LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mrian
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jul 2017 21:43

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door mrian »

Hallo allemaal,

Vandaag 3 augustus en geen aanmaningen of herinnering gehad gelukkig.
Ik moest voor 2 augustus betalen.
Nu weet ik dat ze echt gestopt zijn fijn hoor.

Groeten van Marian.

Mucha

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door JvandeW »

mrian schreef:Hallo allemaal,

Vandaag 3 augustus en geen aanmaningen of herinnering gehad gelukkig.
Ik moest voor 2 augustus betalen.
Nu weet ik dat ze echt gestopt zijn fijn hoor.

Groeten van Marian.
Zo werkt dat niet.

Als jij tot 2 augustus de tijd krijgt om een aanmaning te betalen, wordt normaliter door een incassobureau pas op of na 2 augustus opnieuw actie ondernomen. Het zou ook wat zijn als een incassobureau je een termijn geeft te betalen en nog binnen dit termijn je een nieuwe aanmaning stuurt, bedragen verhoogt of zelfs een dagvaarding stuurt. Daar zou een rechter ook niet akkoord mee gaan. Het incassobureau heeft een termijn gegeven, dan moet de termijn ook uitgezeten worden.

Uit eigen ervaring met een incassobureau kan ik je vertellen dat je ook maanden na het verstrijken van de termijn een nieuwe aanmaning kunt krijgen. Het hoeft dus zeker niet zo te zijn dat je niets meer van CBincasso te horen krijgt. Maar als je een nieuwe aanmaning of dagvaarding ontvangt, zul je die normaliter op z'n vroegst een dag na verlopen van de termijn ontvangen en dat is vandaag.

promiel
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 mei 2017 10:51

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door promiel »

Voor dit moment geldt mijn advies NIETS te betalen.
Laatst gewijzigd door promiel op 09 sep 2017 04:44, 1 keer totaal gewijzigd.

mrian
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jul 2017 21:43

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door mrian »

Vind ik wel heel goed en dapper van Promiel.
Ik zal eens kijken hoe ik het een en ander aan moet pakken om dat ook te gaan doen.
Heb het meeste ook wel bewaard gelukkig.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door chrisd1 »

peterhoensbroek schreef:Ze zullen het toch niet beter weten dan een jurist...lijkt mij.
??; zie b.v. viewtopic.php?f=141&t=174367&p=2418245& ... r#p2418217 en verder.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

promiel schreef:Ik ben uiteindelijk toch maar een rechtszaak gestart tegen 50Liefde.nl
De uitspraak kan voor jullie aanleiding zijn om hetzelfde te doen. Wellicht ook middels een collectieve procedure.
Voor dit moment geldt mijn advies NIETS te betalen. Bewaar alle berichten, correspondentie en aanbiedingen. Maak ook screenshots.
Groet
Hi promiel, wat is precies je eis? Gewoon gezonde nieuwsgierigheid ;)

mrian
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jul 2017 21:43

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door mrian »

Als je alles leest hierboven dan weet je het denk ik wel.

Klm48
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2017 12:24

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Klm48 »

Beste gedupeerden, ook ik ben 1 van de gedupeerden van 50liefde.nl.
Heb (uiteraard) niet betaald.
Inmiddels op 1-augustus, brief van incassobureau gekregen: binnen 14 dagen betalen; €119.98.
Wil echter niet betalen, maar vind het toch best 'eng'....
Moet ik dit schriftelijk melden aan het incassobureau?
Kan iemand mij (uit ervaring ) vertellen hoe ze nu verder gaan?
Kan ik bezoek van een deurwaarder verwachten, en wat voor recht heeft deze?
Ik heb geen rechtsbijstandverzekering, wat als het tot een rechtzaak komt?
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.
Bvd.

peterhoensbroek
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2017 16:52
Locatie: Hoensbroek

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door peterhoensbroek »

Kreeg geen aanbiedingsmail van hun dus dan maar vragen en bij inloggen stond de € 1,00 aanbieding bovenin. Bij aanklikken kwam ik op onderstaande URL uit:
https://50liefde.nl/start-betaling/3day-trial

Als je dus op koop nu klikt ga je dus akkoord met de Algemene voorwaarden, Privacy beleid en de betalingsvoorwaarden*. Allen hier onder een een link van en van de de laatste alleen de tekst.

Je gaat automatisch hier mee akkoord:
https://50liefde.nl/algemene-voorwaarden
https://50liefde.nl/privacy

Hier de teksten als je liever niet op hun site wilt:
Algemene Voorwaarden: https://www.scribd.com/document/3560692 ... 11-08-2017
Privacybeleid: https://www.scribd.com/document/3560693 ... 11-08-2017

Je gaat ook akkoord met de betalingsvoorwaarden* die onderaan de pagina staan:

* Om te kunnen blijven profiteren van alle voordelen van het Premium-lidmaatschap, wordt het na afloop van de eerste contractperiode maandelijks met een termijn van 1 maand voor € 39,99 volgens de voorwaarden van het standaard abonnement verlengd. Alle prijzen zijn inclusief BTW. U heeft 24 uur om dit actie abonnement op te zeggen. Hierna zal het automatisch worden verlengd zoals hierboven vermeld.

Volgens mij stonden de betalingsvoorwaarden er enkele maanden geleden niet. Mij stuurde ze telkens naar de AV waarin niets vermeld stond.
Oja ga uiteraard niet in op de aanbieding.

Heb inmiddels al 10 berichten ontvangen van zogenaamde echte profielen die ook op 4 andere profielen van mij gereageerd hebben.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Kim48, een deurwaarder zal pas aan de deur komen na een gerechtelijke uitspraak. En daar zullen ze de vingers niet aan willen branden.

peterhoensbroek
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2017 16:52
Locatie: Hoensbroek

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door peterhoensbroek »

promiel schreef:Ik ben uiteindelijk toch maar een rechtszaak gestart tegen 50Liefde.nl
De uitspraak kan voor jullie aanleiding zijn om hetzelfde te doen. Wellicht ook middels een collectieve procedure.
Voor dit moment geldt mijn advies NIETS te betalen. Bewaar alle berichten, correspondentie en aanbiedingen. Maak ook screenshots.
Groet
Al bekend wanneer de rechtszaak is?

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Nijogeth schreef:Kim48, een deurwaarder zal pas aan de deur komen na een gerechtelijke uitspraak. En daar zullen ze de vingers niet aan willen branden.
Hij komt al iets eerder dan hier gemeld. Een deurwaarder komt namelijk ook de dagvaarding brengen.
Beslaglegging kan pas wanneer de deurwaarder een vonnis heeft waaruit blijkt dat u moet betalen.

peterhoensbroek
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2017 16:52
Locatie: Hoensbroek

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door peterhoensbroek »

Denk dat we de uitspraak van rechtszaak die @promiel heeft aangespannen moeten afwachten.

Als die positief uitpakt staan wij allemaal ook sterker.

mrian
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jul 2017 21:43

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door mrian »

Nou het is toch zover.
Vandaag in mijn berichtenbox van mijn telefoon een herinnering ontvangen van Topfin incasso.
Mucha en JvandeW hadden toch geijk.
Nu begin ik toch wel een beetje kriebels te krijgen en een ongemakkelijk gevoel.
Wacht ook de uitspraak van promiel inderdaad af.

atlas1302

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door atlas1302 »

mrian schreef:Nou het is toch zover.
Vandaag in mijn berichtenbox van mijn telefoon een herinnering ontvangen van Topfin incasso.
Mucha en JvandeW hadden toch geijk.
Nu begin ik toch wel een beetje kriebels te krijgen en een ongemakkelijk gevoel.
Wacht ook de uitspraak van promiel inderdaad af.
Maak je niet druk het is gewoon intimitadie, incasso`s blaffen hard en piepen zacht.

mrian
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jul 2017 21:43

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door mrian »

Ik heb gebeld met het incasso Topfin en denk dat het wel een echt incassobureau is hoor.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die echt een deurwaarder aan de deur gehad hebben of opgeroepen zijn om te komen voor de rechter om te betalen
Deze vraag is ook al eerder gesteld door ditkloptniet maar niemand geeft daadwerkelijk hier een antwoord op, volgens mij.
Ben toch van plan te gaan betalen hoor straks komt er een deurwaarder aan mijn deur en zal je net zien als ik visite heb, nou daar zit ik dan echt niet op te wachten hoor

mrian
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jul 2017 21:43

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door mrian »

En we zitten allemaal toch fout want we schijnen iets aangevinkt te hebben voor een eenmalige incasso en dan heb je toestemming gegeven om het bedrag van je rekening te laten afschrijven.
Ik ga echt betalen hoor, Ik heb geen zin een deurwaarder aan mijn deur.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door JvandeW »

mrian schreef:Nou het is toch zover.
Vandaag in mijn berichtenbox van mijn telefoon een herinnering ontvangen van Topfin incasso.
Topfin Incasso BV is gewoon een nieuw incassobureau van dezelfde eigenaar. Wel iets moeilijker te traceren omdat de eigenaar dit topic blijkbaar ook heeft gelezen en heeft geleerd van zijn fouten. Maar de link is er gewoon weer. Al zal deze keer niet verklapt worden hoe die link gevonden is, zodat hij niet door kan blijven gaan met het wissen van zijn sporen.

Logisch ook om een nieuw incassobureau op te zetten als het vorige incassobureau door de mand is gevallen en dit topic zichtbaar wordt als je op het incassobureau klikt. Dan willen mensen natuurlijk niet meer betalen. Wel zeer triest van de eigenaar om dat te doen.

Laat www.topfin.nl ook maar in de zoekresultaten terecht komen.
mrian schreef:En we zitten allemaal toch fout want we schijnen iets aangevinkt te hebben voor een eenmalige incasso en dan heb je toestemming gegeven om het bedrag van je rekening te laten afschrijven.
Ik ga echt betalen hoor, Ik heb geen zin een deurwaarder aan mijn deur.
Betalen betekent ook dat je het zaakje in stand houdt. Immers levert het de eigenaar dan geld op, dus waarom dan stoppen?

Betaal niet. Er komt geen dagvaarding en stel dat die er zou komen, waarvoor de kans echt zeer en zeer nihil is, dan win je de rechtszaak toch wel. Je kansen bij de loterij op een miljoen schat ik hoger in dan dat een rechter de eigenaar van deze overduidelijk onwettige handelspraktijken in het gelijk zou stellen.

Dit is puur bang maken. Als er daadwerkelijk bij iemand een deurwaarder zou zijn langgewenst, zou iemand zich wel gemeld hebben. Maar dat is niet het geval.

mrian
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jul 2017 21:43

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door mrian »

Ja, wat mij eigenlijk ook opvalt is dat al die incassobureautjes van hun dan wel met net mnummer 085 beginnen.
En ook raar dat het incassobureau Topfin de link door struurde van 50liefde.
Als dat niet verbonden was aan 50liefde dan konden ze ook mij niet de link doorsturen van de site 50liefde.
Nee, ik betaal toch nog niet, bedankt voor die tip ik ben wel even gaan zoeken.

Gesloten