LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al 287 miljoen euro rijker

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

Al 287 miljoen euro rijker

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Mensen,

De laatste tijd krijg ik steeds meer emailtjes van mensen uit het buitenland die zeggen dat ze een groot kapitaal van een overleden iemand moeten weggeven. Nu schijn ik dan zowaar een ver familielid te zijn die in het testament vernoemd staat. Een andere varieant is dat ze geld over moeten maken via iemands account en dat ze mij geselecteerd hebben. Het komt er dus op neer dat ik een gedeelte van dat bedrag ontvang als ik ze het geld op mijn rekening laat zetten. Op alle mails ben ik echter niet verder ingegaan. Na wat zoeken op internet kwam ik enkele websites tegen die spraken van een gehaaide oplichtersbende. Wanneer je naar een land zou reizen om je geld te halen was de kans op ontvoering erg groot en zou tevens een flinke smak losgeld geeist worden.

Nu is mijn vraag of er meerdere mensen zijn die dergelijke emails ontvangen en wat ik er nu precies mee moet?

rick

Re: Al 287 miljoen euro rijker

Ongelezen bericht door rick »

Is gewoon een hele bekende spammail. :) Krijgt bijna iedereen wel eens. Niet op reageren dus!

Christian

Re: Al 287 miljoen euro rijker

Ongelezen bericht door Christian »

Ik reageer er ook niet op hoor,

Echter, een tijdje geleden kwam er een nieuwsbericht op de lokale zender die ook waarschuwden voor deze email. Er schijnt dus echt een groep oplichters achter te zitten en volgens mij timmeren die behoorlijk aan de weg ook. Ik zet deze mailtjes meestal apart zodat ik een heel archief aan kan leggen, en ik heb er inmiddels al redelijk wat. Om even terug te komen op die televisiuitzending. Deze mensen ontvingen dus ook zo'n aantrekkelijke email. Omdat ze optijd doorhadden dat het onzin was konden ze redelijk op tijd ingrijpen. Volgens die gedupeerden kon de politie geen uitspraken doen hoeveel mensen deze emails ontvangen.

Is het zinvol om voor dergelijke emails aangifte te doen?

Met vriendelijke groet, Christian

Opstoker
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 nov 2003 23:24

Re: Al 287 miljoen euro rijker

Ongelezen bericht door Opstoker »

Kan het beste bij de belastinginspecteur, of bij inspecteur klouzoo!

Gast

Re: Al 287 miljoen euro rijker

Ongelezen bericht door Gast »

Zou matlock of JL mcabe het ook kunnen lossen?

Misschien moeten we toch Derek erbij halen, die lijkt me beter voor dit probleem. Heel misschien de Cock, met See Oo See Kaa.


Laten we het voor de rest maar even on topic houden!

Gast

Re: Al 287 miljoen euro rijker

Ongelezen bericht door Gast »

Alle email van mensen die jij niet kent gewoon wegpleuren en niet eens openen.

Je laat je penis toch ook niet vergroten.
Of je laat de credit toch ook niet door een bedrijf in amerika uitrekenen.
Of je hebt toch niet een cruise gewonnen (amerika resident only)
Of your loging code for sex.com

Zo kan ik wel uren doorgaan.
Weggooien en niet eens lezen, blokken die handel, en je hebt er nooit meer last.
Ow en ga alsjeblieft niet regeren op de link die in de mail staat, om zogenaamd geen meails meer te laten versturen naar jouw.
Dan krijg je er juist veeeeeeeeeeel meeeeeer.

t3q

Re: Al 287 miljoen euro rijker

Ongelezen bericht door t3q »

Hoe kom ik van die MS mails af met hun zogenaamde updates :)

Gast

Re: Al 287 miljoen euro rijker

Ongelezen bericht door Gast »

Ten eerste kijk eens of je geen adware op je computer hebt staan, bvb GATOR.

Je kunt deze progjes gratis downloaden, als je maar zoekt op adware remover download.
heb je er zsm een te pakken, als je computer geheel adware vrij is reboten, en na de reboot een spamblocker downloaden of een goede firewall installeren daar zitten meestal al een anti spam en een virus scan ingebouwd.

En je administrator account weizigen in een andere naam, en guest account blockeren, daarnaast je msn auto connect uitzetten, en icq en wat voor progje dan ook maar.
Je ineternet connectie niet automatisch laten detecteren (oftewel auto connect), anders ben je online terwijl je niets met internet doet op dat moment.
De firewall auto update laten uitvoeren voor zowel de virus scan als voor de adware en de firewall zelf.
Koockies blokken, en regelmatig je hd schonen en scannen.

Een hoop werk maar als je het eenmaal in de gaten hebt dan is het een simpele handeling.

Ow last but not least, sluit je oulook af als je die niet gebruikt, en daarnaast ics en andere chat progjes afsluiten.
Deze zijn een gewilt object voor hackers.

Gast

Re: Al 287 miljoen euro rijker

Ongelezen bericht door Gast »

--------------------------------------------------------------------------------

Ik reageer er ook niet op hoor,

Echter, een tijdje geleden kwam er een nieuwsbericht op de lokale zender die ook waarschuwden voor deze email. Er schijnt dus echt een groep oplichters achter te zitten en volgens mij timmeren die behoorlijk aan de weg ook. Ik zet deze mailtjes meestal apart zodat ik een heel archief aan kan leggen, en ik heb er inmiddels al redelijk wat. Om even terug te komen op die televisiuitzending. Deze mensen ontvingen dus ook zo'n aantrekkelijke email. Omdat ze optijd doorhadden dat het onzin was konden ze redelijk op tijd ingrijpen. Volgens die gedupeerden kon de politie geen uitspraken doen hoeveel mensen deze emails ontvangen.

Is het zinvol om voor dergelijke emails aangifte te doen?

Met vriendelijke groet, Christian
Aangifte als het uit Nigeria komt de politie heeft nog geen eens tijd om Nederlandse oplichters aan te pakken.
Laat staan dat ze je aangifte behandelen.
Oplichterij staat hier op een laag pitje als je alleen al ziet wat de straffen zijn hierop als ze het eindelijk een keer gaan behandelen.
Geen wonder dat er hier z`on hoop oplichters zijn .

De programma`s van peter R.de Vries en Opgelicht zeggen al genoeg.

Gast

Re: Al 287 miljoen euro rijker

Ongelezen bericht door Gast »

als je deze via hotmail hebt gekregen, stuur je een email terug met genoeg bewijzen, je weet wel alias boekoeambo of alias xxxxx staan er genoeg op de website, en als je slim bent probeer je zijn IP te traceren, daar zijn progjes voor om dit te doen.

Maak een neiuwe hotmail account aan en noem dit account bvb met een slinkse naam als security of police trace, hotmail security etc etc .

Bedenk maar eens wat leuks dat hun tot schrikken brengt, en vermeld er ven bij dat de plaatslijke plotitie in togu of gania is ingeschakeld en dat er binnen kort gerechtelijke stappen zullen worden ondernomen.

Ik ook eens van dit soort spam mail gehad, na een mailtje terug onder de naam [email protected] een aantal van de reeds boven genoemde iedeen terug gestuurd met de afzender zijn Ip adres en aandere log gegevens, let wel op zet niet je eigen ip adres er in.

Het werkte en was gelijk verlost van hun.

Nospa

Re: Al 287 miljoen euro rijker

Ongelezen bericht door Nospa »

Je ipnr is ook te zien in de Hotmail headers NIET DOEN DUS !!!
kan je wel doen in een Internetcafe

mrs...Marple

Re: Al 287 miljoen euro rijker

Ongelezen bericht door mrs...Marple »

I don''t know.......... :shock: :shock: :shock: :shock:

Gesloten