LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Yaseka
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 nov 2006 21:35

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Yaseka » 10 apr 2008 13:08

Ondanks alle negatieve berichten over Alice: Ik ben ook al een tijdje terug met Alice in zee gegaan, voor Internet en telefoon. In het begin was de verbinding van zowel de telefoon als Internet erg slecht, waarover ik Alice gelijk heb gebeld. Ik werd keurig te woord gestaan en werd goed geholpen door de technische afdeling. Helaas werkte dat niet afdoende, het ene moment had ik een perfecte Internetverbinding, het ander moment of niets óf uiterst traag. Gelijk weer gebeld, toen bleek ik een `klapperlijn`te hebben zoals dat word genoemd. Na twee dagen,,, een perfecte én zeer snelle Internetverbinding. Ook nooit meer problemen gehad met de telefoon. Rekeningen worden keurig op tijd afgeboekt. Al met al,, ze zijn echt niet zo slecht als het hier lijkt! En er werken wel degelijk zeer vriendelijke én kundige mensen! Bijna al mijn kennissen en familie hebben Alice als provider en niemand heeft tot nu toe te klagen. Ik begrijp dan ook niet goed waarom het bij jullie zo fout gaat. Jammer,, zowel voor jullie als voor Alice.

lapto
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2008 22:12

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door lapto » 10 apr 2008 16:45

Het spijt me zeer maar ik krijg het vermoede dat u bij alice werkt.
Ik heb vanaf het begin tot ver na het einde problemen ( ben vanaf 31.12.2007 geen lid meer ) maar me rekeningen blijven komen en ik krijg zelfs aanmalingen daarvoor dan gaat het om de maanden januari en februari.
Deze rekeningen kunnen zelfs niet van telefoonkosten zijn aangezien ik in de maand oktober 3 dagen internet ( dat goed werkte ) heb gehal en een week telefoon waarvan ik niet kon bellen alleen gebeld worden.
Daarbij komt dat u zegt geholpen te zijn door de technische afdeling alleen krijg je nooit iemand van die afdeling. Zelfs de administratie krijg je niet te spreken ( mensen die over rekeningen gaan )

Ook werd ik niet netjes geholpen en ik kreeg te horen dat ik niet geholpen zou worden aangezien ik niet alleen de spullen gebruikte die alice verstrekt had.
Met andere woorden dan zou ik naast de meterkast in de gang voor de trap moeten zitten en de modem in een telefoon aansluiting moeten doen die NIET aangesloten was met de centrale..... waarvan ik wel de koste moet betalen voor de monteur ....


Ik ben niet iemand die snel gaat klagen en die slechte dingen alleen zal opnoemen van bedrijven ofzo maar over alice heb ik vrijwel niets goeds te zeggen behalven dat het aanmelden heel snel gedaan was en dat de rekeningen ook lekker snel komen.

Greets lapto

Coolahan
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 apr 2008 16:23

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Coolahan » 10 apr 2008 22:01

Als je alice mailt krijg je een automatiscg gegenereed antwoord dat verwijst naar een 900 nummer.
Voor een bedrijf wat pretendeert gratis telefonie bij de internetaanbieding te geven mogen ze eerst wel beginnen met deze service naar klanten toe aan te bieden.
Daarentegen lijkt het meer op een 900 site die zo aan zijn geld komt.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Ron58 » 11 apr 2008 08:11

Als je alice mailt krijg je een automatisch gegenereerd antwoord dat verwijst naar een 900 nummer
Dat is tegenwoordig bij veel bedrijven standaard, zelfs als de fout geheel bij het bedrijf ligt zal de klant zijn portemonnee moeten treken om dit aan te kunnen kaarten.
"de klant is koning" bestaat niet meer, de klant is nu een vervelend en te veel zeurend bijprodukt wat helaas nog steeds nodig is om het vette salaris van de directeur bij elkaar te kunnen bellen met de 0900 nummers :wink:

impatient
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2005 20:40

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door impatient » 11 apr 2008 11:55

Dat is tegenwoordig bij veel bedrijven standaard, zelfs als de fout geheel bij het bedrijf ligt zal de klant zijn portemonnee moeten treken om dit aan te kunnen kaarten.
Bij Telfort kreeg ik na 2 minuten al het advies om het gratis nummer te bellen met zelfs de code om direct doorverbonden te worden naar dezelfde juiste persoon.
Dus het is niet overal hetzelfde en lange wachttijden.
Het belangrijkste is de welwillendheid,motivatie en de kennis van de 1e lijns helpdeskmedewerker en hoe je zelf het gesprek aangaat.
Zij zijn en blijven het visitkaartje van het bedrijf en vaak ook de probleem veroorzakers zodat zaken niet worden opgelost.
Altijd de naam vragen van de medewerker en bij correspondentie of klachten vermelden helpt.
De standaard politiek van medewerkers van welk bedrijf dan ook is klagers of zeurders in de wacht zetten,verbinding verbreken of niks oplossen als represaille dat u dat maar weet.
Een vriendelijk woord en de juiste informatie lost veel op ook als beller/klager.

Sandie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2008 09:55

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Sandie » 14 apr 2008 22:21

Nieuwste ontwikkelingen omtrent Alice.
Helaas dezelfde problemen als Lapto, eind februari abbo beeindigd (schriftelijke bevestiging ontvangen van Alice), nu weer een rekening.
Wordt weer even contact opnemen met de bank.
Mail naar Alice is verstuurd, niet dat dat veel uit gaat halen :?
Moedeloos wordt je ervan.

Jelt
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2008 22:38

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Jelt » 14 apr 2008 22:53

Dit is een mooie plaats om ook eens een boekje open te doen. Ik zal het kort houden zodat ook nog ruimte voor anderen over blijft. Alice, een nieuwe internetprovider, wil graag klanten werven, toch? Blijkbaar niet.

Vorig jaar oktober heb ik mij aangemeld en dacht binnen enkele weken internet te hebben. Helaas! Nadat ik er zelf maar achteraan had gemaild en gebeld, bleek dat ze (tot 2 keer toe) mijn aanvraag hadden geannuleerd zonder mij op de hoogte te brengen. En maar wachten.... Tot 2 keer toe hebben ze de aanvraag toch weer geactiveerd. Uiteindelijk heb ik na vele pogingen om klant bij Alice te mogen worden, de handdoek in de ring geworpen. Dacht dat het daarmee (na 4 maanden) dan ook wel klaar was. Helaas begon toen de ellende echt. Hoewel ik een schriftelijke bevestiging heb dat de aanvraag door Alice is geannuleerd, hebben ze dat niet in de administratie goed verwerkt. Opeens kreeg ik namelijk een mail dat mijn electronische factuur klaarstond. Maar ik had helemaal geen inloggegevens!!!! Ook nooit een aansluiting gekregen, dus waar maak ik me dan druk om??? Na een tijdje werd rustig voor 3 maanden abonnement afgeschreven dat ik natuurlijk direct heb laten terugdraaien. Herinnering gekregen en nogmaals via mail uitgelegd wat de situatie was.

En Alice? Die antwoord alleen maar met standaard mails, stelt dat ik alleen schriftelijk verzoek tot creditering kan of kan bellen met hun klantenservice (service???) voor € 0,25 per minuut. En dat houdt dus in dat ik mag betalen om hun administratie op orde te krijgen!?!?!?

Gelukkig heb ik nu een andere provider, die wél weet hoe ze met hun klanten om moeten gaan. In 1 keer internet en voor hetzelfde bedrag als Alice adverteert. Maar dan heb je ook wat.

[email protected]
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2008 13:40

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door [email protected] » 16 apr 2008 17:49

Verhuizing van Telfort naar Alice is voor mij een ramp. Zie voor informatie mijn eigen bericht. Vanaf 3 maart tot nu toe zit ik zonder telefoon en internet. Ik heb ze tot 18 april de tijd gegeven. Zo niet dan stappen wij over naar Solcon.nl. Deze christelijke provider heeft een gewoon telefoonnummer en ze hebben zojuist mij gebeld op mijn GSM en advies gegeven. Voor de rest gaan zij vanaf 18 maart even de dingen regelen. Hoogst waarschijnlijk heeft Telfort of Alice mijn lijn weggegooid. Doen ze wel meer. Alice is gezeteld in Arnhem. Ik neem geen goedkope rommel meer, betaal leiver 5 euro per maan dmeer en ga zo snel mogelijk naar Solcon.
Ruud Dankelman

[email protected]
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2008 13:40

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door [email protected] » 16 apr 2008 17:52

Oh ja ik vergat nog wat te zeggen.
Toen ik over wilde stappen heb ik mijn licht opgestoken bij de consumentenbond. NIET DOEN. Ze zetten je op het verkeerde been. Toen ik problemen kreeg bij ALice heb ik de consumentenbond weer gebeld. Kreeg toen het verbijsterende bericht dat ALICE ALS ENIGE PROVIDER NIET IS AANGESLOTEN BIJ DE GESCHILLENCOMMISSIE.
Zo daar kon ik het mee doen
Ruud Dankelman

lapto
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2008 22:12

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door lapto » 22 apr 2008 18:17

Zoals de meeste wel weten heb ik na maanden nog steeds problemen met alice internet.
En wederom had ik vandaag weer post in de brievenbus van alice.
Het gaat weer om rekeningen zoals voor de maand januari ( terwijl ik vanaf eind december geen lid meer zou moeten zijn ).
Ik heb weet alice gebelt en kreeg te horen dat ik hierover maar weer een brief moest sturen naar alice.
Toen ik vertelde dat ik dat ruim een maand geleden ook gedaan had werd mij gezegt dat het normaal is dat alice pas na 2 of 3 maanden zal reageren.

Zo duidelijk is alice!!

Greets lapto

Jelt
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2008 22:38

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Jelt » 22 apr 2008 23:50

Ja, ook bij mij ligt er weer een herinnering in de bus. Nooit een abonnement genoten, hoewel ik er zelf 4 maanden m'n best voor heb gedaan, maar wel een rekening sturen voor 3 maanden. Oh ja, voor de maand erop gaat ook geïncasseerd worden. Gelukkig zijn ze er achter gekomen dat in mei ergens dat bedrag gecrediteerd gaat worden en vragen ze mij vriendelijk toch maar alvast te betalen. ???? Hoe gek denken ze dat ik ben? Nu opeens wel vertrouwen op hun beloften? Dacht het niet. Ik vraag me toch echt af hoe lang Alice nog bestaat in Nederland.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Uranus1963 » 24 apr 2008 15:19

Bij deze wilde ik Alice nemen, maar heb voortijdig toch snel afgezegd en ben ik op aanraden van een vriend van me naarTele2 gegaan. Nog geen seconde spijt gehad.- Terecht dat de consumentenbond hen de eerste prijs gaven voor de bestel helpdesk tegen lokaal tarief. Wanneer ik een mailtje stuur dan bellen ze al binnen 5 minuten terug, wat eigenlijk niet nodig is, want TV is uitstekend eveneens de telefoon en ook het internet is zeer en zeer goed te noemen. Je komt met helpdeskmedewerkers te maken die gespecialiseerden zijn en je bent zo aan de beurt. De financièn lopen ook uitstekend en er is zeer goed gefactureerd. Dus geen stoneringen nodig. Dit is echt een Toptent.

R. Bokma
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2008 14:45

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door R. Bokma » 24 apr 2008 15:21

Ook bij mij is dit ook het geval ben nu al twee maanden bezig om afgesloten te worden en eindelijk een brief met opzegging.
Heb al geen internet meer sinds 11 maart de modem reageert niet meer. Dus per 12 maart bij een andere provider aangesloten. Wij hebben nu alles bij een jurist neer gelegd en wachten nu dit af zodra hier meer info vandaan komt laat ik het hier weten

patrob
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2008 16:45

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door patrob » 30 apr 2008 16:55

Hallo,

Ik ben ook al weer een paar maanden druk met Alice kost me veel tijd en energie.
Ik ben al 2 maanden bezig om mijn facturen te krijgen van de laatste maanden,
De Alice Lounge werkt niet, ik zal daar mijn laatste facturen in kunnen zien.
Ik heb me af laten sluiten op 31 maart dit gebeurde zelfs een dag te vroeg.
Ik wil graag de laatste afschrijvingen controleren maar dit gaat niet omdat ik geen facturen krijg.
Er is net weer geld af geschreven, hiet heb ik hun over gemaild en een ultimatum gesteld, dit gaat waarschijnlijk door mij gestoneerd worden.

1 ding vind ik tegenover alle internet providers die geld rekenen voor hun telefoonlijn naar de klantenservice.
Voor mij is het geen klantenservice meer als je er geld voor vraagt, en dan helemaal in het geval van Alice, die het KASTJE NAAR DE MUUR SYSTEEM HANTEERD.

Tip voor iedereen die problemen met Alice heeft, meld ze aan voor de zeer koude douche.

Robin

shoestring5380
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2008 18:30

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door shoestring5380 » 18 mei 2008 18:36

Alice er is niks zo duidelijk als Alice
Alice weet niet wat dat betekent
Alice neem noooooooooooooit Alice als je lekker zonder problemen wilt internetten

Als er mensen zijn die problemen hebben met Alice kunnen ze mailen naar.
[email protected]
Met z'n allen staan we sterk om de problemen op te lossen

Rob

lapto
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2008 22:12

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door lapto » 18 mei 2008 19:46

Ik denk dat als je daar aan ga beginnen dat je mail heel snel vol kom te zitten als iedereen die er problemen heeft naar je een e-mail zou sturen

Greets lapto

shoestring5380
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2008 18:30

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door shoestring5380 » 18 mei 2008 23:16

Brdankt voor je reactie

Dat maakt niet uit er moet aan die oplichterij wat gedaan worden dat alice naar arbeidsburo kan gaan en nooit meer aan de bak komt

Rob

TdeHond
Berichten: 2846
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door TdeHond » 20 mei 2008 13:18

Als iedereen een terechte duidelijke klacht indient bij consuwijzer.nl ( deze worden doorgestuurd naar de OPTA)
onderneemt OPTA actie en kan Alice aangesproken worden op hun wanprestaties en z.n. een boete v.d. OPTA tegemoet zien.

Uw persoonlijke probleem kan OPTA niet oplossen maar veel soortgelijke klachten worden aangepakt naar de prov. toe.

Jelt
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2008 22:38

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Jelt » 20 mei 2008 23:57

Het incasso-bureau is nu ingeschakeld en ik heb ze de Alice-mails en scans van de brieven gestuurd. Nooit een aansluiting gehad, want mijn oude telefoonabonnement liep gewoon door en ik kreeg ook nog een bevestiging van annulering van de aanvraag, maar toch willen ze mij voor ruim 4 maanden abonnementsgeld laten betalen. Meest bizarre is wel dat ik op de dag dat de eerste brief van het incasso-bureau in de brievenbus lag, daaronder een 1e (???) herinnering van Alice door TNT was bezorgd. Klinkt als een vicieuze cirkel. Natuurlijk wel met de melding dat mijn internet-aansluiting zou worden beëindigd (maar ja, die heb ik nooit gehad, dus ben wel benieuwd hoe ze dat bij Telfort voor elkaar denken te krijgen). :P

Heb ook de tip voor consuwijzer.nl gevolgd. Samen sterk en hopelijk gaat OPTA actie ondernemen.

TdeHond
Berichten: 2846
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door TdeHond » 21 mei 2008 07:16

Inderdaad hetzelfde verhaal bij Telfort.

Alice heeft niet volgens de regels gereageerd. U hoort eerst een brief van Alice te krijgen waarin staat wat zij u denken te ontfutselen en een termijn stellen waarbinnen u moet betalen of hen van het tegendeel te overtuigen en dan pas een incassobureau inschakelen die een rechtzaak tegen u moet aanspannen om geld te innen als u niet betaalt.

Succes. Ik hoop dat het recht zegeviert.

In mijn geval: mijn financieel adviseur zegt dat bij evt volgende aanmaningen van Telfort ik alleen hoef te antwoorden dat ik geen klant ben, opgezegd heb bij 12move conform de voorwaarden met vermelding datum en het verzoek e.e.a. bij de afdeling creditering / finance in orde te brengen.

Bovendien hebben zij nog 4 dagen de tijd om schriftelijk antwoord te geven op mijn aangetekende brief waarin zij 4 weken de tijd kregen om mij bewijs van het tegendeel ( dat ik een overeenkomst met hen heb gesloten) toe te sturen.

Voor een overeenkomst zijn 2 partijen nodig.
Als partij A zegt dat hij een overeenkomst met u heeft dan moet hij daar bewijs van kunnen overleggen.
In mijn geval kan hij dat niet en hij heeft dan ook de onterechte incasso's al terug moeten storten omdat hij geen bewijs kon overleggen dat ik toestemming gegeven heb tot automatische incasso's

Gesloten