Vordering incassobureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Sylvana83
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 aug 2018 22:18

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Sylvana83 »

@moederslink nee ik laat het hier ook bij. Ik laat het weten als er nieuws is.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sylvana83 schreef:
13 mei 2020 11:10
@moederslink nee ik laat het hier ook bij. Ik laat het weten als er nieuws is.
Verstandig :wink: als er iets nieuws te melden is, horen we het vast wel.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door omega19 »

@Sylvana,

Misschien is het altijd al de bedoeling van je stiefmoerder geweest om de lening volledig terugbetaald te krijgen uit de verkoopopbrengst van het 2e huis.

Ik zeg niet dat het zo is, maar er is zo weinig bepaald in de lening, dat je ook niet kan aantonen dat dit niet de bedoeling is geweest van partijen bij het afsluiten van de lening in 2017.

Er ligt tenslotte nergens vast wat de looptijd van de lening is. Dat je nu 150 euro per maand hebt betaald bepaalt niet de looptijd

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@omega19

Misschien is het wel de bedoeling van stiefmoeder dat de Ts het hier op het forum uitdeelt.

Houd nou toch op met die veronderstellingen. 😤😤

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door omega19 »

Je vergeet 1 klein maar belangrijk detail.

De stiefmoeder heeft een incassoburo ingehuurd en een incasso gestuurd van ca 24.000 euro.

Er is dus in ieder geval 1 van de 2 partijen die vind dat het niet de afspraak is om ca. 15 jaar 150 euro per maand te betalen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door moederslink »

Misschien, misschien ook niet of misschien om te treiteren.....
Alle raderen werken nu, er is een advocaat dus nu moet je verder afwachten.
Speculeren is zinloos en verwarrend en vermoeiend.
Ik ga ervan uit dat Sylvana het forum steeds zal bijpraten.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door omega19 »

ik hoop dat er op dit forum nog een aantal mensen met een gezond boerenverstand zitten, maar ik twijfel eraan

Wat is het nu voor een onlogische actie dat een moeder haar dochter "zomaar" 27.000 euro leent, om in 15 jaar zonder rente terug te betalen. Dat is een onlogische en onevenwichtige en onzakelijke lening

Het is vele malen meer logischer dat, als de dochter in 2017 een nieuw huis wil kopen zij haar moeder om financiele hulp vraagt, en deze haar met 27.000 euro helpt zodat zij het nieuwe huis kan financieren. Daaruit volgt logisch gesproken ook, dat als het oude huis verkocht is, de lening terugbetaald wordt aan moeders uit de opbrengst van de verkoop. Dit soort constructies worden op grote schaal toegepast tusseen ouders en hun kinderen , en inderdaad er wordt er weinig op papier gezet

Sylvana heeft aangegeven dat ze een nieuw huis heeft gekocht en haar oude huis na een paar jaar heeft verkocht
Bovengenoemde constructie ligt dan ook voor de hand, zeker nu moeders na verkoop het geld terug wil

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door angel1978 »

onzakelijke lening
Daar hebben we dat woord weer.. Was het nu hetzelfde als onzedelijk?

Wat is er zakelijk aan een lening tussen 2 'familieleden'?
Wat is er logisch aan het lenen aan een familielid en dan daar proberen op te verdienen door rente te vragen..

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Leningen aan kinderen door ouders zijn heel vaak onlogisch, onevenwichtig en onzakelijk.

Sylvana83
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 aug 2018 22:18

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Sylvana83 »

@omega je zegt allerlei dingen die helemaal niet kloppen. Houd het dan ook bij de feiten die ik heb gemeld.

Ik heb nooooooit gezegd dat ik een nieuwe woning heb gekocht en de oude heb verkocht. Ik heb onze tweede woning waar zij huurder van is verhuurd verkocht. Zij woont hier dus nog. Dus die vlieger gaat ook al niet op. Stop er nou mee. En zo kan ik nog even doorgaan maar dat is niet relevant voor de zaak. Al zou ik morgen de loterij winnen doet dat nog niks af aan de feiten die er zijn. Dat heeft dus mijn insziens niets met de opeisbaarheid van de vordering te maken.

Verder reageer ik dus ook niet meer op deze speculaties. Zou ik al niet doen maar goed, dit was wel een heel onjuist verhaal🙈

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door kuklos »

omega19 schreef:
13 mei 2020 19:17
ik hoop dat er op dit forum nog een aantal mensen met een gezond boerenverstand zitten, maar ik twijfel eraan

Wat is het nu voor een onlogische actie dat een moeder haar dochter "zomaar" 27.000 euro leent, om in 15 jaar zonder rente terug te betalen. Dat is een onlogische en onevenwichtige en onzakelijke lening

Het is vele malen meer logischer dat, als de dochter in 2017 een nieuw huis wil kopen zij haar moeder om financiele hulp vraagt, en deze haar met 27.000 euro helpt zodat zij het nieuwe huis kan financieren. Daaruit volgt logisch gesproken ook, dat als het oude huis verkocht is, de lening terugbetaald wordt aan moeders uit de opbrengst van de verkoop. Dit soort constructies worden op grote schaal toegepast tusseen ouders en hun kinderen , en inderdaad er wordt er weinig op papier gezet

Sylvana heeft aangegeven dat ze een nieuw huis heeft gekocht en haar oude huis na een paar jaar heeft verkocht
Bovengenoemde constructie ligt dan ook voor de hand, zeker nu moeders na verkoop het geld terug wil
Hou. Nou. Op. Met. Speculeren.

Sylvana83 heeft duidelijk aangegeven wat de feiten zijn. Daarmee moeten we het doen. En diegenen die goed advies gaven hebben het daarmee gedaan. Aan speculeren heeft Sylvana83 helemaal niets.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door moederslink »

We moeten het doen met dat wat Sylvana vertelt.
Wat er in het hoofd van stiefmama zit , weten we niet.
Op basis van wat er hier is verteld zijn de adviezen gegeven.
Wanneer het anders zou zijn, zou Sylvana dus lopen te zwammen en dat geloof ik niet.
Aan " wat álsen " heeft niemand wat.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Indien je die whatsapp berichten terug wilt halen kan dat wel indien er nog geen back up is gemaakt. Je sim in een tweede telefoon doen en kijken wat er wordt teruggehaald.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

omega19 schreef:
13 mei 2020 19:17
ik hoop dat er op dit forum nog een aantal mensen met een gezond boerenverstand zitten, maar ik twijfel eraan

Wat is het nu voor een onlogische actie dat een moeder haar dochter "zomaar" 27.000 euro leent, om in 15 jaar zonder rente terug te betalen. Dat is een onlogische en onevenwichtige en onzakelijke lening

Het is vele malen meer logischer dat, als de dochter in 2017 een nieuw huis wil kopen zij haar moeder om financiele hulp vraagt, en deze haar met 27.000 euro helpt zodat zij het nieuwe huis kan financieren. Daaruit volgt logisch gesproken ook, dat als het oude huis verkocht is, de lening terugbetaald wordt aan moeders uit de opbrengst van de verkoop. Dit soort constructies worden op grote schaal toegepast tusseen ouders en hun kinderen , en inderdaad er wordt er weinig op papier gezet

Sylvana heeft aangegeven dat ze een nieuw huis heeft gekocht en haar oude huis na een paar jaar heeft verkocht
Bovengenoemde constructie ligt dan ook voor de hand, zeker nu moeders na verkoop het geld terug wil
Dit is een punt

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wat worden er weer verhalen met bijbehorende oplossingen verzonnen! Het lijkt wel een wedstrijd om een roman te schrijven!

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door juliomariner »

Inderdaad, dit forum is bedoelt om vragen van TS te beantwoorden. Niet om allerlei scenario's te verzinnen. Het is ook niet zinvol of te melden dat de lening onzakelijk is. Om een of andere reden vond stiefmoeder het destijds zinvol deze lening aan te gaan. De rest doet er nu gewoon niet toe.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door omega19 »

Het punt waar het in deze lening om draait is dat ze niet voldoende is gespecifieerd.

Er zijn meerdere scenarios denkbaar waarvan ik een mogelijkheid heb gegeven, die bij alle bestaande aangegeven feiten past.

Mijn advies was, en is, om met juridisch loket te gaan praten welke mogelijkheden Sylvana (of haar stiefmoeder) heeft.

Feit is dat door de uitgebrachte incasso van 24.000 euro stiefmoeder heel anders denkt over de essentialia van de lening dan Sylvana.
Omdat er niks is vastgelegd is elke uitleg hiervan even goed of even slecht.

Het is naief om te denken dat door het volgen van het standaard consumenten stappenplan voor een onterechte incasso , deze zaak afgehandeld gaat worden

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het enige wat u doet is allerlei wat-als scenario's bedenken waar TS dus niet mee geholpen is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Omega waar bemoei je je mee. De vraag is duidelijk. Verhalen zijn voor Klaas Vaak.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Moneyman »

omega19 schreef:
17 mei 2020 11:43
Het is naief om te denken dat door het volgen van het standaard consumenten stappenplan voor een onterechte incasso , deze zaak afgehandeld gaat worden
Gelukkig is er niemand geweest die een dergelijk stappenplan heeft geadviseerd. Maar dat zal je, net de rest van de relevante zaken, vást ontgaan zijn.

Het is eerder naief om te denken dat het continu blijven herhalen van dezelfde irrelevante onzin bijdraagt een een oplossing voor het probleem van TS.

Plaats reactie