is. Je had het ook in het proces-verbaal van beslag kunnen zien, trouwens.

stofzuigertje

Re: Syncasso incasseert extra bedragen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Loonbeslag, dan kun je niets zelf betalen en moeten ze juiste afgesproken bedrag afboeken en niet plotseling hoger maken.

Ook na inloggen komt deze persoon niet eruit dus onduidelijke zooi en dan veroorzaak je wanbetalers!
Als K J Bos ingelogd is en niets van begreep... want via E mail van vandaag moeten ze wel duidelijker zijn.

Ook grote bedrijven als Syncasso maken vele fouten en probeer daar maar eens je teveel betaalde terug te krijgen.

Moneyman
Berichten: 30064
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Syncasso incasseert extra bedragen

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Loonbeslag, dan kun je niets zelf betalen en moeten ze juiste afgesproken bedrag afboeken en niet plotseling hoger maken.
Zeg nou gewoon niks als je er geen verstand van hebt.
- bij loonbeslag is er niets "afgesproken";
- er worden bij loonbeslag niet "plotseling" bedragen hoger gemaakt.

De wettelijke tarieven zijn simpel en helder en staan ook gewoon in de documenten die TS heeft gekregen (maar duidelijk niet heeft begrepen). Kortom, niets aan de hand, gewoon doorlopen.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Syncasso incasseert extra bedragen

Ongelezen bericht door Alex E »

Moneyman schreef:
stofzuigertje schreef:Loonbeslag, dan kun je niets zelf betalen en moeten ze juiste afgesproken bedrag afboeken en niet plotseling hoger maken.
[Zeg nou gewoon niks als je er geen verstand van hebt. ]
- bij loonbeslag is er niets "afgesproken";
- er worden bij loonbeslag niet "plotseling" bedragen hoger gemaakt.

De wettelijke tarieven zijn simpel en helder en staan ook gewoon in de documenten die TS heeft gekregen (maar duidelijk niet heeft begrepen). Kortom, niets aan de hand, gewoon doorlopen.
Moneyman, laat ik het nu eens helemaal met je eens zijn!

Gesloten