LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webcasso factuur verjaard

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door alfatrion »

juliomariner schreef:
25 jul 2019 14:01
Tuurlijk heeft de wet ook goede kanten, is gemaakt om de consument te beschermen maar ook van een goede wet kan misbruik worden gemaakt en daar wordt hier wel tot aangezet.
Stel dat de rekening verjaard is, waarom TS daar dan misbruik van maken?

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Omdat TS zelf ervoor heeft gekozen niet tijdig te betalen en nu een stok achter de deur krijgt om dat helemaal niet meer te hoeven doen. Daar is deze wet niet voor verzonnen.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door alfatrion »

Verjaring is er juist voor aanmaningen die niet tijdig zijn betaald. Een verjaringsregeling voor aanmaningen die wel tijdig zijn betaald heeft geen nut.
NeoDutchio schreef:
25 jul 2019 13:54
Het is wel degelijk een trucje om vlak voor een verhuizing veel te gaan bestellen. Betalen hoeft immers dan niet meer.
Nee, want dan kan er nog steeds gestuit worden door naar het oude adres een aanmaning te sturen. Bovendien, zorgt dit er voor dat het lastiger wordt om gemotiveerd te betwisten dat er is aangemaand. De verkoper kan gemotiveerd stellen dat de aanmaning is aangekomen op het oude adres is aangekomen. Het is daarom veel handiger om vlak na de verhuizing veel te gaan bestellen, omdat je dan altijd kunt roepen "ik heb die aanmaning nooit ontvangen". Als je vlak voor de verhuizing bestelt dan moet je roepen "een ander heeft die aanmaning nooit ontvangen" en dat komt zonder getuigenschrift of ander bewijs niet overtuigend over.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nu is de zaak van Amanda plotseling toch niet zo in kannen en kruiken om MM te ontlopen? Moet ze zich dan toch zorgen maken.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door alfatrion »

Plotseling? Ik heb dit in mijn eerste bericht al geschreven.
viewtopic.php?p=2687108&p2687108

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Verjaring is niet bedoeld om mensen die niet tijdig betalen niet meer te laten betalen. Of denk je echt dat die wet daarvoor in het leven is geroepen?

Die wet is er om er voor te zorgen dat een schuldeiser op tijd van zich moet laten horen en niet jaren kan wachten om een rekening te sturen. In dit geval had het bedrijf wel een rekening gestuurd en is uiteindelijk de vordering overgedragen.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Theotrucker schreef:
25 jul 2019 15:57
Nu is de zaak van Amanda plotseling toch niet zo in kannen en kruiken om MM te ontlopen? Moet ze zich dan toch zorgen maken.
Precies, het verhaal ging ineens de andere kant op.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nijogeth schreef:
25 jul 2019 15:40

. Komkommertijd is daarom wel een belangrijke raadgever in mijn dagelijkse leven. Proost (heft een glas zelfgestookte wodka)!
Vanzelfsprekend doelde ik natuurlijk niet op komkommerzuiger.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar sinds wanneer zijn eigenlijk Polen en Roemenen een apart ras?

En volgens mij was die toeslagfraude toch een groot deel voor rekening van de Bulgaren, ook geen apart ras m.i.,

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door kokka »

ElleFlowers schreef:
25 jul 2019 14:50
Nou het is mijn werk om juridisch te kijken wat mogelijk is. Moraal of fatsoen is niet aan mij te beoordelen vind ik. Betalingsmoraal na verjaring is niet juridisch.

Jullie denken aan het fatsoen terwijl de wet anders zegt. Dat mag maar zal ik nooit adviseren./
Heb je dan ook een studie rechten gedaan? En in welke richting?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik vind dit wel een mooie laatste zin uit dat Wikipedia stuk, en hier precies van toepassing.

“Toch is het in veel gevallen nog altijd zeer moeilijk om misbruik aan te tonen, met name omdat de partij die van dit misbruik wordt beschuldigd zich altijd achter geldig recht kan en zal verschuilen”
Bron Wikipedia

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
25 jul 2019 15:53
Verjaring is er juist voor aanmaningen die niet tijdig zijn betaald. Een verjaringsregeling voor aanmaningen die wel tijdig zijn betaald heeft geen nut.
NeoDutchio schreef:
25 jul 2019 13:54
Het is wel degelijk een trucje om vlak voor een verhuizing veel te gaan bestellen. Betalen hoeft immers dan niet meer.
Nee, want dan kan er nog steeds gestuit worden door naar het oude adres een aanmaning te sturen. Bovendien, zorgt dit er voor dat het lastiger wordt om gemotiveerd te betwisten dat er is aangemaand. De verkoper kan gemotiveerd stellen dat de aanmaning is aangekomen op het oude adres is aangekomen. Het is daarom veel handiger om vlak na de verhuizing veel te gaan bestellen, omdat je dan altijd kunt roepen "ik heb die aanmaning nooit ontvangen". Als je vlak voor de verhuizing bestelt dan moet je roepen "een ander heeft die aanmaning nooit ontvangen" en dat komt zonder getuigenschrift of ander bewijs niet overtuigend over.
Het is toch de eisende partij die moet aantonen dat een brief verstuurd is? Of het gelezen wordt is dan niet meer relevant.

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Erthanax »

Sommige Polen maken slim gebruik van de mogelijkheid om een WW-uitkering van een paar maanden mee te nemen naar Polen, waarna ze weer aan hun volgende tijdelijke baan hier beginnen. De politiek vindt dat maar niks.

Zonder Poolse seizoenwerkers zou er overigens weinig groente en fruit van Nederlandse bodem in de winkel liggen. Ook iets om in het achterhoofd te houden.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
25 jul 2019 18:10
Zonder Poolse seizoenwerkers zou er overigens weinig groente en fruit van Nederlandse bodem in de winkel liggen.
En dat zou ik graag anders zien. Met een mentaliteitsverandering alhier

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat is natuurlijk niet waar. Toen het ijzeren gordijn nog gesloten was werden ook groenten en fruit geoogst. Wij en onze ouders hebben goed geld verdient met aardbeien, bessen, asperges, appelen, peren en zelfs met komkommers. Groenten en fruit was misschien duurder geworden maar zeker niet minder. Als die grens was gebleven hadden we nu nog altijd met vrachtwagens gereden in plaats van de midden Oost Europeanen. Dan hadden we minder werkelozen gehad.

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vroeger was het anders, dat is zeker waar, maar tegenwoordig zijn er maar heel weinig Nederlanders die een hele dag komkommers, tomaten, champignons, enz. willen plukken. Die willen niet de hele dag zwaar lichamelijk werk doen voor een paar euro per uur. Dat neem ik overigens niemand kwalijk, maar zonder buitenlandse seizoenarbeiders gebeurt het niet. Hun inspanning verdient ook "onze" waardering, vind ik.
Maar laten we hier niet te veel offtopic geraken; excuses voor mijn bijdrage daarin.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vroeger ging ik zelf bij plaatselijke winkels alles kopen.

Nu sla ik de Action zelfs over omdat Ali goedkoper is!
En ja, hoe meer Ali, des te meer werkgelegenheid voor dat transport.

Maar wat heeft dit afdwalen nu met Webcasso en te laat betalen te maken?
Graag On Topic blijven, want als we zo doorgaan kan het gehele forum wel gemeld worden en op slot!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het lijkt wel uitlokking!

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Holy53 »

fonsflons schreef:
25 jul 2019 14:06
ElleFlowers schreef:
25 jul 2019 13:49
Het staat in de wet. Dat is geen kunstgreep of trucje.
Jij hebt waarschijnlijk veel Polen en Roemenen als klant? 😁
Wat een onbeschofte opmerking!

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Holy53 schreef:
25 jul 2019 20:49
fonsflons schreef:
25 jul 2019 14:06
ElleFlowers schreef:
25 jul 2019 13:49
Het staat in de wet. Dat is geen kunstgreep of trucje.
Jij hebt waarschijnlijk veel Polen en Roemenen als klant? 😁
Wat een onbeschofte opmerking!
Mogen Bulgaren wel een jurist aantrekken?

Gesloten