LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso Boesche KG SKL

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Roos 07
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2013 19:38

Onterechte incasso Boesche KG SKL

Ongelezen bericht door Roos 07 »

Via de ING wordt door Boesche KG SKL sedert 6 maanden via een automatische incasso € 17,95 van onze rekening afgeschreven. Het schijnt een loterij te zijn. Wij hebben nooit contact gehad met dit bedrijf, nooit toestemming voor een automatische incasso gegeven, en ook nooit loten gekregen. Dit is toch pure oplichting? Wij hebben contact opgenomen met de ING, maar ik kreeg de mededeling dat het heel moeilijk zal zijn om het geld terug te krijgen, omdat het een loterij is. Ik hoop in ieder geval dat die onterechte incasso z.s.m. wordt stopgezet. Zijn er meer mensen die hier last mee hebben?

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Onterechte incasso Boesche KG SKL

Ongelezen bericht door 89PB »

Telefon: 01805669613 bel ze eens en vraag of ze bewijzen hebben wanneer
u zich heeft aangemeld ? Zo niet dan kunt u ING dwingen de incasso's terug te betalen en ook kunt u via ING de incasso's blokkeren.

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: Onterechte incasso Boesche KG SKL

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

Beste Roos,

Ik las je bericht. Vervelend om te horen dat een incasso wordt uitgevoerd waarvoor jij geen toestemming hebt gegeven! Dat kan niet de bedoeling zijn. We kunnen het incasso voor je blokkeren, zodat deze incassant niet nog een keer iets kan afschrijven, maar daarvoor hebben we een schriftelijk verzoek van je nodig. Vermeld daarin jouw gegevens, het rekeningnummer van de incassant en jouw handtekening. Stuur het verzoek naar:

ING
Afd. Klantenservice
Antwoordnummer 2
6800 PB Arnhem

Daarnaast kun je het bedrag laten terugboeken via: https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... casso.html Wij onderzoeken of het incasso terecht was of niet. Is het inderdaad onterecht (er is geen toestemming van jou), dan boeken we het terug.

Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het me dan weten!

Groet,

Marlies
ING Webcare team
http://www.ing.nl/webcare

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Onterechte incasso Boesche KG SKL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Roos 07 schreef:Via de ING wordt door Boesche KG SKL sedert 6 maanden via een automatische incasso € 17,95 van onze rekening afgeschreven. Het schijnt een loterij te zijn. Wij hebben nooit contact gehad met dit bedrijf, nooit toestemming voor een automatische incasso gegeven, en ook nooit loten gekregen. Dit is toch pure oplichting? Wij hebben contact opgenomen met de ING, maar ik kreeg de mededeling dat het heel moeilijk zal zijn om het geld terug te krijgen, omdat het een loterij is. Ik hoop in ieder geval dat die onterechte incasso z.s.m. wordt stopgezet. Zijn er meer mensen die hier last mee hebben?
Zie bericht webcare - onderneem zo snel mogelijk actie.
Probeer ook contact op te nemen met deze club - en vraag of ze binnen 10 dagen het geld willen terugstorten, anders doe je aangifte (onrechtmatige incasso). Kan zijn dat het een foutje is - dan willen ze wel meewerken denk ik zo. Doen ze moeilijk - doe het dan zelf niet, doe dan zowiezo aangifte (en blokkeer deze tegenrekening)

meave
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2012 14:15

Re: Onterechte incasso Boesche KG SKL

Ongelezen bericht door meave »

Even googlen en dan leert het dat het de duitse staatsloterij is

Roos 07
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2013 19:38

Re: Onterechte incasso Boesche KG SKL

Ongelezen bericht door Roos 07 »

Inmiddels heb ik de ING schriftelijk verzocht de rekening te blokkeren, en de onterecht betaalde bedragen terug te boeken. Via Internet kon ik een telefoonnummer van Boesche achterhalen: 0049-4066961392. Ik kreeg een Nederlands sprekende mevrouw aan de telefoon. Het blijkt de Duitse Staatsloterij zijn. Ik heb het probleem uitgelegd, en wat bleek, via ons rekeningnummer werd er door iemand anders meegedaan aan die loterij, oftewel, het adres klopte niet met het rekeningnummer. De desbetreffende mevrouw vond het heel vervelend voor ons. Ik kreeg een e-mailadres waar ik een kopie van onze rekening naar haar kon mailen. Ik wacht de verdere gang van zaken af.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onterechte incasso Boesche KG SKL

Ongelezen bericht door alfatrion »

De bank heeft twee procedures om je geld terug te krijgen. De eerste is de gewone stornering. En de tweede is de Melding Onterecht Incasso. Van deze laatste kun je 13 maanden lang gebruik maken. De ING heeft daar ook een formulier voor. Ik zou deze invullen, zodat je weet dat dit bij de juiste persoon terecht komt.

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Onterechte incasso Boesche KG SKL

Ongelezen bericht door 16again »

Zijn incassos aan loterijen wel te storneren?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Onterechte incasso Boesche KG SKL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

16again schreef:Zijn incassos aan loterijen wel te storneren?
Als blijkt dat 'slachtoffer' geen machtiging heeft gegeven - is het onrechtmatig en kan het teruggehaald worden.

Roos 07
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2013 19:38

Re: Onterechte incasso Boesche KG SKL

Ongelezen bericht door Roos 07 »

Gisteren heeft Boesche het onterecht geïnde geld teruggestort op onze rekening. Eind goed al goed.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Onterechte incasso Boesche KG SKL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Roos 07 schreef:Gisteren heeft Boesche het onterecht geïnde geld teruggestort op onze rekening. Eind goed al goed.
Bij onderwerp kansspelen - https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 9&t=139981 - ook gevonden dat Boesche dit al vaker doet.
Toch vreemd..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Onterechte incasso Boesche KG SKL

Ongelezen bericht door bprosman »

en wat bleek, via ons rekeningnummer werd er door iemand anders meegedaan aan die loterij,
Lijkt me meer dat iemand al dan niet per ongeluk een verkeerd rekeningnummer heeft opgegeven. En aangezien er geen check zit op Naam-Rekeningnummer zoals bij de goede oude "Postbank" valt niemand dit op.

Gesloten