LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankoop op Facebook, geld 2 keer weg en niets ontvangen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Aankoop op Facebook, geld 2 keer weg en niets ontvangen

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Tijdens een IDEAL aankoop op Facebook kreeg ik een pop up scherm (van Ayden, verantwoordelijk voor betalingsverkeer) met de boodschap dat de transactie mislukt was.
Er zou niets in rekening gebracht worden en ik moest het maar opnieuw proberen. Dat heb ik gedaan met hetzelfde resultaat waarna ik de moed maar opgaf.
Er kwam ondanks de "mislukte en niet geïncasseerde" transactie toch een mail van Facebook dat de betalingen ontvangen waren, ze bleken inderdaad afgeschreven te zijn, maar verder niets.
Via die mail kun je de aankoop aanvechten, dat heb ik gedaan maar nu een maand later is er ondanks de belofte binnen 72 uur te reageren niets gebeurd. Facebook doet er alles aan om direct contact te vermijden, nergens een mogelijkheid te vinden, zo ook Ayden die verantwoordelijk is voor IDEAL.
Op een klacht op klacht.nl reageren beiden al evenmin.
Het gaat maar om 15 euro, maar ze pikken het zo maar in en je hebt geen enkele mogelijkheid het terug te krijgen, en dat maakt me behoorlijk pissig.

Naar mijn geld kan ik kennelijk fluiten, dus wees gewaarschuwd als u er net als ik instinkt om een aankoop te doen en deze vervolgens "mislukt" en er "niets afgeschreven wordt" Voor u het weet heeft u dubbel betaald, ontvangt u niets en heeft FB maling aan uw klacht.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Aankoop op Facebook, geld 2 keer weg en niets ontvangen

Ongelezen bericht door henk51 »

Tijdens een IDEAL aankoop op Facebook kreeg ik een pop up scherm (van Ayden, verantwoordelijk voor betalingsverkeer) met de boodschap dat de transactie mislukt was.
Er zou niets in rekening gebracht worden en ik moest het maar opnieuw proberen
Het is bij mij ook wel eens gebeurd,zowel bij IDEAL als creditcard betaling dat ik een melding kreeg
dat betaling niet gelukt was.Ik stop dan even en log in op telebankieren of er inderdaad geen transactie
plaats gevonden heeft soms is deze wel gebeurd en neem dan contact op met begunstigde. Bij Credit Card transactie bel ik naar creditcard maatschappij alvorens weer te gaan betalen(vaak vliegtickets) .
Ik ga nooit zomaar nog eenmaal betalen misschien een tip voor u in de toekomst.

gr Henk

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Aankoop op Facebook, geld 2 keer weg en niets ontvangen

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Die tip had ik mezelf ook al gegeven :-)
Dan was ik maar 1 keer bestolen geweest.

Gesloten