LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Water17
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2017 15:09

Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Ongelezen bericht door Water17 »

Dag ,
Ik scheen een factuur niet betaald te hebben. Ik heb altijd netjes mijn waterrekeningen betaald en snap niet waarom ik nu alweer gesommeerd wordt. Men schijnt mij vanaf oktober 2016 digitaal rekeningen te sturen, maar op een emailadres, dat al lang niet meer werkt! Waarom worden dit soort zaken alleen per email medegedeeld?? En waarom wordt men niet ook per post en/of per telefoon geinformeerd, alvorens duurwaarders op niets vermoedende klanten af te sturen?? Ik heb het verschuldigde bedrag meteen dezelfde dag overgemaakt ovv de factuurnummers. Men gaf ook aan dat de incassokosten, dan terug getrokken zouden worden.
Ik probeer ondanks alles al mijn (financiele) zaken op orde te houden, wat me ook aardig lukt. Maar als er facturen & aanmaningen zomaar aan emailadressen, die niet af en toe geverifieerd worden, worden gestuurd, wordt het toch wel erg moeilijk.

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Ongelezen bericht door BL2 »

Inderdaad, hoe moet een bedrijf nu weten dat het door jou opgegeven mailadres niet meer door jou gebruikt wordt.
Moeten bedrijven dit soms ook nog eerst gaan controleren.
Net als een gewone adreswijziging even doorgeven en je hebt dit soort probleempjes niet.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:Inderdaad, hoe moet een bedrijf nu weten dat het door jou opgegeven mailadres niet meer door jou gebruikt wordt.
Moeten bedrijven dit soms ook nog eerst gaan controleren.
Net als een gewone adreswijziging even doorgeven en je hebt dit soort probleempjes niet.
Het lijkt me beter voor beide partijen als de "14 dagen brief" ook per gewone post verstuurd wordt, Voor TS , want dan had dit topic niet bestaan, en ook voor waternet, de bewijslast dat bericht aangekomen is ligt namelijk bij waternet.

Water17
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2017 15:09

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Ongelezen bericht door Water17 »

Dank u. Verhuisd ben ik nl niet! Wat heeft het voor nut, om al je adresgegevens en telefoonnummer door te geven, als deze niet gebruikt worden. Bovendien heb ik ook nog ernstige gezondheidsproblemen. Ik wil dit niet als excuus gebruiken, maar dan had iemand anders, die soms wat taken waarrneemt, dit wellicht ook gezien en mij daarbij geholpen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U maakt 1 foutje, er is wel degelijk informatie aan u verstuurd, maar die heeft u niet gelezen. Dat u een oud mailadres heeft opgegeven is aan niemand aan te rekenen, behalve aan uzelf.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:Dat u een oud mailadres heeft opgegeven is aan niemand aan te rekenen, behalve aan uzelf.
Je kunt je ook afvragen of dat email adres altijd al het factuur adres geweest is.
Een email adres doorgeven voor een mailing of om meterstanden door te geven , lijkt me geen aanleiding om ongevraagd het factuuradres om te zetten van postadres naar email.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
NeoDutchio schreef:Dat u een oud mailadres heeft opgegeven is aan niemand aan te rekenen, behalve aan uzelf.
Je kunt je ook afvragen of dat email adres altijd al het factuur adres geweest is.
Een email adres doorgeven voor een mailing of om meterstanden door te geven , lijkt me geen aanleiding om ongevraagd het factuuradres om te zetten van postadres naar email.
Er wordt altijd van te voren gevraagd op welke manier er welke mailing ontvangen wil worden. Als TS dit mailadres heeft doorgegeven voor het ontvangen van facturen is het echt haar eigen schuld. Geen enkel bedrijf gaat een willekeurig mailadres gebruiken om iets heen te sturen.

oktober64
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 aug 2010 16:33

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Ongelezen bericht door oktober64 »

Bij het niet betalen aan het waternet door bv het missen van email zoals in uw geval , dan stuurt het waternet een herinnering per brief ( herinneringen komen van hun zijde nooit per email )

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Ongelezen bericht door kuklos »

NeoDutchio schreef:Er wordt altijd van te voren gevraagd op welke manier er welke mailing ontvangen wil worden.
Dit is niet waar. Ik heb verscheidene malen meegemaakt dat informatie ineens per email kwam. Zonder dat ik had kunnen aangeven dit te willen.

stofzuigertje

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je vooral de eerste keer of bij niet betalen even een mail stuurde met ontvangstbevestiging weet je gelijk als bedrijf of dit nog werkte.

En als je de factuur per Email, foutje spambox kan ook nog bij wel werkende adressen.....dan stuur je per normale post.
Echter, Post NL is niet overal even betrouwbaar en daar moet je ook rekening mee houden.

Er kunnen zonder bewijs van bezorgde post nooit incasso kosten geclaimd worden.
Vooral als zij plotseling van papier naar E mail over gaan, ik geeft online de meterstanden door maar ook nog auto incasso....
Als ze geen meterstand kregen (vakantie) sturen ze 2 weken later per post.... en die lees is vrijwel gelijk bij terugkomst.

Gelijk een deurwaarder sturen is verspilling van kosten en ze hadden zowel je mail kunnen controleren via ontvangstbevestiging als de post bezorging, eventueel via aangetekende brief of even bellen als telefoon nr bekend was.
Slordig zo veel geld verspillen aan iemand die wel wilde betalen maar geen factuur kreeg.

Helaas zijn er ook bedrijven die zeggen;
Als U niet protesteerde krijgt U voortaan alle post via E mail.....
En als je dan je computer weg doet, zoals slechtziende of echtgenoten die overleden en partner gebruikt dit niet,
dan krijg je vele niet meer bereikbare, dus ook als je jarenlang per E mail kreeg, soms moet je terug naar normale post.

Verwijderd

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Ongelezen bericht door Verwijderd »

NeoDutchio schreef:U maakt 1 foutje, er is wel degelijk informatie aan u verstuurd, maar die heeft u niet gelezen. Dat u een oud mailadres heeft opgegeven is aan niemand aan te rekenen, behalve aan uzelf.
En aan Waternet zelf, die deze brieven natuurlijk gewoon per post hadden moeten versturen. Het is namelijk veel makkelijker om een emailadres te veranderen dan een woonadres.

Gesloten