LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vesting finance

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
gja42
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2008 22:10

vesting finance

Ongelezen bericht door gja42 »

Ik zit met wat vraagjes waar iemand mij misschien mee kan helpen. Een aantal jaren geleden ben ik een lening bij de levobbank aangegaan. Deze lening bedroeg 17000 euro. Daarnaast , wat mij pas later duidelijk werd, betaalde ik ook aan dexia, om zo over een aantal jaren mijn lening af te kunnen lossen. Hoe het met Dexia is gegaan, dat is duidelijk, dus dat geld zie ik nooit terug. Door omstandigheden kon ik op een gegeven moment een aantal maanden mijn termijnen niet meer betalen, waarna ik dus een brief kreeg van Vesting Finance, of ik direct een bedrag van 18500 euro wou betalen. Hieraan kon ik dus logischerwijs niet voldoen en heb een regeling met hun getroffen dat ik per maand 200 euro zou afbetalen, wat dus 40 euro meer was als dat ik aan levob betaalde. Nu na 3,5 jaar willen ze opnieuw bekijken wat ik af moet lossen en komen ze op een bedrag van 350 euro. Wat mij echter ten zeerste verbaasd is dat mijn restschuld nog 17500 euro is wat dus betekend dat ik in 3,5 jaar van de 8400 euro die ik betaald heb er maar 1000 euro van mijn schuld is afgelost. Dit betekend dus dat ik misschien wel een bedrag dat 5x zo hoog is als de werkelijke lening moet afbetalen. Daarnaast komt dat ik bij het bkr een code 2, bedrag direct opeisbaar, heb. Terwijl het volgens mij een code 1 moet zijn, betalingsregeling overeen gekomen. Ik betaal nu al 3,5 jaar netjes op tijd de termijnen.Als ik een lening aanvraag, zou ik in aanmerking komen voor een veel hoger bedrag als de 18500 euro die ik nu heb, tegen een lagere maandelijkse termijn, maar deze wordt mij dus overal geweigerd omdat ik die bkr notering heb. Als ik een hypotheek neem, kan ik ook de schuld hierin verwerken, zodat ik in feite Vesting Finance in 1 x kan af betalen, maar ook dit wordt mij geweigerd. Wie weet een oplossing , of bij welke instantie ik moet zijn om hier uit te komen. Ik weet dat de schuld die ik destijds heb gemaakt moet afbetalen, dat is ook geen probleem. Echter, ik ben van mening dat ik nu met de rug tegen de muur wordt gezet, en Vesting Finance er een slaatje uit probeert te slaan. Is het misschien verstandig om er een rechtzaak van te maken of is mijn enige lot mijn levenlang te moeten huren en daarnaast een enorm hoge schuld te moeten af betalen ?

redstars
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 sep 2007 18:53

Re: vesting finance

Ongelezen bericht door redstars »

Dit is inderdaad een kwalijke zaak.
Als je 1000,= hebt betaald dan is dus de rest rente?
tegen hoeveel procent? want als het een betalingsregeling is mogen ze volgens mij maar 4% eisen, en niet hoger.
Laat hun in ieder geval met een overzicht komen waar wat aan is betaald en als je het er niet mee eens bent, of dat er niet conform de regels is betaald danstap je naar een advocaat (1ste gesprek gratis?) en leg je het hem voor.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: vesting finance

Ongelezen bericht door Cesar »

Je schrijft Vesting Finance een nette brief waarin je aangeeft te willen weten waar en aan welke kosten je geld is besteed.
Zodra je daar duidelijkheid over hebt kunnen we meer zeggen. Dit verhaal is duidelijk doch geeft niet weer welke kosten er zijn. Je zegt eerst € 200,= te hebben betaald. Was dit aflossing of ook rente, of alleen maar rente. Normaliter betaal je aan de één rente en aan de ander een bedrag dat wordt belegd.
Indien het 200 euro bedrag de rente is, erg veel trouwens, dan wordt er nu dus afgelost met het meerdere. Dit zou 40 euro zijn aan aflossing. Dit schiet niet op. Da's per jaar 480 euri. In 3,5 jaar is dat 1680 euro.
Meer info is gewenst.

gja42
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2008 22:10

Re: vesting finance

Ongelezen bericht door gja42 »

Nou het zat dus zo. Ik heb destijds 17000 euro geleend. Ik betaalde aan de Levobbank, die inmiddels niet meer bestaat, 170 euro per maand. Ook betaalde ik 70 euro aan de Dexiabank, waarom is mij destijds nooit duidelijk geweest. Achteraf bleek dat met het geld wat ik aan de Dexia betaalde, zij aandelen kochten en deze belegden. Met deze belegging zou ik na 10 jaar , het bedrag van 17000 euro af kunnen betalen.Hoe het met Dexia is afgelopen is inmiddels bekend, die 17000 euro krijg ik nooit meer, misschien met wat geluk zie ik nog iets van mijn inleg terug, momenteel verwachten die ook nog bijna 3000 euro van mij aan verliezen op de beurs, maar goed dat is een ander verhaal. Zoals ik al vermelde, heb ik 4 maanden de 170 euro aan levob niet betaald. Toen kreeg ik dus meteen Vesting Finance op mijn dak of ik 18500 euro wou betalen. Dit had ik dus niet, anders had ik nooit hoeven lenen. Omdat ik inmiddels al in een rechtzaak met Dexia zat, ben ik ingegaan op hun betalingsregeling van 200 euro per maand. Info verstrekten ze verder niet, omdat ze dat nooit deden zeidden ze. Achteraf vraag ik mij nu af of ze niet alleen het recht hebben om over de achtergelopen termijnen aan te gaan.Mogen ze eigenlijk wel het hele bedrag opeissen, of alleen de niet betaalde termijnen ? Ik denk nu dat ik rente betaal over het gehele bedrag, dus in feite rente over rente? Naar mijn weten mag je tegenwoordig nog maar iets van 15% op het oorspronkelijke bedrag berekenen, wat dan zou inhouden dat zij op zijn hoogst 15% van de 18500 euro mogen berekenen . Nu heb ik inmiddels al een bedrag van bijna 7000 euro extra betaald, en dat wordt nog veel meer op deze manier. Kan mij iemand hier iets meer over vermelden.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: vesting finance

Ongelezen bericht door Cesar »

heb ik 4 maanden de 170 euro aan levob niet betaald
Dit bedrag is dan 680 euro. Opgeteld bij de 17000 levert een bedrag van 17680 euro. Hierbij komen dan de incassokosten van 15% = 2652 euro, dus het valt nogal mee. Ze willen niet het onderste uit de kan, maar zo werkt het niet. Zie quote hieronder.
Levobbank, of wie het nu ook mag zijn, kan te allen tijde het gehele bedrag opeisen, zelfs al was u een trouwe betaler.
Naar mijn weten mag je tegenwoordig nog maar iets van 15% op het oorspronkelijke bedrag berekenen
Rapport VoorwerkII praat echter over 952 euro. Dus 17680 + 952 = 18632 euro. Dit is verre van 15%.

Info verstrekten ze verder niet, omdat ze dat nooit deden zeidden ze
Dit is natuurlijk grote onzin. Gewoon opvragen en duidelijk aangeven dat je de zaak met rust laat tot het moment dat zij jou de gevraagde informatie verstrekken. Bewaar dit soort brieven, hier is de rechter altijd in geinteresseerd.

gja42
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2008 22:10

Re: vesting finance

Ongelezen bericht door gja42 »

nou ik heb een berekening van hun gehad, lekker hoor.bovenop de schuld die ik had hebben ze een bedrag gezet en kwam de hoofdsom op 19452 euro. de rente die ze berekenen is de rente die ze hebben overgenomen van de bank. tot nu toe, 6981 euro, in 3, 5 jaar. maakt een subtotaal van26463 euro, ik heb reeds betaald 9050 euro blijft over een restschuld van 17250 euro. lekker van dat soort leningen. ik weet het is mijn eigen schuld, maarja, zolang instanties die zichzelf een bank noemen mensen op deze manier een lening verlenen, zullen er velen zijn die diep in de schulden zitten. in 3,5 jaar zoveel rente betalen is vind ik crimineel. je vraagt een lening en je wordt levenslang veroordeeld tot een diepe schuld, dat zoiets mag in nederland zegt veel over de bananenrepubliek die wij zijn. het wordt tijd dat hiet eens tegen opgetreden wordt. niks geen gezeik van, moet je de kleine lettertjes maar lezen, gewoon een verbod op dit soort praktijken. het is normaal als je bovenop je lening een bedrag betaald, maar uiteindelijk vele malen het eigenlijke leenbedrag, dat gebeurt alleen bij criminelen, levobbank is wat mij betreft gewoon een criminele organisatie dus mensen, wees gewaarschuwd en ga niet in zee met deze oplichters.

reddevill
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mar 2008 13:49

Re: vesting finance

Ongelezen bericht door reddevill »

Dit is iets wat je geheel aan jezelf te verwijten is en niet aan deze "bananenrepubliek". Bij een lening horen plichten en rechten.

Je bkr registratie is verder correct want de a1 melding geld voordat je bij een incassobureau loopt en dus een regeling hebt getroffen met de originele eiser. Dit is weer alleen mogelijk voordat je wordt overgedragen aan een incassobureau.

Net zoals dat je niet te hard mag rijden zijn er ook wetten voor leningen en al het andere wat je aanschaft.

Dus inderdaad, doordat je de algemene voorwaarden niet hebt gelezen en je niet hebt gehouden aan jou plichten zit je nu voorlopig op de blaren.

riesje1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2008 17:24

Re: vesting finance

Ongelezen bericht door riesje1965 »

Al weer een debunker der incassobureau's hier?

reddevill
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mar 2008 13:49

Re: vesting finance

Ongelezen bericht door reddevill »

geweldig antwoord op de originele vraag.......

Wie zegt dat ik voor dan wel tegen incasso ben. Mijn antwoord is gebaseerd op hoe er tegenaan wordt gekeken vanuit de rechtbank dan wel advocaten.

Maarja, zoals met alles willen mensen altijd iets anders of een ander de schuld geven. Dit liever dan eens naar zichzelf te kijken.

Gesloten