LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
marianne3
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:28

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door marianne3 »

Er valt weinig tegen te doen bij Alice. Het is een bedrijf dat meerdere administraties blijkbaar voert in ons geval. We hebben ze brieven geschreven maar daar reageren ze niet op en facturen bleven wij ook ontvangen. Nu hebben wij inmiddels een incasso buro wel betaald want we willen geen proces kosten gaan maken. Alice is een zeer slecht bedrijf wat zich niet aan afspraken houd. Ze leveren een hele slechte service, hoewel ik denk dat ze dat woord niet eens kennen . Het internet en de telefoon doen het bijna nooit.
Voor de mensen die overwegen om naar alice toe te gaan raad ik je ten sterkste af om dit niet te doen want het is een en al ellende wat wij hebben meegemaakt.
En daar zijn wij niet de enige in.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Nou ze zeggen bij alles: Ja we kunnen er niets aan doen wanneer we foutief factureren en incasseren. Ja we kunnen er niets aan doen wanneer uw snelheid zo laag is. Ja we kunnen er niets aan doen wanneer de telefoon alleen maar telefoontjes kan ontvangen, maar dat ik niet naar buiten kan bellen. Ja, wanneer u mobiele telefoonkosten moest maken om het internet en telefoon aan de praat te kunnen krijgen staat er in de algemene voorwaarden dat wij dat niet retourneren of crediteren. Ja, meneer, u heeft wel een hoge nota (810,=) dan zal u wel met dat telefoonnummer hebben kunnen bellen. Neen, want even dat uitgezocht hebbende hebben ze mijn telefoonnummer aan een ander gegeven en aan mij de nota gestuurd. Ja, dat is pijnlijk, maar kunt u niet bewijzen wie dat is geweest dan, meneer. Nou als ik geen telefoon heb en de lijn is al vanaf dag 1 dood; hoe kan ik dat bewijzen dan? Dat zouden jullie via de techniek moeten kunnen bewijzen. Ja, meneer, maard aar kunnen we niets aan doen; zegt Alice.

Nou mensen, Telfort is zeker net zo erg als Alice. ik heb ze vandaag aan de telefoon gehad en ik heb gezegd, dat ze beter gisteren dan vandaag failliet hadden kunnen gaan. Dit soort streken haalden ze 14 jaar geleden uit met die gratis internet op modem, maar dit is wel echt achterhaalt. Dan aan het begin lopen adverteren dat er zo iets goed s aankomt. Daar mag echt een bom op vallen en op dat moment dat er de bom valt hoop ik dat die lui die dar werken vastgeketend op hun stoel zitten. Haden ze maar niet moeten solliciteren. Dit soort idioten wens ik het allerslechtste in het leven toe. Woest ben ik.

Nehe
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2009 10:35

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Nehe »

Ook ik had problemen met Alice. Gebeld worden konden we niet, bellen was ook niet mogelijk en internet klapte er steeds vaker uit. Echt veel moeite heb ik niet gedaan om het probleem op te laten lossen, dus hier zal ik ze verder niet op aanspreken. De opzegtermijn was een maand dus ik had zoiets van "Ik stap wel over naar een andere provider".

Daarna begon de administratieve rompslomp. Na het aflopen van het abonnement, bleven ze geld afschrijven. Dit heb ik meteen weer terug laten halen door de bank en ik heb ze ook laten blokkeren. Vervolgens kwamen de aanmaningen. De helpdesk kon me niet helpen, hier gingen ze niet over. De afdeling incasso kon er niets aan doen, ook zij gaven aan hier niet over te gaan. Brieven hielpen ook niet. Alice zei keer op keer: eerst betalen, daarna oplossen. De factuur zit al in het "systeem". Het kan niet anders.

Het uiteindelijke resultaat is dat ze een incassobureau hebben ingeschakeld om het geld alsnog te innen. Let op, het gaat hier om 30 euro. Het is echter al weer een paar maanden geleden, ik heb nog niets gehoord. Wat mij betreft: laat ze maar komen. Ik heb een bevestiging van de opzegging, ik heb e-mails, etc. En eigenlijk krijg ik nog geld van hun. Iedereen bij Alice gaf aan dat je vooraf betaald, je loopt steeds een maand voor. Ik heb dus ook nog een maand te veel betaald. En dan heb ik het nog niets eens over de kosten van mijn telefoon en het versturen van brieven.

Ga je weg bij Alice? Dan een paar tips:

- hou je rekening in de gaten
- halen ze weer geld van je rekening: laat het storneren door je bank
- blokkeer Alice, jij bepaald of je wel of niet nog geld overmaakt naar ze
- incassobureau aan je broek? Vraag om een gespecificeerde rekening Laat ze ook je bewijs van opzegging zien. Grote kans dat ze afdruipen!

PS. zorg ook voor een bewijsje dat je je modem hebt terug gestuurd. Dit wil nog wel eens mis gaan.

Gesloten