LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 6 dagen voor monteur wachten zonder internet van online

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Aybars
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2021 09:53

6 dagen voor monteur wachten zonder internet van online

Ongelezen bericht door Aybars »

Ik heb nieuwe abonement afgesluiten met 100% instalatie garantie!! en blikjt dat geen goede aansluitpunt in mij meterkast zat, en voor aansluitpunt aanbrengen moet ik tot 3 maart wachten!!6 dagen zonder internet!!
ik plaats dat ook overal dan mensen kunnen wel weten wat gebeurd met problemen met online internet abonement!!
mvg Aybars Ozseker.

J. Deltoer
Berichten: 3082
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: 6 dagen voor monteur wachten zonder internet van online

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik vind 6 dagen nog redelijk snel. Bel eens een loodgieter, dat duurt pas lang.
In de tussentijd moet u maar wat improviseren. Succes.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: 6 dagen voor monteur wachten zonder internet van online

Ongelezen bericht door Cro »

Een installatie doet een provider alleen vanaf het AOP, als het AOP niet aanwezig is, of defect is kan zo'n provider ook niets doen. In het geval van Online zal het AOP het ISRA punt zijn.

Dit vermelden ze trouwens ook netjes in de voorwaarden:

https://m7cdn.io/online/pdf/voorwaarden ... rantie.pdf

Ik ben benieuwd wat Online hier nu precies fout doet volgens TS.

Dit is trouwens best een veel voorkomend issue, waarbij de provider, maar ook KPN, normaliter niet de schuldige is, maar de bewoner of een vorige bewoner, daar steeds vaker bij verbouwingen en dergelijke het ISRA punt in woningen steeds vaker 'netjes' wordt weggewerkt, waarbij wanneer deze aansluiting in de meterkast zat deze wordt afgeknipt en bijvoorbeeld gedumpt in de kruipruimte. Of in oudere huizen wanneer deze bijvoorbeeld in de woonkamer zit wordt weggewerkt, vaak dicht gesmeerd, bij renovatie van de muren.
Laatst gewijzigd door Cro op 26 feb 2021 11:04, 2 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 6 dagen voor monteur wachten zonder internet van online

Ongelezen bericht door 16again »

fonsflons schreef:
26 feb 2021 10:56
Topics als dit mogen van mij gelijk de prullenbak in.
Oneens
fonsflons schreef:
26 feb 2021 10:56
Er is een probleem, er wordt een schuldige gezocht (die er waarschijnlijk niks aan kan doen) en de internet schandpaal wordt opengetrokken. Waarom? Omdat het niet gaat zoals meneer gedacht had.
Door topics als deze ontstaat wellicht een realistischer verwachtingspatroon.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: 6 dagen voor monteur wachten zonder internet van online

Ongelezen bericht door joep873 »

fonsflons schreef:
26 feb 2021 10:56
Er is een probleem, er wordt een schuldige gezocht (die er waarschijnlijk niks aan kan doen)
De ene provider is echt wel wat actiever bij het zoeken van oplossingen dan de andere. Bij een high-end provider had de TS waarschijnlijk de volgende dag al een 4G-modem ter overbrugging in huis gehad.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: 6 dagen voor monteur wachten zonder internet van online

Ongelezen bericht door Cro »

joep873 schreef:
26 feb 2021 11:43
fonsflons schreef:
26 feb 2021 10:56
Er is een probleem, er wordt een schuldige gezocht (die er waarschijnlijk niks aan kan doen)
De ene provider is echt wel wat actiever bij het zoeken van oplossingen dan de andere. Bij een high-end provider had de TS waarschijnlijk de volgende dag al een 4G-modem ter overbrugging in huis gehad.
Uiteraard, maar als je kiest voor budget provider, mag je een service niveau verwachten wat bij die keuze past.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 6 dagen voor monteur wachten zonder internet van online

Ongelezen bericht door 16again »

Ik vraag me altijd af, of er een oude internet verbinding was. Bij een overstap tussen kabel , dsl en glas kun je zorgen voor enkele weken overlap tussen oude en nieuwe abonnement. Voor een paar tientjes extra loopt oude abonnement nog even door.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 6 dagen voor monteur wachten zonder internet van online

Ongelezen bericht door 16again »

Het is niet alleen TS die zijn verwachtingspatroon kan aanpassen, dit geldt voor elke lezer. En dat is juist de reden dat ik zeg: "laat dit topic maar staan."

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: 6 dagen voor monteur wachten zonder internet van online

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Misschien heeft topicstarter de voorwaarden niet goed gelezen, of begrepen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: 6 dagen voor monteur wachten zonder internet van online

Ongelezen bericht door Sira »

Ik heb van 1955 tot 1999 op een internetaansluiting moeten wachten :shock: Patientia sit virtus

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: 6 dagen voor monteur wachten zonder internet van online

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nu maar hopen dat de ingeplande monteur geen corona krijgt. Het ziekteverzuim is bijna overal nog steeds een stuk hoger dan normaal.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: 6 dagen voor monteur wachten zonder internet van online

Ongelezen bericht door D34M0N »

Aybars schreef:
26 feb 2021 09:58
Ik heb nieuwe abonement afgesluiten met 100% instalatie garantie!! en blikjt dat geen goede aansluitpunt in mij meterkast zat, en voor aansluitpunt aanbrengen moet ik tot 3 maart wachten!!6 dagen zonder internet!!
ik plaats dat ook overal dan mensen kunnen wel weten wat gebeurd met problemen met online internet abonement!!
mvg Aybars Ozseker.
Weet je wat dat "100% installatiegarantie" inhoudt? Dat betekent dat ze zorgen dat je goed aangesloten wordt, en dat gaat ook gebeuren, alleen duurt het ietsje langer dan je had verwacht.

Dit is overigens iets wat bij iedere aanbieder kan gebeuren. Na mijn verhuizing vorig jaar lukte het de KPN monteur ook niet om de verbinding werkend te krijgen. Een paar dagen later kwam iemand van de technische dienst langs om het probleem op te lossen. In dit soort situaties moet je gewoon even geduld hebben. Of niet, dat moet je helemaal zelf weten, maar het enige dat je bereikt met jouw aanstellerij is dat jij jezelf flink zit op te fokken. Jouw probleem wordt er niet sneller door opgelost en ik betwijfel of iemand zich laat beïnvloeden door jouw gemopper.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 6 dagen voor monteur wachten zonder internet van online

Ongelezen bericht door Moneyman »

D34M0N schreef:
26 feb 2021 22:26
...het enige dat je bereikt met jouw aanstellerij is dat jij jezelf flink zit op te fokken. Jouw probleem wordt er niet sneller door opgelost en ik betwijfel of iemand zich laat beïnvloeden door jouw gemopper.
Als die beïnvloeding er al is, zal dat hooguit in negatieve zin zijn. Ergo, dan duurt het nóg langer.

Iets met stroop en azijn...

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: 6 dagen voor monteur wachten zonder internet van online

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Je had ook de voorwaarde van Online even vtv kunnen lezen.
De installatieservice houdt voor DSL en glasvezel het volgende in: de monteur zal het Modem aansluiten op het
internetaansluitpunt op het opgegeven adres en op één
(1) computer. Voorts op verzoek en ten koste van de Klant
zal de monteur het Modem aansluiten op de overige
Randapparatuur (telefoon, fax) die op het adres aanwezig
is. De monteur zal de installatie zoals hiervoor omschre-
ven testen. Dit houdt dus in dat een internet aansluitpunt
op het opgegeven adres aanwezig en gemakkelijk toe-
gankelijk is. Zonder internetaansluitingunt vindt geen in-
stallatie plaats. De Klant is verantwoordelijk voor de aan-
wezigheid en de toegankelijkheid van een
internetaansluitingpunt op het installatieadres.

U schrijft op een klachtensite dat u zes dagen zonder internet zit. Mijn complimenten want u bent hier de 1e die hier iets post zonder verbinding.
Bij Online gaan ze zeker niet harder lopen voor anten zoals u.
U zou uw Social media netwerk nog in kunnen zetten maar met 117 instavolgers ben je "Online" onzichtbaar.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 6 dagen voor monteur wachten zonder internet van online

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Aybars schreef:
26 feb 2021 09:58
Ik heb nieuwe abonement afgesluiten met 100% instalatie garantie!! en blikjt dat geen goede aansluitpunt in mij meterkast zat, en voor aansluitpunt aanbrengen moet ik tot 3 maart wachten!!6 dagen zonder internet!!
En wiens schuld/fout is het dat er geen juist aansluitpunt in de meterkast zit? Niet die van Online. Maar moet Online dan wel al het werk laten vallen om u direct te voorzien van een juiste aansluiting?
Aybars schreef:
26 feb 2021 09:58
ik plaats dat ook overal dan mensen kunnen wel weten wat gebeurd met problemen met online internet abonement!!
Ik zie, in uw geval, geen problemen met Online. U hebt geen aansluiting en die gaat Online, die overigens los staat van die aansluiting, netjes voor u maken. Dat is hetzelfde als een elektrische auto kopen en bij de dealer gaan klagen dat u geen lader voor het huis hebt staan. Of dat u een caravan koopt en bij die verkoper gaan klagen dat u geen trekhaak op de auto hebt.
Iets minder mopperen en geen mensen de schuld in de schoenen schuiven waar ze niet verantwoordelijk voor zijn.

Gesloten