LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toename onredelijke incassokosten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

En terecht dat de wanbetalers gaan protesteren! Zal toch een zootje worden als elk bedrijf maar kosten kan opvoeren zonder deze daadwerkelijk te maken. De rechtbank heeft duidelijk gesteld dat ALLE kosten maar uit de 15% gehaald dienen te worden, ook dus je opgevoerde KvK kosten (2,90 ??)

Dit staat erover op de site van de Ombudsman;
Opmerkingen

Incassobureaus roepen dat u met hen de inhoudelijke discussie kan voeren over de terechtheid/onterechtheid van de vordering. In praktijk ziet u dat incassobureaus helemaal niets weten over de inhoud of achtergrond van een vordering. Ze voeren gewoon uit wat ze opgedragen krijgen.

De grote incassobureaus zijn lid van de NVI, Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen. Zij hebben een keurmerk, maar die is nog erg klantonvriendelijk en zegt niets over de kosten.

De grote bulk van kleinere incassobureaus is geen lid van de NVI.
U betaalt maar éénmaal 15%, ook al worden er verschillende incassobureaus ingeschakeld.

Als u als klant vindt dat u u goed en voldoende verweerd hebt (en de zaak niet op zijn beloop hebt gelaten), blijf dan niet telkens reageren op incassobureaus. Zeg dat ze maar naar de Kantonrechter moeten gaan.
Meestal gaat een bedrijf voor kleinere bedragen niet naar de rechter. Sop is kool niet waard. Sommige bedrijven procederen echter altijd.

Haal bij het Juridisch Loket advies hoe een kantonproces loopt. Wees zelf aktief.
Vooral de eerste opmerking vind ik erg belangrijk. Mijnerinziens zouden incassoburo's mogen verdwijnen en het overgelaten worden aan deurwaarders. De tijd en energie die je moet steken indien je aangeschreven wordt door een incassoburo is absurd hoog.

Als iedereen op dezelfde manier reageerd naar een incassoburo (middels het incasso-stappenplan :wink: ) zullen deze verplicht worden op de juiste manier met de wanbetalers om te gaan.

IvE
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 okt 2005 09:14

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door IvE »

Toch ben ik het niet eens met wat de Ombudsman zegt! De minister van Financien zegt hierover het volgende in zijn brief van 29 maart 2007 aan de voorzitter van de Tweede Kamer:
Het ministerie van Justitie en het ministerie van Economische Zaken zijn reeds eerder in overleg getreden met de incassobranche over de incassopraktijk. De Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen (NVI) heeft inmiddels een certificeringssysteem ontwikkeld en een eigen gedragscode. De NVI is naar eigen zeggen betrokken bij de incasso van ongeveer 70 % van de door incassobureaus geïncasseerde vorderingen. Voor de niet-bedongen buitengerechtelijke incassokosten volgt de gedragscode van de NVI grotendeels het rapport Voor-werk II. Bij bedongen buitengerechtelijke incassokosten mag maximaal het bedongen bedrag in rekening worden gebracht. De gedragscode van de NVI schrijft voor dat aan de schuldenaar nooit meer kosten in rekening worden gebracht dan is toegestaan volgens de wet (zie www.nvio.nl/files/Gedragscode).

Ik zal voorts op korte termijn in overleg treden met het bedrijfsleven om tot een oplossing te komen voor het probleem dat consumenten geconfronteerd worden met onredelijk hoge buitengerechtelijke incassokosten. Dit kan doordat bedrijven zich in hun algemene voorwaarden vastleggen op een redelijk maximumbedrag aan buitengerechtelijke incassokosten en op een verplichting om uitsluitend zaken te doen met bona fide incassobureaus, die zich houden aan de geldende normering voor buitengerechtelijke incassokosten en/of door plaatsing van bedingen met een onredelijk hoog incassotarief op de zwarte lijst van onredelijk bezwarende bedingen van artikel 6:236 BW. Ook wil ik de Staatssecretaris van Economische Zaken vragen het probleem van de onredelijk hoge buitengerechtelijke incassokosten onder de aandacht van de Consumentenautoriteit te brengen, zodra de wetgeving ter implementatie van de richtlijn oneerlijke handelspraktijken (Kamerstukken II 2006/07, 30 928) in werking is getreden.
http://www.vvcm.nl/publicuploads/doc_19 ... stitie.doc

Wanbetalers gaan al protesteren als ze op een rekening van EUR 25,= kosten krijgen van EUR 37,=. Terwijl dit toch terecht is volgens de 15% richtlijn en het rapport voorwerk II !!

De incasso`s uit handen geven aan een GDW-kantoor ben ik zeker voor, is alleen niet handig voor de echte wanbetalers!! Heb ervaring op beide gebieden maar weet dat een goed handelend incassobureau het toch het beste doet met de echte probleem gevallen!

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

De Ombudsman heeft in eerste aanvang een adviserende rol, maar kan in bepaalde gevallen ook een bepalende rol hebben.

Het feit dat jij het niet eens bent met de Ombudsman is dus niet relevant en al helemaal niet bepalend voor incasso ondernemend Nederland.

De minister heeft het NVI al diverse keren over de hoogte van kosten gesproken (zoals jouw stukje ook aangeeft), en nog altijd gaan de praktijken door ! Tuurlijk zullen er ook nette buro's zijn maar als ik de (praktijk)verhalen bekijk komen enkele grote namen constant weer terug, die trouwens alle lid zijn van de NVI.

Praktijken zoals het aankondigen van maatregelen welke enkel door de rechtbank mogen worden toegewezen zijn aan de orde van de dag. Incassoburo's (met hun kosten)worden door sommige opdrachtgevers al na 30 dagen ingeschakeld. Incassoburo's die maar door BLIJVEN gaan om de incassokosten te verhalen ondanks dat de hoofdvordering reeds lang voldaan is ! Deze praktijken dienen te stoppen daar ze intimiderend en tijdrovend zijn.

De meeste problemen zijn bij bedrijven die maandelijkse kosten faktureren (energie, telefonie, internet, boekenclubs etc) dus daar moet goed naar gekeken worden.

Droopyrwk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:26

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door Droopyrwk »

Hallo Tegenpartij, fijne vakantie gehad? Vraagje: ben je nog steeds bereidt om mee te werken? Heb weer een leuk verhaal, over Blume, Stolker en Roel in Den Haag. Moet je echt even lezen, het is eigenlijk te zot voor woorden!
Zo langzamerhand durven mensen mij te vragen om het een en ander uit te zoeken. Kom je leuke dingen tegen hoor!

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Hee Droopyrwk, ik ben absoluut bereid om mee te werken en wil zelfs wel het voortouw nemen hierin.

De vakantie is niet voorbij maar na aankomst alhier (Espana :D )bleek er Wifi te zijn, dus ik kon gewoon door internetten, echt geweldig ! Nog 2 weekjes zon en zee en dan ben ik weer terug in Nederland. Ga het verhaal wat je meld even doornemen.

Droopyrwk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:26

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door Droopyrwk »

Ola Tegenpartij, ben wel een beetje jaloers hoor, hier bewolkt :( het weer eens, maar ja is goed voor je haar toch? :lol: Geniet nog lekker van je vakantie :wink: .

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

8)

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

8)

Droopyrwk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:26

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door Droopyrwk »

Het is Mendoza al eerder gezegd: ben jij zo perfect of denk je dat je dat bent. Jij veroordeelt de schrijvers op het forum, je leest niet echt wat de mensen schrijven. Denk je soms dat mensen het leuk vinden om in de zorgen te komen?
Wellicht dat jouw leven perfect is, je hebt waarschijnlijk een goed betaalde baan, wellicht in een branche waar een faillissement niet mogelijk zal zijn, en je bent alleen.
Niet iedereen heeft dit leventje, niet iedereen heeft DE baan, niet iedereen is alleen etc. etc.
Nee Mendoza, als je niets zinnigs kunt inbrengen behalve altijd weer hetzelfde commentaar, wat doe je dan op dit forum?
Ben jij iemand die graag leedvermaak heeft? Die indruk wek je inmiddels wel.

cobraboxer
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2008 00:37

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door cobraboxer »

zelf heb ik wel eens deurwaarders laten komen, bij incasso's die totaal niet terecht waren.
maar als ik een bedrijf 3 keer vertel dat het niet klopt en hun enkel roepen "het zit in ons systeem"
dan laat ik hun boeten (lees kosten maken) voor hun onzin antwoorden.

en ten 2e vind ik dat als men 1 keer te laat is het betreffende bedrijf gewoon ook open moet kunnen staan voor de evt. situatie die hun uit gelegt wordt.

ik ben wel eens een dag te laat geweest omdat banken bv feest dagen hadden die ik evt niet telde met het overboeken van het geld omdat ik wel gewoon op feestdagen werk.
dan komen ze met verhogingen aan van 50 euro op een bedrag van 34 euro. ONMOGENLIJK
en die moeten aangepakt worden, vooral als ze niet thuis geven of betaal nummers hebben voor "klanten service"
dat noem ik geen service meer !!!

gr.
cobra

Droopyrwk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:26

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door Droopyrwk »

Cobra, je hebt gelijk. Zo hoor je vaak dat bij een betalingsregeling het incasso-/deurwaarderskantoor bepaald op welke datum zij het termijnbedrag "ontvangen moeten hebben". Deze datum is voor hen gunstig want dan ontvangen ze nog even rente die de gedupeerde dan weer misloopt, terwijl deze het veel harder nogidig heeft, iedere euro is er een.
Wellicht is het handig om - ook via dit forum - eens alle klachten, extra kosten, vreemde bedragen etc.. te verzamelen.

Droopyrwk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:26

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door Droopyrwk »

Hallo Tegenpartij,

Inmiddels weer aan vakantie toe? Vraagje: Ben je nog steeds bereidt om iets aan die verschrikkelijke incassobureaus te doen?
Laat dan even weten hoe we contact kunnen leggen, wellicht dat er meer mensen zijn die een initiatief van burgers voor burgers zien zitten en hierin actie willen ondernemen.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Ja, bijna wel weer :wink: ik sta er nog steeds voor open en heb al de eerste aanzet tot het stappenplan hier geplaatst. Maar wat mij betreft komt er ook een website om mensen beter te informeren en wellicht gezamelijk acties hiertegen te beginnen.

Mensen die willen helpen verzoek ik te mailen met onderstaand email adres;

[email protected]

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door Mendoza »

@droopy

Een beetje laat, maar zal toch nog even reageren.
Het is Mendoza al eerder gezegd: ben jij zo perfect of denk je dat je dat bent.
Kun je een link geven waar dit gezegd wordt?
Jij veroordeelt de schrijvers op het forum, je leest niet echt wat de mensen schrijven. Denk je soms dat mensen het leuk vinden om in de zorgen te komen?
Heeft niets met goed lezen te maken, het zijn echter wel achteraf gezien misplaatste sarcastische opmerkingen.

voorbeeldje

Geplaatst op 20 Jun 2008 21:37 door incassotransparantie
Goed lezen! Ik heb niet gezegd dat je geen tijd hebt om te solliciteren of om te werken. Geloof me, als je in een situatie terecht komt waarbij je gewoonweg geen rooie cent krijgt uit wat voor uitkering dan ook, je echt wel met andere dingen bezig bent dan solliciteren. Wat denk je van de nodige rechtszaken om je geld te krijgen?
Ik wou hier benadrukken dat het de eigen verantwoordelijkheid is om met andere dingen bezig te zijn dan solliciteren/werken. Snap echt wel dat je je enorm vervelend voelt in zo'n situatie en dat je nergens zin meer in hebt.

Maar kun je mij vertellen bij wie de verantwoordelijkheid ligt of wat voor oplossing voor dit soort dingen bedacht moet worden? Wat bijvoorbeeld de overheid met dit soort mensen moet doen? Moet er een toeslag komen om tijdelijke betaalproblemen op te vangen? Of moeten schuldeisers die in sommige gevallen ook sterk afhankelijk zijn van hun te ontvangen geld maar gewoon afwachten?
Wellicht dat jouw leven perfect is, je hebt waarschijnlijk een goed betaalde baan, wellicht in een branche waar een faillissement niet mogelijk zal zijn, en je bent alleen.
Niet iedereen heeft dit leventje, niet iedereen heeft DE baan, niet iedereen is alleen etc. etc.
Ik ben niet alleen, we zijn niet perfect, maar we hebben beiden geen betalingsproblemen.

Nee Mendoza, als je niets zinnigs kunt inbrengen behalve altijd weer hetzelfde commentaar, wat doe je dan op dit forum?
Ben jij iemand die graag leedvermaak heeft? Die indruk wek je inmiddels wel.
Dit is voor mij zeker geen leedvermaak. Ik heb namelijk in verband met mijn werkzaamheden zeer veel te maken met mensen met betalingsproblemen. Vandaag nog sprak ik een oudere man(zelfstandig ondernemer). Hij vertelde mij huilend dat ie nu echt even niet meer wist wat ie moest in verband met betalingsachterstanden. Veroorzaakt door klanten die hun rekeningen te laat of niet betalen.

En als ik dan een bericht in een ander topic lees van tegenpartij.
Geplaatst op 05 Aug 2008 19:35 door De Tegenpartij
Ach we zijn allemaal wel eens te laat, toen ik terug kwam van vakantie bestond de post voor 90% uit herrinneringen en aanmaningen.
Dan kan ik me daar echt wel kwaad over maken, en dan begin ik fel te reageren. Daarvoor mijn excuses.


Ik geloof echt wel dat hier mensen reageren die er echt niks aan kunnen doen.

Ik probeer alleen mensen ervan bewust te maken dat ze ook eens de verantwoordelijkheid moeten nemen.

Die word op dit forum vaak bij de andere partij gelegd.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Dit is voor mij zeker geen leedvermaak. Ik heb namelijk in verband met mijn werkzaamheden zeer veel te maken met mensen met betalingsproblemen. Vandaag nog sprak ik een oudere man(zelfstandig ondernemer). Hij vertelde mij huilend dat ie nu echt even niet meer wist wat ie moest in verband met betalingsachterstanden. Veroorzaakt door klanten die hun rekeningen te laat of niet betalen.
En ook deze ondernemer krijgt dus te maken met incassoburo's.
Geplaatst op 05 Aug 2008 19:35 door De Tegenpartij
Ach we zijn allemaal wel eens te laat, toen ik terug kwam van vakantie bestond de post voor 90% uit herrinneringen en aanmaningen.
En dan te bedenken dat ik vantevoren alle rekeningen (binnen de termijnen) voldaan had. Daar ik geen enkele automatische incasso afgeef worden er in de 4 weken dat ik er niet ben, geen betalingen verricht. Het waren dan ook herrinneringen van in mijn vakantie verstuurde nota's. Sommige nog geen week oud, en de eerste herrinnering ligt er al :(

Wel grappig dat jij je druk maakt om mijn betalingsmoraal 8)

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Wat trouwens nog grappiger is, is dat jij zelf aan geeft waarom iemand in de betalingsproblemen komt, door je voorbeeld te geven. Dat is dus idd een reden waarom iemand opeens niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door Mendoza »

En ook deze ondernemer krijgt dus te maken met incassoburo's.
Klopt, als iemand niets onderneemt na herinneringen aanmaningen e.d. dan krijgt ie inderdaad met een incassobureau te maken.
En dan te bedenken dat ik vantevoren alle rekeningen (binnen de termijnen) voldaan had. Daar ik geen enkele automatische incasso afgeef worden er in de 4 weken dat ik er niet ben, geen betalingen verricht. Het waren dan ook herrinneringen van in mijn vakantie verstuurde nota's. Sommige nog geen week oud, en de eerste herrinnering ligt er al :(
Daarom zijn die automatisch incasso's er ook, kun je ondanks dat je er niet bent toch nog doorgaan met betalen.


Wel grappig dat jij je druk maakt om mijn betalingsmoraal 8)
Jij vindt het grappig, ik vind te laat betalen asociaal.
Zou je het wellicht ook geen probleem vinden als je werkgever je keer op keer te laat zou betalen?
Wat trouwens nog grappiger is, is dat jij zelf aan geeft waarom iemand in de betalingsproblemen komt, door je voorbeeld te geven. Dat is dus idd een reden waarom iemand opeens niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen.
Mensen die het geld wel hebben maar door laksheid te laat betalen, zorgen ervoor dat grote bedrijven kiezen voor een snel incassotraject en voor het berekenen kosten bij het zenden van een herinnering of aanmaning.


En bij kleine bedrijven inkomsten die niet op tijd binnen komen en daardoor in de problemen kunnen komen.


Maar goed, jouw punt is dat te laat of wanbetalen kan en mag gebeuren. En als je dan een incassobureau op je dak krijgt niets aan het bureau moet betalen maar direct aan de schuldeiser.

En mijn punt is dat mensen moeten voorkomen bij een incassobureau terrecht te komen door gewoon op tijd te betalen.

Overigens ben ik het wel met jullie eens dat sommige incassobureau's asociaal te werk gaan en soms veel te veel kosten berekenen.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Mendoza, ik ben blij dat je het deels met mij eens bent. Als ondernemer heb ik niet te maken met een werkgever maar juist met bedrijven die idd wel eens te laat betalen (of niet betalen). Hierbij moet gezegd worden dat juist overheden en semi-overheden bij mij de slechtste betalers zijn, 90 dagen is geen uitzondering.

Mijn insteek is niet het helpen van wanbetalers welke opzettelijk hun rekeningen niet voldoen, maar juist de mensen die (bv omdat ze ook even op hun geld moesten wachten) hun rekeningen te laat betalen.

Zoals je gezien hebt op dit forum zijn dit voor het grootste deel de terugkerende maandelijkse kosten (energie, telefoon, internet etc)
Ook de incassoprocedures van de overheden ergerd me mateloos, zeker gezien de adminstratieve zooi die het daar is.

JiMmEkE
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2008 14:25

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door JiMmEkE »

Mensen mensen toch,

Houd toch op met die maatschappelijke antwoorden. je weet dat de rekeningen betaald moeten worden op tijd natuurlijk weten we dat. maar de status die je op straat en in je zakenleven moet hooghouden is vaker duurder dan je inkomen. en nepper dan nep. maar je moet meedoen. je moet laten zien dat het goed met je gaat.

Alleen al dat er zoveel mensen reageren op dit forum zegt mij al dat het goed mis is met de incasso's.

De incasso hebben ook vrijspel omdat iemand met achterstand niet een bespreekbaar probleem heeft. hij of zij voelen zich fout. terwijl er intussen miljoenen hetzelfde doen. nou dan is het niet meer een unieke stomme fout van mezelf. maar een vertekent maatschappelijk beeld waar ik aan meedoe en me doom word.

Incasso's bestaan alleen als ze verhogingen geven. anders gaan ze falliet. ze willen het liefst dat je niet betaald zodat ze kunnen verhogen.
Denk toch na.

Iemand kan de rekening niet betalen en wat doen wij we laten hem nog meer betalen. en nog nog meer. en nog meer.
wat een perfekte oplossing van de maatschappij. het probleem verhogen en toch de client laten dneken dat het zijn eigen schuld is.

En dan te bedenken dat iedere malloot op zijn zolderkamertje een incasso buro kan beginnen. inschrijven bij kvk en hoppa je kunt incasseren.

de oplossing is niet boetes erbovenop. dit zijn geen administratie kosten. nee man winst voor het incasso bedrijf. en het is een sprot om per client zoveel mogelijk te innen.

Ik heb bedragen die onschuldig waren zoals 250 euro zien verhoogd worden tot 1500 euro in niet meer dan 1,5 j. ze weten dat de client een onbespreekbaar probleem heeft.

En wat is er niet erger dan een uitzetting of ontruiming. Dan is diegene toch helemaal rock bottom. alles kwijt. maar nog steeds eigen schuld dikke bult. totdat jouw het overkomt maar jouw verhaal is niet hetzelfde als de rest. en jij de pieneut bent.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dat hele incassobeleid is zo scheef als het maar kan. Vandaag weer een brief op de deurmat, het zou hier gaan om een huur achterstand van mijn woning. Ondanks herhaalde aanmaningen en herinneringen hebben wij nog geen betaling mogen ontvangen. U bent thans nog in de gelegenheid om binnen vijf dagen het bedrag te voldoen, anders zijn wij genoodzaakt de vordering uit handen te geven met de daaraan verbonden kosten welke geheel voor Uw rekening komen.
Welke herinneringen, welke aanmaningen en welke huur achterstand!!
Ik woon daar al 38 jaar en heb voor mijn woning nog nooit een huur achterstand gehad, dus nu ook niet!
Bellen heeft meestal geen zin, dus Maandag er maar even naar toe, kost weer tijd.
En een ander maar beweren dat incasso's altijd eigen schuld zijn!
Dat valt mij hier ook op, iemand heeft een probleem en vraagt om raad.
Dan zijn er altijd mensen die geen raad geven, maar precies weten hoe het is ontstaan, daar heeft een vraagsteller wat aan.
Men kan zonder dat men er iets aan kan doen te maken krijgen met incasso bureau's en door hen compleet worden uitgekleed.
Mijn voorbeelden heb ik daar dikwijls van gegeven, dus daar ga ik niet meer op in.
Wel wil ik nog een voorbeeld aanhalen wat wel direct in mijn omgeving zit.
Mijn zoon heeft eens het plan opgevat om te gaan trouwen en daar was op zich niets mis mee.
Wat wij niet wisten was, dat mijn ex schoondochter een eerdere relatie heeft gehad die op de klippen gelopen was. Daarbij waren behoorlijk wat schulden ontstaan en ook daar hadden wij geen weet van.
Dat huwelijk van mijn zoon liep ook fout, omdat mijn ex schoondochter het niet zo nauw nam met een huwelijk.
Een half jaar na zijn scheiding stond ineens een deurwaarder voor de deur met een eis tot in beslag name van alle roerende en onroerende zaken.
Zijn huidige relatie heeft een eigen huis en dat zou zij kunnen verspelen als mijn zoon niet bereid was die schuld te voldoen.
Dat heeft hij gedaan en is er een regeling getroffen. Later kwamen er nog veel meer incasso's bij hem binnen en allen met extra kosten en weet ik wat al niet meer.
Dit zijn dingen waar hij zelf part nog deel aan had en het totaal van de vorderingen was meer dan 40.000 euro.
Inmiddels is hij nu 40 jaar en heeft hij tot op heden nog niet de kans gekregen om ook maar iets voor zichzelf op te bouwen.
Voorlopig betaalt hij al meer dan 6 jaar ruim 500 euro per maand voor iets waar hij niets voor terug heeft gezien, behalve dat hij nooit met haar had moeten trouwen, maar dat is achteraf.
Het was zelfs zo, dat hij moest gaan betalen voor een Mercedes die was gekocht en niet betaald!
Zelf heeft hij die wagen nog nooit gezien of gehad. Gelukkig was de verkoper zo sportief dat hij deze vordering heeft laten vervallen, maar anders was het eind nog niet in zicht geweest.
Ik bedoel maar, iedereen kan met incasso's te maken krijgen waar je zelf niets aan kunt doen.
Dat er lieden zijn die het niet zo nauw nemen met hun betalings verplichtingen, is weer een geheel ander verhaal.

Vr.Gr. Hans.

Gesloten