LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het kan zijn dat er meerdere op 1 adres zitten of bij 1 groep horen....
Dan kreeg je bij vinden persoon gelijk heel veel.

Ook zijn er bedrijven die mensen zoeken en proberen op te sporen.
Als geboorte datum en voorletters + achternaam gelijk zijn word asiel zoeker die vers hier
woonde van 4 jaren terug zaak lastig gevallen...

Zij was deze persoon niet, nooit daar gewoond en zat nog in land toen nog veilig was....
En iemand uit andere land met zelfde geboorte datum, voorletters en Castro, geen familie van die Cubanen...
Een naam die in heel erg veel landen voorkomt.

Zij vroeg en kreeg bewijzen en deurwaarders die gelijk teruggestuurd werden wegens foute Sofi nr en geboorte plaats....
Die Deurwaarders vaak zeer keurige personen die excuus aanboden maar de incasso bedrijven?
Daar zaten erg vreemde types tussen... ik zou die graag even een Judo demo zonder matje willen geven!

9 van deze incasso bedrijven omdat we camera met microfoon hadden hangen en ook de buren gelijk erop kregen....
Alle 9 zijn veroordeeld wegens geweld dreigen.
Denk je in een veilig land te wonen, krijg je 9 ex criminelen die geld komen halen aan je deur!

De Rechters hebben wel verteld, mijn Camera mag niet bij buren maar €0,00 boete gekregen en ik mag U helaas wettelijk niet bedanken voor Uw hulp...

Als de Ex van deze Dochter later nogmaals op haar naam besteld is mag je dit gewoon wegsturen als ze geen bewijzen hebben dat niet Hij maar Zij dit heeft ontvangen en verantwoordelijk is...
Heb vermoedens maar ook geen enkel bewijs, en die mag de incasso firma nu eerst aanleveren....

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

advisora schreef:
08 aug 2020 13:04
Oh, u zoekt een incasso bureau die voor u 500 euro gaat incasseren in Africa? maar het topic gaat over legale druk van deurwaarders in Nederland. Misschien een goed idee om zelf een topic te openen voor buitenlandse incasseringen. Bent u ook deurwaarder toevallig?
Beter lezen graag;
Incasso & Deurwaarders....

Erthanax
Berichten: 9614
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door Erthanax »

TS kan zich waarschijnlijk beroepen op verjaring. Ik zou een brief sturen van die strekking en anders bewijs van stuiting verlangen.

Advisora, u bent "advisora jurídico", zie ik. Heeft u ervaring met schimmige incassobureaus die ongevalideerde of zelfs onrechtmatige claims sturen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als Erthanax het goed heeft....

Je mag tegen onterechte incasso claim een tegen claim wegens onderzoek kosten in rekening brengen.

Daar zijn dit soort bedrijven nooit blij mee.
Zelf ik had eigen incasso bedrijfje ooit en dan schreef ik wel het tarief van Bram. M.
Werkte vaak perfect, kreeg erg vaak excuus aangeboden.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als er meerdere deurwaarders in het spel is zal 1 deurwaarder het in grote lijnen afhandelen om onnodige handelingen te verichten en kosten op te voeren. Als MM geen 14 dagen ekstra vakantie opneemt zal hij wel reageren ,toch . :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na 1 deurwaarder iets later de rest met incasso + deurwaarders dus pas meer....
Dit zijn schulden opkopers die hopen op nog iets te halen maar nr 1 zou serieus moeten zijn en bewijs leveren...

De rest heeft geen contact met bedrijf meer en loopt meestal dood na vragen bewijzen.
Door al je niets hoorde te dreigen met onderzoekskosten wegens niet leveren gegevens krijgen ze het vaak benauwd.
Als je een claim en bij niet onderbouwen mag je een tegen Claim voor onderzoek indienen, daar zijn ze nooit blij mee.
Maar reken dan wel op €0,00 binnen te halen...

Dat is de manier om er vanaf te komen.

advisora
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2020 10:37

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door advisora »

schimmige incassobureaus die ongevalideerde of zelfs onrechtmatige claims sturen?
Daar zou TS of zijn dochter best last van kunnen hebben. Maar TS reageert niet meer zo driftig dus alles zal wel vierkant op de pootjes terecht komen.

Gefeliciteerd met Verstappen, knap gereden (offtopic). Fijne zondag verder.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
08 aug 2020 12:07
sylvesterb schreef:
08 aug 2020 11:52
Mogelijk heeft de dochter zich ingeschreven bij de gemeente, hierna is ze gewoon te vinden.
Hoe raadpleegt de schuldeiser dan die gegevens?
De deurwaarder kan deze gewoon opvragen als er een vonnis is. En gezien TS het heeft over deurwaarders neem ik aan dat er dus ook al een vonnis is geweest.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De deurwaarder heeft de adresgegevens natuurlijk al nodig voordat er een vonnis is. Hij moet de dagvaarding betekenen.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

6 jaar is verjaard tenzij gestuit?

advisora
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2020 10:37

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door advisora »

Als er vonnissen waren geweest op haar adres, waren die ook wel in de staatscourant bekend. Er is nog geen rechter aan te pas gekomen, welke deurwaarder gaat het risico lopen om een kale kip te plukken of zelfs maar te vinden?. Voor hetzelfde geld staat ze gewoon ingeschreven bij het dakloze centrum of leger des heil en woont ze gewoon nog bij haar ex. of bij pa op zolder.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:
09 aug 2020 17:31
alfatrion schreef:
08 aug 2020 12:07
sylvesterb schreef:
08 aug 2020 11:52
Mogelijk heeft de dochter zich ingeschreven bij de gemeente, hierna is ze gewoon te vinden.
Hoe raadpleegt de schuldeiser dan die gegevens?
De deurwaarder kan deze gewoon opvragen als er een vonnis is. En gezien TS het heeft over deurwaarders neem ik aan dat er dus ook al een vonnis is geweest.
De deurwaarder mag die gegevens alleen opvragen als hij dat voor zijn werk moet doen. Voorbeeld daarvan is het betekenen van de dagvaarding. Dat er een deurwaarder betrokken is betekent alleen daarom al dat er niet perse een vonnis hoeft te liggen. Ook nadat de rechtbank een uitspraak heeft, mag de deurwaarder niet naar hartenlust de gegevens opvragen. Overigens kan de deurwaarder als als incassobureau optreden.

Het gaat hier om vele schuldeisers. De vraag is hoe komen zij aan de gegevens van TS?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een wanbetaler spoorloos is kun je via No Cure No Pay Detective die laten zoeken.

En als er meerdere schulden uitstaan, en deze gevonden word betalen ze allen voor het vinden van deze gegevens!
Dan komt er een explosie van Incasso bedrijven en sommige hebben ook een Deurwaarders kant erbij die op zelfde briefpapier staan....

Ook dreigen vele met de Deurwaarder en hoge kosten.

Deze bedrijven zoeken personen en ongeacht hoe lang ze spoorloos waren en onafhankelijk van elkaar zullen ze na een gevonden persoon die massaal aanschrijven en benaderen, zo snel mogelijk omdat als er meerdere zijn alleen de eerste makkelijk kan vangen!

Vele daklozen zijn voor dit soort bedrijven een goudmijn en een tijdelijk adres is al voldoende... kamer huren voor 1 week en Hospita mag alles als Verhuist retour afz sturen!
Zelfs B&B verhuurders krijgen soms dit soort personen en weekje later alle gezeur.
Ook als er geen inschrijving bij gemeente was... maar alleen voor toeristen belasting.

Geen idee over deze Topic starter die niet meer reageerde.
Dat is vermoedelijk de verklaring van na 6 jaren niets gehoord plotseling een overvolle brievenbus gekregen te hebben....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
09 aug 2020 19:47
Het gaat hier om vele schuldeisers. De vraag is hoe komen zij aan de gegevens van TS?
En niet onwaarschijnlijk dat het dus ook om veel vonnissen gaat. Maar zonder inhoudelijke antwoorden van TS kunnen we nog 4 pagina's allemaal zaken gaan verzinnen. TS kan trouwens bij de gemeente gewoon opvragen wie er inzicht hebben gehad in haar gegevens (of dit van haar dochter).

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat zal dochter dus zelf moeten doen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door Moneyman »

amendo schreef:
06 aug 2020 10:31
Lang verhaal kort: binnen no time volgde er werkelijk tientallen mails van allemaal verschillende incassobureaus en deurwaarders...! En het betreft hier allemaal opgekochte oude rekeningen! Dus niet van de bedrijven zelf. En dat gaat nu al weken zo door, ook vaak weer van nieuwe bureaus!
De vraag is of er achter de schermen niet gewoon sprake is van één schuldeiser (één van de grote opkopers, zoals Direct Pay) die vervolgens diverse incassobureau's en deurwaarders informeert. Zo simpel kan het zijn. Dat er sprake is van opgekochte vorderingen is overigens totaal niet relevant.
amendo schreef:
06 aug 2020 10:31
Ik vind dit wel heel toevallig... Het lijkt erop alsof die bureaus gegevens uitwisselen, zo van 'We hebben er weer eentje die betaald dus ga overal oude rekeningen opzoeken, gooi er dikke rente bij en cashen maar!' Want hoe komen ze anders allemaal opeens aan het adres van mijn dochter...!? Na al die jaren?! Worden hier geen privacyregels overtreden?
Je staat er misschien versteld van hoeveel informatie er over mensen te vinden is door gewoon gebruik te maken van openbare bronnen. Ik kan heel veel vinden over mijn wanbetalers zonder ook maar een besloten registratie te gebruiken.
alfatrion schreef:
09 aug 2020 19:47
sylvesterb schreef:
09 aug 2020 17:31
alfatrion schreef:
08 aug 2020 12:07
Hoe raadpleegt de schuldeiser dan die gegevens?
De deurwaarder kan deze gewoon opvragen als er een vonnis is. En gezien TS het heeft over deurwaarders neem ik aan dat er dus ook al een vonnis is geweest.
De deurwaarder mag die gegevens alleen opvragen als hij dat voor zijn werk moet doen.
Inderdaad. Ik mag niet "zomaar" even de BRP raadplegen om te kijken of iemand al (op een ander anders) ingeschreven is, ik mag dat alleen als ik een ambtshandeling ga verrichten. Nu is het natuurlijk wel zo dat ik, als ik opdracht heb van de opdrachtgever om te dagvaarden of beslag te leggen, ik dus wél gewoon steeds kan checken: zolang ik een nieuw adres dan maar laat opvolgen door een ambtshandeling (lees: dagvaarding of beslaglegging).
sylvesterb schreef:
08 aug 2020 11:52
Het lijkt het er meer op dat de dochter vindbaar is geworden en hierdoor meerdere partijen nu hun vordering kunnen gaan opeisen. Mogelijk heeft de dochter zich ingeschreven bij de gemeente, hierna is ze gewoon te vinden.
Nee, dan is ze niet "gewoon" te vinden. Zoals hierboven al aangegeven is de BRP alleen onder strikte voorwaarden te raadplegen.
Erthanax schreef:
08 aug 2020 13:16
TS kan zich waarschijnlijk beroepen op verjaring. Ik zou een brief sturen van die strekking en anders bewijs van stuiting verlangen.
Ik lees in de OP dat de vorderingen al betaald zijn. Verjaarde vorderingen mogen gewoon betaald worden. Voor die vorderingen is het opvragen van stuitingsbewijzen dus te laat. Alleen als er nog nieuwe brieven komen, is het zinvol om dit te doen.

Los van het bovenstaande; TS heeft het niet belangrijk genoeg gevonden om nog te reageren, dus hoeveel nut onze reacties hebben is maar de vraag.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik vraag me af - OP heeft het over een mail.
Is het wel een legitieme partij? Of zo`n spam mail van 'u heeft een openstaand bedrag, betaal voor X dit bedrag om (problemen) te voorkomen' ?
Want - als je daar op reageert - dan krijg je meer van dat soort dingen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zou ook zomaar kunnen. In dat geval heeft de dochter van TS een bak geld weggegooid.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door omega19 »

Moneyman schreef:
10 aug 2020 13:14
Zou ook zomaar kunnen. In dat geval heeft de dochter van TS een bak geld weggegooid.
Waarom denk je dit ? en waarom heeft de dochter het geld weggegooid ? :)

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitwisseling gegevens incasso en deurwaarders? Legale druk?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

omega19 schreef:
11 aug 2020 18:19
Moneyman schreef:
10 aug 2020 13:14
Zou ook zomaar kunnen. In dat geval heeft de dochter van TS een bak geld weggegooid.
Waarom denk je dit ? en waarom heeft de dochter het geld weggegooid ? :)
Lees de reactie van Guardian even.

Gesloten