Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door Moneyman »

MacKenzie schreef:
22 mar 2021 12:14
Misschien een raar verhaal maar ik dacht ik meld het maar even voordat ik in mn bek gegooid krijg dat alles uiteindelijk mijn eigen schuld is... Want dat is meestal de volgende stap die mensen nemen.
Als gerechtsdeurwaarder denk ik nu maar één ding: respect! Je komt soms sneller in een beroerde situatie dan je vooraf zou denken. Eruit komen is nog veel moeilijker. Maar met jouw houding (realisme, weten waar je over praat, netjes blijven als je ten onrechte aangevallen wordt) kom je er wel. En gezien je historie die je hier in een paar zinnen schetst gun ik je dat van harte.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan zou ik er maar een mailtje aan wagen of het contactformulier gebruiken richting GGN.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door kuklos »

MacKenzie schreef:
22 mar 2021 10:31
Ik hang al een half uurtje in de wacht bij GGN maar zodra ik wat weet meld ik het hier weer.
Dat was om 10.31 uur. Weet je al meer?

PS: Ik heb even alle andere discussies gelaten voor wat het is als je het niet erg vindt.

PS 2: Respect voor hoe je je door alles heenslaat en hoe je hier professioneel blijft reageren.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

MacKenzie schreef:
22 mar 2021 12:14
Inderdaad, dat belletje gaat hoe dan ook een drama worden. Echter... Nu heb ik meer informatie tot mijn beschikking waardoor ik niet zo snel met een mond vol tanden sta of niet weet wat ik moet zeggen omdat ik van te voren heb uitgezocht hoe en wat... Wellicht begrijp je dat dan?
Waarom zou ik dat niet begrijpen? Zoals ik al vermelde, er zijn verschillende opties mogelijk. Het kan zijn dat het probleem direct opgelost kan worden, dan is al het voorwerk in dit geval voor niets geweest. Het kan inderdaad ook zo zijn dat er omheen gepraat wordt en dan is meer informatie (of dat nu vooraf of achteraf opgezocht wordt) handig. Er is niet zo iets als goed of fout. Het is een afweging die iedereen zelf kan maken. En om een afweging te maken zijn verschillende opties nodig.
MacKenzie schreef:
22 mar 2021 12:14
...Misschien een raar verhaal maar ik dacht ik meld het maar even voordat ik in mn bek gegooid krijg dat alles uiteindelijk mijn eigen schuld is... Want dat is meestal de volgende stap die mensen nemen.
Wat de reden ook is, dat doet niet ter zake. En ja, roepen dat u dan maar moet gaan betalen om dit te voorkomen is erg makkelijk, maar zoals u zelf al laat blijken zijn er situaties zat waardoor het niet mogelijk zal zijn en je onbedoeld en ongevraagd in deze situatie bent gekomen. Ik zal de laatste zijn die daarover zal oordelen.

MacKenzie
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 mar 2021 11:26

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door MacKenzie »

Moneyman schreef:
22 mar 2021 12:22
MacKenzie schreef:
22 mar 2021 12:14
Misschien een raar verhaal maar ik dacht ik meld het maar even voordat ik in mn bek gegooid krijg dat alles uiteindelijk mijn eigen schuld is... Want dat is meestal de volgende stap die mensen nemen.
Als gerechtsdeurwaarder denk ik nu maar één ding: respect! Je komt soms sneller in een beroerde situatie dan je vooraf zou denken. Eruit komen is nog veel moeilijker. Maar met jouw houding (realisme, weten waar je over praat, netjes blijven als je ten onrechte aangevallen wordt) kom je er wel. En gezien je historie die je hier in een paar zinnen schetst gun ik je dat van harte.
Het heeft geen zin om een kop in het zand te steken of in een hoekje zielig te gaan zitten doen, daar verandert niets mee. Netjes blijven, ik doe mn best ervoor, valt zeker niet mee, maar aan de andere kant weiger ik om mezelf naar dat zelfde niveau te verlagen. Ten eerste bereik ik er niets mee en ten tweede escaleert het alleen maar. Dus negeer ik het grotendeels maar en als ik het echt even bar en boos heb ga ik met een emmer koffie op de bank zitten met mn hond en dan komt het altijd wel weer goed. Bedankt voor je hulp en woorden, ze geven me dat zetje wat ik soms nodig heb en worden erg gewaardeerd! Thank you. :wink:

MacKenzie
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 mar 2021 11:26

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door MacKenzie »

kuklos schreef:
22 mar 2021 12:39
MacKenzie schreef:
22 mar 2021 10:31
Ik hang al een half uurtje in de wacht bij GGN maar zodra ik wat weet meld ik het hier weer.
Dat was om 10.31 uur. Weet je al meer?

PS: Ik heb even alle andere discussies gelaten voor wat het is als je het niet erg vindt.

PS 2: Respect voor hoe je je door alles heenslaat en hoe je hier professioneel blijft reageren.
heb nog 2 x gebeld dus in totaal 3x maar 3e keer werd verbinding verbroken dus ga nu emailen. Wellicht ook handiger want zo heb ik ook eea op email als bewijs denk ik dan maar. Bedankt voor je reactie, word erg gewaardeerd door mij. En nee vind het niet erg dat je de discussies hebt gelaten voor wat ze zijn. Zou ik zelf ook wel willen doen :lol:

MacKenzie
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 mar 2021 11:26

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door MacKenzie »

NeoDutchio schreef:
22 mar 2021 07:27
Wat een deurwaarder allemaal wel of niet mag doen is niet zo relevant. U denkt een afspraak te hebben en GGN doet iets anders dan die afspraak. Stap 1 is dan bellen met de vraag waarom ze dat doen. Wij kunnen wel gaan gokken naar dat antwoord, maar daar schiet niemand iets mee op.
Mocht u antwoord hebben van GGN wat u niet vertrouwd, dan kunt u hier verder informatie vragen of die reden wel mag.
Dus we gingen van ik denk dat ik een afspraak heb met GGN maar gokken schiet niemand iets mee op (ik gokte niet, wist precies wat ik vroeg en wat ik wilde weten.)
NeoDutchio schreef:
22 mar 2021 11:07

Fouten maken is menselijk, dus ook GGN kan een fout maken. Soms is het makkelijker en sneller om te vragen waarom iets loopt zoals het loopt dan om eerst heel veel informatie vooraf op te zoeken en allerlei scenario’s te bedenken waarvan je niet weet of dat bij het probleem hoort. Mijn tip is dus ook een optie.

Stel dat je eerst zou bellen en de vraag stelt waarom het misgaat met dat tweede dossier. Dan zijn er 2 antwoorden mogelijk: een foutje die ze gaan rechtzetten of de door u gevreesde termen en reacties waar u niet op kunt reageren op dat moment. Maar moet u dan direct reageren? Een wederreactie kan ook zijn dat u dit ter kennisneming aanneemt en dat u verder gaat kijken of het wel klopt wat ze zeggen.
Met eerst bellen kan een fout al meteen rechtgezet worden en scheelt dat een hoop tijd. Stel dat u een lastig verhaal krijgt te horen kunt u er altijd nog tijd insteken. U kunt dus tijd winnen door eerst te bellen.
Door eerst allerlei informatie te gaan zoeken kunt u juist weet tijd verspillen. U doet een hoop voorwerk en als u straks gebeld hebt blijkt het een foutje te zijn die meteen rechtgezet kan worden.

Maar nogmaals, het is een optie. Er zijn immers meer wegen die naar Rome leiden.
naar GGN kan ook fouten maken en ik verspil tijd want er zijn zoveel wegen naar rome en nu doe ik alles voor niks... (the backpeddling has started)
NeoDutchio schreef:
22 mar 2021 11:46

Gelukkig nooit op mijn naam last van gehad. Wel deurwaarders aan de deur gehad voor de vorige bewoners, maar daar bleef het dan ook bij.
Als contact al zo’n drama is, dan is het dus ook een drama als u wel met alle mogelijke scenario’s gaat bellen. Daar zit dus geen verschil in. Het belletje moet u sowieso doen. Maar ik ben benieuwd naar de uitkomst, houd u ons op de hoogte?
naar gelukkig nooit op je naam gehad maar hou ons op de hoogte... (more backpeddling en een poging tot steek onder water)
NeoDutchio schreef:
22 mar 2021 13:06
MacKenzie schreef:
22 mar 2021 12:14
Inderdaad, dat belletje gaat hoe dan ook een drama worden. Echter... Nu heb ik meer informatie tot mijn beschikking waardoor ik niet zo snel met een mond vol tanden sta of niet weet wat ik moet zeggen omdat ik van te voren heb uitgezocht hoe en wat... Wellicht begrijp je dat dan?
Waarom zou ik dat niet begrijpen? Zoals ik al vermelde, er zijn verschillende opties mogelijk. Het kan zijn dat het probleem direct opgelost kan worden, dan is al het voorwerk in dit geval voor niets geweest. Het kan inderdaad ook zo zijn dat er omheen gepraat wordt en dan is meer informatie (of dat nu vooraf of achteraf opgezocht wordt) handig. Er is niet zo iets als goed of fout. Het is een afweging die iedereen zelf kan maken. En om een afweging te maken zijn verschillende opties nodig.
MacKenzie schreef:
22 mar 2021 12:14
...Misschien een raar verhaal maar ik dacht ik meld het maar even voordat ik in mn bek gegooid krijg dat alles uiteindelijk mijn eigen schuld is... Want dat is meestal de volgende stap die mensen nemen.
Wat de reden ook is, dat doet niet ter zake. En ja, roepen dat u dan maar moet gaan betalen om dit te voorkomen is erg makkelijk, maar zoals u zelf al laat blijken zijn er situaties zat waardoor het niet mogelijk zal zijn en je onbedoeld en ongevraagd in deze situatie bent gekomen. Ik zal de laatste zijn die daarover zal oordelen.
om te eindigen met waarom zou ik dat niet begrijpen? Nou.... wat dacht je van je eerdere reacties? Hoe je door blijft drammen met een mening die kant nog wal raakt. Maar die zachtjes aan wel steeds een stukje aangepast en ingedamd wordt? En omdat ik dan maar het hele verhaal er tegen aan gooi over hoe en wat probeer je ineens begrijpend uit de hoek te komen? Want ik verwachte echt die klap van jou hoor, niet van iemand anders, maar van jou omdat je reacties all over the place zijn en een simpel antwoord op een vrij simpele vraag er niet bij is maar het brengen van verwijten wel... Je zegt dat je de laatste bent die hierover zou oordelen en ik zeg voorlopig heb je niets anders dan oordelen gehad...

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

MacKenzie schreef:
22 mar 2021 17:37
NeoDutchio schreef:
22 mar 2021 07:27
Wat een deurwaarder allemaal wel of niet mag doen is niet zo relevant. U denkt een afspraak te hebben en GGN doet iets anders dan die afspraak. Stap 1 is dan bellen met de vraag waarom ze dat doen. Wij kunnen wel gaan gokken naar dat antwoord, maar daar schiet niemand iets mee op.
Mocht u antwoord hebben van GGN wat u niet vertrouwd, dan kunt u hier verder informatie vragen of die reden wel mag.
Dus we gingen van ik denk dat ik een afspraak heb met GGN maar gokken schiet niemand iets mee op (ik gokte niet, wist precies wat ik vroeg en wat ik wilde weten.)
Als u een reactie niet begrijpt kunt u natuurlijk ook vragen wat er mee bedoeld wordt in plaats van het zelf invullen. Dat scheelt een hoop ruis. Maar ik wil u het best wel uitleggen hoor.
U dacht dat u een afspraak had omtrent betalingen, echter dacht GGN daar anders over. Vandaar dat u daar op wilt acteren. Niemand hier weet waarom GGN schuift met de betalingen. Vandaar mijn tekst dat wij dat wel kunnen gaan gokken, maar daar hebt u niets aan. Vandaar mijn advies ook om daar te informeren waar ze die info hebben.
MacKenzie schreef:
22 mar 2021 17:37
NeoDutchio schreef:
22 mar 2021 11:07
Fouten maken is menselijk, dus ook GGN kan een fout maken. Soms is het makkelijker en sneller om te vragen waarom iets loopt zoals het loopt dan om eerst heel veel informatie vooraf op te zoeken en allerlei scenario’s te bedenken waarvan je niet weet of dat bij het probleem hoort. Mijn tip is dus ook een optie.
...
Maar nogmaals, het is een optie. Er zijn immers meer wegen die naar Rome leiden.
naar GGN kan ook fouten maken en ik verspil tijd want er zijn zoveel wegen naar rome en nu doe ik alles voor niks... (the backpeddling has started)
Het zou inderdaad zonde zijn om vooraf allerlei scenario's te gaan verzinnen wat achteraf wellicht niet nodig is. Maar die keuze hebt u gewoon om dat te doen. Een tip mag mijns inziens gewoon gegeven worden, u kunt dat ook gewoon aannemen of afwijzen.
MacKenzie schreef:
22 mar 2021 17:37
NeoDutchio schreef:
22 mar 2021 11:46
Gelukkig nooit op mijn naam last van gehad. Wel deurwaarders aan de deur gehad voor de vorige bewoners, maar daar bleef het dan ook bij.
Als contact al zo’n drama is, dan is het dus ook een drama als u wel met alle mogelijke scenario’s gaat bellen. Daar zit dus geen verschil in. Het belletje moet u sowieso doen. Maar ik ben benieuwd naar de uitkomst, houd u ons op de hoogte?
naar gelukkig nooit op je naam gehad maar hou ons op de hoogte... (more backpeddling en een poging tot steek onder water)
U stelde mij de vraag of ik ervaring had met GGN, daar heb ik netjes op geantwoord. Tijdens het reageren was u aan de telefoon met GGN, dan is het niet zo logisch om de vraag te stellen om het forum op de hoogte te houden. Ook hier waren meerdere uitkomsten mogelijk waarop verder geacteerd kon worden. Of wellicht was het na 1 telefoontje al opgelost.
MacKenzie schreef:
22 mar 2021 17:37
om te eindigen met waarom zou ik dat niet begrijpen? Nou.... wat dacht je van je eerdere reacties? Hoe je door blijft drammen met een mening die kant nog wal raakt. Maar die zachtjes aan wel steeds een stukje aangepast en ingedamd wordt? En omdat ik dan maar het hele verhaal er tegen aan gooi over hoe en wat probeer je ineens begrijpend uit de hoek te komen? Want ik verwachte echt die klap van jou hoor, niet van iemand anders, maar van jou omdat je reacties all over the place zijn en een simpel antwoord op een vrij simpele vraag er niet bij is maar het brengen van verwijten wel... Je zegt dat je de laatste bent die hierover zou oordelen en ik zeg voorlopig heb je niets anders dan oordelen gehad...
Misschien is het toch niet zo gekleurd als u zelf denkt. En mijn reactie die kant noch wal raakt? Gelukkig verschillen wij daarin van mening. Ik hoop dat u binnenkort een antwoord krijgt van GGN en aan de hand daarvan kan achteraf gezien worden of mijn tip onnodig geweest is of niet. Maar om vooraf al te gaan brullen dat het onzin is om eerst informatie in te winnen bij GGN is een beetje vreemd. Nu hebt u gemaild en kunt u ook niet direct reageren. Pas na het ontvangen van het antwoord kunt u daarop verder borduren. Oftewel, u hebt nu exact gedaan wat in mijn reactie stond, contact opnemen met GGN. Nu even afwachten dus.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door alfatrion »

MacKenzie schreef:
22 mar 2021 17:37
Je zegt dat je de laatste bent die hierover zou oordelen en ik zeg voorlopig heb je niets anders dan oordelen gehad...
We zijn inmiddels bij het hoofdstuk 'je kan ook vragen aan mij stellen' aangekomen. Heb jij ondertussen wel de info die je nodig hebt om verder te kunnen?
MacKenzie schreef:
22 mar 2021 13:18
Wellicht ook handiger want zo heb ik ook eea op email als bewijs denk ik dan maar.
Ik raad dat over het algemeen iedereen aan, precies om deze reden.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 22 mar 2021 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door Jablan »

NeoDutchio schreef:
22 mar 2021 18:10
Niemand hier weet waarom GGN schuift met de betalingen.
Heeft Moneyman duidelijk uitgelegd. Volgens een collega van mij bestaat de software om betalingen automatisch in de boekhouding te verwerken al meer dan vijfentwintig jaar en ook deelbetalingen, waar het in topic mee mis gaat, lopen vrijwel 100% automatisch.
@MacKenzie: heel veel succes en sterkte met de rest.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Neo, houd alsjeblieft eens op met je niets toevoegende reacties. Je zet jezelf alleen maat steeds opzichtiger Voor l#l, en erger nog, je helpt er werkelijk helemaal niemand mee.

#hethoudtnietopnietvanzelf

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
22 mar 2021 19:12
NeoDutchio schreef:
22 mar 2021 18:10
Niemand hier weet waarom GGN schuift met de betalingen.
Heeft Moneyman duidelijk uitgelegd. Volgens een collega van mij bestaat de software om betalingen automatisch in de boekhouding te verwerken al meer dan vijfentwintig jaar en ook deelbetalingen, waar het in topic mee mis gaat, lopen vrijwel 100% automatisch.
@MacKenzie: heel veel succes en sterkte met de rest.
Volgens mij refereerde Neodutchio in zijn reactie van 18.10 uur aan zijn reactie van 7.27 uur, waar hij een en ander opperde. En toen stond er volgens mij nog geen uitleg van Moneyman.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door Erthanax »

MacKenzie,
gedoe met betalingsregelingen en deurwaarders is geen pretje, en u heeft het de afgelopen tijd flink voor de kiezen gekregen. Uw doortastendheid vind ik bewonderenswaardig en ik heb respect voor de manier waarop u met de situatie omgaat. Veel succes met het regelwerk met GGN, en vooral wat meer geluk in de toekomst.

MacKenzie
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 mar 2021 11:26

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door MacKenzie »

NeoDutchio schreef:
22 mar 2021 18:10
MacKenzie schreef:
22 mar 2021 17:37
NeoDutchio schreef:
22 mar 2021 07:27
Wat een deurwaarder allemaal wel of niet mag doen is niet zo relevant. U denkt een afspraak te hebben en GGN doet iets anders dan die afspraak. Stap 1 is dan bellen met de vraag waarom ze dat doen. Wij kunnen wel gaan gokken naar dat antwoord, maar daar schiet niemand iets mee op.
Mocht u antwoord hebben van GGN wat u niet vertrouwd, dan kunt u hier verder informatie vragen of die reden wel mag.
Dus we gingen van ik denk dat ik een afspraak heb met GGN maar gokken schiet niemand iets mee op (ik gokte niet, wist precies wat ik vroeg en wat ik wilde weten.)
Als u een reactie niet begrijpt kunt u natuurlijk ook vragen wat er mee bedoeld wordt in plaats van het zelf invullen. Dat scheelt een hoop ruis. Maar ik wil u het best wel uitleggen hoor.
U dacht dat u een afspraak had omtrent betalingen, echter dacht GGN daar anders over. Vandaar dat u daar op wilt acteren. Niemand hier weet waarom GGN schuift met de betalingen. Vandaar mijn tekst dat wij dat wel kunnen gaan gokken, maar daar hebt u niets aan. Vandaar mijn advies ook om daar te informeren waar ze die info hebben.
MacKenzie schreef:
22 mar 2021 17:37
NeoDutchio schreef:
22 mar 2021 11:07
Fouten maken is menselijk, dus ook GGN kan een fout maken. Soms is het makkelijker en sneller om te vragen waarom iets loopt zoals het loopt dan om eerst heel veel informatie vooraf op te zoeken en allerlei scenario’s te bedenken waarvan je niet weet of dat bij het probleem hoort. Mijn tip is dus ook een optie.
...
Maar nogmaals, het is een optie. Er zijn immers meer wegen die naar Rome leiden.
naar GGN kan ook fouten maken en ik verspil tijd want er zijn zoveel wegen naar rome en nu doe ik alles voor niks... (the backpeddling has started)
Het zou inderdaad zonde zijn om vooraf allerlei scenario's te gaan verzinnen wat achteraf wellicht niet nodig is. Maar die keuze hebt u gewoon om dat te doen. Een tip mag mijns inziens gewoon gegeven worden, u kunt dat ook gewoon aannemen of afwijzen.
MacKenzie schreef:
22 mar 2021 17:37
NeoDutchio schreef:
22 mar 2021 11:46
Gelukkig nooit op mijn naam last van gehad. Wel deurwaarders aan de deur gehad voor de vorige bewoners, maar daar bleef het dan ook bij.
Als contact al zo’n drama is, dan is het dus ook een drama als u wel met alle mogelijke scenario’s gaat bellen. Daar zit dus geen verschil in. Het belletje moet u sowieso doen. Maar ik ben benieuwd naar de uitkomst, houd u ons op de hoogte?
naar gelukkig nooit op je naam gehad maar hou ons op de hoogte... (more backpeddling en een poging tot steek onder water)
U stelde mij de vraag of ik ervaring had met GGN, daar heb ik netjes op geantwoord. Tijdens het reageren was u aan de telefoon met GGN, dan is het niet zo logisch om de vraag te stellen om het forum op de hoogte te houden. Ook hier waren meerdere uitkomsten mogelijk waarop verder geacteerd kon worden. Of wellicht was het na 1 telefoontje al opgelost.
MacKenzie schreef:
22 mar 2021 17:37
om te eindigen met waarom zou ik dat niet begrijpen? Nou.... wat dacht je van je eerdere reacties? Hoe je door blijft drammen met een mening die kant nog wal raakt. Maar die zachtjes aan wel steeds een stukje aangepast en ingedamd wordt? En omdat ik dan maar het hele verhaal er tegen aan gooi over hoe en wat probeer je ineens begrijpend uit de hoek te komen? Want ik verwachte echt die klap van jou hoor, niet van iemand anders, maar van jou omdat je reacties all over the place zijn en een simpel antwoord op een vrij simpele vraag er niet bij is maar het brengen van verwijten wel... Je zegt dat je de laatste bent die hierover zou oordelen en ik zeg voorlopig heb je niets anders dan oordelen gehad...
Misschien is het toch niet zo gekleurd als u zelf denkt. En mijn reactie die kant noch wal raakt? Gelukkig verschillen wij daarin van mening. Ik hoop dat u binnenkort een antwoord krijgt van GGN en aan de hand daarvan kan achteraf gezien worden of mijn tip onnodig geweest is of niet. Maar om vooraf al te gaan brullen dat het onzin is om eerst informatie in te winnen bij GGN is een beetje vreemd. Nu hebt u gemaild en kunt u ook niet direct reageren. Pas na het ontvangen van het antwoord kunt u daarop verder borduren. Oftewel, u hebt nu exact gedaan wat in mijn reactie stond, contact opnemen met GGN. Nu even afwachten dus.
:roll:

MacKenzie
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 mar 2021 11:26

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door MacKenzie »

Lady1234 schreef:
22 mar 2021 19:57
Jablan schreef:
22 mar 2021 19:12
NeoDutchio schreef:
22 mar 2021 18:10
Niemand hier weet waarom GGN schuift met de betalingen.
Heeft Moneyman duidelijk uitgelegd. Volgens een collega van mij bestaat de software om betalingen automatisch in de boekhouding te verwerken al meer dan vijfentwintig jaar en ook deelbetalingen, waar het in topic mee mis gaat, lopen vrijwel 100% automatisch.
@MacKenzie: heel veel succes en sterkte met de rest.
Volgens mij refereerde Neodutchio in zijn reactie van 18.10 uur aan zijn reactie van 7.27 uur, waar hij een en ander opperde. En toen stond er volgens mij nog geen uitleg van Moneyman.
Het grappige is, ik heb nooit gevraagd waarom GGN met het geld schuifelt... waarom ze dat wel of niet doen is een 2e punt wat niet op de voorgrond stond. Mijn vraag was simpel. Mag dit? Ja of nee? Moneyman heeft me een duidelijke uitleg gegeven en daar ben ik mee geholpen. Maar de.vraag waarom is door mij nooit gesteld hier.

MacKenzie
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 mar 2021 11:26

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door MacKenzie »

Erthanax schreef:
22 mar 2021 20:39
MacKenzie,
gedoe met betalingsregelingen en deurwaarders is geen pretje, en u heeft het de afgelopen tijd flink voor de kiezen gekregen. Uw doortastendheid vind ik bewonderenswaardig en ik heb respect voor de manier waarop u met de situatie omgaat. Veel succes met het regelwerk met GGN, en vooral wat meer geluk in de toekomst.
Thanks! Word enorm gewaardeerd hier :wink:

MacKenzie
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 mar 2021 11:26

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door MacKenzie »

alfatrion schreef:
22 mar 2021 18:31
MacKenzie schreef:
22 mar 2021 17:37
Je zegt dat je de laatste bent die hierover zou oordelen en ik zeg voorlopig heb je niets anders dan oordelen gehad...
We zijn inmiddels bij het hoofdstuk 'je kan ook vragen aan mij stellen' aangekomen. Heb jij ondertussen wel de info die je nodig hebt om verder te kunnen?
MacKenzie schreef:
22 mar 2021 13:18
Wellicht ook handiger want zo heb ik ook eea op email als bewijs denk ik dan maar.
Ik raad dat over het algemeen iedereen aan, precies om deze reden.
Jazeker! Kom met de info can Moneyman een heel eind. Hij gaf duidelijke informatie waar ik om vroeg, en dus ook iets mee kon doen. Nu is het afwachten op een reply van GGN.

klaartje59
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Ik heb alles hier gelezen en denk dat het om 1 ding gaat: TS stelt een duidelijke vraag en krijgt tips en opmerkingen. Hierbij heeft de 1 meer waarde en voegt meer toe dan de ander en gelukkig heeft moneyman een duidelijk antwoord waar ze zeker iets mee kan. TS geeft verduidelijking waar nodig en dat gebeurt heel vaak niet. nu is het hopen op een goed antwoord!!

Dat verdient ze ook na alles wat ze heeft meegemaakt, zoveel tegenslag en verdriet. Een sterk persoon die de schouders eronder zet!!!! Je mag trots zijn op jezelf.

MacKenzie
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 mar 2021 11:26

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door MacKenzie »

Tijd voor een update...

En wat een update gaat dat worden zeg. Gelukkig heeft MoneyMan me geholpen met zijn antwoord en kon ik dus gelijk verweer geven op het door GGN gestelde verhaal.

Zoals mensen die met GGN te maken hebben wellicht weten heeft GGN een incasso gedeelte dat mijnincasso heet. Daarin kun je alle betalingen en transacties terug zien. Het anders splitsen van de betalingen dan dat ze werkelijk per dossier zijn gedaan is geen fout van het systeem. GGN heeft de dossiers samen gevoegd zonder mij hierin van kennis te stellen. Ze willen de dossiers ook niet opsplitsen terwijl in mijnincasso de dossiers als individueel genoteerd staan. Het feit dat ik brieven heb met erkening van 2 dossiers en betalingen per die individuele dossiers maakt volgens GGN niets uit, ze houden het bij zoals het nu is. Ik vermelde dat dit eigenlijk niet klopt, en gooide het verhaal van Moneyman er tegen aan maar ook daar hebben ze niets mee te maken, ze hebben besloten de dossiers samen te voegen tot 1 en daarmee is de kous af. Ik heb me er volgens GGN bij neer te leggen anders vervalt de betalingsregeling in zijn geheel en wordt het openstaande bedrag ineens opeisbaar als ze naar de rechter gaan. Ik wordt dan ook veroordeeld tot het betalen van de kosten van de rechtzaak aangezien GGN in zijn recht staat, zegt GGN dan he. Het verlenen van een betalingsregeling vanuit GGN is een privilege waar ik dankbaar voor moet zijn. Het is geen recht dat ik kan eisen, en GGN is niet verplicht tot het verlenen van een betalingsregeling.

Kortom, het is een drama, zoals ik al eerder stelde! Met GGN kun je gewoonweg niet praten of duidelijk antwoord krijgen en als je dan iets te ver nadenkt of vragen stelt dan eindigt het gesprek zoals het vandaag geeindigd is, met ellende en frustratie.

Ik weet dus op het moment niet precies welke kant ik op moet gaan maar ben enorm geneigd om te zeggen WE GAAN NAAR DE RECHTER!

Ik ben een beetje in dubio en de schrik zit er even in na dat verhaal van GGN, wat ook vast en zeker de bedoeling was van GGN. Ik ga er even een dagje over nadenken, kijken wat er hier eventueel voor advies wordt geplaatst en even de schrik kwijtraken want die zit er toch wel goed in.

Ik heb zelf het idee dat ik in mijn recht sta om hier over verder te vragen bij GGN, en eventueel de rechter als het zo ver mocht komen, maar ik heb ook altijd geleerd dat recht hebben en recht krijgen 2 verschillende dingen zijn...Ik weet het dus even nite meer dus ik laat alles maar even een dagje bezinken zodat de schrik er een beetje uit is (en boosheid) en mijn hoofd weer helder is, voordat ik iets helemaal verkeerds doe!

Alvast bedankt voor jullie meedenken, advies, hulp, en bemoedigende woorden!

MacKenzie
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 mar 2021 11:26

Re: Wat mag een deurwaarder wel/ niet doen?: meerdere dossiers GGN met regeling

Ongelezen bericht door MacKenzie »

klaartje59 schreef:
28 mar 2021 19:57
Ik heb alles hier gelezen en denk dat het om 1 ding gaat: TS stelt een duidelijke vraag en krijgt tips en opmerkingen. Hierbij heeft de 1 meer waarde en voegt meer toe dan de ander en gelukkig heeft moneyman een duidelijk antwoord waar ze zeker iets mee kan. TS geeft verduidelijking waar nodig en dat gebeurt heel vaak niet. nu is het hopen op een goed antwoord!!

Dat verdient ze ook na alles wat ze heeft meegemaakt, zoveel tegenslag en verdriet. Een sterk persoon die de schouders eronder zet!!!! Je mag trots zijn op jezelf.
Dank je voor je lieve reactie!

Gesloten