LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meerdere dosier nummers voor 1 incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
gotspe
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2010 17:14

meerdere dosier nummers voor 1 incasso

Ongelezen bericht door gotspe »

Van gerechts deurwaarders kantoor wijburg heb ik nu net een brief binnen gekregen om een betaling te maken voor mijn openstaande schuld van studiefinanciering.

ik heb reeds van wijburg twee andere betalingsregelingen lopen van het zelfde bedrijf waaraan ik mijn schuld heb. ik heb de eerdere vorderingen altijd op tijd beantwoord en een betalingsregeling gemaakt, zodat ik geen problemen zou krijgen.

NU hebben zij mij een derde gestuurd. Wijburg blijft steeds meer mij aanspreken op geld terwijl ik nu echt geen ruimte meer heb om te betalen.

Ik heb al 2 reeds lopende betalingsregelingen en zij willen nu een derde betalingsregeling.

Mag dit juridisch gezien?

Ze zouden dan 10 dosiers nummers mogen maken, zodat ze 10 betalingsregelingen en of vorderingen mogen sturen.

graag advies..

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: meerdere dosier nummers voor 1 incasso

Ongelezen bericht door Pavlova »

gotspe schreef:Van gerechts deurwaarders kantoor wijburg heb ik nu net een brief binnen gekregen om een betaling te maken voor mijn openstaande schuld van studiefinanciering.

ik heb reeds van wijburg twee andere betalingsregelingen lopen van het zelfde bedrijf waaraan ik mijn schuld heb. ik heb de eerdere vorderingen altijd op tijd beantwoord en een betalingsregeling gemaakt, zodat ik geen problemen zou krijgen.

NU hebben zij mij een derde gestuurd. Wijburg blijft steeds meer mij aanspreken op geld terwijl ik nu echt geen ruimte meer heb om te betalen.

Ik heb al 2 reeds lopende betalingsregelingen en zij willen nu een derde betalingsregeling.

Mag dit juridisch gezien?

Ze zouden dan 10 dosiers nummers mogen maken, zodat ze 10 betalingsregelingen en of vorderingen mogen sturen.

graag advies..
Ik neem aan dat dit om het terugbetalen van studiefinanciering of lening gaat? Deze situatie kan feitelijk alleen ontstaan als je de lopende verplichtingen aan het DUO (vroeger IBG) niet nakomt. Iedere keer dat er bij DUO een achterstand ontstaat mogen ze dit aan de deurwaarder uit handen geven als een nieuwe schuld. Dus ja, dit mag juridisch gezien.

Gesloten