LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] active24 (Ladot)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ingridd
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2005 12:22

active24 (Ladot)

Ongelezen bericht door ingridd »

Zijn er mensen net als ik die problemen hebben met Active24?

Ik kreeg een aantal weken geleden een rekening van 60,-- voor een domeinnaam die niet van mij is. Ze hebben het geld meteen van mijn rekening afgeschreven (ik heb het terug laten storten). Maar nu blijven ze aanmaningen sturen. Ik heb nooit een contract met dit bedrijf getekend, laat staan een automatische incasso afgegeven. Ze beloven me al weken dat ze een kopie van het contract sturen, dat heb ik tot op heden niet ontvangen. (overigens is daar een goede verklaring voor: ze hebben geen contract met mij).

Ik heb geen zin om iedere week voor 30 ct p/m een half uur aan de telefoon te hangen en afgebekt te worden.

Hoe kom ik van die lui af?

Gast

Re: active24 (Ladot)

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon niet reageren? Je hebt het ze nu toch al 2 of 3x medegedeeld?

Sja....
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:43

Re: active24 (Ladot)

Ongelezen bericht door Sja.... »

nou ja raar verhaal ...
er staat mij dus nog het 1 en ander te wachten dus ...
gelukkig heb ik een goeie rechtbijstandverz. :roll:

Bas p.
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2007 20:45

Re: active24 (Ladot)

Ongelezen bericht door Bas p. »

Ik wil mensen geen schrik aanjagen, maar kijk eens op deze sites naar de ONOPHOUDELIJKE stroom aan klachten over active24. Lijkt me tijd dat radar ze eens in de uitzending haalt. Zelfs UPC was in zijn slechtste dagen niet zon administratieve en technische bende als dit bedrijf.

http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1986
http://nederland.klaagt.nl/ladot.htm
http://www.internetten.nl/hosting/detai ... &host=1658

heleenboth
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:10

Re: active24 (Ladot)

Ongelezen bericht door heleenboth »

Inmiddels is active24 weer overgenomen, door Mamut.
Ik heb veel problemen met de beschikbaarheid van de website(s) en de helpdesk is alleen bereikbaar voor 30 eurocent per minuut met een wachttijd van minimaal 15 minuten. Op storingsneldingen reageren ze gewoon niet en ik heb al weken een half werkende website.

Na elke overname is de service slechter geworden!

biggayhunk
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2007 10:28

Re: active24 (Ladot)

Ongelezen bericht door biggayhunk »

Bedrijf is een grote bende. Geen zaken mee doen.
Heb zelf ook een site gehost daar, maar klantenservice is incompetent.

rin
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2007 20:02

Re: active24 (Ladot)

Ongelezen bericht door rin »

Ik probeer mijn internetsite over te brengen naar een andere provider omdat de service van active24 bar slecht is. Ook is de site regelmatig uit de lucht, zodat ik mijn site niet kan uploaden.
Werd mij, na vele mails en tussendoor heel veel geduld, gezegd dat de site niet op mijn naam stond. Deze moest overgeschreven worden. Met plezier dacht ik. Jammer, na 6 weken ging ik weer informeren hoe het ervoor stond. Bleek dat mijn brief niet aangekomen was. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Toen weer een mail gestuurd met fotokopieen en dan wordt er weer niet gereageerd. Telefonisch zijn ze al helemaal niet te bereiken of je moet veel tijd hebben en een hoge telefoonrekening voor lief nemen. Het wordt tijd dat Tros Radar deze firma eens in een regenbui zet.
Een goed alternatief: webreus.nl Als je die belt heb je direct kontakt en zij zijn er wel voor je.

bonte13
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2007 11:13

Re: active24 (Ladot)

Ongelezen bericht door bonte13 »

Hier ook een grote klacht voor active24. Via een kennis heb ik bij hun een site gemaakt. Zij hebben een sitebuilderpakket en omdat ik er zelf weinig verstand van heb, heb ik dat pakket erbij genomen.
Nouuuuuuu, ik ben een jaar bij hun en heb al 8 word pagina's met klachten over dat mijn site het niet doet of het builder pakket.
Ik ben het zat. Ik zal binnenkort een rekening krijgen, maar die ga ik dus echt niet betalen.
Op moment kan ik al anderhalve maand mijn site niet aanpassen.

Bas p.
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2007 20:45

Re: active24 (Ladot)

Ongelezen bericht door Bas p. »

Heb trouwens nog iets leuks. Heb de site meer dan een jaar geleden laten overschrijven naar mijn eigen naam. Ook voor betaald, alleen kom ik er pas achter dat dit dus nooit gebeurd is. Gevalletje oplichting lijkt me. Overigens staat hij bij whois wel op de goede naam.... ?

dookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2007 14:20

Re: active24 (Ladot)

Ongelezen bericht door dookie »

Mensen, trap er niet in!! Ga niet met deze provider in zee. Dit zijn pure oplichters. Ik heb zelf ook drie maanden geprobeerd mijn domeinnaam op mijn eigen naam te krijgen.

Ze beweren geen post of e-mails of faxen te hebben ontvangen. Aan de telefoon word je ook niks wijzer. De enige oplossing is om (aangetekend!!) op te zeggen, als je er wel ingetrapt bent, zoals ik.

Denk eraan, je hebt drie maanden opzegtermijn. Als je te laat bent, zit je er weer aan vast. En, zoals je in de reactie kunt lezen, ze hebben ook een zeer agressief incassobeleid (Intrum Justitia).

Houd wel je rekening in de gaten, want ze blijven gewoon geld afschrijven.

Beste Radar-redactie, wanneer doen jullie hier wat mee?

inquisitor
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2006 13:56

Re: active24 (Ladot)

Ongelezen bericht door inquisitor »

Dit bedrijf is mij een doorn in het oog. Ik heb zelf een fiks aantal malen (of pogingen tot) contact met ze gehad omdat klanten van hun naar mijn bedrijf wilden overstappen qua hosting. Het heeft mij een behoorlijke bult werk en frustratie bezorgd. Het lukt uiteindelijk, maar het ging zeker niet van harte.

biancadevri
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2007 12:56

Re: active24 (Ladot)

Ongelezen bericht door biancadevri »

Ik zit al zo'n 6 jaar bij nu wat nu active24 is en ik wil er vanaf.

Al die reacties op het internet over active24 doen me al huiveren bij het idee wat me tewachten staat als ik opzeg. M'n domein naam is van active24.

Wat kan ik nu het beste doen om op te zeggen. Ik heb een formulier gedownload van hun site, maar daar staat op: Een domeinnaam kan alleen worden opgeheven als het domein al aan u is opgeleverd door active 24. Moet ik nou eerst 22 euro betalen voor ik kan opzeggen?? Dat zou belachelijk zijn. Is een rode kaart sturen niet voldoende om het contract te beeindigen?

Ik wil dus gewoon van het contract af en de domein naam mogen ze houden.

Wie heeft een goed advies voor mij?

Alvast bedankt!

ikkeweer
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2006 06:13

Re: active24 (Ladot)

Ongelezen bericht door ikkeweer »

Had Ladot niet enkele jaren geleden ook de geweldige aktie dat je GRATIS een NL-domein kon aanvragen, maar zodra het domein veel bezoekers trok moest je OF gaan betalen, OF je was 'm kwijt (iets wat natuurlijk niet vooraf werd medegedeeld) ????
Dit is al een aardig tijdje geleden, maar zo te zien zijn ze hun streken nog niet verleerd.

'Rin' (enkele reacties eerder) heeft het al over Webreus... ook ik ben tegenwoordig klant van Webreus, en ik ben zeer tevreden.

ev-a
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2007 16:00

Re: active24 (Ladot)

Ongelezen bericht door ev-a »

Het is onmogelijk contact met Active 24 te krijgen.
Ook ik wil een paar domeinnamen verhuizen wegens de afschuwelijk slechte bereikbaarheid van Active 24 en als je iemand aan de telefoon hebt (na minimaal 20 minuten en hoge kosten) doen ze alsof jij dom bent en niet begrijpt waar je het over hebt. Zo reageren ze niet op je emails of je krijgt een standaard email. Ze reageren niet op brieven en zelfs niet op aangetekende brieven. Ze schrijven ook zomaar bedragen van je rekening af zonder een offerte te sturen, en als je vraagt om een offerte zijn ze ook al niet te bereiken, maar geld innen kunnen ze wel. Dus hou je giro of bank in de gaten!!
Ze vragen ook geld voor overdracht domeinnaam, maar reageren op zo'n aanvraag ho maar.


Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? het wordt inderdaad tijd voor actie want ik heb vele klachten gehoord over dit bedrijf. :evil:

bonte13
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2007 11:13

Re: active24 (Ladot)

Ongelezen bericht door bonte13 »

Daar ben ik weer even.
Ik ben dus gelukkig van ze af, zonder het opzegtermijn.
Je kan bij www.SIDN.nl nakijken of je domeinnaam op jouw naam staat of die van hun. Misschien liegen ze er wel over.
Ik heb mijn rechtsbijstand om hulp gevraagd en heb toen een aangetekende brief met daarin dan ik hun aansprakelijk wil stellen voor de inkomsten die ik gemist heb of ze sturen me geen rekening meer.
Ik heb niets meer van ze vernomen.
Ze hadden het wel eerst vn mijn rekening gehaald, maar ik heb het terug laten storten en bij mijn bank de machtiging laten blokkeren.
Ik ben van ze af en ben nu heel tevreden bij www.one.com.
Zij hebben me heel goed geholpen bij het overstappen. Prima service daar.

rhanno
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 apr 2007 11:20

Re: active24 (Ladot)

Ongelezen bericht door rhanno »

Begin dit jaar hebben ze rekening afgeboekt van mijn rekening zeg ik in mei op krijg ik nu weer een factuur terwijl ik een aangetekende brief met hun opzeggingsformulier heb opgestuurd. Krijg ik een bericht dat ik niet volledig mijn domeinnaam had ingevuld. Pas op voor dit bedrijf weer rechtsbijstand inschakelen.

bonte13
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2007 11:13

Re: active24 (Ladot)

Ongelezen bericht door bonte13 »

Niet betalen en een aangetekende brief schrijven, dat je hun aansprakelijk houd voor alle geleden onkosten of inkomsten die je bent misgelopen. Of ze doen niet moeilijk en laten je gaan. Bij mij is het gelukt. :D

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: active24 (Ladot)

Ongelezen bericht door lanse017 »

Het is toch haast niet te geloven!

De website van de 16m2 KO wordt ‘gehost’ door Mamut Software b.v., de eigenaar van Active24, voorheen bekend als Ladot, Freehosting en Active ISP.
Veranderingen gaan snel in de wereld van IT

In juli 2000 heeft de 16m2 KO een voordelig abonnement bij Ladot afgesloten om onze website kunnen laten draaien. De nieuwe webmaster liep al vrij snel tegen de grenzen van de mogelijkheden aan. Het werd dus tijd voor vernieuwing. Niet alleen biedt ons nieuwe abonnement voordelen in termen van beschikbare MB’s, ook andere mogelijkheden zijn uitgebreid, zoals nieuwe emailadressen, een aparte foto-afdeling en zo nog het een en ander. Ik zal me daar de komende tijd op gaan storten. De voordelen zijn er. Dat is evident.

Bovendien, onze nieuwe penningmeester is streng: de kosten moeten overal omlaag. Dat is gelukt.

Om de upgrade goed te laten verlopen moest de webmaster de bestaande bestanden op de server eerst in veiligheid brengen voordat het nieuwe abonnement kon ingaan. Wanneer de upgrade precies zou gaan plaatsvinden, ja, dat konden ze bij Active24 helaas niet vertellen. Dus, elke keer als ik iets ‘uploadde’ moest ik ook het archief secuur op orde brengen. Dat is bijna helemaal gelukt. Ik heb mijn lessen geleerd van mijn langdurige perikelen met Planet Internet.

Maandagavond 2 juli was het dan zover: om 22.30 uur viel de 16m2-site uit de lucht. Niet meer het moment om nog eens rustig achter de PC te gaan zitten. Snel daarna kwamen de telefoontjes binnen. Vervolgens ben ik twee dagen op dienstreis naar het buitenland geweest.

Donderdagavond 5 juli alles volgens het vertrouwde protocol ‘geupload’. Maar wat ik ook deed: er kwam geen indexpagina van www.16m2.nl op het beeldscherm. Wat kon er aan de hand zijn? Ik kon het zo laat niet meer bedenken. Mijn fantasie was helemaal uitgeput.

Vrijdagmiddag 6 juli nog eens gebeld met de helpdesk van Active24. “Leest u thuis nog eens rustig de handleiding na. U heeft nieuwe inlogcodes nodig, die kunt u van onze site afhalen en daarna gaat alles vanzelf….”.
Nou ja, vanzelf?

In het Vrijbuiterweekeind gepoogd om alles weer op de site te zetten. Keurig de handleiding gevolgd, met alle logische keuzes die ik daarbij kon bedenken. Tevergeefs. De bestanden kwamen wel op de server terecht, maar verschenen niet op www.16m2.nl.

Maandagochtend 9 juli opnieuw gebeld met Active24. Lastig, want als hún helpdesk open is, zit ik op kantoor en als ik thuis ben is hún helpdesk dicht. Al na één minuutje wachten een vriendelijke jongeman (een Mokumse SuriBelg?) aan de telefoon gekregen (bij Planet heb ik wel eens 75 minuten in de wacht gestaan).
Komt de aap uit de mouw.
“Ik zie dat u met php-bestanden werkt?”
“Ja, dat klopt, de site is grotendeels opgebouwd met het pakket Dreamweaver, maar wat is daar precies mis mee? Vroeger werkte dit allemaal gewoon op jullie server …. ”
“Nou, dan mot u een LINUX-pakket hèbbe en geen Windows.”
“Ja, maar ik heb helemaal niets met LINUX (ik laat alles graag aan meneer Gates over) en daar stond ook helemaal niets over op jullie site.”
“Ja maar, het moet toch en ik zal het pakket binnen 24 uur naar u toesturen”.

Woensdagavond 11 juli opnieuw een paar uur achter de PC gezeten. Inderdaad, na wat zoeken bleek LINUX inderdaad geleverd. Maar wat nu? Onder ‘bestanden naar de server sturen’ staat in de instructies op twee plaatsen ‘get started’ met – uiteraard - wel verschillende inlogcodes. Ik kies de meest logische, denk ik, en bedenk een aantal varianten daarop. De boel komt inderdaad weer op de server, maar nog steeds niet op de site.
Ik probeer het andere vertrekpunt. Zelfde verhaal.
Dan zie ik min of meer per toeval ergens op de server een bestand ‘index.html’ staan. Dat maakt me opeens heel erg wakker! Onze indexpagina heet ‘index.htm’. Dus zonder ‘l’. Dit moet een ander bestand zijn. De ene server wil html, de andere juist htm hebben anders werkt de startpagina niet. Maar er is niemand die je ooit vertelt welke keuze je moet maken. De oude hosting geschiedde met htm. De nieuwe schijnbaar met html. Waarom dit verschil, dat weet niemand.
Ik maak het bestand open en zie dat dit het bestand is wat je op de site te zien krijgt als je de ‘under construction’ kwadraatsite wilt openen. Aahh! Nu weet ik twee dingen. De site werkt en onze indexpagina moet worden ge-renamed. Dat doe ik.
De volgende vraag is: in welke van de aangeboden subdirectories moeten onze bestanden en directories nou precies worden ge-upload? Hier blijkt andermaal geen logische keuze mogelijk. Na een keer of vijf willekeurig proberen (iedere keer moest wel er 17 MB door het ISDN-draadje) blijkt het de subdirectory www te zijn. De vorige keer heette dat ding html. Geen Active24-handleiding die je daar iets over vertelt. Je wordt geacht dat gewoon te weten, net zo goed als twee keer twee vier is.
Waarempel, opeens verschijnt de indexpagina (algemeen) op het scherm. Adrenaline spuit door mijn bloed! De site vertoont nog wel wat dode links, maar die ga ik in de komende dagen een voor een herstellen.
Er lijkt systeem in te zitten. Meldt dode links ook aan mij, hoe meer mensen zoeken, hoe beter.
Ondertussen heb ik de server belast met 100 MB aan verkeerd gemikte bestanden. Die moeten er weer af om ruimte te maken. Dat is helaas meer werk is dan er op, want je kunt wel directories als geheel uploaden, maar niet als geheel deleten.

Al met al zijn we als KO iets meer een week ‘under construction’ geweest. Met een goede voorlichting, handleiding, planning en communicatie had dat echt geen 24 uur hoeven zijn.

‘Powerful hosting, surprisingly easy’.

Dat is de slogan van Active24. Nou, vergeet dat ‘surprisingly easy’ maar. Ja, inderdaad, als je eenmaal weet hoe het werkt. Voor al het overige geldt: the devil is in the detail.

Gesloten