LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Ik weet het nog net zo niet. Denk dat iedereen het erover eens is dat de manier waarop het abonnement tot stand is gekomen niet de schoonheidsprijs verdient. Echter er stond niemand met een geweer tegen uw voorhoofd toen u akkoord ging met de betalingsverplichting. Ben benieuwd hoe de gemiddelde rechter hiermee om zal gaan.

mrian
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jul 2017 21:43

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door mrian »

Hey Confetti, jij bent deze topic op 5 april gestart en heb jij 1 keer een brief gehad van het incassobureau?
Of meerdere keren?
Van jou is het al een tijdje bezig en ben benieuwd hoevaak jij een incassobrief hebt ontvangen?
Ik heb de eerste op 16-08-2017 ontvangen.
Ik hoor graag van je!!
Marian.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Sira »

stofzuigertje schreef:Nu ik nog.....
Ja ingeschreven en wel 5x en zelfde persoon wil dus met 5 mensen iets hebben.

Echter, ik woon in plaatselijke P.I. en bank nummer is van hunzelf... even Google en ja hoor, ze mogen dus van hunzelf die bedragen afboeken en het werkt ook nog!
Ja, met dit soort fraudeurs durf ik ook wel enige Vrouw...de te plegen!
Heb je je op die site ook ingeschreven onder de naam "stofzuigertje"? :lol:

peterhoensbroek
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2017 16:52
Locatie: Hoensbroek

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door peterhoensbroek »

Sira schreef: Heb je je op die site ook ingeschreven onder de naam "stofzuigertje"? :lol:
Heb er nog 4 profielen (aangemaakt met VPN) lopen en raad eens exact dezelfde dames reageren op al die profielen.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door JvandeW »

Henk Toeter schreef:Ik weet het nog net zo niet. Denk dat iedereen het erover eens is dat de manier waarop het abonnement tot stand is gekomen niet de schoonheidsprijs verdient. Echter er stond niemand met een geweer tegen uw voorhoofd toen u akkoord ging met de betalingsverplichting. Ben benieuwd hoe de gemiddelde rechter hiermee om zal gaan.
Volgens mij is er ook niemand die het abonnement waarvoor de klanten zich echt hebben ingeschreven, namelijk 1 euro voor 3 dagen premium, aan wilt vechten. Het gaat om de stilzwijgende verlenging van het abonnement waarvan klanten niet op de hoogte waren en die ook overduidelijk niet gewaardeerd wordt door klanten.

Hier is veel op aan te merken. En tevens verloopt het "incassotraject" ook nog eens niet op een juiste manier. Het is gewoon overduidelijk dat het verdienmodel niet ligt bij mensen aan elkaar verbinden via de datingsite maar door mensen met onjuiste informatie en te verbinden aan een abonnement en nog eens extra te verdienen met incassokosten bovenop de kosten van het abonnement.

Zou het wel daadwerkelijk om de datingsite gaan, zou hier de aandacht bij moeten liggen. Als deze datingsite echt zo goed zou zijn als het pretendeert te zijn, dan zouden leden wel blijven en de abonnementskosten betalen. Maar die aandacht ligt bij het binnenhalen van abonnementen en zo snel als mogelijk extra verdienen met incassokosten nadat leden gedupeerd blijken te zijn en erachter komen dat de website zich beter voordoet dan het is.

Ik denk niet dat een rechter in het voordeel van de datingsite zal gaan oordelen. Niet alleen omdat het aan alle kanten rammelt met de manier waarop het abonnement tot stand is gekomen, ook omdat het oordelen in het voordeel van de datingsite het vertrouwen in consumenten op het web zal beschamen. Als consument kun je dan nooit meer vertrouwen hebben in een website als ook zal dit ten nadele zijn van (dating)sites die wel op een juiste manier handelen.

En zo'n uitspraak zal niet ongehoord blijven. Vermoedelijk zullen er snel een hoop vergelijkbare websites ontstaan van bedrijven die vrij spel hebben. Begin ik er zelf ook een waar ik snel een hoop geld mee verdien terwijl ik er zeer weinig voor hoef te doen. Uiteindelijk valt het helemaal in elkaar en zijn alleen zij met zo'n bedrijf er beter van geworden.

Moiseule58

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

:x
Laatst gewijzigd door Moiseule58 op 11 mar 2018 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

hmida.farid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2017 17:02
Contacteer:

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door hmida.farid »

Dag Iedereen,Voorzichtig zou ik zeggen met deze website het is een fake dating site de meeste profielen worden gedraaid door een Bot Javascripten op een Nodejs runtime.maar wat erg het is niet alleen die 120 euro dat ze van jou pikken ,maar je personele data wordt verkocht aan crimenelen.
Voorzichtig mensen het is een gevaarlijke wereld.ik wilde een screenshot uploaden mijn antivirus geeft aan dat het een phishing site.
Bijlagen
fakeDatingSite.jpg
(56.65 KiB) 1765 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

hmida.farid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2017 17:02
Contacteer:

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door hmida.farid »

Dag Iedereen,
Voorzichtig zou ik zeggen met deze website het is een fake dating site de neppe profielen worden gedraaid door een JavascriptBot op een Nodejs runtime.maar wat erg het is niet alleen die 120 euro dat ze van jou pikken ,maar je personele data wordt verkocht aan crimenelen.
Blokkeer je creditcard als je ermee hebt betaald.
Voorzichtig mensen het is een gevaarlijke wereld.

screenshot van eset :https://imgur.com/FqSwsBi

DianavanHelden1956
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2017 09:48

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door DianavanHelden1956 »

Vandaag een mail gekregen met dreiging incassobureau. Gisteren was alles inorde na hun telefoontje.Was een ingeslopen foutje van hun kant .Anderhalfjaar geleden op 50liefde.nl gezeten en na 1 week een klacht van mij.Ze hebben geld nodig blijkbaar en zoeken de oude administratie op. Ieder uur verzend ik nu een mail.Als hun mij kunnen pesten kan ik dat ook.Wanneer gaan we dit nu oplossen ? Ze blijven doorgaan.En niet betalen aub aan dit [ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 14 nov 2017 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd

Opgelet
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2017 16:59

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Opgelet »

De website Grindrgay.nl is ook aan dit cluster van bedrijven gelinkt (zie bericht Jetsertje, 24 april 2017). Ik heb er gisteren een profiel aangemaakt, en kreeg al snel allerlei berichtjes van mensen binnen, uit allerlei hoeken van het land. Wat gek is, waarom zouden mannen die in verre uithoeken wonen mijn profiel zo interessant vinden, zonder in hun bericht iets te zeggen over de afstand?

Je kunt er één bericht gratis versturen, daarna kost het geld. 30 ct per bericht, je kunt bundels kopen die het iets goedkoper maken. En de berichtjes van leuke mannen en jongens stroomden binnen. De meeste redelijk bizar van toon, aardig wat taalfouten. En steeds maar één of twee foto's op het profiel. De gekke toon van de berichtjes viel me al snel op: het is niet logisch dat bijna alle gebruikers gekke dingen zeggen.

Inmiddels had ik mijn profieltekst aangepast: "vanwege de kosten stuur ik geen berichtjes, als je contact wilt, stuur dan een mail naar xxx of op mijn profiel op die en die site". Op mail en die andere site kreeg ik echter geen berichten, terwijl er wel steeds berichtjes en 'knipoogjes' binnen kwamen op het account. Ook was er bijna altijd wel iemand naar mijn profiel aan het kijken, volgens een pop-up.

Dat alles bij elkaar was te verdacht. Ik ging kijken naar de bedrijfsnaam, en trof die op de website: VC Internet B.V. Zie hieronder voor de link. Zoekend naar informatie over dat bedrijf kwam ik op deze draad terecht dankzij het uitzoekwerk van Jetsertje. waarvoor dank!


Op de website staat de bedrijfsnaam onder bedrijfsgegevens: https://grindrgay.nl/contact:

Grindrgay.nl is eigendom van:
VC Internet B.V.
Adres:
Winthontlaan 200
3526KV, Utrecht
The Netherlands

Registratienummer:
NL856106380B01

BTW-nummer:
65424344

Confetti
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 apr 2017 15:33

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Confetti »

En ze blijven maar doorgaan met misleiden en oplichten. bah bah.
Prima speurwerk, uitstekende aanvulling op de lange lijst! :)

Conny123
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2017 13:50

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Conny123 »

Het regent klachten over deze datingsite en de malafide praktijken, maar het blijft maar doorgaan. Ik ben er ook ingetrapt. Ook ik kreeg een mail van een makelaar uit Den Helder die afstand geen enkel probleem vindt. Ik ben een proefabonnement van 3 dagen aangegaan en ook ik werd verrast door een afschrijving van 39,99 op de vierde dag. Ze zijn snel met incasseren. Op advies van het juridisch loket en na het lezen van alle berichten hier heb ik dit bedrag gestorneerd en ik wacht af. Gezien de vele reacties hier, zal ook ik wel een aanmaning krijgen met een verdubbeling van het bedrag plus administratiekosten.

Ik vraag me toch echt af hoe het kan dat een dergelijk bedrijf dat al op de vingers is getikt door de Reclame Code Commissie nog steeds kan doorgaan met deze misleiding. Is er iemand die al eens een deurwaarder aan de deur heeft gehad? Is er al iemand voor de rechter gedaagd wegens wanbetaling? Ik ben heel benieuwd.

Mathy88
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2018 14:02

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Mathy88 »

zelfde verhaal als de meesten hier

15-11 lid voor 19 euro van 12-11 tot 12-12
5-12 incasso 39,99 voor periode 11-12 tot 11-01
6 januari opgezegd(via bevestigingsmail
8 januari incasso 39,99 (heb ik gestorneerd)
brief betalen 1 x 39,99 = adm.kosten 7,50 en periode 21-02 tot 12-03 39,99 dus samen 87,48
ik heb op 9 jan. wel de betaling van 39,99 +7,50 gedaan .
membership is gestopt door 50liefde
wat nu te doen bedrag van 47,49 terugboeken ? of lekker incasso laten komen voor resterende 39,99

Confetti
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 apr 2017 15:33

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Confetti »

Mensen, laat je vooral niet gek maken.
Bij ieder dreigement een kort mailtje sturen dat je niet gaat betalen.
Ze hebben al zó veel slechte publiciteit dat ze alleen nog maar blaffen, bijten durven ze niet.

Kijk ook maar eens hier, het is één grote, smerige organisatie: https://sexdating.reviews/bedrijven/vc- ... -corp-ltd/
Bijlagen
grandmindcorp ltd1.jpg
(59.59 KiB) 1311 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het zijn wel echte boeven. Is er al ooit iemabd door hen gedagvaard? Is er ooit een rechtzaak geweest? Kan op rechtspraak.nl zo gauw miet wat vinden
Ben wel benieuwd of stofzuiger zich inmiddels op grindrgay heeft aangemeld.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door JvandeW »

Als ik die eigenaar zou zijn en ik zou een rechtszaak hebben gewonnen, zou ik dat natuurlijk bij iedere incasso vermelden met verwijzing naar het European Case Law Identifier (ECLI). Dat zet veel meer kracht achter een incasso.

Maar het lijkt mij zeer aannemelijk dat er nog nooit een dagvaarding door een van de velen bedrijven - waar Dh.r M.... K..... eigenaar van is - is verstuurd. en vast ook nooit zal komen.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

juliomariner schreef:Ben wel benieuwd of stofzuiger zich inmiddels op grindrgay heeft aangemeld.
Best wel een ongepaste opmerking.....

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nee hoor aangezien hij ook een aantal accounts op 50liefde had geopend rn hij nog geen 50 was en ook wel vaker dit soort test acties uitvoert.
Men kan altijd wel een opmerking als aanstootgevend of beledigend ervaren maar zo was deze niet bedoelt.

Magnana
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2018 12:17

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Magnana »

Ik las in een reactie alhier dat datingsite 50liefdeplus op de vingers getikt zou zijn, nu zij gaan vrolijk verder.
Heb in tal van reacties betreffende deze [ongefundeerde passage verwijderd] site, hetzelfde gelezen als ik nu pas heb meegemaakt.
Kreeg vanmorgen een bericht van een incassobureau, of ik maar even 120.00 euro wilde betalen.
Was ook een proefabonnement aangegaan voor 4.99 euro, en ja dan hebben ze je bankrekeningnummer en schrijven er al snel
39.99 euro af. Gelukkig kon ik dat nog tijdig storneren. Kreeg een minuut later bericht waarom ik dat had gestorneerd en een boete erover heen van hetzelfde bedrag. Ik ga dat natuurlijk echt NIET betalen.........
Heb de bank gebeld dat ze dit bedrijf, waar ze overigens nog nooit van gehoord hadden, geen geld meer uit te betalen.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 feb 2018 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Radar »

Onderwerpen samengevoegd door moderatie.

Gesloten