Vordering incassobureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27069
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat incassobureau doet gewoon wat de opdrachtgever wenst. Zij hoeven zich niet met de inhoud van de zaak te bemoeien.

Sylvana83
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 aug 2018 22:18

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Sylvana83 »

Ja, ik hoop dat moneyman nog even reageerd. Dit incassobureau geeft wel op hun website aan vaak conservatoir beslag te leggen en dan ben ik verder van huis. Ongelofelijk dat een incassobureau de zaak niet duidelijk inhoudelijk bekijkt. Aangeven dat ze je terug bellen en dan gewoon maar weer een aanmaning sturen en nu dus aangeven te gaan dagvaarden. Maarja ze zullen wel alleen aan hun portemonee denken.

Moneyman
Berichten: 29990
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sylvana83 schreef:
19 mei 2020 13:31
Ja, ik zou ook niet weten waarom ik zou verliezen. Neemt niet weg dat ik echt even op ben. En ik weet niet of moneyman dit weet maar ik las iets over conservatoir beslag voordat er een vonnis is. Zou dit mogelijk zijn in dit geval?
Conservatoir beslag kan alleen na toestemming van de rechter. Er moet dan een verzoekschrift ingediend worden, waarna de rechter al dan niet verlof verleend. Dat middel wordt in principe vooral ingezet als men bang is dat verhaalsobjecten zullen verdwijnen tijdens de procedure.

Op zich kan er in een zaak als de jouwe wel conservatoir beslag gelegd worden, maar het ligt -juist vanwege het feit dat het geen harde vordering is- niet erg voor de hand. Er zijn flinke kosten aan een dergelijk beslag verbonden. In theorie kunnen ze in het verzoekschrift de zaak zo voorschotelen dat de rechter het een logisch verhaal vindt en het verlof verleend. Daar kom jij pas achter op het moment dat dat beslag daadwerkelijk gelegd is, want dan krijg jij een kopie van die stukken.

Mochten ze dat doen, dan moet je als de bliksem naar de advocaat en in kort geding opheffing vorderen. Of, als je niet direct last hebt van het beslag, gewoon afwachten: ze moeten je, als ze conservatoir beslag gelegd hebben, dagvaarden, waarna de rechter daadwerkelijk de vordering inhoudelijk gaat beoordelen. Als er conservatoir beslag gelegd wordt, kan men dat niet uitwinnen (dus bijvoorbeeldje spullen verkopen, je bankrekening leeghalen, noem maar op) totdat de rechter daadwerkelijk vonnis heeft gewezen. Conservatoir beslag is dus puur een soort bevriezingsmaatregel.
Sylvana83 schreef:
19 mei 2020 13:31
Ik zit nog steeds vol ongeloof. Niets verkeerd gedaan en dan dit. Had gewoon goede hoop dat het incassobureau naar de feiten zou kijken maar niet dus
Als je stiefmoeder opdracht geeft om door te gaan (en een voorschot betaalt), dan gaan ze door. Het is immers uiteindelijk de rechter die de juistheid van de vordering beoordeeld, niet het incassobureau.

Sylvana83
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 aug 2018 22:18

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Sylvana83 »

Oké dankjewel... de advocaat staat mij nu bij en gaf aan dat als er gekke dingen gebeuren dat ik direct contact op moet nemen. Vreselijk dit😢 weet jij toevallig ook hoe lang dit ongeveer duurt voordat ik een dagvaarding ontvang etc? Het idee dat dit nog maanden gaat duren wordt ik echt wanhopig van.

Moneyman
Berichten: 29990
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Moneyman »

Daar is helaas geen zinnig woord over te zeggen. Kan een week duren, kan ook jaren duren. Sorry :(

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door juliomariner »

Is er een kans dat uw stiefmoeder hier meeleest, dan zou ik voorzichtig zijn met wat u hier plaatst

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het kan ook zijn dat de mededeling om te gaan dagvaarden gebruikt wordt om de druk op u op te voeren, omdat ze weten dat ze geen zaak hebben. Heeft een oude werkgever van me ook eens geprobeerd, maar toen ik direct zei dat ze het maar voor moesten laten komen, omdat ik ook een tegenvordering had (welke ik niet van plan was om zelf op te eisen, omdat ik wel recht had op die uren, maar ze niet gewerkt had), wilde hij ineens praten. Maar ook dat werkte niet en toen hebben we er niets meer van gehoord.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens denk ik dat TS een heel makkelijke zaak heeft. Als het als lening wordt geclassificeerd, dan zijn er voldoende bewijzen om aan te nemen dat er een vaste aflossing is afgesproken. Als het als schenking wordt gezien, dan hoeft TS helemaal niet terug te betalen.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door kuklos »

Sylvana83 schreef:
19 mei 2020 13:11
Hoi, even de tussenstand van zaken: na ruim anderhalve week wachten waarin ze aangaven het na te vragen bij hun opdrachtgever, geven ze nu toch aan te gaan dagvaarden. Ongelofelijk! Geen reactie op mijn, geen onderbouwing niets...
Zoals ik in het begin al zei, dat bureau klinkt nogal als een boevenbende. Wat ze doen is puur intimideren. In het weekend een sms sturen, geen brief, zonder volledig dossier, druk gaan leggen, nu stellen dat ze gaan dagvaarden, alles om de persoon die ze op hun dak krijgt maar te laten betalen.

Sylvana83
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 aug 2018 22:18

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Sylvana83 »

Ja, ik heb nu tussendoor wel 2 brieven van hun ontvangen waarin natuurlijk de hoogte van de hoofdsom en de incassokosten staan. Eigenlijk hetzelfde als per sms dat ik moet betalen en dat ze anders gaan dagvaarden. Maar geen reactie op mijn mail niets

Moneyman
Berichten: 29990
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je eigenlijk nog gevraagd waarom ze geen 14-dagen brief hebben verstuurd?

Moneyman
Berichten: 29990
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
19 mei 2020 19:16
Zoals ik in het begin al zei, dat bureau klinkt nogal als een boevenbende. Wat ze doen is puur intimideren. In het weekend een sms sturen, geen brief, zonder volledig dossier, druk gaan leggen, nu stellen dat ze gaan dagvaarden, alles om de persoon die ze op hun dak krijgt maar te laten betalen.
Op zich is dat hun werk :wink:

Sylvana83
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 aug 2018 22:18

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Sylvana83 »

Ja gelijk, toen gaven ze dus aan navraag te gaan doen bij de opdrachtgever en mij vorige week te mailen na antwoord. Dat bleef uit. Toen heb ik vrijdag alleen de stand van zaken weer opgevraagd en gaven ze weer aan in afwachting te zijn. Vandaag heb ik het telefonisch voor de laatste keer gevraagd en toen zeiden ze we zien u in de rechtbank. Dat was het.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zolang ze dreigen en lang niets doen, is het bluf.

Maar als ze actie ondernemen, lees de tips van Moneyman en eventueel via Pb als twijfel wie er meelezen.
Naast schoonmoeder kan ook een incasso firma iets vinden een meelezen.

Sylvana83
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 aug 2018 22:18

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Sylvana83 »

Ja dat zal ik doen. Tot nu toe heb ik mijn inziens niets belastents geschreven alleen hoe de feiten zijn. Maar je hebt gelijk.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door omega19 »

Sylvana83 schreef:
19 mei 2020 13:11
Hoi, even de tussenstand van zaken: na ruim anderhalve week wachten waarin ze aangaven het na te vragen bij hun opdrachtgever, geven ze nu toch aan te gaan dagvaarden. Ongelofelijk! Geen reactie op mijn, geen onderbouwing niets...
Ja,dit was te verwachten, en heb ik vanaf het begin gezegd dat dit gevolg zou zijn van het standaard incasso stappenplan
Jammer dat je met mijn advies niks hebt gedaan, en dat de meeste forumleden ook het licht nog steeds niet zien
Als je de dagvaarding in huis hebt kun je het beste een echte advocaat in de arm nemen.
Het kost je nu wat terwijl het eerste gesprek bij het juridisch loket gratis zou zijn geweest
Maar 24.000 euro betalen is ook niet echt een lekker vooruitzicht.

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door angel1978 »

omega19 schreef:
19 mei 2020 19:44
Sylvana83 schreef:
19 mei 2020 13:11
Hoi, even de tussenstand van zaken: na ruim anderhalve week wachten waarin ze aangaven het na te vragen bij hun opdrachtgever, geven ze nu toch aan te gaan dagvaarden. Ongelofelijk! Geen reactie op mijn, geen onderbouwing niets...
Ja dit was ook te verwachten, en heb ik vanaf het begin gezegd dat dit gevolg zou zijn van het standaard incasso stappenplan
Jammer dat je met mijn advies niks hebt gedaan, en dat de meeste forumleden ook het licht nog steeds niet zien
Als je de dagvaarding in huis hebt kun je het beste een echte advocaat in de arm nemen.
Het kost je nu wat terwijl het eerste gesprek bij het juridisch loket gratis zou zijn geweest
Maar 24.000 euro betalen is ook niet echt een lekker vooruitzicht.
pfff dat je antwoord geeft terwijl TS daar absoluut niet op zit te wachten is al erg zat. Maar dat je daarnaast ook nog eens gewoon niet leest :roll:

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door omega19 »

Het antwoord waar TS het meest aan heeft is om een advocaat te raadplegen zoals ik nu adviseer
Gewoon denken dat het bluf is is wederom naief

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door tttlocke »

En als ik jou nu vertel dat die advocaat al lang betrokken is, wat zeg je dan?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Omega, als je kunt lezen wist je allang dat TS ondersteuning heeft van een advocaat.
Het enigste wat jij kunt is je riedeltje blijven herhalen.

Plaats reactie