LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Myrtle Sluer
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2017 18:43

Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Myrtle Sluer »

betreft Direct solutions BV...
Deze club heeft waarschijnlijk nu het bestand van een malafide colportage-club te pakken gekregen en is mensen lastig aan het vallen over een lidmaatschap van een kortingsorganisatie... Er wordt al bij het eerste contact gedreigd met een deurwaarder die € 400,- extra zou moeten kosten.
Bij doorvragen kunnen ze geen aanvullende informatie aanleveren
Zijn er al mensen die daar ook over zijn lastig gevallen? dit zou om een colportage gaan van twee jaar geleden.
Ik hoor graag of er meer slachtoffers zijn..
Myrtle
Laatst gewijzigd door Radar op 19 okt 2017 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

Marjolein5575
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2017 19:50

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Marjolein5575 »

Hallo Myrtle,
Ik ben vandaag gebeld door Direct Solutions bv. De meneer die ik aan de telefoon kreeg zei meteen dat ik 192,75 moest betalen en op mijn vraag waarom ik dat moest kreeg ik geen antwoord. Ik begon te lachen en zei dat hij maar iemand anders in de mailing moest gaan nemen. Toen werd deze meneer boos en zei dat er deurwaarder langs zou komen. Ik heb midden in zijn gesprek de verbinding verbroken en daarna kreeg ik meteen sms met het verzoek te betalen. Ik heb nooit eerder brieven of mailtjes van deze firma gekregen.
Groeten Marjolein

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

mocht er al iemand aan de deur komen of mocht je schriftelijk een aanmaning ontvangen neem dan wel altijd kontakt op en vraag ze naar de specifieke rekening waar dit om gaat EN het kontrakt welk jij getekend hebt, geen kontrakt geen verplichting tot betaling tenzij je iets online gekocht hebt, gaat het om leveringen zoals health pakketten of zo die langer doorlopen moet er ook een getekend kontrakt zijn...

Nelles
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2017 18:14

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Nelles »

Goedeavond,

Ik ben op 24 oktober gebeld om kwart over negen in de ochtend met de mededeling of ik voor vijf uur die middag € 192,50 wilde overmaken. Ik had in februari 2016 toestemming gegeven voor twee vliegtickets met een bedrag van € 85,00. De meneer beweerde dat ze het bedrag hadden geincasseerd van mijn rekening maar door diverse redenen niet hadden ontvangen. Nakijken op mijn rekening van februari 2016 bleek dit niet zo te zijn. Ik heb de meneer gevraagd waarom ze pas na anderhalf jaar hiemee kwamen. Geen antwoord op gehad. Wel dat ik het bedrag op 24 oktober moet betalen anders komen er kosten bij van de deurwaarder van € 400,00. En er kon ook een rechtzaak van komen wat nog meer kosten met zich meebracht. Meneer beweerde ook dat er vorig jaar aanmaningen zijn verstuurd. Nooit wat gehad. Niet per email en ook niet schriftelijk. Meneer zou mij per email het bandje met de opname sturen en alle aanmaningen. Heb wel een email gehad om half vijf diezelfde dag met de mededeling dat op 25 oktober de € 192, 50 moet zijn betaald. Als antwoord gevraagd om bewijsstukken. Tot op heden niets vernomen.

Nel van der Spruit

fdenhertog
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2017 13:05

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door fdenhertog »

Ben per brief benaderd door Direct Solutions over een openstaande rekening voor een firma die probeerde om hotelvoordeel aan mij te verkopen.
Het ging over een rekening van begin 2016. Bij naslag in mijn administratie bleek dat ik een email had gestuurd 2 dagen na telefonisch contact, dat ik de website had bekeken, dat ik rolstoelgebonden ben en dat er geen informatie over rolstoeltoegankelijkheid op de website stond zodat ik niet geinteresseerd was. Heb gebeld met directsolutions, dit weergegeven en ten overvloede een kopie van de email gestuurd.
Na verloop van tijd kwam hetzelfde verhaal weer van Directsolutions.nl , weer gebeld, gevraagd of ze wel een incassobureau zijn omdat ik hun behandelng van zaken niet erg serieus vond, bleek dat ze een 'bemiddelingsbureau tussen schuldeiser en persoon die schulden heeft zijn, teneinde een minnelijke schikking te treffen. Nogmaals mijn verhaal verteld. twee weken later bleek dat ze toch niet zo op een minnelijke schikking aanstuurde want toen kreeg ik een bericht dat als ik niet dezelfde dag zou betalen, ze de schuldeis bij een deurwaarder zouden neerleggen. Nogmaals de email doorgestuurd, en gevraagd of ze mijn een email wilde sturen dat deze betalingseis niet terecht is. Tot op heden niets van ze vernomen........

Fred den Hertog

Speedy123
Berichten: 1057
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Myrtle Sluer schreef:betreft Direct solutions BV...
Deze club heeft waarschijnlijk nu het bestand van een malafide colportage-club te pakken gekregen en is mensen lastig aan het vallen over een lidmaatschap van een kortingsorganisatie... Er wordt al bij het eerste contact gedreigd met een deurwaarder die € 400,- extra zou moeten kosten.
Bij doorvragen kunnen ze geen aanvullende informatie aanleveren
Zijn er al mensen die daar ook over zijn lastig gevallen? dit zou om een colportage gaan van twee jaar geleden.
Ik hoor graag of er meer slachtoffers zijn..
Myrtle
Ah dat is een oude bekende. Zie de adviezen in de topics over GreatDealz, Shoppendoejezo.com etcetera

Voor advies van de consumentenbond link: https://www.emerce.nl/nieuws/consumente ... oejezo-com

Er zijn in Nederland vele duizenden slachtoffers gemaakt door deze club. Laat je niet zo makkelijk intimideren, je kansen bij de rechter zijn meer dan uitstekend te noemen. De kans dat ze dit voor durven te laten komen is minimaal omdat je een grote kans hebt om de rechtzaak te winnen.

Edgar_van_S
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2017 10:19

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Edgar_van_S »

Vandaag 2 november 2017 ben ik ook benaderd door Direct Solutions en zij claimden dat er nog een schuld openstaat van € 192,75 en deze diende betaalt te worden voor 17:00 uur vandaag.
Hierbij werd gerefereerd aan een telefoongesprek van een jaar geleden, waarbij ik ingestemd had in de eu-kortingskaart en dat dit op band staat en dat zij niet succesvol hebben kunnen incasseren.
Ook zouden zij mij meerdere malen een mail hebben gestuurd, waarmee zij mij in kennis hebben gesteld van de niet geslaagde incassering en dat ik dus nog moest betalen.
Aangezien mijn geheugen ook selectief is, heb ik de mail er eens op na geslagen... Niets.
Op mijn vraag hiervan een specificatie te sturen, kon dat niet, ze hadden al genoeg gedaan en vonden het zelfs heel genereus dat ze me nog even belden, voordat de deurwaarder ingeschakeld wordt. "Hun advokaat had het dossier doorgenomen en zou het eind van de dag, als er nog niet betaald was, het in handen geven van de deurwaarder". En de nabrander: "het bedrag zou dan oplopen tot ruim € 400,-". Het argument van een redelijke termijn nu ze me werkelijk weten dat ik op de hoogte ben, was niet bespreekbaar onder het eerder genoemde argument dat het al lang genoeg heeft geduurd.

Als er inderdaad sprake is van een openstaande factuur, en niet een schuld zoals zij dat noemen, en die is terecht, betaal ik. Maar niet een man die kennelijk een zeer opvliegend karakter heeft, even geld geven omdat hij van mening is dat er een schuld openstaat.
Om dit gesprek meer kracht bij te zetten, werd ook een sms-je gestuurd: Over te maken €192,75 op een ABN rekening.

ericpistorius
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2017 13:36

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door ericpistorius »

Vandaag 9 november gebeld door iemand van Direct Solutions BV dat er nog een schuld open stond vanuit 2015 van 98 euro. Hier nog Nooit iets van gehoord of gekregen het gaat over eu-korting en dat ik vandaag nog even 177,40 euro naar ze wilde overmaken. Dit werd bevestigd per sms en mail zou nog volgen. als er niet betaald werdt zouden ze een deurwaarder in schakelen. reageren op een sms betaling doe je toch niet. Tijdstip van de het telefoontje was om 9:37 uur naar de site gezocht van Direct Solutions BV die gaan pas om 10 uur open vreemd. heb ze een mail gestuurd dat ze eerst maar eens de facturen en aanmaningen op moesten sturen ben benieuwd of ik hier nog iets van hoor.

LAMPY
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2008 14:26

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door LAMPY »

Wij ook vandaag gebeld door Direct Solutions met dezefde bewoording als bij ericpistorius . Hebben het over een schuld van 2015 , 98 euro stond nog open , is nu opgelopen naar 177.40 Euro. Bij niet betaling sturen ze een deurwaarder. Tijdstip van telefoontje was 16.33 uur , terwijl kantoor is gesloten om 16.00 uur. Wachten nu geduldig wat er gaat gebeuren , heb niet gereageerd op de mail want ik heb nooit iets ontvangen en heb om bewijsmateriaal gevraagd . Hier reageerde de beller laconiek met bedreigingen over Rechtbank deurwaarder en oplopende kosten per verwerking en brieven sturen .

Brandl
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2017 14:00

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Brandl »

Zoals alle bovenstaande berichten werden wij ook gebeld door iemand van Direct Solutions vanaf het telefoonnummer [telefoonnummer verwijderd].
Dit gebeurde op een zaterdagochtend (!).
Mijn vrouw zou niet gereageerd hebben op een aanbod van EU korting in 2015, waardoor er kosten zijn. Ik moest voor maandag betalen anders zou er een deurwaarder komen.
Opvallend was dat deze meneer wel het rekeningnummer en emailadres van mijn vrouw wist te noemen.
Ik heb hem succes gewenst met zijn deurwaarder en opgehangen. Tijdens het gesprek had hij een sms gestuurd dat er €177,40 betaald moest worden.

Aansluitend heb ik de politie gebeld via 0900-8844. Daar wisten ze mij te vertellen dat dit het telefoonnummer [telefoonnummer verwijderd] als gevaarlijk aangemeld stond in het landelijk systeem.
Advies is dus ook om direct de politie te bellen om te vertellen dat je door dit bedrijf benaderd bent omdat dit valt onder telefonische [ongefundeerde passage verwijderd].
Maar in ieder geval: NOOIT BETALEN!!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 11 nov 2017 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd, telefoonnummers verwijderd

beu123
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2017 11:16

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door beu123 »

Vandaag telefoontje gehad met het zelfde verhaal als onderstaande verhalen ,
Dat ik ook 177 euro moest overmaken,
Gevraagd naar facturen .Was niet mogelijk.
Per mail ook gezegd dat ik niet akkoord ging
Gelijktijdig van D.S.een mail ontvangen dat ik morgen het bedrag moest overmaken.

Ger de J
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2017 20:46

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Ger de J »

Mijn partner is afgelopen week 3 x gebeld door Direct Solutiins. Er moest geld betaald worden voor tickets plus extra kosten voor incasso . Dit betrof iets uit begin 2016. Ze hadden haar telefoonnummer naar geen geb datum niet haar rek nr maar mijn rek nr . Ik heb de telefoon n keer overgenomen. En gevraagd om bewijs omdag wij niets hebben ont angen. Geen emails geen schrijven geen telefoonthe. In een van de gesprekken vroeg mijn partner waarom het bedrijf wat meent geld tegoed te hebben niet zelf contact opneemt. Dat kon niet want die waren FAILLIET !
Op mijn vraag om bewijs van emails..factuur..schrijven etc kreeg ik geen reply. Uiteindelijk kwam de baas aan de lijn . Nadat ik bleef vragen om bewijs werd de man helemaal giftig en begin over mijn bevattinsgsvermogen dat dat wel oo een laag niveau lag. Uiteindelijk werd hij helemaal mondeling agressief schreeuwerig en heb ik de hoorn erop gegooid.
Ik kan er nog een heel verhaal aan vastplakken maar dat doe ik liever telefonisch.
Mvg

Nutzmars
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2017 14:41

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Nutzmars »

Ja, wij zijn ook net gebeld door direct solutions.
De man die mij belde was meteen heel agressief, ik moest betalen, en anders zou ik naar de deurwaarder worden gestuurd en zou ik nog meer moeten betalen, dan zou ik naar de rechtbank moeten en alles moeten betalen wat nog duurder zou worden. Toen ik zei dat hij wel wat rustiger tegen me mocht praten, werd hij nog woester, dat ik er onderuit probeerde te komen en ik agressief was. Ik was juist best rustig. Ik vroeg om bewijzen, maar dat kon hij niet geven. Ik moest maar bewijzen dat het niet waar was. :? Ik vroeg wanneer er herinneringen waren gestuurd of aanmaningen, er was 1x een herinnering gestuurd zou hij, een jaar geleden. Maar dat hoefde ze ook niet te doen zei hij. Ik zei dat hij met bewijzen moest komen, zo werkt dat met incasso. Hij werd alleen maar agressiever. Uiteindelijk heb ik al zn naam gevraagd en super aardig :lol: gedag gezegd. En op Google gezocht. Toen politie gebeld. Die zei dat ze altijd met bewijzen moeten komen en dit dus niet klopt. Ze hebben het telefoonnummer opgeschreven.

martin7003

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door martin7003 »

Mijn vrouw is ook gebeld op haar mobiel met het verhaal dat er van 2016 een bedrag open stond van 177 euro en die direct betaald moest worden..
meteen ook dreigen met deurwaarder en dergelijke..
Na wat vragen afgevuurd te hebben kon ie geen antwoord geven .

Michelle90
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2017 11:48

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Michelle90 »

Ik ben vanochtend gebeld. Zeer agressieve man aan de lijn. Zelfde verhaal als hierboven. In
september 2016 zou ik gebeld zijn door een bedrijf en vouchers voor een
reisje hebben geboekt. Toen ik vroeg of ik het bestand mocht hebben waar ik
zou hebben toegezegd voor deze aankoop, kreeg ik te horen: je krijgt je zin
niet, je krijgt je zin niet mevrouw, je gaat betalen. Je komt er niet
onderuit!!! Mijn vriend heeft naar het bedrijf gebeld en werd ook niet al
te vriendelijk (niet) geholpen. Daarop heb ik toch de politie gebeld, maar
zij kunnen niks doen(????!!!!!). Heel eng dit, ze hebben al mijn gegevens,
god mag weten hoe, en blijkbaar mag het gewoon zo lang je niks betaalt.
Overheid doet er niks tegen.

Milen
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2017 15:01

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Milen »

Ik ben gisteren door Direct Solutions BV gebeld met het zelfde verhaal als zovele hier, moet 277.40 euro betalen, vandaag heb ik zelf gebeld en gevraagd naar specificaties en copy van aanmaningen maar dat mag niet van opdrachtgever en toen vroeg ik dat Direct Solutions BV niet mag incasseren hij gaf mij gelijk en toen zei ik dat ik het op hun bankrekening moet storten en toen verbrak hij het gesprek dat gebeurde gisteren ook gelukkig heb ik alle gesprekken opgenomen en heb vanmorgen met de politie contact gehad en ook Nationale helpdesk fraude beiden zeggen niets betalen!

II Joris II
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2017 20:09

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door II Joris II »

Mijn verhaal is een herhaling van de voorafgaande:
1-Gebeld (mijn vrouw aan de telefoon) door Direct Solutions
2-Verhaal van die man: " U bent schuldig aan EU-kortings ( 177 eur.) volgens een open rekening sinds 23 dec. 2016!!!
3-Naar een aantal vragen van mijn vrouw werd die man kwaad ( leuk dreig/schrik techniek !!)
4-Tussendoor werd een mail gestuurd met het dreigement : betalen binnen een dag anders ( je raad het al)...deurwaarde bezoek en 400 eur.onkosten schuld er bij.
Helaas..mijn vrouw werd onpasselijk van dit dreigement en toch betaald om van af te komen.
Conclusie: [ongefundeerde bewering verwijderd door moderator] betaal niets..geen bewijs van schuld?..geen cent van mij..!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 22 nov 2017 09:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Fran66
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2017 17:50

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Fran66 »

Oh wat ben ik blij dat ik op zoek gegaan ben naar info over dit.....vandaag dus OOK een telefoongesprek gekregen van Direct solutions, bij mij handelt het om een bedrag van 177,40...tegelijk met het telefoon gesprek kreeg ik n sms EN een mail, blijkbaar, want heb dat mail adres niet eens meer
de schrik sloeg me om het hart , ppppffff maar weet nu dat ik het met een 'korreltje zout' kan nemen ...het is me echt op mn gestel geslagen , doe niks als huilen

Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Radar »

Radar besteedt morgen aandacht aan dit bedrijf in de radio-uitzending tussen 15.00 en 16.00 op NPO Radio 1. Zie hier de aankondiging: https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... net-surft/

MrMancunian
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 nov 2017 08:28

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door MrMancunian »

Radar schreef:Radar besteedt morgen aandacht aan dit bedrijf in de radio-uitzending tussen 15.00 en 15.00 op NPO Radio 1.
Dat wordt een korte uitzending! ;-)

Gesloten