LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL van planet opzeggen??

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
miekusss
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2003 11:23

ADSL van planet opzeggen??

Ongelezen bericht door miekusss »

Ik ben begin oktober samen gaan wonen in Leeuwarden, alles dubbel, dus ook een telefoonlijn en internet.
Mijn telefoonlijn met ADSL netjes in Augustus 2003 opgezegd, de mevrouw van de KPN adviseerde me ook zelf mijn ADSL-abonnement op te zeggen bij Planet Internet omdat het nog weleens niet goed wil gaan, dus gedaan.
Een paar weken later een brief in de bus: dat was niet mogelijk en moet gewoon netjes het jaar door blijven betalen. Terwijl ik toch zeer duidelijk in mn brief gemeld had dat ik naar een huis zou gaan verhuizen met een ISDNlijn waar geen adsl op mogelijk is vanwege de afstand tot de centrale. Weer een brief van Planet,daarin vermeld dat adsl wel mogelijk is. Terwijl de postcodecheck wat anders zegt.. :? NIETS NOPPES NADA! En maar de brieven blijven sturen naar 2 adressen eerder. :shock:
Bellen.... WOEST was ik... jaaa, maaar dat moest doorgegeven worden door de KPN.. Ik naar de KPN.....Jaaa, neee, dat moet u zelf doen mevrouw!
Een brief gestuurd naar Planet, dusdanige taal geschreven dat zelfs een kind dat net kan lezen weet wat erin staat. Maar neeeeee, weer een brief naar het verkeerde adres en natuurlijk weer dezelfde tekst erin: "Is niet mogelijk, nieuwe adres is adsl mogelijk, doorbetalen aub."
Ik een intrekking automatische incasso erheen gestuurd, en nog wordt er abonnementsgeld afgeschreven!
Ondertussen een mailtje naar de KPN gestuurd. met daarin het hele verhaal. Ze hebben die mail doorgestuurd, en JA!!!! EEN BRIEF VAN KPN OP HET JUISTE ADRES!!!! EEN WONDER!!!!! :idea:
Met daarin dat ze de gegevens van KPN hadden gekregen en dat ze zo genegen waren mijn abonnement om te zetten naar een PLUS abonnement. Een ander abonnement had ik om gevraagd, een basic want email verzenden met een andere kabelleverancier is er niet bij.... Maar hier zakt mn broek wel vanaf!
Alsof ik Planet Internet op mn blote knieen moet danken dat ze ALSTUBLIEFT DANKUWEL mijn abonnement hebben willen omzetten naar een gewoon abonnement!
De klachtenmadam heeft me die brief gestuurd... Nu maar hopen dat het OOK nog Intern aankomt op de juiste afdeling!

Loosers zijn het en mijn abonnement is per aankomende verlening opgezegd. Als ze denken zo met klanten om te kunnen gaan, zeker als ze zelf beweren dat ze de beste provider zijn, mogen ze van mij door de plee weggespoeld worden!

oom agent
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 okt 2003 03:15

Re: ADSL van planet opzeggen??

Ongelezen bericht door oom agent »

Ik had mijn ADSL lijn opgezegd, deze zou stoppen per 01-03-2003 maar na vele telefoontjes,veel ergenis en vele uren in de wacht staan bij de klantenservice is de ADSL lijn opgeheven per eind september 2003.
Planet heeft voor deze fout wel alle kosten van het abonement terug betaald van dat half jaar en heeft er ook voor gezorgd dat KPN dit ook heeft gedaan. Dus gewoon een half jaar gratis ADSL gehad.

Dit alles is voornamelijk gelukt toen ik het prive emailadres had bemachtigd van een hoge manager bij planet internet.En deze heel netjes had gemail over mijn probleem met planet internet.

Hierbij voor alle gedupeerden van planet internet het prive emailadres:

[email protected]

Heel veel succes,

Mario

jisje

Re: ADSL van planet opzeggen??

Ongelezen bericht door jisje »

WOW............ ik zit nu met hetzelfde probleem als jij, alleen is het pas sins 01-11-03 aan de gang! Heb meteen een mailtje gestuurd naar Ester!
Thanks voor het mailadres! :lol:

Gast

Re: ADSL van planet opzeggen??

Ongelezen bericht door Gast »

Graag gedaan... :lol: :lol:

Veel succes.

jis

Re: ADSL van planet opzeggen??

Ongelezen bericht door jis »

helaas..........mailadres werkt niet meer :? :(

paul_033
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 okt 2003 20:48

Re: ADSL van planet opzeggen??

Ongelezen bericht door paul_033 »

Ja helaas krijgen velen problemen als ze eerder willen opzeggen.
Met EERDER bedoel ik, je hebt getekend/afgesproken voor 12 maanden, dus wat dat betraft staan ze in hun recht.
Of het redelijk is om voor 12 maanden te laten tekenen is weer iets anders.(ben ik het ook niet mee eens)
Zelf zit ik ook bij Planet Internet (WXS) en heb geen problemen met ze, maar ik stap ook nog niet over (nog niet).
En ik heb het voordeel dat ik om de hoek woon bij Planet Internet, en dat weten ze.

Gast

Re: ADSL van planet opzeggen??

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Paul,

Je woont om de hoek van Planet ! Ze zijn gevestigd op Industrieterrein De Hoef en daar woon ik ook vlakbij. Maar als je Planet wilt bezoeken, kom je er mooi niet in.

Ik heb ook adsl van ze maar zodra mijn contract afloopt in April a.s. zeg ik het wel op.

Alles wat KPN is, is erg wrang net zoals hun helpdesk. Voor mij hoeven ze niet meer.

PeterVW

Re: ADSL van planet opzeggen??

Ongelezen bericht door PeterVW »

Het kan nog gekker.
Sinds eind november 2001 heb ik ADSL van Planet Internet. Dit najaar echter heb ik besloten om definitief over te stappen op een andere provider (via BBNed). Begin oktober heb ik een brief verstuurd aan Planet met mijn opzegging. Ik kreeg 20-10 keurig een brief met een bevestiging, waarbij men aangaf mijn abonnement per 1-12 te beëindigen, aangezien dan mijn contract afloopt. Aangezien ik nog een paar keer exact dezelfde brief kreeg, heb ik maar eens een mailtje gestuurd met de vraag of ik er op aankon dat ik inderdaad 1-12 ADSL-vrij zou zijn. Bevestigend mailtje teruggehad. Geen probleem. Omdat het mailtje er echt "standaard" uitzag, nog maar eens gebeld met de helpdesk. Nee meneer, alles is geregeld, de KPN wordt automatisch ingelicht, u kunt erop vertrouwen dat 1-12 alles in orde is.Prima. De week voorafgaand aan 1-12 een nieuw ADSL abonnement afgesloten.
Je raadt het al: Op 1-12 nog steeds een werkende ADSL verbinding. 2-12 nog steeds. Dit keer gebeld met KPN. "He wat raar.. er is geen sloopopdracht gegeven". Ik werd doorverbonden met een Planet medewerker. "Tja meneer, sorry, er is iets foutgegaan, bij iedereen die per 1-12 'gesloopt' had moeten is de opdracht niet doorgestuurd, het kan helaas nog wel 10 dagen duren. Wilt u in de tussentijd geen gebruik meer maken van uw aansluiting?".
Vandaag (4-12) weer gebeld met KPN. "Ja... wij hebben uw sloopopdracht ontvangen. Het wordt... 29-12." Op mijn verontwaardigde reactie kreeg ik een vaag verhaal over een maand opzegtermijn. Dat ik schriftelijk bevestigd heb gekregen van Planet dat per 1-12 het abonnement beëindigd zou zijn, vond hij ook vreemd. Dat kon helemaal niet, volgens hem.
Dus nu zit ik nog een maand vast aan een ADSL lijn die ik niet meer wil. Het bizarre is dat mijn planet mailbox NIET meer werkt!!?? Ik kan maar twee mogelijke oorzaken bedenken.
1. Bij Planet is het een ongelofelijke chaos en is het niveau van de gemiddelde medewerker zeker niet al te hoog;
2. KPN-dochter Planet frustreert bewust de overgang naar een andere -niet KPN- provider.

t3q

Re: ADSL van planet opzeggen??

Ongelezen bericht door t3q »

Planet is een gewoon een screp isp. IK had adsl via xs4all bij kpn. Toen ik dat heb opgezegd duurde het 1 week voor de sloop opdracht en na 2 weken was ik vrij van adsl. Zo hoort het! Maar de combinatie internet en kpn zag ik niet meer zo zitten vandaar dat ik nu bij demon zit.

paul_033
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 okt 2003 20:48

Re: ADSL van planet opzeggen??

Ongelezen bericht door paul_033 »

Gast
Gast

Geplaatst op 27 Nov 2003 21:02 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Paul,

Je woont om de hoek van Planet ! Ze zijn gevestigd op Industrieterrein De Hoef en daar woon ik ook vlakbij. Maar als je Planet wilt bezoeken, kom je er mooi niet in.

Ik heb ook adsl van ze maar zodra mijn contract afloopt in April a.s. zeg ik het wel op.

Alles wat KPN is, is erg wrang net zoals hun helpdesk. Voor mij hoeven ze niet meer.

=================================

Ja het kan echt wel zo zijn dat ik ook problemen krijg als ik van provider wil veranderen, maar zover is het nog niet.
in Januari 2004 ga ik van 1024 naar 2048, dus ik heb niet echt een reden om over te stappen.
-------------------------------

In november is de snelheid van ADSL in al onze abonnementen verhoogd. U heeft daar tijdens het internetten waarschijnlijk al iets van gemerkt. Vanaf eind januari 2004 gaat het allemaal zelfs nog sneller. Zonder moeite, zonder kosten.

Voor dit voordeel hoeft u niets te doen en niets extra’s te betalen.
Kijk hieronder wat uw voordeel precies inhoudt!

ADSL comfort
Huidige snelheid 1024/320 Kbit/s
Nieuwe snelheid 2048/320 Kbit/s*

* Bovengenoemde snelheid is vanaf eind januari 2004 van kracht. Een mooi begin van het nieuwe jaar!


==========================


zo zie je maar weer, er zijn mensen die te snel overstappen en van provider naar provider zappen.
Dat ze dan steeds weer kosten moeten maken rekenen ze niet mee.

Nieuwe leden van Planet krijgen ook nog eens 6 maanden lang een extra korting en een i-mode GSM.
Helaas krijgen de ouwe trouwe leden NIETS.
En Planet is duurder dan andere, ik weet het.
Als ik op dit moment internet ADSL zou nemen, dan nam ik tiscali.

Volgend jaar zie ik wel weer verder, dan is denk ik ook de oorlog tussen de providers wat minder geworden en de prijzen gelijk getrokken en de snelheden bijna gelijk.

Maar verkijk je niet op de bedragen en snelheden.
Je kan wel supersnel internetten bij een goedkope provider, maar dan heb je weer een data limit, en moet je bijbetalen aan het einde van de maand.

Elke provider heeft z'n voor en nadelen, en zeuren zijn we allemaal goed in.

Gast

Re: ADSL van planet opzeggen??

Ongelezen bericht door Gast »

Daarom heb ik nog steeds ADSL-Comfort, geen problemen en geen klachten.
Werkt prima en stukken beter dan UPC, KPN en Planet kunnen hun snelheid wel garanderen, wil ik wel eens zien hoe UPC dat gaat handelen.

Ik zit af en toe zelfs hoger dan mijn limiet, maar dat werkt niet lang meer want dan wordt ik gechoked, tot mijn snelheid wel te verstaan.

Dan heb ik nog een vraag aan UPC hoe kunnen jullie iemand garanderen dat zij de juiste snelheid krijgen terwijl complete woonwijken op de zelfde aansluiting zitten.

Ja de modem kun je choken, maar daar heb je weer een hack voor zonder dat UPC het in de gaten heeft.
En er zijn er genoeg die daar gebruik van maken.

t3q

Re: ADSL van planet opzeggen??

Ongelezen bericht door t3q »

Op zich kan upc niks garanderen kwa snelheid omdat zoals je al zei. Dit omdat een hele wijk op hetzelfde centrum is aangesloten.

Met de ouwe com21 modems en de juist gegevens kan je overal internetten. Daarom gaat dit modem er ook uit.

Met de huidige modems (eurodocsis) is het mogelijk een file in te stellen in het modem zodat die snelheden wel behaald kunnen worden.

Al met al is dit toch nog afwachten want je blijft dezelfde capaciteit houden van het wijkcentrum. Mede zijn deze modems te "hacken"door een custom made file te uploaden naar het modem.
Alleen als je het modem reset gaat het modem weer terug naar de originele snelheid.

Dat is ook eigenlijk het enige nadeel aan kabel internet. Het is 1 gote lijn waarom iedereen zit en zijn deeltje slurpt.

tarik

Re: ADSL van planet opzeggen??

Ongelezen bericht door tarik »

[email protected] - helaas..........mailadres werkt niet meer
Werkt wel als oom agent hem juist zou spellen, het is

mailto:[email protected]

en die doet 't nog steeds :D

Waxx

Re: ADSL van planet opzeggen??

Ongelezen bericht door Waxx »

Echt fijn bij planet!

ben al sinds 1 mei 2003 bezig mn abonnement op te zeggen.
Verbinding is inderdaad verdwenen, maar de KPN blijft maar in rekening brengen.
Aantal keer gebeld en vriendelijk gebleven. Paar keer grote bek van een Planet medewerker gehad, gooien ze gewoon de telefoon erop!
Zelf paar keer uit mn slof geschoten, maar nee hoor.

Krijg vandaag weer rekening van KPN. Dat is dus al bijna 1000 gulden die ik voorgeschoten heb, omdat anders de stekker uit mn vaste lijn gaat.

Is toch niet normaal dat je zoveel maanden moet wachten en er niks gebeurt. Zal nog één keer afwachten en anders maar eens naar mevrouw kools mailen, wellicht dat dat iets uithaalt (als ze niet een ander e-mail adres heeft inmiddels)

Ik hoop dat anderen meer succes hebben met het vertrek bij Planet. Al worden ze 100.000 keer sneller, mij zien ze nooit meer terug!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jappie10

Re: ADSL van planet opzeggen??

Ongelezen bericht door jappie10 »

Wanneer gaat Radar eens aandacht besteden aan Planet INternet? Ik krijg mijn contract ook niet op een fatsoenlijke manier opgezegd. Zij hanteren blijkbaar een andere indienststelling van een abonnement dan wat er werkelijk heeft plaatsgevonden. Nu zit ik er weer voor een jaar aan vast.

Bedankt Planet! Welk bedrijf werkt nu nog met jaarcontracten? ongelooflijk.

Gast

Re: ADSL van planet opzeggen??

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt Planet! Welk bedrijf werkt nu nog met jaarcontracten? ongelooflijk.
Uhm UPC ? Debitel ? andere foon -en internetmaatschappijen ??......

Gesloten