LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel dagvaarding geen zitting (Tevergeefs naar de rechtbank gegaan)

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Wel dagvaarding geen zitting (Tevergeefs naar de rechtbank gegaan)

Ongelezen bericht door omega19 »

Joep.sr schreef:
11 jul 2020 14:04
Dank U (bijna) allen voor uw opmerkingen en adviezen. Wat mij verbaast is dat er een aantal vooringenomen negatieve reacties zijn die terugverwijzen naar een eerder door mij ingediend onderwerp. Wat overigens de moeite van het publiceren waard is geweest en waaraan mede door de hieruit ontstane druk van binnenuit een einde kwam.
Bepaalde reageerders kun je idd beter reageren. Ze zijn zo vol van hun gelijk dat ze eerdaags uit elkaar spatten van voldoening

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wel dagvaarding geen zitting (Tevergeefs naar de rechtbank gegaan)

Ongelezen bericht door witte angora »

Joep.sr schreef:
11 jul 2020 14:04
Dank U (bijna) allen voor uw opmerkingen en adviezen. Wat mij verbaast is dat er een aantal vooringenomen negatieve reacties zijn die terugverwijzen naar een eerder door mij ingediend onderwerp. Wat overigens de moeite van het publiceren waard is geweest en waaraan mede door de hieruit ontstane druk van binnenuit een einde kwam.
We hebben je in dat topic inderdaad ongelooflijk veel tegengas moeten geven. Maar uiteindelijk heb je, juist door ons voortdurende tegengas, besloten om ermee te stoppen? Prima.

Inmiddels heb je hier al een aantal tips gekregen:
- check voor de zitting even of het door gaat.
- zoek eerst uit waar het mis is gegaan voordat je lukraak ergens een klacht indient.
- een niet gegeven advies: zorg nu dat het niet zover uit de hand loopt als het vorige topic. Als je moet betalen, moet je betalen, zo simpel is het. In het vorige topic heb je gezien wat er gebeurt als je koppig vast houdt aan een gelijk dat je misschien helemaal niet hebt.

alfatrion
Berichten: 21883
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wel dagvaarding geen zitting (Tevergeefs naar de rechtbank gegaan)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
11 jul 2020 11:24
Klagen bij de rechtbank is dus geen logische eerste stap, logischer is om eerst te achterhalen wat er überhaupt fout ingegaan. Dan kan je tenminste bij de juiste partij klagen.
Als de rechtbank een goede reden heeft waarom zij de brief pas heeft verzonden na de zittingsdatum, dan komt die informatie (ook) boven tafel naar aanleiding van een klacht. Ik zie het bij de rechtbank klagen niet als fout of risicovol.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wel dagvaarding geen zitting (Tevergeefs naar de rechtbank gegaan)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Risicovol is het niet, onlogisch wel. Ik zie klagen voordat je uberhaupt weet waar het fout gegaan is niet al een logische stap. Eerst vragen stellen, dan pas klagen.

Gesloten