LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Account geblokkeerd door marktplaats

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
cynthia83
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2013 16:36

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door cynthia83 »

hallo,

dit is mij nu meerdere keren overkomen dat mijn account van 6.5 jaar maar ook die van mijn man 2,5 jaar is geblokkeerd.
Ik heb gevraagd om een reactie van marktplaats waar ik nu al meer dan 2 weken mee bezig ben waarom mijn account is geblokkeerd, het enige wat ik terug krijg is een standaard tekst. wat ik bij jullie ook allemaal lees. Ik heb weer gereageerd op die mail en toen kreeg ik terug dat ik me niet aan de regels houden. ik heb de regeltjes van mp na gelezen maar ik kan niet vinden wat ik verkeerd doe, en hun gevraagd wat ik verkeerd doe of ze me dat duidelijk kunnen uitleggen om misverstanden te voorkomen, dan krijg je een mail terug dat er een aangifte is gedaan tegen mij bij internetoplichting, ik ben me van geen kwaad bewust het enige wat ik verkoop via mp is spulletjes wat ik niet meer gebruik wat misschien andere nog kunnen gebruiken. Wat mij wel op valt is dat mp alleen luisterd naar mensen die een tip geven maar niet naar de adverteerders. Een verhaal heeft 2 kanten is mij altijd geleerd dan pas oordelen. Mijn advertenties werden ook steeds verwijderd als ik ze omhoog had gebeld wat tegenwoordig 1,40 euro kost, wat ik niet normaal vind je betaald er wel voor en in deze tijd kunnen mensen hun geld wel beter gebruiken.
Laatst had ik een paar mobieltjes opgekocht die nieuw waren, daar werd constant opgeboden door mensen die 1 of 2 dagen actief waren maar als je die mensen mailt dan moet je ze opsturen naar Nigeria en dan kan naar je geld kan je dan fluiten laat marktplaats daar eens wat aan doen in plaats van mensen die gewoon wat proberen te verkopen om eventueel andere mensen blij te maken.
Ik vind dat het idd tijd word om marktplaats eens een keer op zijn plaats word gezet en duidelijke regels wat wel en niet mag en niet wat hun uit komt wel al het geld opstrijken maar je kan fluiten naar hun diensten. En misschien een optie voor marktplaats aangezien ze 1 van de grootste in Nederland zijn een klantenservice.......

fallietdoorvw
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2013 13:50

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door fallietdoorvw »

Het is bij mij nog erger;
ik ben al 8 jaar trouwe klant van MP, al mijn klanten zeer tevreden en nooit iets fout gedaan!
Toch vond MP het noodzakelijk om al mijn klanten een mail te sturen dat ze mij beter kunnen aangeven bij de politie omdat ik volgens MP een crimineel ben!
Al mijn advertenties verwijderd, geen geld terug van de betaalde advertenties en geen reden gegeven waarom ze dit doen!
Meerde mailtjes gestuurd maar geen fatsoenlijk antwoord!
Beschuldigd en veroordeeld zonder ook maar iets zelf te mogen zeggen!
Nu vraag ik me af of een bedrijf als MP dit mag doen en is het legaal?
Ik heb hier financiële en emotionele hinder van!
Is het wel toegestaan dat een bedrijf als MP niet eens telefonisch te bereiken is voor de particuliere klant en waarom zijn ze zakelijk wel te benaderen?
Wie kan me helpen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door Guardian72 »

fallietdoorvw schreef:Het is bij mij nog erger;
ik ben al 8 jaar trouwe klant van MP, al mijn klanten zeer tevreden en nooit iets fout gedaan!
Toch vond MP het noodzakelijk om al mijn klanten een mail te sturen dat ze mij beter kunnen aangeven bij de politie omdat ik volgens MP een crimineel ben!
Al mijn advertenties verwijderd, geen geld terug van de betaalde advertenties en geen reden gegeven waarom ze dit doen!
Meerde mailtjes gestuurd maar geen fatsoenlijk antwoord!
Beschuldigd en veroordeeld zonder ook maar iets zelf te mogen zeggen!
Nu vraag ik me af of een bedrijf als MP dit mag doen en is het legaal?
Ik heb hier financiële en emotionele hinder van!
Is het wel toegestaan dat een bedrijf als MP niet eens telefonisch te bereiken is voor de particuliere klant en waarom zijn ze zakelijk wel te benaderen?
Wie kan me helpen?
Je zou het bij een jurist moeten navragen - maar als MP inderdaad dergelijke mails rondstuurt, maakt men zich mogelijk aan smaad of laster schuldig.
Daarnaast, als betaald is voor advertenties, en men verwijderd deze voordat de termijn waarvoor betaald is, is afgelopen - moet men een deel van dat bedrag terugstorten.

Via de contactpagina zou je een en ander kunnen proberen - diverse opties mogelijk.
Anders kijken of aangifte mogelijk is (ze hebben geld van je geaccepteerd, maar leveren niet - dus dat zou oplichting kunnen zijn).
Of je zoekt een no cure - no pay incassoburo op en kijkt of je dat geld via hen terug kan halen (al is die kans heel klein)

Advies: blijf bij MP weg - echte oplichters doet men niets aan, en men strooit kennelijk kwistig met valse beschuldigingen :(

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door choocomell »

zoals ik al zij ik heb vermoedens dat sommige medewerkers dit met opzet doen. Mogelijk omdat zij zelf ook handeltje hebben op MP en geen concurrentie dulden ?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door eleven »

Toch vond MP het noodzakelijk om al mijn klanten een mail te sturen dat ze mij beter kunnen aangeven bij de politie omdat ik volgens MP een crimineel ben!
En dat heb je zwart op wit of gewoon van horen zeggen?
Dus al aangifte geaan wegens laster?

wa90863
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2014 23:26

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door wa90863 »

Ook ik schijn geblokt te zijn op MP.
Zitten daar soms jonge lolbroeken de boel een beetje te stangen?
Ik kreeg de beschuldiging dat ik een verzorgings/welnesspakket van Yes Rocher niet had mogen aanbieden voor 5 euro. Ook had ik niet enkele oproepen/adviezen mogen plaatsen ( gratis) in de rubriek oproepen en adviezen. Heel vreemd, ik mocht mijn overigens zorgvuldig geformuleerde oproepen voor gelijkgestemden of lotgenoten niet plaatsen ( levert kennelijk geen geld op) ik ben opgevoed in een scholingsomgeving met vrijheid van meningsuiting mits het niemand beschadigd, wat is daar nou fout aan? Erg bevreemdend dat ikdat niet zou mogen pplaatsen
Enkele figuren bij MP waren er niet blij mee, werd me gemaild. En vooral dat pakket welness werd me kwalijk genomen want dat schijnt ergens anders gratis te zijn aangeboden aan klanten. Heeft toch ook geld gekost? Ik dacht een ander er een plezier mee te kunnen doen.
Kreeg de medeling dat ik voortaan geblokt zou worden.
Ik kreeg de indruk dat ze het grappig vonden om me te blokkeren. Wat is dat voor manier?

Nu heb ik een erg duur fokkatertje (zonder stamboom maar wel door ons laten testen op FeLV en FIV een langharig kruisingschatje , een uitkruising (valt niet onder de zuivere raskatten) waarvoor ik een warm thuisje zoek, tegen een spotprijs dat wel, en het laatste wat ik wil is hem naar het asyl doen, dus heb ik toch MP nodig? Dat heeft een groot bereik toch?

Zo jammer dat m'n account is geblokt, en ook die van mijn medebewoners op hetzelfde adres!! Maar met een ander emailadres. Is dit wel juist?

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door encore »

een fokkater zònder stamboom is niets waard. In mijn ogen ben je niet zo netjes bezig door woekerprijzen voor goedkope-spullen te vragen. Een verhaal heeft twee kanten, ik zou die van MP wel eens willen horen...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wa90863 schreef: Zo jammer dat m'n account is geblokt, en ook die van mijn medebewoners op hetzelfde adres!! Maar met een ander emailadres. Is dit wel juist?
Dat klopt, ze blokkeren op IP adres - dus van de internetverbinding, niet per mail adres.

Provider om een ander IP adres vragen, of andere provider nemen - en dat deel is opgelost.
encore schreef:Een verhaal heeft twee kanten, ik zou die van MP wel eens willen horen...
Dan zou MP toch eens moeten gaan reageren, of bereikbaar moeten zijn - in plaats van achter allerlei formulieren, mails en systemen verborgen te blijven..

Ad Vos
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2014 15:56

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door Ad Vos »

Marktplaats!

Marktplaats, waar zijn jullie mee bezig??

Eerst mijn ene account geblokkeerd zonder enige vorm van communicatie, en nu ook de andere account zonder enige vorm van communicatie ook geblokkeerd?

Van diverse goede relaties moet ik horen dat zij waarschuwingen ontvangen om geen zaken met mij te doen vanwege verdachte activiteiten??

Maar van Marktplaats hoor je niks, terwijl ze je gegevens hebben, tot dat je er zelf achter komt en gaat vragen wat er aan de hand is, dan krijg je een een of ander vaag antwoord en blijkt dat er 1 of 2 personen zijn die omdat ze zich (Ten onrechte) benadeeld voelden een aanklacht wegens oplichting hebben ingediend. Of dit terecht is vraagt niemand zich af?

En daar reageert MP dus wel op, maar even vragen bij de betrokkene hoe de vork in de steel zit is er natuurlijk niet bij.

Want ja, iemand die al meer dan 15 jaar gebruik maakt van MP, 1200 tot 1500 transacties per jaar doet, nog aan de wieg van MP heeft gestaan bij de oprichting aanwezig is geweest, jaren geleden boven de Kringloopwinkel "Het Goed"in Emmeloord, die zal vast wel de boel oplichten, en als je dan weet dat het bij de zogenaamde benadeelden gaat om bedragen van 15 en 13 euro, ja dan heb je met een dusdanige grote crimineel van doen, dan moet je wel tot harde maatregelen overgaan.

En zo is MP geworden tot een soort van Spaanse inquisitie (In de Middeleeuwen verantwoordelijk voor de vervolging van andersdenkenden), je word in een klap weggezet als crimineel, je word zonder enige vorm van wederwoord veroordeeld, schuldig bevonden en meteen maar geëxecuteerd.

Lijkt wel iets uit een oorlog, eerst schieten en dan pas vragen.

En dan hebben we het nog niet gehad over de "Censuur" van MP, ze lezen alle mail die je via de advertenties en rechtstreeks aan de adverteerders en bieders doet helemaal mee, en als er iets in staat wat ze niet bevalt dan volgen er ook meteen maatregelen, of de mail word in zijn geheel niet doorgezonden.

En dan moet je eens een advertentie dubbel plaatsen, man dan word direct je kop er af gehakt, want dat is tegen de regels, dit terwijl de werkelijk grote oplichters en figuren die b.v. Gekopieerde dvd's verkopen zich rot lachten en gewoon ongestoord verder gaan met hun praktijken, want daar doen ze niks aan?

Dat kunnen of willen ze niet, terwijl je de oplichters en fraudeurs er zo tussen uit haalt, als je er een beetje oog voor hebt tenminste.

Dan zal ik nu ongetwijfeld weer een antwoord krijgen waarin verwezen word van de regels en het beleid, maar of er is helemaal geen (Goed) beleid of het klopt van geen kanten en is zeer eenzijdig opgesteld.


Volgens mij word het tijd om dit verhaal, wat niet op zich zelf staat, maar vele andere gebruikers ook betreft maar eens via de sociale Media naar buiten te brengen.

wanhopigevrouw
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2016 22:26

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door wanhopigevrouw »

Ook ik maak dit nu mee.

Het lijkt erop dat marktplaats, net als facebook, accounts gewoon blind blokkeert op basis van een melding van wat mogelijk een concurrent is of iemand die gewoon wil sarren.

Er wordt dan niet gecontroleerd of dit wel klopt.. waarom weet ik niet? ontbrekende mankracht? Geen zin?

Het kan toch niet zo zijn dat zo'n bedrijf waarschuwingsmails kan sturen naar je klanten waarin ze je als fraudeur afschilderen zonder dat je antwoord krijgt op welke regels je hebt overtreden?

er zal vast een wet zijn die dit verbiedt.. ik kan me niet voorstellen dat dit zomaar mag.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door harkja »

Marktplaats is toch die website waar de meeste criminelen handel aanbieden :D

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

harkja schreef:Marktplaats is toch die website waar de meeste criminelen handel aanbieden :D

En waar ook de meeste regulier eerlijke nette mensen handelen :|

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door lichtstad »

harkja schreef:Marktplaats is toch die website waar de meeste criminelen handel aanbieden :D
MP is een gratis site, waar natuurlijk ook zwarte schapen tussen zijn, maar is dat niet overal het geval, waar verkoopsites zijn.

Heb je soms een voorbeeld, of gewoon ergens opgevangen?

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

lichtstad schreef:
harkja schreef:Marktplaats is toch die website waar de meeste criminelen handel aanbieden :D
MP is een gratis site, waar natuurlijk ook zwarte schapen tussen zijn, maar is dat niet overal het geval, waar verkoopsites zijn.

Heb je soms een voorbeeld, of gewoon ergens opgevangen?

Lees en huivert.

https://opgelicht.avrotros.nl/forum/viewforum.php?f=26

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door lichtstad »

Teunbosseman schreef:
lichtstad schreef:
harkja schreef:Marktplaats is toch die website waar de meeste criminelen handel aanbieden :D
MP is een gratis site, waar natuurlijk ook zwarte schapen tussen zijn, maar is dat niet overal het geval, waar verkoopsites zijn.

Heb je soms een voorbeeld, of gewoon ergens opgevangen?

Lees en huivert.

https://opgelicht.avrotros.nl/forum/viewforum.php?f=26
Ken ik, maar toch dank.
Ik dacht, dat @harkja ook bij de gedupeerden hoort.
Is het vaak niet zo, dat de opgelichte mensen te betrouwbaar zijn en dan MP de schuld geven?
Als dan een account geblokkeerd wordt, heeft niemand iets verkeerds gedaan.

Jaren al werkend met MP en een keer een adv. verwijderd, omdat ik een copyright afbeelding gebruikt heb, maar geen verdere problemen.

mh73

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door mh73 »

lichtstad schreef: Jaren al werkend met MP en een keer een adv. verwijderd, omdat ik een copyright afbeelding gebruikt heb, maar geen verdere problemen.
Hier idem, zowel voor privé als zakelijk. Nooit ook maar een opmerking gehad.

Wen Grif
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2017 19:04

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door Wen Grif »

Ook ik ben de dupe van een leuk persoon bij Marktplaats. Wij een kringloopbedrijf waarbij mensen hun producten kunnen ophalen op lokatie, zijn nu ineens fraudieus?
Dat kan toch niet zomaar.
Aan klanten zijn emails verstuurd. Ze geven nu aan vanwege deze meldingen af te zien van. Er is nu dus een directe link naar schade als gevolg van onzorgvuldig handelen. Ik laat het er niet bij zitten en neem een advocaat in de arm. Wie sluit zich hierbij aan?

Gesloten