LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alice annuleren

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hans3111
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2008 21:18

alice annuleren

Ongelezen bericht door hans3111 »

Hallo
Wie heeft er ook problemen met de geannuleerde aanvraag van Alice internet
Ik heb op 8 okt 2008 internet aanvraagt van Alice en door verkeerde informatie wat betreft mijn huidige provider deze bij Alice op 9 okt 2008 geannuleerd
Op zich geen probleem alleen Alice heeft de annulering niet uitgevoerd
Na minimaal 10 keer bellen naar de ondeskundige helpdesk en 10 loze toezeggingen drukken ze het er gewoon door.
Ook op briefen en mailtjes reageren ze niet 2 dec. en 16 dec. nog geen reactie op 29 dec.
Waardoor me internet/telefoon bij me huidige provider geblokkeerd is
De telefoon kosten zijn in middels de 100 euro gebaseerd mobiel en het nummer a 30 ct van Alice
Iedereen die overweegt om Alice te nemen neem het niet het is een ………. Bedrijf
Veel internet plezier met 1 van de goede providers
Hans

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: alice annuleren

Ongelezen bericht door D1RK »

Opzeggen mag officieel na 1 maand dus die moet U betalen.
Lees eerst de voorwaarden van Alice want U heeft getekend en dat Uw oude provider een foute datum gaf is niet hun probleem.

Alice is niet de beste provider maar deze zeer matige zomaar zwart maken is niet goed.

Vooraf informeren of hier zoeken is dus beter.
Maar aangezien ze per maand opzegbaar zijn zit je niet aan een jaar maar slechts enkele maanden vast.
Wel altijd aangetekend opzeggen.

Per telefoon een ontbinding vragen is vragen om problemen.

hans3111
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2008 21:18

Re: alice annuleren

Ongelezen bericht door hans3111 »

hallo
binnen 5 werkdagen kan je kostenloos annuleren en dat doe ze niet

Bright85
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 dec 2008 12:31

Re: alice annuleren

Ongelezen bericht door Bright85 »

Ze zijn verplicht om binnen 7 dagen de annulering door te voeren als de consument dit vraagt. Doen ze dit niet zijn ze in gebreke....
Dit is trouwens wettelijk bepaald.

Enne...Alice is een Amerikaanse bedrijf. Dus hebben ook die mentaliteit.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: alice annuleren

Ongelezen bericht door kpndrama »

Alice is van Telecom Italia.
tja bij kpn is het niet veel beter. Maar betaal je wel 2 keer zoveel.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: alice annuleren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gaat om een dienst en daarom geld het volgende: er geld een bedenk termijn van 7 werkdagen (meestal 9 kalenderdagen) vanaf het moment dat de overeenkomst telefonisch gesloten is, tenzij de dienst eerder is begonnen met toestemming van de klant. Hier mag niet in het nadeel van consumenten worden afgeweken. Als er twijfel bestaat over de vraag of je hebt opgezegd moet je dat wel kunnen bewijzen en dat kun je doen door je opzegging aangetekend te versturen met de post.
D1RK schreef:Opzeggen mag officieel na 1 maand dus die moet U betalen.
Ik vermoed dat je denkt aan de recente wetswijzing, maar die staat providers wel toe het eerste jaar een jaarcontract te hanteren.

jazzy.nl
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2008 18:45

Re: alice annuleren

Ongelezen bericht door jazzy.nl »

Let er wel op dat indien je al een router hebt ontvangen deze goed (aangetekend) retourneerd!!

Zelf erg vervelende ervaringen!

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: alice annuleren

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Beste mensen,

Ik heb 1 maand Alice gehad en niets heeft gewerkt. Ik heb van hun op telefonische wijze een bedrag geëist gekregen voor betaling van maar liefst € 810,=, terwijl ik noch telefoon noch internet van ze ontvangen heb gehad. Ik heb dus op die wijze niets van hun ontvangen als alleen een valse nota van € 810,=.

Dit bedrijf vraagt erom om failliet te gaan. En dat mogen ze van mij. Ik zal via de deurwaarder mijn kosten in rekening laten brengen. Dan zijn ze nog niet klaar. De uurberekening van de tijd dat ik als ICT-er niet op internet kan zitten. Dat is € 100,= per uur. Dat maal 480 uur (twee maanden) dan komen we dus op € 48.000,= + deurwaarderskosten. Anders span ik meteen een Kort Geding aan.

Dus ik zal dit soort bedrijven krijgen.

Uranus. [/b]

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: alice annuleren

Ongelezen bericht door NONO »

Zat net een stuk over de ervaringen van iemand in Duitsland met de overstap naar Alice aldaar te lezen toen ik op mijn mobieltje gebeld werd.

Gezien de niet echt zo geweldige ervaringen rond die overstap nu net niet het beste moment.
Vraag me trouwens af hoe ze aan het nummer van mijn mobieltje komen.

Gesloten