LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tikfoutje leidt tot deurwaarders

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
roxana.lemmens
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2020 12:37

Tikfoutje leidt tot deurwaarders

Ongelezen bericht door roxana.lemmens »

Ineens ontvang ik een brief van mijn werkgever dat gerechtsdeurwaarders Eendracht loonbeslag wil leggen op mijn loon. Heel veel rond gebeld uiteindelijk zit het zo: Anderhalf jaar geleden dook er een vordering op bij Webcasso van bijna €600 omdat voetbalshop blijkbaar niet betaald was. Meteen een regeling getroffen van 6 maanden en deze binnen 5 maanden helemaal afbetaald. Nu zegt Eendracht dat we €100 te weinig hebben overgemaakt en dat daarbij nog €70 rente bij komt kijken. In mijn bankgegevens staat dat wij wel die €100 betaald hadden optijd. Maar nu staat er bij de omschrijving 1 cijfer verkeerd van ons dossiernummer (mijn fout dus) en is die betaling nooit doorgekomen. Uiteindelijk hebben ze die betaling gevonden (nu dus pas) en omdat het mijn fout is moet ik alsnog die €70 rente betalen. Ik vind dit eigenlijk belachelijk, omdat alles gewoon optijd betaald is en zij pas 1 jaar later iets laten horen. Moet ik deze €70 gewoon betalen? Of kan ik hier nog tegen ingaan? (Aan de telefoon met eendracht lukte dit dus niet en zou ik het moeten betalen)

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Tikfoutje leidt tot deurwaarders

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Het foutje is inderdaad aan u te wijten, maar dat ze u alsnog laten opdraaien voor de rente vind ik persoonlijk onredelijk. We hebben die €00,00 wel ontvangen, het is alleen niet gekoppeld aan het juiste dossier. Ik vind dat zij zelf ook een onderzoeksplicht hebben, uw rekening was bekend vanwege de betalingsregeling en zij kregen €100,00 binnen op een dossier dat waarschijnlijk niet bestond. Zij hadden ook kunnen traceren dat die €100,00 van u kwam.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Tikfoutje leidt tot deurwaarders

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een onbekend bedrag ontvangen, als je niets hoorde kun je doorzoeken of terug storten.. en tijdig melden dat je te laat betaalde.

Maar een Deurwaarder, normaal kreeg je eerst telefoontje of waarschuwingsbrief.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Tikfoutje leidt tot deurwaarders

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Waarom hebben ze geld niet terug gestort als ze het niet aan een dossier konden linken?
Die €70 zal niet alleen rente zijn maar ook kosten beslaglegging.
U heeft het wel op zijn beloop gelaten, lijkt me dat u al veel eerder wist van die €100.
Het zal nu denk ik, te laat zijn om die gerechtelijke kosten aan te vechten.
Laatst gewijzigd door Kolibrie op 17 feb 2020 15:44, 5 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30791
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tikfoutje leidt tot deurwaarders

Ongelezen bericht door witte angora »

roxana.lemmens schreef:
17 feb 2020 12:52
Meteen een regeling getroffen van 6 maanden en deze binnen 5 maanden helemaal afbetaald. Nu zegt Eendracht dat we €100 te weinig hebben overgemaakt en dat daarbij nog €70 rente bij komt kijken.
Kom kom... Er is gedurende een jaar 100 euro niet volgens het boekje betaald, en over die 100 euro in een jaar zou je 70 euro rente moeten betalen?

Kijk eerst eens hoe het echt zit voor je allerlei acties onderneemt. Een klacht/bezwaar/beroep kun je het beste schriftelijk indienen. Want geld dat binnen is, dat is binnen, lijkt mij althans.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tikfoutje leidt tot deurwaarders

Ongelezen bericht door sylvesterb »

roxana.lemmens schreef:
17 feb 2020 12:52
Ineens ontvang ik een brief van mijn werkgever dat gerechtsdeurwaarders Eendracht loonbeslag wil leggen op mijn loon. Heel veel rond gebeld uiteindelijk zit het zo: Anderhalf jaar geleden dook er een vordering op bij Webcasso van bijna €600 omdat voetbalshop blijkbaar niet betaald was. Meteen een regeling getroffen van 6 maanden en deze binnen 5 maanden helemaal afbetaald. Nu zegt Eendracht dat we €100 te weinig hebben overgemaakt en dat daarbij nog €70 rente bij komt kijken. In mijn bankgegevens staat dat wij wel die €100 betaald hadden optijd. Maar nu staat er bij de omschrijving 1 cijfer verkeerd van ons dossiernummer (mijn fout dus) en is die betaling nooit doorgekomen. Uiteindelijk hebben ze die betaling gevonden (nu dus pas) en omdat het mijn fout is moet ik alsnog die €70 rente betalen. Ik vind dit eigenlijk belachelijk, omdat alles gewoon optijd betaald is en zij pas 1 jaar later iets laten horen. Moet ik deze €70 gewoon betalen? Of kan ik hier nog tegen ingaan? (Aan de telefoon met eendracht lukte dit dus niet en zou ik het moeten betalen)
U zegt dat het tikfoutje tot het loonbeslag leidde, maar voor een loonbeslag is een gerechtelijke uitspraak noodzakelijk, dit hele stuk over de dagvaarding die heeft ontvangen, de zitting bij de rechtbank e.d. mis ik in uw verhaal.

Over die EUR 100,00 kan nooit 70% rente van toepassing zijn in z'n korte periode, dit lijkt betrekking te hebben op de complete vordering van bijna EUR 600, wat logischer klinkt.

Op basis van onvolledige informatie kan niemand u hier een goed advies geven. Los dat u stelt "Optijd" betaald te hebben, wat natuurlijk onjuist is, nadat de webwinkel proces heeft gewonnen bij de rechtbank besluit u via een regeling het bedrag te betalen. Hieraan zitten uiteraard veel extra kosten.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tikfoutje leidt tot deurwaarders

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er is geen rente verschuldigd omdat er feitelijk is betaald. Dat er een verkeerde omschrijving is opgegeven doet hier niets aan af.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Tikfoutje leidt tot deurwaarders

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

nee hoor u hoeft geen rente te betalen, onzin, wat nog wel kan is dat men u kosten in rekening gaat brengen om dit dossier uit te pluizen en te zoeken waar de betaling dan gebleven is...

tegelijk is het vreemd dat zij dit bedrag niet teruggestort hebben in eerste instantie omdat er geen dossier aan gekoppeld kon worden althans, niet het juiste dossier...

wat ik me wel afvraag is of de initiele rekening wel gerechtvaardig was en zo ja hoeveel kosten men hierop gegooid heeft toendertijd???

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tikfoutje leidt tot deurwaarders

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
20 feb 2020 14:40
wat ik me wel afvraag is of de initiele rekening wel gerechtvaardig was en zo ja hoeveel kosten men hierop gegooid heeft toendertijd???
Waarom vraag je je dat af? Is geen enkele aanleiding toe in dit topic.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Tikfoutje leidt tot deurwaarders

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als ik lees dat men 70 euro aan rente erbovenop gooit, op deze 100 e, zou het mij niet vreemd lijken als ze in eerste instantie er ook veel te veel bovenop gooien aan kosten...

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tikfoutje leidt tot deurwaarders

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien zijn ze de aanmaningskosten wel vergeten te vermelden.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Tikfoutje leidt tot deurwaarders

Ongelezen bericht door BL2 »

Denk dat topicschrijfster haar verslag voor de duidelijkheid maar even opnieuw moet schrijven.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tikfoutje leidt tot deurwaarders

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hawk-Eye schreef:
20 feb 2020 14:40
nee hoor u hoeft geen rente te betalen, onzin, wat nog wel kan is dat men u kosten in rekening gaat brengen om dit dossier uit te pluizen en te zoeken waar de betaling dan gebleven is...
Die zijn voor eigen rekening. Bovendien, die mensen waren al in dienst.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Tikfoutje leidt tot deurwaarders

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

alfatrion schreef:
21 feb 2020 10:30
Hawk-Eye schreef:
20 feb 2020 14:40
nee hoor u hoeft geen rente te betalen, onzin, wat nog wel kan is dat men u kosten in rekening gaat brengen om dit dossier uit te pluizen en te zoeken waar de betaling dan gebleven is...
Die zijn voor eigen rekening. Bovendien, die mensen waren al in dienst.
nee niet altijd, de vergissing lag bij TS niet bij incassobureau...

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tikfoutje leidt tot deurwaarders

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
21 feb 2020 16:57
alfatrion schreef:
21 feb 2020 10:30
Hawk-Eye schreef:
20 feb 2020 14:40
nee hoor u hoeft geen rente te betalen, onzin, wat nog wel kan is dat men u kosten in rekening gaat brengen om dit dossier uit te pluizen en te zoeken waar de betaling dan gebleven is...
Die zijn voor eigen rekening. Bovendien, die mensen waren al in dienst.
nee niet altijd, de vergissing lag bij TS niet bij incassobureau...
Dat doet er niet toe. Er is geen grondslag voor het in rekening brengen van deze kosten. Dat zal dus ook niet gebeuren.

Gesloten