LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
MartinWD
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2018 12:55

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door MartinWD »

Goedemiddag allemaal,

Vanochtend ben ik ook gebeld door een medewerker van Direct Solutions.
(tel:+31 20 4917703)

Wij verwittigte dat er nog een factuur van 16 dec. 2016 open stond bij een zeker bedrijf genaamd Benelux Korting die ik nog niet had voldaan.

Er werd gelijk erbij gemeld dat, als ik binnen 4 dagen niet betaalde (bedrag van € 182,40 volgens factuurnummer E199500, ik bezoek zou kunnen krijgen van een deurwaarder
(Wat overigens opvallend is te noemen, want dit bedrijf heeft helemaal geen bevoegdheid daarvoor volgens hun KvK-registratie)

Verder kreeg ik ook geen verdere info van de opdrachtgever, want die hadden ze gewoon niet of mochten deze niet voorleggen voordat het bedrag betaald zou zijn.

Kortom

Opvallend is dat iedereen het over:
- Hetzelfde bedrijf Benelux Korting hebben;
- Hetzelfde openstaand factuur uit dezelfde tijd hebben;
- Hetzelfde bedrag noemen;
- Dezelfde werkwijze van Direct Solutions heeft;

Dit duidt erg veel op doelgerichte oplichting en gericht op afpersing van consumenten op basis van oude beslisten

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

MartinWD schreef:
Opvallend is dat iedereen het over:
- Hetzelfde bedrijf Benelux Korting hebben;
- Hetzelfde openstaand factuur uit dezelfde tijd hebben;
- Hetzelfde bedrag noemen;
- Dezelfde werkwijze van Direct Solutions heeft;

Dit duidt erg veel op doelgerichte oplichting en gericht op afpersing van consumenten op basis van oude beslisten
Geen idee wat 'beslisten' zijn - maar er is voor deze club geen basis.
Zij zoeken 'random' slachtoffers om te kijken of zij ze geld afhandig kunnen maken middels bovenstaand onzin verhaal.
Er is tot op heden niemand die heeft gezegd "dat bedrijf (Benelux Korting) " ken ik - want het bestaat niet.

Haarsmah
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2018 17:08

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Haarsmah »

Ik ben vandaag gebeld door een incassobedrijf namens Beneluxkorting. Zelfde verhaal als hierboven. Ik zou kortingsbonnen € 94 hebben geaccepteerd en ik zou per mail eea hebben moeten herroepen. Het telefoonr van het 'incassobureau' is 020 4917703. De met Indisch accent sprekende man, maande mij op zeer onvriendelijke wijze een openstaande rekening te betalen van december 2016. Incl. incasso en andere kosten zou dit bedrag nu opgelopen zijn tot € 182,40. Ik zou hiervan op de hoogte gesteld zijn per mail, de laatste op 31 mei 2017. Ik kan mij hiervan niets herinneren en heb ter plekke tijdens het telefoontje in mijn inbox en spam gekeken en geen bericht gevonden. De man zei dat ik nu moet betalen en dat er anders een deurwaarder langs gestuurd wordt. Zoeken op internet gaf mij aan dat er meerdere klachten over Benelux korting en 83 klachten van oplichting via het nummer 020 4917703 zijn ingediend. Ik heb de man gevraagd nogmaals de factuur toe te mailen. De man beantwoordde mij zeer bedreigend en zei dat als ik het zo wilde gaan spelen er nog hogere kosten zullen volgen, onder meer van de deurwaarder. Ik heb hierna vammiddag meteen aangifte gedaan bij de politie.

Direct Solutions
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2018 10:31

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Direct Solutions »

Geachte consumenten,

Direct Solutions heeft een klachtenteam opgezet om alle soortgelijke klachten in behandeling te nemen. Wij hebben inderdaad gezien dat onverwachte gesprekken zeker ongewenste gevolgen kunnen hebben op lange termijn. Het klachtenteam heeft nu al veel klachten met succes opgelost.

Het klachtenteam zal voortaan platformen zoals radar en klachtenkompas in de gaten houden. Het team is op werkdagen actief en bestaat uit medewerkers die zich alleen met klachten bezighouden.

Als u vervolgens in de toekomst hinder ondervindt, adviseren wij u om gebruik te maken van onze klachtenprocedure. Het klachtenteam is opgesteld om soortgelijke klachten onder de loep te nemen. Bezoek hiervoor de weblink: http://directsolutionsbv.nl/
Uw klacht wordt direct doorgevoerd naar het klachtenteam. Heeft u een klacht ingediend en wilt u dit proces volgen? Neem dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
Direct Solutions B.V.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Serieus?
Damage control nu teveel oplichting ontdekt word - leve het internet !

Enige 'oplossing' is - ga eerlijk je geld verdienen - en niet neprekeningen namens een nep bedrijf proberen te innen.

Klachtenteam... yeah right.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dien een klacht in over Direct Solutions bij Consuwijzer. Hoe meer, hoe beter. Dan gaat de AFM er wat aan doen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door yan »

We wisten al dat de werkwijze, zacht uitgedrukt, zeer onproffesioneel was.
Maar die website? Als jullie ook maar enige hoop hadden om serieus genomen te worden is die kans hiermee toch al helemaal verdwenen. :lol:

Van een incassobureau mag je op zijn minst goede en foutloze teksten verwachten.

Jolan1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2018 11:57

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Jolan1 »

Goeiemiddag,


Ook ik werd verrast vandaag door een telefoontje van Direct Solutions met dezelfde bedragen, argumenten en dreigementen. Door hun houding ga je nog aan jezelf twijfelen. Volgens hun was de automatische incasso mislukt .Hij kon me zelfs vertellen dat ik beide activatiecodes had geactiveerd en dat ze mij al een jaar aan het mailen zijn met herinneringen en aanmaningen. Echter, niks in mijn mailbox, waarna hij de verklaring gaf dat ze dan waarschijnlijk in mn junk mail zijn gekomen en die wordt automatisch geleegd als je daar niet in kijkt.

Toen ik om bewijs vroeg kreeg ik alleen een mail van hun met het verzoek tot betaling, bewijs had ie verder niet. Nu betalen of anders!
Vervolgens heb ik een mail teruggestuurd met onderstaande tekst. We gaan het zien...



"Zo ongeveer een uur geleden overvallen door een telefoontje dat er een bedrag open zou staan van Beneluxkorting, wat me helemaal niets zei!
Uiteraard eerst wat opgezocht op het internet en informatie opgevraag bij de Kvk, consu-wijzer en de fraudehelpdesk en het blijkt dat ik niet de enige ben die door jullie lastig gevallen wordt.
Na contact gezocht te hebben bij de politie wat ik het beste kan doen, wil ik het volgende VOOR 27 februari van jullie ontvangen;
-bewijs van de zogenaamde overeenkomst.
-factuur
-bewijs van herinnering en aanmaning

Bij deze maak ik ook duidelijk dat ik ontken dat er een overeenkomst zou zijn. "

lexy70
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2018 11:33

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door lexy70 »

Ik kreeg vandaag, dus 26/02/2018 een telefoon met melding dat ze e een mail hadden gestuurd ivm een betaling van vouchers en etentje, , een E-mail van Direct Solutions BV dat ik een openstaande factuur zou hebben met als datum 17/02/2016. Het oorspronkelijke bedrag was 94 euro en nu moest ik 182,40 betalen!!! Ik ging bellen; het enige wat Direct Solutions me wilden vertellen was dat het om Benelux Korting ging die mij telefonisch hadden benaderd en waar ik iets gekocht zou hebben. Ik zou op 17/02/2016 een E-mail van Benelux Korting hebben ontvangen waarbij ik 15 dagen bedenktijd had om van de koop af te zien... Op mijn vraag of ze me konden vertellen waar dit bedrijf gevestigd was of dat ze mee een website of E-mail adres van Benelux Korting konden geven was het antwoord van Direct Solutions "wij zijn geen dienstverlenend bedrijf mevrouw".
Ik kan op internet geen Benelux Korting vinden dus kan ik dit bedrijf niet benaderen... Ik heb mij hele mailbox nageplozen, inclusief verwijderde mails, maar ik kan geen mail van Benelux korting vinden. Ik heb nu dus héél veel geld betaald voor iets(?) wat ik nooit ontvangen heb!!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Zeg, klachtenteam van Direct Solutions - als jullie daadwerkelijk correct een eerlijk handelen - leg dan dit bericht eens uit:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... e=facebook

Ton Arnhem
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2007 19:30

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Ton Arnhem »

yan schreef:We wisten al dat de werkwijze, zacht uitgedrukt, zeer onproffesioneel was.
Maar die website? Als jullie ook maar enige hoop hadden om serieus genomen te worden is die kans hiermee toch al helemaal verdwenen. :lol:

Van een incassobureau mag je op zijn minst goede en foutloze teksten verwachten.
Beste yan,
Los van mijn mening over DS en hun website: wanneer je van een ander goede en foutloze teksten verlangt (geen rare wens overigens), dan is het logisch dat je zelf foutloos schrijft, toch? Onprofessioneel is beter dan onproffesioneel.

Ton Arnhem
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2007 19:30

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Ton Arnhem »

Ik vergelijk dit met de Nigeriaanse oplichters, de emails dat er een erfenis van vele miljoenen op je ligt te wachten. Door de grote aantallen vinden ze nog steeds slachtoffers. DS doet dat ook: stel dat er elke twee uur iemand intrapt en betaalt, dan is dat riant betaald. Dat ze overigens buiten hun kantooropeningstijden wel uit bellen is niet raar en niet ongebruikelijk. Dus terugpakken. Hun gaan bellen dat je een vordering op ze hebt wegens niet verschuldigde betaling. Ook dreigen, en stug volhouden. Overigens zal geen enkele deurwaarder zich voor hun karretje laten spannen. Iets met een afgelegde eed.
Laatst gewijzigd door Ton Arnhem op 27 feb 2018 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Brahms »

lexy70 schreef:...
Ik heb nu dus héél veel geld betaald voor iets(?) wat ik nooit ontvangen heb!!!
Je gaat toch niet vertellen dat je betaald hebt ?
Werkelijk niet te geloven.

Ton Arnhem
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2007 19:30

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Ton Arnhem »

Brahms schreef:
lexy70 schreef:...
Ik heb nu dus héél veel geld betaald voor iets(?) wat ik nooit ontvangen heb!!!
Je gaat toch niet vertellen dat je betaald hebt ?
Werkelijk niet te geloven.
Wanneer men aan de telefoon, of erger, aan je voordeur, zeer intimiderend doet dan staat niet iedereen even sterk in zijn schoenen. Ik las ook een andere reactie van iemand die betaald had.

Ton Arnhem
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2007 19:30

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Ton Arnhem »

Overigens houdt DS zich ook niet aan de wettelijk gemaximeerde kosten: eerste 2500,- max 15 %, met een minimum van 40,-. En dan die website, inderdaad. Wat knullig!!!

Bij hun Veelgestelde vragen stellen ze dat weigeren geen oplossing is. Voor hun niet nee. Voor degene die ze bellen wel, tenzij de vordering klopt, maar dan kloppen hun kosten weer niet.

Ton Arnhem
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2007 19:30

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Ton Arnhem »

Je kan ze overigens ook geweldig pesten door je voor te doen als klant bij een reactie op hun site. Massaal doen!!! Als je erg brutaal bent ga je er dan ook heen. Net pak aan, koket mantelpakje, telefoon op opname zetten ( wel vragen: zou ik het gesprek mogen opnemen? Dan kan ik makkelijker verslag uitbrengen aan mijn partner). Laat je voor de vorm ook nog even bellen tijdens de afspraak over een leuke order, hou dat wel geloofwaardig. Vergeet niet om daarna je telefoon weer op opname te zetten. Als je het dan helemaal bont maakt verzamel je wat oude telefoons, haal wat gratis simkaarten, en lever dan de nummers bij hun aan als proefbestand. Vervolgens ga je stennis schoppen over hoe ze jouw relaties hebben benaderd. enzovoort, enzovoort

Ton Arnhem
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2007 19:30

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Ton Arnhem »

Zeker! Als iedereen ze gaat stalken met een afspraak willen maken zullen ze hun serieuze prospects ook niet meer vertrouwen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ton Arnhem schreef:Zeker! Als iedereen ze gaat stalken met een afspraak willen maken zullen ze hun serieuze prospects ook niet meer vertrouwen.
Ik vraag me af, met al de negatieve media aandacht, of dit "bedrijf" nog wel serieuze 'prospects' heeft.
Het lijkt er namenlijk op dat hun bedrijfs / verdienmodel er uit bestaat om vorderingen te verzinnen, en te proberen zoveel mogelijk onrechtmatig te innen.

Ik acht de kans groot dat tussen nu en heel snel dit hele bedrijf ineens weg is - en alle geinde gelden spoorloos zullen zijn.

Ton Arnhem
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2007 19:30

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Ton Arnhem »

Dat is niet onwaarschijnlijk. Alleen heb ik ergens een opmerking gezien dat ze diverse banken, waaronder KNAB en ABN/AMRO, als klanten hebben. Dat is wel weer onwaarschijnlijk, gezien de uitermate knullige website.

stofzuigertje

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ze ooit klant waren klopt het wel...
Maar als die hard weglopen en nooit meer terug komen?????

Ik kreeg voor enkele personeelsleden het in de brievenbus op zakelijk adres.....
gewoon retour afz. en nooit meer iets van gehoord.
Blijkt een deurwaarder daar gestaan te hebben en die zag niets meer, pand gesloopt en de brievenbus was ook weg.
Ja, oude zaak behandelen en ze maakte wel grappen.....

Als je alles aan neemt zullen serieuze klanten die niet tevreden zijn weglopen en hou je dit soort dingen over als werk!

Gesloten