LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag betreft Deurwaarder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
tjaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:33

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door tjaa »

Jolijn schreef:
tjaa schreef:
Emmy75 schreef:Ik kan me alleen maar bij de anderen aansluiten. Zelf contact opnemen en niet zomaar gaan zitten afwachten. Vragen wat er in de brief staat en een kopie van het vonnis opvragen.

Wat er ook in de brief staat, als ze langskomen om beslag te leggen, komen ze echt wel langs. Als u niet thuis bent of niet opendoet, verschaffen zij zich wel toegang.

Daarbij zou ik persoonlijk er ook alles aan willen doen om beslaglegging te voorkomen. Hier zijn doorgaans behoorlijk wat kosten aan verbonden. Bij verkoop van de goederen zullen ze net zo lang verkopen tot ook deze kosten gedekt zijn.
Ik wil er ook absoluut wat aan doen maar ik gewoon niet begrijp is pun 1 die gat put 2 de datum want die klopt overduidelijk niet en ik vind dat dat niet mijn verantwoording is punt 3 je leest wel vaker op het internet van die dreigbrieven en dan blijken ze niet te komen ofzo
Of ze nu wel of niet komen, JIJ moet iets gaan DOEN.
Je kunt je nu (7 dagen) na die brief wel druk maken of 'ie echt is, maar of er nu wel of niet of welke datum dan ook beslag gelegd wordt, maar er is wel iemand die geld van je krijgt.Leg daar je prioriteit.
Die brief is gedateerd op 20 september maar ik heb hem niet gehad op 20 september ik heb hem gehad op vrijdag vrijdag gelijk via hun website gereageerd en aangezien er stond dat zij kontact met mij zouden opnemen wilde ik dat ook een kans geven logisch in mijn ogen!!
Hun hebben niet gebeld dus ik was al van plan om vanmiddag zelf te bellen!!
Daarnaast is dit de eerste keer dat ik zo iets krijg,slordig van mij? absoluut ontken ik ook niet!!
Maar eerst info en dan bellen is in mijn ogen ook altijd goed

tjaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:33

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door tjaa »

Aunibel schreef:
tjaa schreef:
Emmy75 schreef: punt 3 je leest wel vaker op het internet van die dreigbrieven en dan blijken ze niet te komen ofzo
Er is een uitspraak van de KBvG geweest waarin zij aangeven dat een Gerechtsdeurwaarder sancties kan ondervinden indien zij op de door hun aangegeven datum niet komen opdagen.

Geen enkele deurwaarder zal het dan ook nog in zijn hoofd halen om een brief te sturen met een datum en vervolgens niet te komen opdagen.
Ik heb anders verhalen gelezen waar dat wel het geval bleek te zijn Aunibel deurwaarder zijn ook mensen,en sommige deurwaarders die kunnen over de schreef gaan !!

Aunibel
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2011 14:31

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Aunibel »

tjaa schreef:Die brief is gedateerd op 20 september maar ik heb hem niet gehad op 20 september ik heb hem gehad op vrijdag vrijdag gelijk via hun website gereageerd en aangezien er stond dat zij kontact met mij zouden opnemen wilde ik dat ook een kans geven logisch in mijn ogen!!
Hun hebben niet gebeld dus ik was al van plan om vanmiddag zelf te bellen!!
Daarnaast is dit de eerste keer dat ik zo iets krijg,slordig van mij? absoluut ontken ik ook niet!!
Maar eerst info en dan bellen is in mijn ogen ook altijd goed
Ik kan me niet voorstellen dat je hierover nooit eerder een aanmaning(en) hebt ontvangen. Ook is er een vonnis aanwezig (anders kan de dw geen beslagleggen) en dat houdt in dat er tevens een dagvaarding en betekening aan uw adres is achtergelaten.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Aunibel schreef:Nee hoor, dat mag de deurwaarder zelf bepalen. Zal waarschijnlijk wel te maken hebben met het feit dat ze dan pas de route in jouw woonplaats hebben.
Meestal gaat ook een slotenmaker en hulpofficier van justitie mee om toegang te verschaffen indien dat nodig is. Dus kan inderdaad allerlei redenen hebben waarom het beslag pas op 26 oktober zal plaatsvinden.
tjaa schreef:... de datum want die klopt overduidelijk niet en ik vind dat dat niet mijn verantwoording ...
Helaas werkt dat niet zo gemakkelijk. Indien er een vonnis is, kunnen ze gewoon tot uitvoering overgaan. Ik neem even aan dat er een vonnis is, dan kunt u ervan uitgaan dat u uw krediet en goede wil in deze zaak aardig verspeelt heeft. Sorry ik kan het niet rooskleuriger maken dan het is. Er zijn inmiddels een aantal mensen geweest die u gewezen hebben op de ernst van de zaak.

Verder wil ik u alvast voor het volgende waarschuwen. Indien er een beslaglegging gaat komen en niet meer te vermijden is, wees dan niet zo bijdehand om bezittingen zolang te laten 'verdwijnen'. Dit is beslist niet toegestaan. Google maar eens op de term actio pauliana

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.

tjaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:33

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door tjaa »

Aunibel schreef:
tjaa schreef:Die brief is gedateerd op 20 september maar ik heb hem niet gehad op 20 september ik heb hem gehad op vrijdag vrijdag gelijk via hun website gereageerd en aangezien er stond dat zij kontact met mij zouden opnemen wilde ik dat ook een kans geven logisch in mijn ogen!!
Hun hebben niet gebeld dus ik was al van plan om vanmiddag zelf te bellen!!
Daarnaast is dit de eerste keer dat ik zo iets krijg,slordig van mij? absoluut ontken ik ook niet!!
Maar eerst info en dan bellen is in mijn ogen ook altijd goed
Ik kan me niet voorstellen dat je hierover nooit eerder een aanmaning(en) hebt ontvangen. Ook is er een vonnis aanwezig (anders kan de dw geen beslagleggen) en dat houdt in dat er tevens een dagvaarding en betekening aan uw adres is achtergelaten.

Ik heb het even nagekeken dit bedrag is van november dit jaar 2 jaar geleden dus misschien heb ik wel een betalingsbrief gehad maar een vonnis betwijfel ik zeer!!

Aunibel
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2011 14:31

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Aunibel »

tjaa schreef:Ik heb anders verhalen gelezen waar dat wel het geval bleek te zijn Aunibel deurwaarder zijn ook mensen,en sommige deurwaarders die kunnen over de schreef gaan !!
http://tuchtrecht.overheid.nl/zoeken/re ... temIndex=5

4.2 De Kamer acht de klacht gegrond. Het is vaste rechtspraak van de Kamer dat een beslaglegging die niet doorgaat van te voren dient te worden afgezegd. Bovendien is niet weersproken dat klager hierdoor schade heeft geleden.

De Kamer voor Gerechtsdeurwaarders:

- verklaart de klacht gegrond;
- legt aan de gerechtsdeurwaarder de maatregel van berisping op.

Aunibel
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2011 14:31

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Aunibel »

Emmy75 schreef:Meestal gaat ook een slotenmaker en hulpofficier van justitie mee om toegang te verschaffen indien dat nodig is. Dus kan inderdaad allerlei redenen hebben waarom het beslag pas op 26 oktober zal plaatsvinden.
Politie en slotenmaker gaat pas mee nadat er al een poging is gedaan en iemand niet thuis was.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tjaa schreef:Die brief is gedateerd op 20 september maar ik heb hem niet gehad op 20 september ik heb hem gehad op vrijdag ...
De datum van de brief (dagtekening) is niet de datum dat u hem krijgt maar de datum dat zij hem schrijven / versturen. Het is logisch dat u deze brief dan niet op 20 september kunt ontvangen.

Omdat er iets mis is gegaan bij de post (gat in brief) heeft het een dag of wat langer geduurd dat u de brief ontvangt. Bovendien zou ik me daar al helemaal niet druk om gaan maken, want dit is echt geen (sterk) punt om uw verhaal te ondersteunen.

tjaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:33

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door tjaa »

Emmy75 schreef:
Aunibel schreef:Nee hoor, dat mag de deurwaarder zelf bepalen. Zal waarschijnlijk wel te maken hebben met het feit dat ze dan pas de route in jouw woonplaats hebben.
Meestal gaat ook een slotenmaker en hulpofficier van justitie mee om toegang te verschaffen indien dat nodig is. Dus kan inderdaad allerlei redenen hebben waarom het beslag pas op 26 oktober zal plaatsvinden.
tjaa schreef:... de datum want die klopt overduidelijk niet en ik vind dat dat niet mijn verantwoording ...
Helaas werkt dat niet zo gemakkelijk. Indien er een vonnis is, kunnen ze gewoon tot uitvoering overgaan. Ik neem even aan dat er een vonnis is, dan kunt u ervan uitgaan dat u uw krediet en goede wil in deze zaak aardig verspeelt heeft. Sorry ik kan het niet rooskleuriger maken dan het is. Er zijn inmiddels een aantal mensen geweest die u gewezen hebben op de ernst van de zaak.

Verder wil ik u alvast voor het volgende waarschuwen. Indien er een beslaglegging gaat komen en niet meer te vermijden is, wees dan niet zo bijdehand om bezittingen zolang te laten 'verdwijnen'. Dit is beslist niet toegestaan. Google maar eens op de term actio pauliana
Dat dit een ernstige zaak is dat wist ik al maar nogmaal wat info vragen voor dat k straks bel kan geen kwaad lijkt me aangezien ik dit nog niet eerder heb meegemaakt

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Aunibel schreef:Politie en slotenmaker gaat pas mee nadat er al een poging is gedaan en iemand niet thuis was.
Heb wel eens een of ander TV-programma gezien, die liepen altijd mee met deurwaarders en filmden dat en daar namen ze die vaak op voorhand mee of ze konden worden opgeroepen omdat ze al verwacht hadden dat ze persoon niet thuis gingen aantreffen.

Aunibel
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2011 14:31

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Aunibel »

Emmy75 schreef:Verder wil ik u alvast voor het volgende waarschuwen. Indien er een beslaglegging gaat komen en niet meer te vermijden is, wees dan niet zo bijdehand om bezittingen zolang te laten 'verdwijnen'. Dit is beslist niet toegestaan. Google maar eens op de term actio pauliana
Hoe kan de desbetreffende deurwaarder weten dat er spullen zijn verdwenen? Ik vind actio pauliana wel heel ver gaan in deze.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tjaa schreef:Dat dit een ernstige zaak is dat wist ik al maar nogmaal wat info vragen voor dat k straks bel kan geen kwaad lijkt me aangezien ik dit nog niet eerder heb meegemaakt
Kan zeker geen kwaad is zelfs zeer verstandig.

tjaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:33

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door tjaa »

Emmy75 schreef:
tjaa schreef:Die brief is gedateerd op 20 september maar ik heb hem niet gehad op 20 september ik heb hem gehad op vrijdag ...
De datum van de brief (dagtekening) is niet de datum dat u hem krijgt maar de datum dat zij hem schrijven / versturen. Het is logisch dat u deze brief dan niet op 20 september kunt ontvangen.

Omdat er iets mis is gegaan bij de post (gat in brief) heeft het een dag of wat langer geduurd dat u de brief ontvangt. Bovendien zou ik me daar al helemaal niet druk om gaan maken, want dit is echt geen (sterk) punt om uw verhaal te ondersteunen.
Dat kunt u wel zeggen maar aan de andere kant,Rosmalen stuurt mij die brief daar staat een datum in ik kan niet zien waarneer ze nou komen dat is gis werk daarnaast staan ze voor mijn deur en ik ben er niet dan kan ik hun de brief laten zien en dan mogen hun daar werk van maken want ik kan er niets aan doen dat de datum niet goed zichtbaar is dat is niet mijn fout nog mijn verantwoording!!

Aunibel
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2011 14:31

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Aunibel »

Emmy75 schreef:
Aunibel schreef:Politie en slotenmaker gaat pas mee nadat er al een poging is gedaan en iemand niet thuis was.
Heb wel eens een of ander TV-programma gezien, die liepen altijd mee met deurwaarders en filmden dat en daar namen ze die vaak op voorhand mee of ze konden worden opgeroepen omdat ze al verwacht hadden dat ze persoon niet thuis gingen aantreffen.
Ik werk zelf bij een deurwaarderskantoor en ben al een aantal keer op beslagroute meegeweest. Politie en slotenmaker worden pas ingeschakeld indien er een vergeefse poging is gedaan (iemand die b.v. niet thuis is of de toegang weigert). Soms wordt er dezelfde dag nog teruggegaan, soms op een andere datum.

tjaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:33

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door tjaa »

Emmy75 schreef:
Aunibel schreef:Nee hoor, dat mag de deurwaarder zelf bepalen. Zal waarschijnlijk wel te maken hebben met het feit dat ze dan pas de route in jouw woonplaats hebben.
Meestal gaat ook een slotenmaker en hulpofficier van justitie mee om toegang te verschaffen indien dat nodig is. Dus kan inderdaad allerlei redenen hebben waarom het beslag pas op 26 oktober zal plaatsvinden.
tjaa schreef:... de datum want die klopt overduidelijk niet en ik vind dat dat niet mijn verantwoording ...
Helaas werkt dat niet zo gemakkelijk. Indien er een vonnis is, kunnen ze gewoon tot uitvoering overgaan. Ik neem even aan dat er een vonnis is, dan kunt u ervan uitgaan dat u uw krediet en goede wil in deze zaak aardig verspeelt heeft. Sorry ik kan het niet rooskleuriger maken dan het is. Er zijn inmiddels een aantal mensen geweest die u gewezen hebben op de ernst van de zaak.

Verder wil ik u alvast voor het volgende waarschuwen. Indien er een beslaglegging gaat komen en niet meer te vermijden is, wees dan niet zo bijdehand om bezittingen zolang te laten 'verdwijnen'. Dit is beslist niet toegestaan. Google maar eens op de term actio pauliana
Als ik mijn spullen uit mijn woning haal en de deurwaarder komt ik laat hem binnen maar mijn huis is helemaal leeg dan heeft de deurwaarder op dat moment geen poot om op te staan!!
Laat hem maar eens bewijzen dat er spullen in mijn woning stonden dat kan hij op dat moment niet dus hij zal vertrekken!!

Aunibel
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2011 14:31

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Aunibel »

tjaa schreef:aal en de deurwaarder komt ik laat hem binnen maar mijn huis is helemaal leeg dan heeft de deurwaarder op dat moment geen poot om op te staan!!
Laat hem maar eens bewijzen dat er spullen in mijn woning stonden dat kan hij op dat moment niet dus hij zal vertrekken!!
Inderdaad.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Aunibel schreef:Ik werk zelf bij een deurwaarderskantoor en ben al een aantal keer op beslagroute meegeweest. Politie en slotenmaker worden pas ingeschakeld indien er een vergeefse poging is gedaan (iemand die b.v. niet thuis is of de toegang weigert). Soms wordt er dezelfde dag nog teruggegaan, soms op een andere datum.
Wil ook absoluut niet zeggen dat het niet zou kunnen kloppen wat u zegt. :wink: Kan goed zijn dat er eerst een vergeefse poging aan vooraf is gegaan. Zou me ook best kunnen voorstellen dat er een klein verschil is op een dergelijk punt in de werkwijze van verschillende deurwaarders of dat in sommige gevallen het noodzakelijk is om daarvan af te wijken. Stel dat de schuldenaar al heeft aangegeven niet thuis te zijn of erger nog stel de schuldenaar heeft bedreigingen geuit jegens deurwaarder, zoiets "als jullie komen en mijn huis leeghalen nou dan.... "(vul maar een ernstige bedreiging wat in). Dan kan ik me goed voorstellen dat een deurwaarder al bij de eerste poging politie meeneemt, ter bescherming zegmaar.

Maar goed hoe dan ook, deze discussie kwam eigenlijk meer ter sprake naar aanleiding van de vraag waarom een deurwaarder bijna een maand gaat wachten tussen de aankondiging en de daadwerkelijke beslaglegging. Dit lijkt me toch echt niet het grootste probleem van TS op dit moment.

tjaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:33

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door tjaa »

Emmy75 schreef:
Aunibel schreef:Ik werk zelf bij een deurwaarderskantoor en ben al een aantal keer op beslagroute meegeweest. Politie en slotenmaker worden pas ingeschakeld indien er een vergeefse poging is gedaan (iemand die b.v. niet thuis is of de toegang weigert). Soms wordt er dezelfde dag nog teruggegaan, soms op een andere datum.
Wil ook absoluut niet zeggen dat het niet zou kunnen kloppen wat u zegt. :wink: Kan goed zijn dat er eerst een vergeefse poging aan vooraf is gegaan. Zou me ook best kunnen voorstellen dat er een klein verschil is op een dergelijk punt in de werkwijze van verschillende deurwaarders of dat in sommige gevallen het noodzakelijk is om daarvan af te wijken. Stel dat de schuldenaar al heeft aangegeven niet thuis te zijn of erger nog stel de schuldenaar heeft bedreigingen geuit jegens deurwaarder, zoiets "als jullie komen en mijn huis leeghalen nou dan.... "(vul maar een ernstige bedreiging wat in). Dan kan ik me goed voorstellen dat een deurwaarder al bij de eerste poging politie meeneemt, ter bescherming zegmaar.

Maar goed hoe dan ook, deze discussie kwam eigenlijk meer ter sprake naar aanleiding van de vraag waarom een deurwaarder bijna een maand gaat wachten tussen de aankondiging en de daadwerkelijke beslaglegging. Dit lijkt me toch echt niet het grootste probleem van TS op dit moment.
Het was maar een vraag van mij Emmy,niets meer en niets minder!!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tjaa schreef:Als ik mijn spullen uit mijn woning haal en de deurwaarder komt ik laat hem binnen maar mijn huis is helemaal leeg dan heeft de deurwaarder op dat moment geen poot om op te staan!!
Laat hem maar eens bewijzen dat er spullen in mijn woning stonden dat kan hij op dat moment niet dus hij zal vertrekken!!
Klopt, dan kan hij op dat moment vertrekken en staat deze even in zijn hemd. Hiermee maakt u het probleem voor uzelf op termijn echt alleen maar groter!!

Gesloten