LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
lapto
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2008 22:12

Alice internet

Ongelezen bericht door lapto »

Beste mensen

Ik zit met een rare vraag misschien en ook zou ik graag willen weten of meer mensen dit probleem hebben gehad of hebben.

Het zit zo:

Ik heb mij vorigjaar aangemeld voor alice internet en bellen en ik zou op 17 okt aangesloten worden. Echter had ik nog geen modem enz in huis dus heb daar 3 keer voor moete bellen maar gelukkig had me oude provider me nog niet afgesloten. Vanaf die tijd heb ik alleen maar problemen gehad met alice internet en toen ik eindelijk internet had deed deze het al niet meer na nog geen 3 dagen en de telefoon deed het ook al niet meer na een kleine week.
Ik besloot te bellen en werd steeds afgewimpeld en ze zouden het steeds doorgeven aan de techniche dienst. Na 1.5 week besloot ik nog eens te bellen en weer was niets bekent dus ik wou me meteen afmelden weer en werd me telefonische gezegt dat ik wel voor december zou moeten betalen maar ze zouden me niet meer helpen dan. Aangezien ik nog binnen een bepaalde tijd besloot ik de 1e koste terug te laten storten van 120€ aangezien ik ook een telefoon rekening van alleen klantenservice heb van 100€ maar heb december wel van mijn rekening af laten gaan voor die paar dagen om het zo maar te zeggen. Ik heb voor de zekerheid toen een rode kaart naar alice gestuurt voor het intrekken van de machtiging. Echter kreeg ik wel een factuur voor januari en werd deze toch van me rekening afgeschreven. Ik heb toen vervolgens gebelt naar alice en mij werd vertelt dat het nog in behandeling is.
Op 26 januari kreeg ik een brief van alice als reactie op een brief die ik 11 december had verstuurt omdat ik daarin schreef dat ik totaal niet blij was met de klantenservice van alice en dat ze mensen niet helpen naar behoren en dat ik me afgemeld had en dat ik dat geld om een aantal redenen achter hou. In die brief staat letterlijk dat me abbonement beeindigt is per 31 december 2007.

Mijn vraag is weet iemand wat ik tegen dit bedrijf kan doen want ik heb zojuist een factuur van februari weer ontvangen. Ze negeren totaal het intrekken van een machtiging en ze blijven facturen sturen voor nieuwe maanden.

Ik hoop dat jullie het allemaal nog snappen ik ben niet echt iemand die alles goed ik volgorde kan schrijven.

Greets lapto

mark0203
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2008 23:24

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door mark0203 »

Wat je precies kan doen hiertegen weet ik ook niet.
Maar aangetekende brieven sturen en je bank het automatisch incasso laten weigeren zijn een paar opties. Uiteindelijk zullen ze met je gaan praten neem ik aan.

Ik ben zelf ook niet echt blij met Alice en wel om de volgende reden:

:x Heb 1 maand zonder internet gezeten omdat mijn huidige abbo was opgezegd en door een foutje in hun systeem moest mijn aanvraag bij hun opnieuw (en natuurlijk krijg je dan geen voorrang, dat zou klantvriendelijk zijn, kom nou)

:x Vanwege een "onstabiele" lijn heb ik nu slechts 9Mbit/s terwijl ik eerst 15 haalde (dat is dus minder dan de helft van wat ze beloofde toen ik de test deed op de website).

:x Na 4 maanden tijd is nog steeds mijn telefoonnummer niet overgezet en na de 2e keer dat ik ze hierover heb gebeld krijg ik nu te horen dat ik 6-7 dagen niet bereikbaar ben op mijn eigen nummer. Daar komt nog bij dat ik omdat ik inmiddels al 2 rekeningen van KPN heb moeten betalen nu ook nog een brief naar Alice moet schrijven om uit te leggen dat ik geld van ze krijg omdat hun (ALWEER) een fout hebben gemaakt en ik die kosten al heb moeten betalen.

:x De helpdesk (1e lijns) kan je niet doorverbinden (zeggen ze) en erg veel verstand hebben ze er ook niet van, want ze gaan wel elke keer even wat navragen (verbind me dan gewoon door als je het niet weet daar vraag ik toch om).

Mijn vraag over Alice is.
Wat mogen ze je nu wel en wat mogen ze je nu niet flikken?
Kan ik zeggen 9Mbit/s is minder dan de helft, jullie product deugd niet, ik wil mijn geld terug.
Kan ik eisen dat ze mijn lijn stabiel moeten maken op 15Mbit/s en hoe moet ik dat doen?
En hoe zit dat met die telefonie?
Zijn er meer mensen met dit soort problemen?

1 Ding is zeker, ik raad NIEMAND alice internet aan en ik ben dan ook erg geinterreseerd in de alternatieven en maatregelen die er zijn te ondernemen.

lapto
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2008 22:12

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door lapto »

Ik kreeg ook stomme reacties van de helpdesk.

- Ik moet de pc compleet helemaal naar beneden zetten en mag alleen de 2meter kabel gebruiken dus moet de complete kamer maar verbouwen. Als ik dat niet doet word er gezegd dat hij mij niet hoef te helpen en dan word het probleem naar mij toegeschoven.

- Als er een probleem is dat hun NIET op kunnen lossen word het naar de technische dienst gestuurd en alleen als hun het nodig vinden gaan ze je helpen. Als ze dat niet nodig vinden dan helpen ze niet. Dus dan is ook dat probleem voor jezelf ( zo krijg je als klant niet veel vertrouwen in Alice )

- Tevens toen ik me de 1e keer wou afmelden van de service van Alice werd mij verteld dat ik wel deze maand zou moeten betalen maar dat ze dan het nut niet meer ervan inzien om mij te helpen met het kunnen gebruiken van internet.

Greets lapto

Sandie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2008 09:55

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Sandie »

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57536

Geld laten storneren, duidelijke brief schrijven met wat jij verwacht, slaan met hun Algemene Voorwaarden.
In de brief duidelijk een datum vermelden tot wanneer ze kunnen reageren.
Niet dat je een reactie hoeft te verwachten, ik zit nog steeds te wachten.
Helaas voor Alice is mijn termijn verstreken.

pekasa
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2008 20:59

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door pekasa »

:oops: heb ook m'n buik vol van alice alles wat hier boven beschreven word klopt geen constante verbinding klantensevice met medewerkers zonder verstand ik heb na vier maanden goede verbinding ineens m'n pc modem snoertjes niet goed aangesloten ook mijn pc moet in de meterkast heb inmiddels opgezegt teveel betaalde abonnement zal ik wel kwijt zijn ze reageren niet op ingezonden brieven kortom een drama bij alice :evil: contract is wel beeindigd ik ben er vanaf :lol:

lapto
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2008 22:12

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door lapto »

Dat je op papier heb staan dat je abbonement afgelopen is vanaf een bepaalde datum wil niets zeggen hoor.

Ik zou er vanaf 31.12.2007 al vanaf zijn en heb er nu nog problemen mee.
Zelfs krijg ik nogsteeds aanmalingen over de maand januari 2008 en ik heb me modem al lang terug gestuurd en heb er al eerder een bewijs van gestuurd met de post en nog zeggen ze dat ik hem nog niet retour heb verzonden.

ZO DUIDELIJK IS ALICE

Greets lapto

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Jammer van die slechte service van Alice. Daar staat dan wel tegenover dat als ik die reclame van Alice op TV zie ik er een heel warm gevoel van krijg...

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Schriftelijk en aangetekend een brief sturen waarin je ze in gebreke stelt. Vermeld hierin duidelijk een termijn, een termijn van 10 werkdagen (ook wel 2 weken) is het minimum wat je kunt stellen.

Vermeld in de brief niet alleen 'mijn internet doet het bijna niet' maar probeer altijd kort maar wel bondig je klacht(en) te omschrijven. Vinden storingen plaats in bepaalde tijden vermeld deze tijden erbij. Werkt je internet niet, vermeld er dan bij welke pogingen je zelf al ondernomen hebt om het mogelijke probleem op te lossen.

Wees creatief, netjes en geduldig. Bellen of ze de brief ontvangen hebben en hoever ze zijn werkt averechts en resulteerd alleen maar in langer wachten (en voor jezelf hoge kosten).

Doe nooit de actie zoals Sandie hier vermeld het storneren van de bedragen. Reden? Wanneer je dit doet, hoeft Alice niet meer te reageren op je klachten en zal een oplossing uitblijven. Tevens zal Alice de eerste 5 jaar gerechtigd zijn de verschuldigde bedragen te incasseren (evt. met deurwaarders bijvoorbeeld) zoals in punten 15.3, 15.4 15.5, 15.6 en 15.7 in de Algemene Voorwaarden worden vermeld. Wat voor de één positief kan uitpakken (m.b.t. Storneren) kan bij de ander zeer negatief uitpakken.

Wil je echt hulp en advies, neem dan eens een kijkje op www.hetjl.nl (Het Juridisch Loket) en/of www.consuwijzer.nl (Consumenten Wijzer).

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Ron58 »

Doe nooit de actie zoals Sandie hier vermeld het storneren van de bedragen. Reden? Wanneer je dit doet, hoeft Alice niet meer te reageren op je klachten en zal een oplossing uitblijven. Tevens zal Alice de eerste 5 jaar gerechtigd zijn de verschuldigde bedragen te incasseren (evt. met deurwaarders bijvoorbeeld) zoals in punten 15.3, 15.4 15.5, 15.6 en 15.7 in de Algemene Voorwaarden worden vermeld. Wat voor de één positief kan uitpakken (m.b.t. Storneren) kan bij de ander zeer negatief uitpakken.
Het maakt natuurlijk wel uit of je storneert omdat je nog wel klant bent en ze onvoldoende presteren, of omdat ze blijven incasseren nadat je abonnement beeindigd is.
In dat laatste geval zou ik ook geen dubbeltje meer betalen.

lapto
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2008 22:12

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door lapto »

Doe nooit de actie zoals Sandie hier vermeld het storneren van de bedragen.
Ook ik heb dit gedaan in het begin ( de rest van de tijd ook ). Reden :
Ik werd niet geholpen met mijn klacht dat ik geen internet had en nadat ik een aantal keer ( denk bij elkaar 2 of 3 uur ) bellen niet verder ben gekomen heb ik dat gedaan.

Ik had tot 31.12.2007 een abbonement en werd januari toch afgeboekt nu heb ik daar een betalings-herinnering van en heb ik hier 2 weken geleden nog voor gebelt.

Ik moest maar een brief opstellen met daarop SPOED en heb ik hun eerder al een brief gestuurt waarin ik binnen 14 dagen bericht op wou hebben en ook dat negeren ze netzo als dat ze een intrekking machtiging negeren.
Hiervoor heb ik contact moeten nemen met de bank om het afschrijven tegen te gaan en staan ze geblokt voor een half jaar.

Zo duidelijk is alice

Greets lapto

pekasa
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2008 20:59

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door pekasa »

heb een leuk filmpje gezien op you tube met brad pitt alice=kwellis
ook ergen op het forum terug te vinden
verder klopt het nog steeds dat ze gestoord zijn bij alice ze heeft duidelijk geld te kort want ze heeft inderdaad gewoon weer afgeschreven en ik weer terug geboekt gebed zonder einde :evil:

Coolahan
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 apr 2008 16:23

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Coolahan »

Alice heeft/had bij mij 98 euro afgeschreven .
De aanvraag loopt/liep terwijl in de andere provider op moetst zeggen aangezien er geen 2 adsl lijnen tegelijk kunnen lopen
3 weken zonder internet blijkt dat de monteur niet in staat was de verbinding te realiseren.
ADVIES een extra lijn terwaarde € 65,- aan leggen.
Na 7/8 weken toch maar weer kpn/planet gebeld en binnen 24 uur weer internetten weliswaar met een nieuw 12 maanden contract..
De 98 euro heb ik laten storneren en kreeg een brief van Alice dat ik om financiele redenen niet meer alice klant kon worden.

Sandie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2008 09:55

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Sandie »

Doe nooit de actie zoals Sandie hier vermeld het storneren van de bedragen. Reden? Wanneer je dit doet, hoeft Alice niet meer te reageren op je klachten en zal een oplossing uitblijven. Tevens zal Alice de eerste 5 jaar gerechtigd zijn de verschuldigde bedragen te incasseren (evt. met deurwaarders bijvoorbeeld) zoals in punten 15.3, 15.4 15.5, 15.6 en 15.7 in de Algemene Voorwaarden worden vermeld. Wat voor de één positief kan uitpakken (m.b.t. Storneren) kan bij de ander zeer negatief uitpakken.
MaffeDarkie, uit jou reactie maak ik op dat je het andere topic niet hebt gelezen, jammer.
Het bedrag heb ik pas laten storneren NADAT Alice mij duidelijk had aangegeven het probleem niet te willen oplossen omdat ik een brief had gestuurd met het beeindigen van het abonnement.
Volgens Alice was dit een standaard procedure.
Dus dan is het makkelijk............geen dienst = geen betaling.

sepa
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2005 19:34

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door sepa »

Hebben jullie het nu over Speedlinq? :wink:

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door four-eyes »

Wij wilden ook overstappen op Alice of Telfort. Maar toen ik merkte dat ik op hun site qua helpdesk het bos in werd gestuurd, hield ik het gelijk voor gezien. Als je op een site met een lantaarn moet gaan zoeken of er een contactformulier bestaat om iemand van die clubs een bericht te sturen dan weet je wel hoe laat het is. Alice had heleMAAL geen contactformulier. Telfort wel - na 1 uur zoeken. Na 3 weken had ik nog geen reactie van Telfort. Met andere woorden: met dat soort clubs moet je gewoon niet in zee gaan! Ben bij onze eigen provider SpeedXS gebleven. En ben blij toe want die heeft onlangs de snelheid verhoogd voor minder geld. En als je die een mail stuurt, krijg je per omgaand antwoord.

hjgerding
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2006 01:12

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door hjgerding »

Natuurlijk moet je storneren (het afgeschreven bedrag terug laten storten) als je geen respons krijgt op brieven en/of telefoontjes.
En ga dan naar je bank en laat Alice blokkeren, dan kunnen ze niet meer autoatisch incasseren. Sommige banken doen daar wat moeilijk over, dring dan aan, want het kan !
En laat je niet bangmaken met dreigementen over deurwaarders. Wanneer je van een deurwaarder een z.g.n. dwangbevel krijgt, schrik daar niet van, het is maar een poging van Alice om toch nog iets te vangen.
Reageer per brief, leg uit wat er gebeurd is, en je hoort er waarschijnlijk nooit meer iets van.
Ik spreek uit ervaring, zo´n incassaobureau weet best wanneer de eis gerechtvaardigd is en wanneer niet.

Succes,
HJG

Alexos
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2005 22:41

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Alexos »

Heb sinds half december Telfort en dat werkt perfect.Alles werd op de dag af in orde gemaakt en geleverd.Rekening gaat via de E-mail en klopt precies.Hoop dat alles zo blijft dan blijf ik tenminste :) :)

master48
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2008 10:26

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door master48 »

Nu ik het bovenstaande gelezen heb, ben ik blij dat ik de overstap naar Alice nog niet heb gemaakt.
Mijn huidige provider (Quicknet) biedt n.l. geen internet + bellen aan, daarom wilde ik overstappen.
De internetverbinding van Quicknet is n.l. perfect en al jaren zonder problemen.
Ook een zeer klantvriendelijke helpdesk.
Voorlopig blijf ik maar zitten waar ik zit.

impatient
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2005 20:40

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door impatient »

De problemen met Alice zijn heel herkenbaar.
Ik ben in mijn web bestaan al vaak dit soort problemen tegengekomen.
Voor overstappen geld een ontmoedigingsbeleid van de providers.
Het is bij bijna elke provider hetzelfde veel beloven en weinig geven behalve natuurlijk bij de hoge kwaliteitsaanbieders (XS-all,Planet) maar dan betaal je natuurlijk ook de hoofdprijs.
En we blijven Nederlander dus dat willen we niet wat duidelijk uit de reacties blijkt.
Ik heb zelf goede ervaringen met Speedlinq na de overname door KPN wat nu overgegaan is in Telfort.
Telfort doet wat ze zegt maar door een eigen fout(opzeggen Speedlinq terwijl 2 dagen later bekend werd dat het overgegaan is in Telfort)tijdelijk even zonder ADSL.
Want het was natuurlijk een interne migratie en nu is het gewoon mogelijk om over te stappen aangezien Speedlinq geen Abo's meer uitgeeft.
Nieuwe aanvraag gedaan en binnen 4 weken aangesloten met duidelijk stapsgewijze voortgang,modem de dag voor oplevering met de aansluit gegevens die ook via het alternatieve mailadres en de huidige al was verzonden.
De verbinding is stabiel en zit tussen de 14-18 Mbps (Nuria,BBned) met een 20 meter lange Cat5 kabel van de bouwmarkt.
Dus al die verhaaltjes die ik hier lees over de kabel is te lang en dicht bij de meterkast allemaal onzin als er maar gewoon 92 vollt binnenkomt en daar is de KPN voor verantwoordelijk als Netwerkbeheerder.
Dus een goed alternatief voor Alice is Telfort qua prijsklasse en ze presteren vele malen beter + dat de tarieven voor bellen ook concurerent zijn.
En mensen die zich na 10 februari zich aanmelden krijgen de modem in bruikleen,dus als daar wat mee is gewoon terug en een nieuwe.
Gisteren mijn eerste factuur gekregen 2 maanden voorruit + de extra kosten van de draadloze modem exact zoals was afgesproken.
Dus hulde voor Telfort (Green ISP) in Utrecht.

Yaseka
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 nov 2006 21:35

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Yaseka »

Ondanks alle negatieve berichten over Alice: Ik ben ook al een tijdje terug met Alice in zee gegaan, voor Internet en telefoon. In het begin was de verbinding van zowel de telefoon als Internet erg slecht, waarover ik Alice gelijk heb gebeld. Ik werd keurig te woord gestaan en werd goed geholpen door de technische afdeling. Helaas werkte dat niet afdoende, het ene moment had ik een perfecte Internetverbinding, het ander moment of niets óf uiterst traag. Gelijk weer gebeld, toen bleek ik een `klapperlijn`te hebben zoals dat word genoemd. Na twee dagen,,, een perfecte én zeer snelle Internetverbinding. Ook nooit meer problemen gehad met de telefoon. Rekeningen worden keurig op tijd afgeboekt. Al met al,, ze zijn echt niet zo slecht als het hier lijkt! En er werken wel degelijk zeer vriendelijke én kundige mensen! Bijna al mijn kennissen en familie hebben Alice als provider en niemand heeft tot nu toe te klagen. Ik begrijp dan ook niet goed waarom het bij jullie zo fout gaat. Jammer,, zowel voor jullie als voor Alice.

Gesloten