LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Confetti
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 apr 2017 15:33

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Confetti »

Gerben1 schreef:Uiteraard ben ik niet op het betalingsverzoek van Connection Builders, de eigenaar van 50Liefde, ingegaan en ik heb verder niets meer van ze vernomen. Vandaag, na 2 1/2 maand, krijg ik via emial en via een sms`je aanmaningen om direct de openstaande vordering te voldoen. De nota is verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten van € 40,--. Ze beweren dat ik eerder in gebreke ben gesteld, maar dat is niet waar, ik heb na 29 maart 2018 geen enkel bericht meer ontvangen van Connection Builders of van enig incassobureau. Ik peins er niet over om te betalen. Ik zal ze per aangetekende brief een zgn. "Vernietiging van overeenkomst wegens dwaling en oneerlijke handelspraktijken" toesturen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Prima actie, en vooral niet betalen!
Ze gaan vreselijk vervelend en intimiderend worden, zet je maar schrap.
Ik heb ook voet bij stuk gehouden en uiteindelijk zijn de berichten gestopt.
Ze zitten behoorlijk in het nauw want er loopt een rechtszaak.
(Volgens Magnana is er zelfs al een zaak afgehandeld, daar kan ik echter niets van vinden.
Ik heb aan Magnana meer info daarover gevraagd maar helaas geen concreet antwoord daarop gekregen.)

promiel
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 mei 2017 10:51

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door promiel »

De rechtbank heeft op 27 juni uitspraak gedaan en mij in het gelijk gesteld. 50Liefde betaalt mij € 127,48 terug en draait op voor de proceskosten

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gefeliciteerd! En bedankt voor het melden van de uitkomst.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Top! Fijn dat je even terugkoppelt.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door JvandeW »

promiel schreef:De rechtbank heeft op 27 juni uitspraak gedaan en mij in het gelijk gesteld. 50Liefde betaalt mij € 127,48 terug en draait op voor de proceskosten
Zou je wellicht de geanonimiseerde uitspraak of ECLI hier kunnen plaatsen? Ik ben erg benieuwd naar de uitspraak. Het kan eventueel ook andere slachtoffers helpen het geld terug te ontvangen.

BvO50
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2018 15:12

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door BvO50 »

Ik ben ook een van de benadeelden.
Een week na aanmelden kreeg ik een aanbod om voor € 5 of e.d. voor 3 dagen een volledig lidmaatschap aan te gaan.
Omdat je niets kunt zonder lidmaatschap hier op ingegaan.
Het addertje onder het gras: Je moest binnen 24 uur opzeggen anders werd dit verlengd voor een maand. Omdat ik ook al buiten het opzegtermijn van die eerst maand zat moest ik gelijk 2 maanden betalen. Deze betaling natuurlijk niet gedaan en lidmaatschap gelijk opgezegd. Dit was binnen de twee weken wat een wettelijke opzegtermijn (zonder reden) is voor dit soort overeenkomsten. Hierop het bekende verhaal als al zo vaak hierboven beschreven. Aanmaning, CBincasso en uiteindelijk de mededeling dat het dossier in orde gemaakt werd voor de rechtbank. Ik heb meerdere keren mij beroepen op de 2 weken opzegtermijn maar dat gold niet volgens 50Liefde.
En vervolgens is het stil geworden. Dit is nu bijna een jaar geleden!

promiel
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 mei 2017 10:51

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door promiel »

Het vonnis

Wat mij bij de start niet duidelijk was, waar ik nou een overeenkomst was aangegaan. Ik had immers binnen de drie dagen opgezegd. Na lang aandringen kreeg ik van 50 Liefde de Actie/Betaalpagina toegestuurd. Dat is pagina waar je op terecht komt als je de link in je email aanklikt.

Deze Actie/Betaalpagina krijg je maar één keer te zien. Op die pagina staat helemaal onderin een 24-uurs clausule. Wat betekent dat je binnen 24 uur van die 3 dagen moet opzeggen anders wordt het lidmaatschap verlengd. Dat hebben de meesten van ons niet gezien en niet gedaan, maar wel de incasso gestorneerd etc..

En die clausule had je niet op kunnen merken omdat deze zo klein vermeld staat. Daarmee is iedereen op het verkeerde been gezet. En daarover heeft de rechter nu een uitspraak gedaan.

+++++++

Wat kun je nu doen?

Stuur een brief naar 50Liefde, tegenwoordig in Eindhoven. Vertel dat je de overeenkomst die je was aangegaan, wilt ontbinden omdat deze op misleidende wijze tot stand is gekomen en dat je je geld terug vordert.
Laatst gewijzigd door promiel op 25 jul 2018 14:13, 2 keer totaal gewijzigd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door tttlocke »

promiel schreef: Wat kun je nu doen?

Stuur een brief naar 50Liefde, tegenwoordig in Eindhoven. Vertel dat je de overeenkomst die je was aangegaan, wilt ontbinden omdat deze op misleidende wijze tot stand is gekomen en dat je je geld terug vordert.
Dit geldt neem ik aan voor mensen die in een vergelijkbare situatie als u zitten. Min of meer direct na aanmelden dat abonnement opgezegd hebbend, al dan niet betaald (onder protest).

promiel
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 mei 2017 10:51

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door promiel »

Eindelijk steun en aandacht van de media...
Laatst gewijzigd door promiel op 25 jul 2018 14:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Pereira
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2018 14:31

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Pereira »

Mijn verhaal en ervaring met 50Liefde is identiek: 1. Gratis inschrijving zonder verplichtingen; 2. Voor €1,- drie dagen premium lid; 3. Ik heb meteen, nadat er onbeschoft €39,90 werd afgeschreven, geprobeerd om mijn profiel te verwijderen en kreeg steeds FOUT code!
Binnen één maand kreeg ik een achterstand betaling(!) van bijna €80 en kort erop emails, smsjes en brief van een Incassobureau uit Utrecht met een dwangsom van €119,98
Ik voel me belazerd, want er staat duidelijk dat ik TOT6 Juni premium lid ben voor 1 Euro! Daarnaast voel ik mij heel erg bedreigd door deze Incassobureau. Wie kan mij helpen aub?

groetnoetwinzem
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2012 22:42

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door groetnoetwinzem »

Ik ben er helaas ingestonken, had een abonnement van een maand afgesloten bij 50liefde.nl voor 19,95. Na afloop van die maand werd er 39,95 van mijn rekening afgeschreven die gestorneerd werd ivm te weinig saldo. Prompt kreeg ik een mail van 50liefde.nl dat dit niet conform de voorwaarden was en dat ik ivm niet tijdig opzeggen nu 2x 39,95 schuldig was + 7,50 administratiekosten. Toen ben ik eens gaan googlen natuurlijk en kwam ik erachter dat er veel meer mensen zijn met dezelfde klachten. Volgens mij is het trouwens wettelijk ook vastgelegd dat een bedrijf eerst een herinnering stuurt, dus ZONDER bijkomende kosten, en pas als daar niet op wordt betaald, dan mag pas een aanmaning met evt bijkomende kosten gestuurd worden. Toch?

Ik ben ook in de veronderstelling dat stilzwijgende verlenging niet meer is toegestaan?

Ik heb nogmaals de aanbieding opgezocht en heel erg verstopt helemaal onderaan de pagina (nog lager dan de knop "kopen" waarmee je via ideal betaalt) staat iets geschreven over automatisch stilzwijgend verlengen. Logisch dat bijna niemand dat ziet.
Ik heb een minimum inkomen en 19,95 vond ik leuk voor een maandje maar voor 39,95 had ik het sowieso nooit gedaan. Ik heb met hun gemaild en ik krijg alleen maar mails dat het de voorwaarden zijn, dat mijn betalingsverplichting niet vervalt en dat ik nu weer gratis lid ben en alsnog gebruik kan maken van de gratis faciliteiten, terwijl ik na het eerste mailtje direct mijn lidmaatschap heb opgezegd en ook niet meer kan inloggen op de site, dat hebben ze dan blijkbaar ook niet even nagekeken. Slechte administratie daar.

Ik ben wel een beetje angstig om het op z'n beloop te laten, ook al vind ik veel meer dezelfde klacht.

Wat te doen?

Lady1234
Berichten: 27110
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@groetnoetwinzem

Lees de reacties boven u eens, dan weer u wat u moet doen.

Tantalos
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2018 17:10

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Tantalos »

Hoi Promiel, goede middag,

Vanmorgen sprak ik telefonisch met een medewerker van 50Liefde en hij beweerde dat de uitspraak van de rechtbank zoals ik in de verkorte versie las, helemaal niet klopt en dat ik gewoon de het incassobureau opgelegd bedrag zijnde bijna 90 euro moet betalen.

Omdat ik er niets van geloof, maar toch even zekerheid wil hebben schrijf ik dit. Is er ergens ook de onverkorte versie te lezen? Of heb je die digitaal?
Zo ja, zou je me dat dan willen laten weten via een persoonlijk bericht op mijn mailadres? [email protected]

Alvast hartelijk dank voor de moeite

Christiaan Koot

promiel
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 mei 2017 10:51

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door promiel »

JvandeW schreef:
promiel schreef:De rechtbank heeft op 27 juni uitspraak gedaan en mij in het gelijk gesteld. 50Liefde betaalt mij € 127,48 terug en draait op voor de proceskosten
Zou je wellicht de geanonimiseerde uitspraak of ECLI hier kunnen plaatsen? Ik ben erg benieuwd naar de uitspraak. Het kan eventueel ook andere slachtoffers helpen het geld terug te ontvangen.
Ik kan het je wel toesturen. Stuur me even een privébericht

Groet

Klaretaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2018 22:14

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Klaretaal »

Zou je de uitspraak, voor zover dit geoorloofd en geen moeite voor je is, ook met mij willen delen? Eveneens ben ik in dit onderwerp geïnteresseerd. Graag breng ik deze zaak aan het licht door er een kort artikel over te schrijven (voor medio augustus). Ik hoop dat je de uitspraak met mij wilt delen. Dank alvast!

Pereira
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2018 14:31

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Pereira »

Ik heb mij erg bedreigd gevoeld vanwege de vele mails, SMS-jes en brieven van deze Incassobureau, die samenmet 50Liefde werkt en eén-en-dezelfde bedrijf is. De brutale manier van makkelijk geld verdienen met misleiding en door angst in te boezemen behoort tot de criminele praktijken en behoort niet meer van deze tijd te zijn ook kleine letters (die ik niet ben tegengekomen) niet. Graag wil ik een instantie weten die voor ons wilt opkomen en met ons allen, voor ons, een rechtzaak tegen 50Liefde wilt aanspannen .... mijn emailadres is: [email protected]
Ik hoop dat iedereen zich massaal aanmeldt ... lieve groetjes x

Confetti
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 apr 2017 15:33

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Confetti »

Tsja, als je nu eens even terugleest in dit onderwerp dan zie je dat dit inmiddels al gedaan is....
En gewonnen. Dus met deze uitspraak kan je 50liefde gewoon benaderen en je geld terugvorderen.

frans-swart
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2018 13:11

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door frans-swart »

Confetti, kan je mij een pdf emailen van deze uitspraak? Eventueel geanonimiseerd. Alvast hartelijk dank!
Frans Swart
[email protected]

frans-swart
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2018 13:11

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door frans-swart »

DE KLACHT
Op 18 augustus 2018 heb ik onder mijn nickname Human een lidmaatschap afgesloten bij 50liefde.nl voor de periode van 1 maand tot 18 september 2018 voor het bedrag van €19,99. Op 13 september constateerd ik dat 50liefde.nl zonder mijn machtiging €39,99 had afgeschreven van mijn priverekening nog vóór de abonnenmentsperiode verstreken was en nog vóór dat ik in de gelegenheid gesteld was om het abonnement te beëindigen. OP 14 september 2018 heb ik dit bedrag gestorneerd en heb ik mijn lidmaatschap per direct beëindigd. Zij vorderen nu alsnog het bedrag van €39,99 van mij. Als je googled op "klachten 50liefde.nl" dan vliegen de klachten over de werkwijze van 50liefde.nl je om je oren. Ook in het radio- en TV programma Radar van de AVRO/TROS en het Radar forum blijkt dat 50liefde.nl veel mensen met misleiding, list, bedrog en inimidatie veel consumenten financiëel heeft benadeeld. Ook de reclame code commissie heeft 50liefde.nl hiervoor op de vingers getikt. Inmiddels blijkt dat 50liefde.nl haar voorwaarden heeft aangepast, deze zijn echter aangepast nadat ik mijn maandabonnement afsloot. Op 28 augustus is door Radar vastgesteld dat 50liefde.nl de voorwaarden heeft gewijzigd) in deze voorwaarden van 50liefde.nl is het navolgende juridisch onhoudbare artikel opgenomen: "ARTIKEL 11: AANVULLENDE BEPALINGEN EN WIJZIGINGEN De Datingsite heeft het recht om de diensten en prijzen die op haar Website zijn gepubliceerd op elk moment te wijzigen en hierdoor de bepalingen van deze algemene voorwaarden aan te passen, bij te werken of meer volledig te maken. Het is de persoonlijke verantwoordelijkheid van de Consument om deze algemene voorwaarden geregeld na te kijken. Iedereen die 50liefde.nl na de ingangsdatum van de wijzigingen blijft gebruiken, geeft daarmee aan met deze wijzigingen(en) in te stemmen en deze te aanvaarden." Omdat 50echteliefde & Co nu gewoon door blijft gaan met geld te eisen onder de dreiging van meer kosten via het (aan 50liefde.nl c.q. Connection Builders gelieerde) incasso bureau "Centraal Incasso Bureau" doe ik hier nu melding van grove oplichting, zodat deze "Dating Maffia Club" ook bij de politie breed onder de aandacht komt. Ik ben mij er van bewust dat dit een civiele procedure betreft die voor de rechter zal moeten komen om mijn recht te halen. Ik aanvaard geen enkele schuld van 50liefde.nl & Co in deze en ik daag 50liefde & Co daarom uit om hun vermeende vordering op mij via de Rechter op te eisen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Sira »

@ frans-swart
Haal je emailadres weg!!! Straks stroomt je emailbox over van allerlei datingsites uit Holland, Polen etc. etc.

Er kan ook een PB naar je verstuurd worden

Gesloten