LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tijhuis gerechtsdeurwaarders

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
suuzje1402
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2007 21:48

Tijhuis gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door suuzje1402 »

ik heb onlangs een brief gekregen van tijhuis of ik even 800 euro wou betalen, voor een schuld die op naam van mijn ex staat.
In de brief staat ook inzake (naam mijn ex)
en de aanhef begint ook met geachte heer.
nou willen ze van mij geld zien?
kunnen ze dit zomaar maken?????

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Tijhuis gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Als u met uw ex getrouwd was en de schuldvordering is ontstaan tijdens dit huwelijk en uitgaande van gemeenschap van goederen dan bent ook u aansprakelijk voor de helft van die schuld.

Heeft uw ex die schulden (binnen dit huwelijk) gemaakt zonder dat u dit wist (dus waarvoor u zelfs geen handtekening hebt gezet) dan heeft u een vordering van die helft van die schuld op uw ex.

Echter, dat is nogal gecompliceerd.

Probeer indien dit bovenstaande wel op u van toepassing is probeer dan een redelijke maandelijkse betaling te regelen.
Uw wil om uw deel van de schuld alsnog te willen (af)betalen strekt dan in uw voordeel en valt er wel eens een en ander te regelen.

Zijn het schulden die buiten het huwelijk met hem zijn ontstaan dan heeft u natuurlijk géén betalingsverplichting.

(zoek dan dit bewijs=rechtbankuitspraak van de scheiding)

Grootvader

suuzje1402
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2007 21:48

Re: Tijhuis gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door suuzje1402 »

ik ben niet getrouwd geweest met mijn ex.
nooit getrouwd geweest met hem.
hoe zit het dan?
Hij heeft toen die woning bekeken alleen.
De woning is toen opgezegd voordat het huurcontract werdt getekend.
Heb alleen zelf een brief geschreven met afzien van de woning, omdat hij geen brieven kon schrijven.
verder heb ik nergens voor getekend.

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: Tijhuis gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Maar die brief (dat uw ex-vriend afziet van de woning) heeft u die getekend, met uw naam er ook bij? En het acceptatieformulier dan? Stond u samen ingeschreven als woningzoekende, m.a.w. kwam het huurcontract op 2 namen?

Kunt u alle vragen met ja beantwoorden, dan kunt u m.i. het beste zo snel mogelijk contact opnemen met de4 bouwvereniging, en de zaak uitleggen.

Als uw ex-vriend de woning helemaal alleen ging huren (uw naam was niet in beeld) dan kunnen ze u (volgens mij dan) niets maken. Om dat zeker te weten zou ik even bij het juridisch loket bijstand vragen. (www.hetjl.nl)

harf
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2007 11:05

Re: Tijhuis gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door harf »

Het lijkt mij in deze zaak, dat als u niet getrouwd bent en ook niet een geregistreerd partnerschap heeft gehad met uw ex, u totaal niet verantwoordelijk bent voor de schuld en al helemaal niet als u geen handtekening onder een huurcontract heeft gezet.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Tijhuis gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Deze stelling kan wel eens anders uitpakken.
Ik heb eerder en herhaalde malen meegemaakt dat zelfs op medebewoners welke op het moment van het ontstaan der schuld nadien nog verhaal gemaakt werd omdat de schuld verlegd werd bij monde van de rechter omdat betrokkene niet kon betalen.
Het kan dus anders liggen.

Gesloten