LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afgesloten van nieuwe KPN-abonnement maar moet wel betalen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
WerKErs
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2016 18:27

Afgesloten van nieuwe KPN-abonnement maar moet wel betalen

Ongelezen bericht door WerKErs »

Ik ben verhuisd en vroeg bij KPN een internet verbinding aan via de telefoonlijn.
Na veel tijd kreeg ik die de monteur moest kabels verleggen wat heel veel werk kostte.
Na ruim 4 weken doet internet niets meer: de kabel naar het modem is weg.
Ik vraag aan KPN wat nu?
"U heeft een brief gehad dat u bovenburen kreeg en die willen internet dus we hebben uw verbinding verbroken, er ligt maar één telefoonlijn dus".
Eh sorry?
"Nou ja geen nood hoor, u zegt uw verbinding op en U vraagt een nieuwe aansluiting aan. We leggen dan over enkele weken een nieuwe huis aansluiting aan en sluiten u weer aan dan is UW probleem opgelost".
En mijn eerste rekening en abonnement dan?
"Die moet u wel betalen natuurlijk".
Arrogant of niet?
Begronding, logica: ik zou een brief hebben gehad binnen 3 weken NA mijn aansluiting dat ik werd afgesloten omdat er maar één lijn mogelijk was en die beantwoordde ik niet dus het is gerechtvaardigd om mij af te sluiten binnen één maand na de start van mijn abonnement maar wel door blijven betalen ja.....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Afgesloten van nieuwe KPN-abonnement maar moet wel betalen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Je vraag is of het rechtvaardig is dat ze je afsluiten nadat de lijn is overgenomen door je bovenburen. Ja dat is rechtvaardig want zo zijn de regels waar KPN zich aan moet houden, zij mogen een overname van een lijn niet tegenhouden zonder dat de dat contractant actie onderneemt.

De vraag die hier niet beantwoord wordt is van wie is de lijn? Hebben jouw bovenburen wel recht op die telefoonlijn of behoort hij bij jouw adres. Anders was je onrechtmatig bezig toen je internet aanvroeg op de telefoonlijn van de bovenburen.

Mocht de lijn van jouw zijn dan is het verstandig een gesprek aan te gaan met de bovenburen en die met KPN hun eigen lijn te laten regelen. KPN kan dan weer een nieuwe aansluiting realiseren op jouw aansluiting. Is de lijn van de bovenburen dan dien je inderdaad KPN te vragen een nieuwe aansluiting te realiseren, met een beetje geluk doen ze dit kosteloos.

mh73

Re: Afgesloten van nieuwe KPN-abonnement maar moet wel betalen

Ongelezen bericht door mh73 »

WerKErs schreef:Begronding, logica: ik zou een brief hebben gehad binnen 3 weken NA mijn aansluiting dat ik werd afgesloten omdat er maar één lijn mogelijk was en die beantwoordde ik niet dus het is gerechtvaardigd om mij af te sluiten binnen één maand na de start van mijn abonnement maar wel door blijven betalen ja.....
Heb je die brief gehad?

Gesloten