LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie geeft me raad

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Gek_Van
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2006 20:31

Wie geeft me raad

Ongelezen bericht door Gek_Van »

Volgende is aan de orde ik heb incasso gekregen van Intrium Justia

ik heb met deze afspraken gemaakt dat alles betaald zou zijn voor 30 oktober jl op papier bevestigt gekregen ging niet om echt hoog bedrag maar toch.
Ik zou het in drie keer betalen voor 10 augustus € 58,18 en in september €75,-- en oktober ook € 75,-- dit heb ik volgens afspraak ook gedaan. Maar nu het volgende terwijl ik met de laatste maand bezig bent diend INCASSO bureau GGN zich aan met ook een incasso van met de zelfde vordering ik heb al verschillende malen gebeld met GGN bewijsstukken opgestuurd maar ze blijven volhouden dat niet alles is betaald nu kreeg ik zaterdag 16 september een brief dat ik ook aan hun nog is € 64,-- moet betalen binnen 5 dagen anders komt het voor de rechter. Wie kan me alsjublieft advies geven in dit zie ik iets over het hoofd of sta ik in mijn gelijk.

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: Wie geeft me raad

Ongelezen bericht door lucrecia »

Als je alles heb betaald dan kun je de bewijzen meenemen en een kopie aan de rechter geven, als het dan dezelfde vordering is die ze 2 keer proberen te innen.

Gek_Van
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2006 20:31

Re: Wie geeft me raad

Ongelezen bericht door Gek_Van »

Maar ik vraag me af hoe het mogelijk is dat er een 2e incasso bureau voor het zelfde achter me aan komt en die 64 euro is ook helemaal niet gespecificeerd en ja antwoord op jouw ik heb alles netjes betaald aan intrim en heb uiteraard alle betalingsbewijzen.

Guusje
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 okt 2005 23:34

Re: Wie geeft me raad

Ongelezen bericht door Guusje »

het lijkt er erg op dat de eisende partij afscheid heeft genomen van IJ en nu zaken doet met GGN Den Bosch (daar zit GGN Incasso).
Daarnaast krijg ik sterk het vermoeden dat IJ de bedragen die jij hebt betaald niet aan de eisende partij heeft afgedragen.
Als je echt 100% zeker bent dat het precies de zelfde vordering is dan kan je het beste de brief van IJ waarin staat om welke vordering het gaat, de bevestiging van de betalingsregeling en je betaalbewijzen kopieren en naar zowel GGN Den Bosch als naar de eisende partij sturen.

GGN Den Bosch heeft trouwens geen eigen deurwaarders maar zijn ten dienste van alle overige GGN kantoren. Dus als het tot een procedure komt dan dragen zij de zaak over naar een GGN kantoor bij jou in de buurt.

Guusje

Gek_Van
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2006 20:31

Re: Wie geeft me raad

Ongelezen bericht door Gek_Van »

Dank je voor je reaktie::

Wat jij steld dat IJ de bedragen niet afgedragen hebt aan de eisende party
dat vermoedde had ik dus zelf ook. Betreft de bewijzen en alle papieren op te sturen aan GGN heb ik gedaan maar die blijven doof ondanks keihard bewijs en ja het gaat om precies de zelfde rekening dat hebben ze bij GNN toegegeven al was dat mondeling ik heb niet alle bewijzen opgestuurd naar de eisende partij maar dat ga ik dan als nog doen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Wie geeft me raad

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Je draait het om.
Stuur drie bireven.
1) Naar GGN, met daarin een verzoek om bewijs dat zij de vordering nu innen en IJ niet meer. Alsmede verzoek tot bewijs van de vordering.
2) Naar de organisatie die vordering verkocht heeft aan IJ en GGN. Doe je verhaal uit de doeken, stuur je bewijs op en vraag hun om een bewijs welke van de 2 partijen de vordering heeft gekregen.
3) Naar IJ. Vraag hun om bewijs dat ze het geld hebben afgedragen aan de organisatie van wie zij de vordering hebben gekocht. En meld hu dat GGN nu ook de vordering wil hebben.

Op deze manier bereik je dat alle drie worden geacht bewijs te leveren en bij elkaar bekend is wat er gebeurd is. Als ze naar de rechter gaan (ongeacht wie van de drie) mogen ze gelijk uitleggen waarom het zo'n rotzooi is.

Gek_Van
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2006 20:31

Re: Wie geeft me raad

Ongelezen bericht door Gek_Van »

Dank voor jullie hulp kwestie opgelost zelfs admin kosten van IJ terug

Gesloten