LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vergo collect /kinderparade

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Chris (de eerlijkevinder)
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:06

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door Chris (de eerlijkevinder) »

8 dagen termijn, zes dagen termijn of helemaal geen termijn? Als je goed leest dan vermelden ze een opzegtermijn van 8 dagen na inschrijving bij de K.v.K. Maar aangezien ze niets laten inschrijven geld ook die termijn niet. Op het politiebureau in Lelystad zeggen ze dat er helemaal geen sprake is van enig contract, overeenkomst of abonnement, maar dat het slechts een automatische incassomachtiging betreft. Mijn advies: Aangetekend het contract, de overeenkomst of het abonnement iendien hier sprake van zou zijn opzeggen (nietig verklaren) op basis van onjuist verstrekte gegevens en oplichting.
verder vooral rustig blijven. Laat zij maar gerechtelijke stappen ondernemen, want zonder gerechtelijke uitspraak beginnen ze niets. En een rechtbank is kennelijk iets waar ze liever niets mee te maken willen hebben. Overigens niet zo vreemd hi hi

Chris koeree Lelystad
http://kinderfun.info
http://splendidclub.info
[email protected]

esther6
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2008 23:39

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door esther6 »

PFFFFFFFFFFFFF wat een drama bedrijf....nou ik ben ook gedupeerd....haha zonder dat het mij bekend was....ik heb in 2004 ofzo een blauwe maandag die pakjes ontvangen, en toen gelijk weer opgezegd....ik heb in jan 2007 een brand gehad in mijn woning en ben toen verhuisd....
Nu juli 2008 krijg ik een brief van Fiad dat ik even 269,86 euro moet gaan betalen!!!!!!!!
Ik begrijp niet waarvoor en als ik dit forum zo lees zou ik gek zijn als ik het ga betalen....
Maar door de brand heb ik verder ook niets meer over aan bewijs ofzo dat ik het heb opgezegd....
Heeft iemand een goed advies voor mij ???? Ik twijfel heel erg als ik Fiad nu wel of niet moet gaan bellen????
Ze dreigen dus ook met een buitendienst medewerker ofzo.....voor de tweede keer staat er in de brief ik heb in al die tussenliggende jaren nooit iets gehoord van kinderparade en/of Fiad.....

Wie weet wat ik moet doen?????

groetjes Karin

Chris (de eerlijkevinder)
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:06

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door Chris (de eerlijkevinder) »

Beste Karin

Als u hulp wilt dan is dit een van de forums waar je informatie vind, maar er zijn er nog veel meer!

Er is ook een website (web-log) waar je hulp krijgt.
stap 1 leg uw zaak voor bij http://consuwijzer.nl (onderdeel van de overheid) zij hebben al heel veel klachten binnen en doen er ook wat mee.
Stap 2 Stuur uw gegevens aan [email protected] consuhulp.nl is bezig met de oprichting van stichting consumentenhulp en gaat zich voorlopig richten op Kinderfun, Kinderparade, Splendidclub en Fiad incasso.
Kijk op http://consuhulp.nl of http://kinderfun.info
Deze eerste hulp kost u niets en kan soms voldoende zijn om uw zaak tot een goed einde te brengen (individuele hulp of voorbeeldbrieven)
Later kunt u zelf beslissen of u eventueel mee gaat in een collectieve gerechtelijke procedure die u enkele tientjes kost (kostedekkend) maar daar bent u geheel vrij in. Maak in elk geval gebruik van de gratis hulp. :twisted:

Chris koeree
Lelystad
[email protected]

Kinderparade
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2008 12:30

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door Kinderparade »

Beste mensen,

Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Wij hebben de kwaliteit van onze produkten en verkopers dusdanig aangepast dat het aantal klachten enorm zijn teruggelopen. Helaas zullen er altijd wel mensen zijn die via dit soort forum hun frustrates kwijt willen, hier kunnen wij helaas niets aan doen.

Wat wij wel willen en kunnen doen is, om mensen met vragen of klachten te vragen, contact met ons op te nemen zodat wij deze kunnen verhelpen.

Wij zijn van Dinsdag t/m Vrijdag te bereiken van 12.30u tot 16.30u op telefoonnummer: 0485 470116.

Ook hebben we de antoorden op de meeste vragen op onze website staan: http://www.kinderparade.nu

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,
Kinderparade bv


De Directie
Laatst gewijzigd door Kinderparade op 18 nov 2008 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Chris (de eerlijkevinder)
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:06

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door Chris (de eerlijkevinder) »

Beste directie van Kinderparade

Allereerst welkom op dit forum.
Hiermee zet u in elk geval een stap in de goede richting.
Wat ik nog sterker van u vind is de opmerking “waar mensen werken worden fouten gemaakt”. Bovendien geeft u aan dat de kwaliteit van de producten en de verkopers dusdanig is aangepast dat het aantal klachten enorm is teruggelopen.
Als dit zo is dan wil ik u feliciteren met het bereikte resultaat. (eerlijkheid duurt het langst)
Maar voorlopig zit ik nog met een enorm aantal klachten uit het verleden.
Klachten, die zoals u zelf aangeeft te wijten zijn aan de fouten van de verkopers die voor u werken (werkte) en de kwaliteit van de door u geleverde producten.

Deze mensen worden al enkele jaren lastig gevallen door een incassobureau die zegt in uw opdracht te werken.

Mijn vraag aan u namens al deze gedupeerden is de volgende:

Wat gaat u doen met al deze onterechte vorderingen en incassodreigingen van Fiad incasso.

Wat gaat u doen met al die gedupeerden die inmiddels enkele honderden euro’s hebben betaald voor een (laten we het netjes houden) aantal artikelen waarvan het nodig is dat de kwaliteit verbeterd moest worden. En die benaderd zijn door uw verkopers die volgens u niet de juiste kwaliteit bezitten.

Ik zou het netjes van u vinden indien u al deze mensen schadeloos stelt.
Met een dergelijk handgebaar laat u een indruk achter die voor uw bedrijf in de toekomst zijn vruchten zal afwerpen.

Vooralsnog ga ik er vanuit dat dit het doel is dat u beoogd te bereiken.
Anders zou ik niet weten waarom u op deze wijze naar buiten treed.

Uw reactie zal in kopie worden geplaatst op http://www.Kinderfun.info en http://www.consuhulp.nl

Met vriendelijke groet
Chris koeree
Lelystad

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

He Chris,

Ik heb verder geen correspondentie meer van FIAD op je site gezien. Zou FIAD er het bijtje bij hebben neergegooid, of heeft Kinderfun het conta(r)ct met FIAD verbroken?

Verder heb ik niks toe te voegen. Het zou inderdaad een stap in de goede richting zijn als deze mededeling van de directie gemeend is.

alfred5451
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2008 09:42

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door alfred5451 »

Beste heer Koeree en mensen op dit forum,

Graag zouden wij zien/horen dat de mensen die een klacht naar "ons"
dan wel Splendid Club toe hebben telefonisch contact met ons opnemen daar wij mensen op een forum niet kunnen helpen omdat wij hierbij niet weten over wie het gaat en dus ook de gegevens er niet bij kunnen pakken.
Wij kunnen mensen die een klacht naar Kinderparade en/of Kinderfun toe hebben niet helpen omdat wij simpelweg niet in het bezit zijn van hun gegevens dus vraag ik u daarvoor contact met hen op te nemen.
Graag willen wij ook met U Dhr Koeree contact over deze kwestie en de kwestie in zake Fiad.

Wij zijn telefonsich bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 12.00
en van 13.00 tot 15.00 op nummer 0485-451591

Met vriendelijke groet,
Splendid Club

Chris (de eerlijkevinder)
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:06

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door Chris (de eerlijkevinder) »

Dag meneer (Alfred5451) van Splendidclub

Ook voor u welkom op dit forum.
Op dit moment bent u de derde in rij, zodat alleen Kinderfun zich nog niet heeft gemeld. Ik stel voor nog even rustig af te wachten alvorens te reageren op uw verzoek. Het zou mij immers wel uitkomen als alle partijen de koppen bij elkaar steken.

Ook al ben ik bang dat een telefonisch contact met u weinig zal bieden omdat u in uw stukken al aangeeft dat mondelinge afspraken niet geldig zijn, zal ik fatsoenshalve binnenkort contakt met u opnemen.

Het staat u verder vrij te reageren op berichtjes en reacties op dit forum en http://www.kinderfun.info

Met vriendelijke groet

Chris Koeree
Lelystad

Kinderparade
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2008 12:30

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door Kinderparade »

Geachte heer Koeree,

Kinderparade vindt het een prima initiatief van u, dat u opkomt voor de belangen van anderen. Wij hebben binnen ons bedrijf een extra controle ingevoerd wat betreft de afhandeling van klachten. de uitslag hiervan was positief.
Graag zouden we u dan ook vragen of u nog specifieke klachten heeft ontvangen welke niet bij ons zijn gemeld? Zo ja, geef deze dan door aan ons en wij zullen deze oplossen

Hierbij nogmaals onze contactgegevens:
Schriftelijk:
Kinderparade bv
Spoorstraat 42c
5451 GB Mill

Telefonisch
Dinsdag t/m Vrijdag van 12.30u - 16.30u. Tel: 0485 470116

Met vriendelijke groet,

Directie Kinderparade

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door rene117 »

en dat geloof je zelf heb me all div keer af gemeld bij jul en krijg steeds brieven van jull ik word er gek van

Mohawkmarcje
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2005 21:44

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Ik ben een kwartiertje geleden gebeld door een dame van Fiad Incasso uit Meppel, dat er nog een vordering zou openstaan van -u raadt het: Kinderparade. Effe googlen scheelde mij een hoop zoekwerk: wat een stel prutsers zeg!

Een telefoontje naar Consuwijzer leverde ook nog wat leuke links op (en mijn klacht over die bende is geregistreerd). Het zal er wel op neerkomen dat we voor de rechter moeten komen omdat ik halverwege het gesprek de hoorn er op heb gefl*kkerd, omdat de dame in kwestie nu al vaak genoeg had gezegd dat ze 13 brieven hadden gestuurd (o ja?) en op 14 juli voor de deur hadden gestaan (en toen waren we op vakantie, dus tja) en waarom wij niet hadden gereageerd, en waarom ze dan nu opeens de overeenkomst en kopieen van die brieven moest sturen (nou, omdat ik die ook wel graag wil inzien eigenlijk!).

We wachten af. In ieder geval nog een klein raadseltje:
Wie hoort er niet in dit rijtje van Incassobureaus thuis?

AFI
Alec Burlington
Bos Incasso (Groningen,Drachten,Zwolle)
Bureau Mercuur
Bureau Praxis B.V.
BvCM B.V.
Cannock Chase Incasso
Collactive B.V.
CreditForce
EDR Credit Services
Euro Incasso-Dienst B.V.
Fiad Incasso
Graydon Nederland BV
Incasso Consult Indam
Incasso Partners Nederland B.V.
Incassobureau Fiditon B.V.
Inkasso-Unie / Credityard
Intrum Justitia
Kesteren Medical Factoring B.V.
Lindorff B.V.
Nassau Incasso Services B.V.
Nationaal Incasso Bureau B.V.
Plaggemars
Q-Collect
Solveon Incasso B.V.
Tailor-Made Incasso B.V.
Universum Inkasso
Vesting Finance
VIMK Incasso

Voor de oplettenden: Het is inderdaad FIAD. Deze is namelijk NIET lid van de Nederlandse Verenigingen van Incassondernemingen (zie http://www.nvio.nl/leden-en-aspiranten). Dus...

nanietje
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2008 12:39

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door nanietje »

Ik ben ook een gedupeerde!

Ik heb in april 2006 contact gehad met Kinderparade BV, ik wilde het opzeggen en een medewerker vertelde mij dat ik dit schriftelijk moest doen.
Ik heb dit vervolgens diezelfde week nog gedaan, en aangezien ik vanwege mijn echtscheiding op een ander adres woonden, heb ik tevens netjes mijn nieuwe adres erbij vermeld. Na mijn opzegging werd er € 61,45 van mijn rekening afgeschreven, ik heb vervolgens weer met Kinderparade gebeld, en hun gevraagd waarom dit bedrag was afgeschreven, ik had immers opgezegd en tevens ook niets meer aan goederen ontvangen.
Toen ik dit vertelde aan een medewerkster van Kinderparade BV, vertelde zij mij dat dit waarschijnlijk een fout van hun administratie was, en dat ik mijn bank moest bellen om dit bedrag terug te laten storten. Dit heb ik vervolgens gedaan en ik heb daarna niets meer van Kinderparade BV vernomen.
In september 2006 (na 5 maanden op dat adres te hebben gewoond) ben ik verhuist.
Met de nieuwe eigenaar een afspraak gemaakt dat hij alle post die nog op mijn naam zal binnen komen, zal doorsturen naar mijn tijdelijk nieuwe adres, waar ik vanaf 1 september 2006 t/m 1 november 2007 heb gewoond.
Dit heeft hij vervolgens altijd netjes gedaan (dat kunnen hij en ik beamen)
Ik weet dus in ieder geval zeker, dat ik vanaf april 2006 (na mijn opzegging) t/m november 2007 niets meer heb vernomen (géén post, goederen of telefonisch contact) van Kinderparade BV. In november 2007 ben ik naar Zoetermeer verhuist. Nu ruim 2 jaar later krijg ik een aanmaning van Fiad Incasso te Meppel of ik binnen 10 dagen € 290,38 wil betalen.
Ik heb vervolgens 1 oktober afgelopen gebeld met Fiad Incasso, ze vertelde dat ze velen brieven en aanmaningen hebben gestuurd, dat moet dan pas in november 2007 (ruim een jaar later na de opzegging) zijn geweest, want de oude eigenaar heeft tot eind oktober 2007 alle post netjes doorgestuurd. En tevens heb ik zelf in die 5 maanden na opzegging dat ik daar nog woonden nooit iets van Kinderparade of Fiad Incasso ontvangen.
Ik vind dit werkelijk schandalig en ben absoluut niet van plan om ook maar 1 cent aan Fiad nog Kinderparade te betalen.

knurry
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2008 14:03

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door knurry »

Hoi allemaal.

Mijn vrouw is er vorige maand ook ingetrapt; leek wel leuk zo'n pakketje tijdschriften voor ons zoontje. We hebben nu 1 zending gehad en meteen opgezegd; het gros wat er in zit staat vol met advertenties!
Door die rare constructie van dat telefoonnummer wat je moet bellen voor 1.30 euro voordat je online op kunt zeggen en het feit dat je daarna nog een keer je hele doopceel in moet geven ben ik wat rond gaan neuzen op internet. Ik schrok me rot. Dit forum is bij lange niet het enige wat vol staat met reacties op dit dubieuze bedrijf.
Naast de online opzegging heb ik ook een klachtenbrief gestuurd en de consumentenbond ingelicht.

Ik hoop dat ze hun leven gebeterd hebben zoals ze hierboven stellen, anders weet ik wat ik allemaal nog kan verwachten :(

Ik zal dit topic in ieder geval met belangstelling blijven volgen.

poll
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2005 13:14

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door poll »

Al dat negatieve gepraat.... Bekijk dit ook eens voordat je flauwekul plaatst.
http://www.klachtenbond.nl/Afspraken/Kinderparade.htm

lucien01
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2008 15:45

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door lucien01 »

okt. 2008
LS.
Ik had een vreemde en uiteindelijk zeer onprettige ervaring aan de deur met een jongeman die zich met een kwitantieboekje en daarin een A5 foldertje uitgaf namens de Kinderparade. Ik vertrouwde zijn presentatie geheel niet en daarop hij reageerde op het agressieve af.
Weinig blijk van beleefdheid, een goede presentatie of legitimatie bleek bij zijn eerste zinnen. Ik vind het heel kwalijk als ik zo'n iemand aan de deur krijg en zo'n agressie uiteindelijk moet voelen van een 'nozem' in sjofele kleding. Hij zei te werken voor de Kinderparade, maar wilde zijn naam niet geven.
Mocht dit een bekend verhaal zijn dan hoop ik dat ik met dit kan bijdragen aan het voorkomen van de praktijken van de Kinderparade.
L te U

knurry
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2008 14:03

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door knurry »

@ poll

Het is duidelijk te zien dat jij veel ervaring hebt met kinderparade :D

De website die jij aanhaalt is ook erg concreet over zijn behaalde resultaten ('80% binnen enkele dagen afgehandeld', 'wanneer er echt iets mis gaat' en als klapper op de vuurpijl: 'Sommige organisaties vermelden bedrijven waarmee wij samenwerken, als slecht presterend'). Bedoelen ze hiermee misschien de consumentenbond? Een organisatie die WEL betrouwbaar is en waar klachtenbond.nl gruwelijk zijn best voor doet om er op te lijken? Zelfs qua naam. Kijk maar eens hier http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_ ... 98&cat=666 dan weten we ook weer wat klachtenbond voor iets is.
Als je dit soort sites gelooft snap ik ook meteen dat je alles in dit topic flauwekul vindt.

Lexandratje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2008 15:09

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door Lexandratje »

Kwam dit forum tegen toen ik wou opzeggen, (Me kind is er nu te oud voor: 13 jaar) en wat me zo opviel is de zo veel klachten.. wat ik niet begrijp. Mij ervaring met de kinderparade heb ik als zeer prettig ervaren. Het opzeggen ging ook zonder problemen. En de vertegenwoordiger die ik aan de deur had, was zeer en zeer vriendelijk, en ook super leuk naar de kinderen toe. Daar mogen veel vertegenwoordigers nog een voorbeeld aan nemen! Dus petje af voor de Kinderparade! Ga zo door! Dat mag ook wel is een keer gezecht worden!

Chris (de eerlijkevinder)
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:06

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door Chris (de eerlijkevinder) »

Kinderparade start een kort geding tegen website beheerder Chris Koeree.

Na een strijd van drie jaar en op veel aandringen van Chris heeft Kinderparade eindelijk besloten om zich voor de rechtbank te vertonen.
Een zaak waarin zij hoge eisen stelde, maar uiteindelijk bleef er niet veel van over:

Een immateriële schadevergoeding van 2 x vijfduizend euro is afgewezen.
Het verwijderen van de naam Kinderparade van de site konden zij ook niet waarmaken.
De inhoud van de site was ook niet van dienaard dat het strijdig is met de Nederlandse wet- en regelgeving in het kader van een belangenafweging. Wel mogen woorden als oplichting en bedreiging in relatie tot Kinderparade niet meer worden gebruikt op straffe van een dwangsom van duizend euro per dag.
De uitspraak (het Vonnis) vind u op www.koeree.nl/weblog .

Vreemd in deze zaak is dat de rechtbank niet afwijzend staat tegen de inhoud van de site, maar toch besluit om de site te laten blokkeren. Het begrip vrijheid van meningsuiting laat bij mij een bittere smaak achter.
De website www.lelystadhaven.web-log.nl/kinderfun is uit de lucht.
Maar de inhoud is bewaard gebleven. Net als de 262 reacties die u geplaatst heeft.
U vindt de berichten op http://www.kinderfun.info of http://www.consuhulp.nl
Verder blijf ik mij inzetten voor ouders van met name jonge kinderen die vermeend slachtoffer zijn van Kinderfun, Kinderparade, Splendidclub en Fiad Incasso.
(bedrijven die het volgens mij niet zo nauw nemen met de Nederlandse wet en regelgeving).
Gelukkig kan niemand mij verbieden om u te waarschuwen en eventueel te helpen in uw strijd tegen deze bedrijven.

Chris Koeree
Lelystad
[email protected]

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Zeer laffe actie. De gang naar de rechter durven ze nu na drie jaar wel aan wegens je website, maar ze durven niet naar de rechter betreffende hun openstaande 'facturen'.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes en laat je je recht van vrije meningsuiting niet ontnemen!

khali-witch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2011 12:29

Re: vergo collect /kinderparade

Ongelezen bericht door khali-witch »

Beste mensen opgelet = Kinderparade is weer bezig, heb me in 2009 ook een proefpakket laten aansmeren voor 3 maanden. Staat nergens dat het stilzwijgend wordt verlengd tot een jaar abo. Ben nu sinds februari 2010 bezig op te zeggen en jullie raden het al..... niet te doen! Melding is geregistreerd bij Fraude Meldpunt en bij Consuwijzer.
Heb nu ook al een incassobureau op mijn dak, namelijk Invogem Creditmij uit Meppel.
Mensen pas op met dit bedrijf!!! Doe het niet!!!!!

Gesloten