LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Nico_utrecht schreef: Maar de bewijzen van de bestelling bij wehkamp daar wachten wij nog steeds op.Zijn schijnbaar niet te leveren.
Dus ze gaan proberen te incasseren / beslag te (laten) leggen zonder dat ze enig bewijs hebben?
Dit klinkt zeer verdacht - neem eens contact op met het juridisch loket - of als je goed contact hebt met de wijkagent vraag hem eens om raad.. want zuiver klinkt dit allerminst.
(Maar ja - zodra Lindorff erbij betrokken is, trek ik direct al alles in twijfel - gezien hun reputatie)

Nico_utrecht
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2014 15:21

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door Nico_utrecht »

Proberen mogen ze altijd.
Mijn advocaat zegt laat ze het maar proberen.
Ze mogen dit niet i.v.m de wsnp schone lei.
Ook mijn werkgever ingelicht dat ze geen beslag mogen leggen.Ook maar kopie gegeven van de schone lei.
Zodra ze het proberen word ik geinformeerd hierover.
Wel leuk dat ze toegeven dat een oude man heeft getekend,maar het bij mij willen halen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door snepke »

Kijk er niet vreemd van op.
Van Lindorff kan je van alles verwachten

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

snepke schreef:Kijk er niet vreemd van op.
Van Lindorff kan je van alles verwachten
Alles? "Sorry" niet hoor, denk ik.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door snepke »

Ad Verkaad schreef:
snepke schreef:Kijk er niet vreemd van op.
Van Lindorff kan je van alles verwachten
Alles? "Sorry" niet hoor, denk ik.
Je krijgt ook geen bewijzen , helemaal niets .
Alleen dreigbrieven en als je niet gauw (onterecht) betaald een dagvaarding.

Dat bedoel ik met" van alles verwachten"

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Hallo TS,

we zijn wat weekjes verder...
Nog wat schot in de zaak - of nog steeds niets van wie dan ook gehoord?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Nico_utrecht schreef:Maar de bewijzen van de bestelling bij wehkamp daar wachten wij nog steeds op.Zijn schijnbaar niet te leveren.
Die hoeven in dit stadium ook helemaal niet geleverd te worden. Het vonnis heeft immers de bewijsvoering overgenomen.

(Als je het vonnis juridisch aanvecht zal BSR/wehkamp natuurlijk alsnog moeten aantonen waarom ze menen een vordering te hebben. Deze bewijsvoering wordt dan opnieuw bekeken)

Ik zou in ieder geval nu verzet aantekenen tegen het vonnis. Hier heb je 4 weken de tijd voor en laat je niet verleiden door vage beloften om dit niet te doen. Als de 4 weken om zijn is het vonnis definitief en heb je geen enkele mogelijkheid meer om dit te corrigeren, ook al betreft het een duidelijke juridische misslag.

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

Een zelfde soort zaak betreft Intrum Justitia die vorderingen gekocht heeft van Vodafone en er is een rechtszaak van gekomen en is intrum veroordeeld voor het niet kunnen aanleveren van gegevens over vordering,ze krijgen er flink van langs van de Rechter.
Zaak was in Maastricht nr 3142221CV Expl 14-6738.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door czarczar »

HARRIE48 schreef:Een zelfde soort zaak betreft Intrum Justitia die vorderingen gekocht heeft van Vodafone en er is een rechtszaak van gekomen en is intrum veroordeeld voor het niet kunnen aanleveren van gegevens over vordering,ze krijgen er flink van langs van de Rechter.
Zaak was in Maastricht nr 3142221CV Expl 14-6738.
Maar ja, veruit de meeste mensen schrikken al van een briefje van een incassobureau, zeker met zo'n naam, dus dat ze dan af-en-toe een civiele zaak verliezen, dat kan voor Intrum Justitia gemakkelijk uit. Opbrengsten zijn veel hoger dan die paar verloren zaakjes. Het maakt Intrum niet uit of ze oprecht zijn, die zijn bezig hun zakken te vullen met bangmakerij, en dat werkt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door Guardian72 »

czarczar schreef: Maar ja, veruit de meeste mensen schrikken al van een briefje van een incassobureau, zeker met zo'n naam, dus dat ze dan af-en-toe een civiele zaak verliezen, dat kan voor Intrum Justitia gemakkelijk uit. Opbrengsten zijn veel hoger dan die paar verloren zaakjes. Het maakt Intrum niet uit of ze oprecht zijn, die zijn bezig hun zakken te vullen met bangmakerij, en dat werkt.
En daarom dus ook zoveel mogelijk mensen op hun rechten wijzen - naast hun plichten.
Als je besteld/koopt - dan moet je betalen - maar vele incassocowboys (Intrum ook!) sturen rustig nepvorderingen en gaan daarmee dreigen (oplichting / afpersing!).

Zodra mensen niet meer gaan bibberen van zo`n blafbrief - maar ze in geweer gaan, door bewijzen te vragen, en 'terugblafbrieven' te schrijven, of zelfs bij aantoonbare nepvorderingen aangifte te doen - heeft de consument de strijd gewonnen - en zullen ze wel eerlijk moeten worden.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door thecure »

Nico_utrecht schreef:Vandaag kreeg ik een brief van BSR dat zij van Lindorff b.v een vonnis hebben toegestuurd gekregen.
Ik alles nagekeken en nu blijkt dat er een vonnis is uitgesproken op 29- Juli - 1998 (Verstek vonnis)
Het gaat om een bedrag van € 5557,09.
En het zou gaan om een rekening bij wehkamp.
Ik probeerde het nummer van BSR te bellen maar die zijn alleeen maar ingesprek.
Toen maar is wehkamp gebeld met de mededeling dat ik een brief heb gekregen van BSR en dat ik een schuld bij wehkamp zou hebben.Ik had een vriendelijke vrouw die in het systeem heeft gekeken,en vermelde mij dat er geen informatie van mij bekend was.
Nu heb ik die kopie van die dagvaarding is goed bekeken:

1 : In naam der koningin! (Is er later bij gezet want die tekst is wazig terwijl alles verder goed gedrukt staat.
Ze hebben wel humor daar, want volgens mij hebben we al een tijdje een koning...

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door czarczar »

Guardian72 schreef:Zodra mensen niet meer gaan bibberen van zo`n blafbrief - maar ze in geweer gaan, door bewijzen te vragen, en 'terugblafbrieven' te schrijven, of zelfs bij aantoonbare nepvorderingen aangifte te doen - heeft de consument de strijd gewonnen - en zullen ze wel eerlijk moeten worden.
Geen moeite in steken, gewoon niet reageren. In tegenstelling tot de meeste consumenten hebben die lui wel verstand van juridische zaken. Alles wat u zegt kan tegen u worden gebruikt. Gewoon niet reageren, zelfs niet laten weten dat er iets ontvangen is of dat het adres klopt, niet bellen en zeker niet met een niet-geheim nummer, gewoon helemaal niks doen. Werkt bij mij altijd het beste in die gevallen. Ergste wat je kan overkomen is dat ze je aanklagen voor een kantongerecht, maar meestal komt het zover niet.
Reageren betekent dat je er aan vast zit, dan zien ze er nog wel heil in en blijven ze doorgaan met dreigen. Niet roomser dan de paus zijn dus om hen de mond te snoeren, gewoon nul-komma-nul reactie geven en dan eens afwachten. Brieven liever wel bewaren en aangetekend spul altijd weigeren. Doen zij vaak ook.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door puma73 »

czarczar schreef:
Geen moeite in steken, gewoon niet reageren. In tegenstelling tot de meeste consumenten hebben die lui wel verstand van juridische zaken. Alles wat u zegt kan tegen u worden gebruikt. Gewoon niet reageren, zelfs niet laten weten dat er iets ontvangen is of dat het adres klopt, niet bellen en zeker niet met een niet-geheim nummer, gewoon helemaal niks doen. Werkt bij mij altijd het beste in die gevallen. Ergste wat je kan overkomen is dat ze je aanklagen voor een kantongerecht, maar meestal komt het zover niet.
Reageren betekent dat je er aan vast zit, dan zien ze er nog wel heil in en blijven ze doorgaan met dreigen. Niet roomser dan de paus zijn dus om hen de mond te snoeren, gewoon nul-komma-nul reactie geven en dan eens afwachten. Brieven liever wel bewaren en aangetekend spul altijd weigeren. Doen zij vaak ook.
Dit is het meest slechte advies wat je kunt geven.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door czarczar »

puma73 schreef:Dit is het meest slechte advies wat je kunt geven.
Kun je dat ook uitleggen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Niet zo moeilijk.
Lindorff sleept mensen soms ook ten onrechte voor de rechter.
Als jij al die tijd niets hebt gedaan, en ook geen enkele moeite om een rechtszaak te voorkomen, kan je zomaar eens een (deel) van een rekening moeten betalen.

Altijd minimaal een keer "blijf, af" roepen (dus, terugblafbrief) naar die incassocowboys sturen (of faxen, of mailen) en zorg dat je dat kan aantonen.
Mocht men het dan toch voor de rechter brengen - dan is het aangeven "meneer/mevrouw, dit is onjuist/onrechtmatig - en ik heb ze op die-en-die datum daarvan op de hoogte gebracht, maar ze bleven maar doorgaan" - waarop de kans groot is dat de cowboys steeds moeilijker gelijk krijgen... en in elk geval voor alle kosten opdraaien (je kan ook gelijk een tegenvordering indienen...)

Niets doen kan je wel eens flink tegenvallen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door snepke »

Niets aan toe te voegen.
Alleen van een tegenvordering moet je niet te veel verwachten, ze draaien net zo lang tot ze zo min mogelijk hoeven te betalen.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door czarczar »

Guardian72 schreef:Niets doen kan je wel eens flink tegenvallen.
Hé, weer een leesbaar lettertype :-)
Als je niks hebt besteld, dan heb je niks te vrezen. Dan is het een kwestie dat zij het tegendeel mogen bewijzen. Ben je geen abonnement aangegaan volgens de geldende wettelijke regels, dan moeten zij het tegendeel maar bewijzen. Het recht werkt niet zo dat als je je best maar doet dat je dan meer gelijk krijgt. Je hoeft een ander niet op zijn fouten te wijzen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door Guardian72 »

czarczar schreef: Het recht werkt niet zo dat als je je best maar doet dat je dan meer gelijk krijgt. Je hoeft een ander niet op zijn fouten te wijzen.
Snap ik.
Maar als jij (een keer) terugblaft "Ben ik niet / is onjuist / ga weg" (of iets dergelijks) heb jij in elk geval aantoonbaar geprobeerd de rechtszaak te voorkomen - waardoor het onrechtmatig handelen van de incassocowboy duidelijker word.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door czarczar »

snepke schreef:Niets aan toe te voegen.
Alleen van een tegenvordering moet je niet te veel verwachten, ze draaien net zo lang tot ze zo min mogelijk hoeven te betalen.
U is onduidelijk.
Waaraan niets toe te voegen?
Vorderingen maken net zoveel kans als tegenvorderingen. Dat heeft niets met draaien te maken. De rechter pakt gewoon het wetboek erbij en past de wet toe. Al het overige is sentiment.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vonnis Lindorff via BSR over rekening Wehkamp

Ongelezen bericht door snepke »

Niets toe te voegen aan Guardian 72
De rechter pakt er niets bij, Lindorff bied dan een bedrag en dan kan de rechter geen nee zeggen

Gesloten