Verkeerd artikel gekregen, toch betalen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Lina.in.the.sky
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2022 12:18

Verkeerd artikel gekregen, toch betalen

Ongelezen bericht door Lina.in.the.sky »

Ik heb in februari jl bij Otto een ski broek besteld.(twv 110eu)
Betalen na ontvangst gekozen.
Ik heb toen een andere broek gekregen, zelfde maat.(twv59eu) Dit direct aangegeven.
De broek die ik had besteld bleek uitverkocht.
Ik kon de verkeerd geleverde broek terug sturen.
Dit gedaan.
Ruime maand later kreeg ik een factuur voor de bestelde broek(die ik nooit heb ontvangen).
Het bonnetje van PostNL hadden we inmiddels niet meer. Ik heb contact opgenomen met klanten service. Zij vonden het heel vervelend, retour van de verkeerde broek bleek niet ontvangen en hebben de rekening voor mij gepauzeerd en er zou contact met mij worden opgenomen.

Deze zomervakantie is de rekening weer geopend, zonder contact met mij op te nemen. En binnen een week werd het doorgestuurd naar het incasso bureau.

Daar ligt de zaak nu. Otto trekt hun handen er vanaf omdat ze zonder PostNL bewijs geen onderzoek naar het pakket(van de verkeerd geleverde broek) kunnen starten.

Meermaals hebben ze wel bevestigd dat ik de broek waar ze is willen dat ik voor betaal nu nooit in handen heb gehad.

Incassobureau heeft het ook even gepauzeerd om contact te hebben met Otto over de casus. Maar gezien Otto niet inhoudelijk in gaat op mijn klacht over het moeten betalen voor het niet ontvangen item maar blijft bij het retour verhaal ben ik bang dat ik toch genoodzaakt zal zijn de nu 150+ euro te betalen (plus incassokosten) voor de niet ontvangen broek.

De hele zaak kost mij zo veel tijd en stress. Wat zijn mijn rechten als consument? Ik heb begrepen dat er een non conformiteits regel is bij verkeerd ontvangen artikel, en klacht plicht(dus aangeven; ik heb onjuist artikel gekregen) hoe zit dat met dat retour?
Er zijn eigen twee zaken, dat retour en de nooit ontvangen broek waar ik nu via het incasso bureau voor moet betalen.
Kunnen jullie met mij meedenken wat ik nog kan doen?

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkeerd artikel gekregen, toch betalen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als zij al erkennen dat zij die broek van € 110,00 nooit gestuurd hebben, kunnen ze dat bedrag ook niet vorderen. Dan blijft over de broek van € 59,00.

Hebt u daar een retourbiljet voor ontvangen, wat u op het pakje geplakt hebt?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verkeerd artikel gekregen, toch betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

1. Jii stelt dat Otto het bestelde product niet heeft geleverd. De koopsom hiervan hoef je dan niet te betalen. De bewijslast ligt bij Otto dat ze de bestelde broek wel hebben geleverd.

2. Jij stelt dat Otto een andere broek heeft geleverd en dat je deze retour hebt gestuurd. De bon van PostNL ben je kwijt.

Wat er tijdens het transport met deze broek gebeurt komt voor risico van Otto. Jij moet alleen wel aannemelijk maken dat je de broek hebt verzonden.

Dit kan erop neer komen dat je de inkoopprijs van Otto moet vergoeden.

gastonf
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2009 12:32

Re: Verkeerd artikel gekregen, toch betalen

Ongelezen bericht door gastonf »

Niet toevallig de PostNL app??, daarin kan je ook na zien welke tracktrace is gebruikt en of het bezorgd is...

katjanneke
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2017 17:03

Re: Verkeerd artikel gekregen, toch betalen

Ongelezen bericht door katjanneke »

Je kunt ook naar [email protected] je verhaal mailen.
Zij helpen alleen aankopen, waarmee iets is mis gegaan, die online zijn besteld.
Zelf heb ik er baat bij gehad.
Proberen kan geen kwaad. Succes

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Verkeerd artikel gekregen, toch betalen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

katjanneke schreef:
25 sep 2022 20:40
Je kunt ook naar [email protected] je verhaal mailen.
Zij helpen alleen aankopen, waarmee iets is mis gegaan, die online zijn besteld.
Zelf heb ik er baat bij gehad.
Proberen kan geen kwaad. Succes
Ik zat ook hieraan te denken.

Indien u betaalt heeft met uw creditcard neem dan contact op met uw creditcard maatschappij.

Ook kunt u uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl om hulp of advies vragen.

Plaats reactie